MuscleMeat

Stronglifts mixen met hypertrofie?

TRXfreak

Dutch Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m83
Massa
79kg
Vetpercentage
5%
Ik zit hier al een tijdje mee. Is het ok?
Opzich werkt het nu prima, maar ben benieuwd naar de critics..

Voorbeeld:

Ik doe deadlift en schoulderpress om en om 5 x 5.

5 lifts meteen gevolgd door 5 presses. 90 sec rust.
En dat 5 keer, tot de max.

Daarna doe ik leg extensions en side raises om de boel verder op te pompen.
Dit doe ik dus wel met meer volume, 8 a 10 reps.

Dat ik er sterker van word is me wel duidelijk geworden, maar gaat de hypertrofie werken? En of gaat het mijn stronglift uiteindelijk in de weg zitten?

Op een andere dag doe ik dit met benchpress en bendover rows

conclusie:

Compound (strong)
Isolatie (hypertrofie)
In 1 training....

Doen of niet?

Too much is too much. En 3x per week 5x5 squats etc is dik volume maar je beseft dit wss nog niet

Ben je bang dat je geen massa krijgt zonder er die hypertrofie draai aan te geven?

Ja het gaat je stronglifts in de weg zitten
En het is echt onnodig, 5x5 schema's ga je ook echt wel massa mee pakken

Volg het schema gewoon zoals het bedoeld is zonder er aan te sleutelen

Ik denk niet dat het stronglifts in de weg gaat zitten, maar of het wat oplevert (vast wel) weet ik ook niet. Beiden zal in de praktijk voor jouw exacte situatie moeten blijken.

Het is maar 3 keer per week dus daar nog wat pomp werk bij doen zie ik verre van problemen mee, mits je genoeg eet en slaapt om te herstellen.

5x5 schema's moet je gewoon niet aan sleutelen. De formule bewijst zich al tientallen jaren en je haalt het maximale er niet uit als je allemaal dingen gaat veranderen/toevoegen. Als je al jaren traint en een goed idee hebt over hoe je overal op reageert kun je misschien wel eens wat proberen.. Maar als je als beginner denkt 'verbeteringen' aan te kunnen brengen sla je de plank mis

Als je meer wil richten op hypertrofie kies dan gewoon voor een compleet ander schema. Maar met een 5x5 schema kun je meer massa pakken dan veel andere meer bodybuilding gerichte schema's, al helemaal als beginner

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Thanx mannen.

Ik train nu zo'n 15 jaar.
En 25 jaar Martial arts.
Verder zit ik nu 9 jaar in de fitness.
Dit jaar was ik echt serieus van start gegaan, maar onderweg weer gestrand door omstandigheden.
Je kent het wel, 4 weken knallen en weer 2 weken geen tijd.

Mijn lichaam vormt heel snel. Maar kan ook zo weer weg zijn.
Ik wil het nou een keer helemaal door kunnen zetten.
Ik ben het zat.

Voorlopig doet de training me goed.
Ik experimenteer graag.

Desalniettemin, als die je eerste aanraking met 5x5 schema's is, doe het eerst eens zonder aanpassingen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je geen massa krijgt hoor.

Raar dat je zo'n topic aanmaakt na 15jaar trainingservaring.

En stronglifts 5x5 is voor beginners btw...

• Topic Starter Topic Starter
Ik beschouw mezelf altijd als beginner, dat betekent voor mij dat ik veel vooruitgang kan boeken.

De afgelopen 10 jaar heb ik me altijd meer moeten concentreren op mijn vechtsport en was kracht slechts een onderdeel. Nu zit ik in een ander vaarwater. Ik maak kracht m'n hoofdtraining, vechtsport mag even op een laag pitje.

Dus in jullie ogen beginner. Ik wil ook absoluut geen BB worden.

Terug
Naar boven