AndroidHealthClinic

Studie: Docent omkopen...

als je een beetje kijkt hoe leraren en meestal leraressen zijn die melden dat niet die gaan op je in praten en mocht ze weinig begrip tonen knijp je er een traantje uit en leg je uit waarom je het zo wou doen en mischien helpt ze je dan zo ook wel ;) of houd ze je in gedachten

Je bent het niet waard om een HBO diploma te hebben. PUNT! Je moet gewoon studeren als je je vakken wil halen met goede cijfers.

Je bent het niet waard om een HBO diploma te hebben. PUNT! Je moet gewoon studeren als je je vakken wil halen met goede cijfers.

Ja, ma ! :D

Maar Rawplayer heeft wel gelijk. Zet anders eens een studiegroep in elkaar met studenten die in dezelfde situatie zitten. Ik heb dat ook wel eens gedaan en het werkt prima. Je hoort de meningen en denkwijzes van andere en dat geeft je vaak een interessante wending op de zaak. :)

Vergeet trouwens niet de leiding in je groep te nemen en te zorgen dat je medestudenten juist uitblinken op de delen waarop jij faalt en natuurlijk omgekeerd. Je hebt er niks aan als je 5 toppers in taal hebt, maar tegelijkertijd 5 noobs hebt in statistiek.

Laatst bewerkt:
Ja, ma ! :D

Maar Rawplayer heeft wel gelijk. Zet anders eens een studiegroep in elkaar met studenten die in dezelfde situatie zitten. Ik heb dat ook wel eens gedaan en het werkt prima. Je hoort de meningen en denkwijzes van andere en dat geeft je vaak een interessante wending op de zaak. :)

very good idea

Stom idee van je MB.

Ik begrijp het ook wel, Flower. Het is dat er tegenwoordig vaak belachelijke eisen worden gesteld aan sommige HBO's en Universiteiten. Als je ermee begint is het natuurlijk normaal dat je hiervan op de hoogte bent. Helaas gebeurd het ook vaak genoeg dat het hele beleid veranderd, terwijl je midden in de studie zit. Zo vervallen toetsen ineens,worden vakken niet meer gegeven, docenten gaan weg, andere module codering etc etc..

Verder weet ik niet hoe het bij de rest is, maar bij ons kan ik nou niet zeggen dat de school echt motiverend werkt. Het enige waar ze op hameren is wat er allemaal wel niet fout kan gaan, terwijl ze amper tijd steken in een oplossing voor het probleem.

En niemand wil natuurlijk X aantal jaren weggooien, dus komen ze vaak met de meest rare ''oplossingen''.

Sowieso laat de school je niet in de steek want dan lopen ze inkomsten mis. Een opleiding verdient best veel geld aan iedere geslaagde student en er hangt best veel politieke heisa achter ;)

Ik wil niet uit de hoogte overkomen ofzo maar ik m'n HBO een kleine twee jaar geleden afgerond en om nou te zeggen dat 't echt zwaar was: neuh.

• Topic Starter Topic Starter
haha het is ook niet zwaar, maar ik bedoelde het meer als iets "achter de hand" :P

ik was meer beniewd naar ervaringen van anderen dan hoop onzinnige kritiek te krijgen

Ik wil niet uit de hoogte overkomen ofzo maar ik m'n HBO een kleine twee jaar geleden afgerond en om nou te zeggen dat 't echt zwaar was: neuh.

wat heb je gestudeerd dan ?
zit namelijk heel veel verschil tussen verschillende opleidingen
werktuigbouwkunde of economy
minstens 60% van werktuigbouwkunde valt af bij ons
terwijl ik van iemand hoorde die bezig is met economy dat 95% het haalt
of studeren die gewoon meer :S

ik zit ongeveer in zelfde schuitje
ben nu bezig met men P en zit in 2de jaar
1500 euro schoolgeld per jaar en ik rij elke dag met de auto naar school ( 150 km ) geeft dus ook leuke bijdrage van het brandstof. studieboeken uiteraard niet vergeten en andere dingen die je voor school moes kopen
denk dat ik aardig richting de 10.000 euro ga wat ik kwijtraak als ik het niet haal

haha, ik heb het topic niet gemaakt om MIJN situatie te bespreken :P maar om te kijken of er meer lui met dezelfde gedachte spelen, of al gedaan hebben

Een maat van me had voor z'n MBO voor 1 vak een 5,3 en alles moest minimaal 5,5 zijn. Dat was in zijn laatste jaar. Hij moest het dus over doen... maar zover kwam het niet.

Hij is toen met een fles wijn naar die docente geweest, was vrij jong en ze waren goede bekende. Nadat ze wat gesapt hadden heeft hij er zodanig verleid, gewoon hand op de knie leggen en wat warm wrijven, samen grappen maken etc, dat zij daar een 5,5 van heeft gemaakt = diploma gehaald. :P

Als je van haar dus weet waar je haar het beste kunt treffen (met name als er wat drank in het spel is), kun je als je een goede entertainer bent misschien wat lospeuteren.

Rigoreuzer zou zijn chantage met opgenomen beelden die uiteraard niets voorstellen, maar waar jij een behoorlijke consternatie mee zou kunnen opwekken waar zij niet op zit te wachten.

Of gaan graven in zaken die ieder weleens meemaakt en gevoelig zouden kunnen liggen of in verlegenheid brengen.

de tijd dat je gaat werken voor 1000 euro kan je beter studeren.

Bij ons op het MBO hebben ook 3 gasten een leraar omgekocht met een fles Whisky, waardoor ze hun diploma kregen. Die man ging toch met pensioen en die vond het allemaal wel best..

Terug
Naar boven