MuscleMeat

Studiefinanciering: langer dan 4 jaar studeren = extra dokken

omdat je je potverdomme goed moet orienteren voordat begint. bezint eer ge begint. komt al een paareeuwen van pas, deze uitdrukking.

je bent een volwassen kerel en zo wil je ook behandeld worden, toch?
er bestaat zoiets als internet en sociale contacten. verdiep je in hetgeen je wilt gaan studeren.

een verkeerde studiekeuze:rolleyes:.

hoe wereldvreemd ben je dan, als je wel feilloos elk emoticon van DBB uit je kop kent, maarte beroerd bent geweest die tijd die je online besteeds niet hebt besteed aan het zoeken van juiste studiemogelijkheden.

als je een verkeerde studie kiest ben je gewoon lui geweest, niks meer en niks minder. terecht dat je betaald.

Jij hebt echt een bord voor je kop.

.

Laatst bewerkt:
ontwikkelingshulp weghalen?... ooit in kenia geweest?

Ja ik ben is op vakantie geweest in Kenia, sindsdien ben ik tegen alle ontwikkelingshulp.

Zelden zoveel luie mensen bij elkaar gezien, ongelofelijk stond me echt te verbazen. De mannen voeren geen fl**ker uit de hele dag, behalve bedelen dan.

Schooltjes die opgebouwd worden en dezelfde dag weer uit elkaar gesloopt worden, één grote anarchie daar.

Was wel geïnteresseerd, dus heb daar met wat mensen proberen te praten, conclusie: ze willen helemaal geen hulp en vinden het wel prima zo. Lekker de hele dag onder een boom liggen, prima toch.

Las overigens laatst ergens op DBB dat er al 1800 miljard euro naar de 3e wereld is gegaan. Het wordt er alleen maar slechter op, zolang zij niets uit willen voeren gaat geld er naartoe brengen echt niet helpen hoor.

gtfo, zoals ruud zegt die lui daar voeren geen drol uit man.

Vriend van mij was laatst een paar weken in Afrika met z'n ouders en toen ging hij beschrijven wat die bevolking daar doet.

Beetje chille in de zon en als je honger heb klim je een boom in en pak je een banaan ofso en ga je weer chille. Die lui hebben helemaal geen zorgen aan hun hoofd en vinden het allemaal wel prima en dan krijgen ze weet ik veel hoeveel geld per jaar aan ontwikkelingshulp om te zorgen dat ze met hun luie reet iets gaan doen. Kan je zelf toch ook wel snappe dat die bevolking dat niet wil, ja behalve de rijkeren natuurlijk die worden er alleen maar beter van.

Vriend van mij was laatst een paar weken in Afrika met z'n ouders en toen ging hij beschrijven wat die bevolking daar doet.

Beetje chille in de zon en als je honger heb klim je een boom in en pak je een banaan ofso en ga je weer chille. Die lui hebben helemaal geen zorgen aan hun hoofd en vinden het allemaal wel prima en dan krijgen ze weet ik veel hoeveel geld per jaar aan ontwikkelingshulp om te zorgen dat ze met hun luie reet iets gaan doen. Kan je zelf toch ook wel snappe dat die bevolking dat niet wil, ja behalve de rijkeren natuurlijk die worden er alleen maar beter van.

:roflol:

Als je ze wil steunen geef je lekker wat aan 't fonds. Vind niet dat 't aan de overheid is om voor ons die beslissing te maken. Die miljarden mogen van mij geschrapt worden.

30 jaar en zo dom. Dat zie je niet vaak.

wederom een zeer goed onderbouwd antwoord. en waarop baseer je dit?
ben je zelf ook zo eentje die vaker wakker wordt in zo een studentenkelder en er achter komt dat je het dit jaar niet gaat redden, omdat je te weinig met je neus in de boeken hebt gezeten?

Als iedereen nou gewoon is ging studeren ipv bier drinken zou al een heleboel schelen.

Alle studies zijn nominaal te doen, luie k*tstudenten.

+1

---------- Post toegevoegd Fri 17 Aug 2012 om 07:52 ----------

Jij hebt echt een bord voor je kop.

en jij het beeldscherm van DBB te vaak voor je kop

---------- Post toegevoegd Fri 17 Aug 2012 om 07:57 ----------

Non-discussie. Je kan je nog zo goed voorbereiden, toch gebeurt het vaak genoeg dat de studie in de praktijk tegen valt, het niveau is te hoog/laag, de onderwijsinstelling staat je niet aan, je interesses veranderen ineens enorm, allerlei persoonlijke omstandigheden, etc etc. Echt verstandig is het ook niet om tegen je zin in een studie te blijven doen.

ik ben het zodanig met je eens dat een interesse kan veranderen, maar een persoon is toch ook bij zijn volle verstand geweest, toen hij de "uitdaging" aanging? je weet dat je een X aantal jaren ergens mee bezig gaat zijn.

ik ben zeer veel diverse scholen en richtingen afgegaan voordat ik indirect een schuld aanging bij de staat.
van muziek tot medicijnen, van groen (cultuurtechniek) tot grijs (civiel)

ik kan mijzelf toch niet permiteren er straks achter te komen dat ik het eigenlijk niet leuk vind????
interesse kan zich definieren/verfijnen binnen een studierichting, mijns inziens, maar niet als zodanig dat je het compleet afblaast. dan heb je het ergens eigenlijk wel geweten of ben je naief geweest ten tijde van het moment, dat je dacht dat dit de richting was die je echt leuk zou gaan vinden.

1.En als je nou van het HBO naar Uni wil?
of 2.als je door ziekte/familie omstandigheden het niet haalt?

1.dan zijn er inderdaad aanpassingstrajecten die je daarzelfs in helpen.
2.dan heb je het over incidentele gevallen en daar zijn ook weer begeleidingstrajecten voor.
maatje van mij heeft ten tijde van ons HBO zijn vader verloren en was drie maanden uit de running in zijn propedeutische fase, en heeft daardoor zijn termijntoetsen niet behaalt. hij wou er eveneens mee stoppen.
wat hem indirect weer een kostenpost ging opleveren. omdat toen het nog informatie beheer groep heette, je verplicht stelde de propedeutische fase in een keer te moeten behalen anders moest het voltallige bedrag vande lening in een keer terug betaald worden.
maardoor die ziekte is er vanuit het beleid van school gezorgd voor een herstart traject.
maar wederom dan praat je over incidentele gevallen.

Laatst bewerkt:
Je krijgt de keuze om een opleiding te doen, als je voor HBO gaat dan moet je dat zelf weten. Maar waarom moet de belastingbetaler opdraaien omdat jij graag nog verder wilt studeren?

Betaal dat lekker zelf.

Over dat familie/ziekte zou je een uitzondering kunnen maken, maar ben er van overtuigd dat dat zelden voorkomt.
Omdat ik verdomme met de overtuiging ben gegaan dat het wel zo zal blijven:mad:

Nou ben ik er absoluut niet op tegen om het in te voeren, maar ze kunnen lekker de t*fus krijgen met het invoeren met terugwerkende kracht. Had ik het geweten dan had ik het sowieso niet gedaan. Het is opzich een goede motiverende maatregel, maar ga die teringzooi niet achteraf invoeren bij mensen, maar voor de mensen die er aan gaan beginnen en een weloverwogen keuze kunnen maken.

Het hele probleem met dit idee is niet het idee zelf, maar dat het met terugwerkende kracht wordt ingevoerd

In Afrika? Nogal een ruim begrip natuurlijk, alsof je weet hoe het er in een werelddeel aan toegaat als je in 1 land bent geweest en daar iets gezien hebt dat in je straatje past.

Ben dit jaar in Oeganda geweest en weet niet of het exemplarisch is voor geheel Afrika maar chillen in de zon was er toch zeker niet bij. Eerder hard werken voor een hongerloontje en dan overwegend vanaf zonsopkomst tot zonsondergang. Of het nou bananen plukken was, bananen per tientallen kilo's vervoeren over heuvelachtige klote wegen op een gare afgerade fiets of kilo's thee plukken voor een euro per dag er werd bijzonder weinig gechilld.

De enige Oegandezen die ik heb zien chillen waren de rijke Oegandezen die het zich konden veroorloven om aan het Victoriameer rond te hangen.

Verder lijkt me iedere dag kilometers naar school lopen op een lege maag ook niet erg chillen. Zeker niet als je op school dan ook niks te eten krijgt en je aan het einde van de dag die kilometers terug naar je dorp nogmaals terug moet lopen. Heb toch een aardig groot stuk van Oeganda gezien maar het beeld was overal hetzelfde.

Nou ben ik er absoluut niet op tegen om het in te voeren, maar ze kunnen lekker de t*fus krijgen met het invoeren met terugwerkende kracht. Had ik het geweten dan had ik het sowieso niet gedaan. Het is opzich een goede motiverende maatregel, maar ga die teringzooi niet achteraf invoeren bij mensen, maar voor de mensen die er aan gaan beginnen en een weloverwogen keuze kunnen maken.

Het hele probleem met dit idee is niet het idee zelf, maar dat het met terugwerkende kracht wordt ingevoerd

Precies. Ik snap best dat, als je zonder goede reden langer studeert, je gewoon meer moet betalen. Maar dan moet je dat wel van tevoren melden. Je kunt zoiets niet met terugwerkende kracht invoeren. Dat vind ik echt niet te bevatten.

Eens, terugwerkende kracht slaat nergens op. Ken ook een paar mensen waarbij dat voorkomt, is niet helemaal eerlijk.

Of tijdens je overgang tussen Bachelor en Master voor beide ingeschreven stond als 2 jaar telt. Zitten nog een hoop onzuiverheden in, maar het idee erachter vind ik prima, beetje voort zetten achter die luiwammesen.

Ik kan gewoon geen serieuze groepsgenoten vinden die hoge cijfers willen halen, het niveau van gedrevenheid en discipline is echt ver te zoeken op de universiteiten.

ruud ik sluit me volledig aan bij jou gast, k*tstudenten moeten maar eens wat minder bier gaan zuipen en wat meer gaan studeren.

en over OSW: word eens wakker lui, denk je nou serieus dat dat geld ooit bij die afrikaanse boer aankomt? OSW is niets meer dan een vervroegd pensioen plannetje voor politici. onder het mom van ontwikkelingssamenwerking kunnen ze in afrika lekker doorgaan met declareren, party's bij dictators bezoeken en dikke SUV's rijden. Fok man, BUZA heeft een paar jaar geleden zelfs nog toegegeven dat ze niet weten waar anderhalf miljard op jaarbasis heengaat.

Minder bier zuipen? Dat kan nooit een argument zijn.

Verder mag het best wat strenger, maar dat terugwerkende kracht verhaal is natuurlijk dikke kul. Verder kan je na je stufi gewoon nog wat jaartjes lenen dus dat moet niet het probleem zijn.

absoluut dat terugwerkende kracht verhaal is ook bullshit, anders wil ik ook wat geld terug zien van de overheid met terugwerkende kracht :D

vind het trouwens wel lachwekkend om te zien hoe diep de CDA weer kan zakken rondom de verkiezingstijd. Grafpartij is niks veranderd sinds balkelende is opgerot.

Akkoord over langstudeerboete blijft uit
AMSTERDAM - Er is vooralsnog geen akkoord over het voortbestaan van de langstudeerboete. De maatregel is daarmee niet van tafel.
ANP
Debat langstudeerboete Fotoserie

Dat heeft Tanja Jadnanansing, Kamerlid voor de PvdA, gezegd in het debat dat donderdagochtend in Den Haag is begonnen.

Voorafgaand aan het debat was er een overleg tussen de partijen en staatssecretaris van Onderwijs Halbe Zijlstra (VVD). Tijdens dit overleg is er geen financiële dekking gevonden als alternatief voor de maatregel.

Daardoor blijft de langstudeerboete zeer waarschijnlijk bestaan en moeten studenten die vanaf 1 september meer dan een jaar vertraging hebben opgelopen tijdens hun bachelor- of masterstudie ruim 3000 euro per jaar extra gaan betalen.

De PvdA wil samen met GroenLinks een spoedwet maken om de langstudeerboete met terugwerkende kracht terug te draaien. Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat Zijlstra afziet van de invoering van de maatregel. Het draagvlak brokkelde vorige week af, toen het CDA zich tegen de langstudeerboete keerde.

400 miljoen

Zijlstra wil de boete enkel schrappen als dat financieel is gedekt. Met het schrappen van de langstudeerdersmaatregel is op termijn zo'n 400 miljoen euro gemoeid. Zijlstra reageert later tijdens het overleg op de plannen.

"Studenten krijgen nu geen duidelijkheid voor 1 september", zei Jadnanansing. "Het aanzien van de politiek loopt hiermee een deuk op."

Kunduz-coalitie

Tijdens het debat werd duidelijk dat er binnen de Kunduz-coalitie geen dekking kon worden gevonden. De ChristenUnie, onderdeel van deze coalitie, is tegen het schrappen van de langstudeerboete.

CDA-Kamerlid Sander de Rouwe liet weten dat het bedrag binnen het Lenteakkoord gedekt moet worden.

Tofik Dibi (GroenLinks) riep de partijen op om een tijdelijke oplossing van PvdA en Groenlinks te steunen om tot 1 januari geen boetes uit te delen. De dekking hiervoor, een bedrag van 62 miljoen, zou gevonden kunnen worden in meevallers in de studiefinanciëring.

Spelletjes

Jan Boers, voorzitter van de Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV), stelt dat studenten de dupe lijken te worden van een politiek spelletje, nu de politieke tegenstanders geen alternatief hebben gevonden voor de maatregel. "Het is ontzettend jammer dat de partijen er niet uit zijn gekomen", zegt Boers.

De voorzitter van de Landelijke Studentenvakbond (LSVb), Kai Heijneman, vindt dat politici elkaar over de rug van de 70.000 betrokken studenten de zwartepiet toeschuiven. Samen met het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) hoopt de bond dat er alsnog een oplossing komt tijdens het debat. "Een spoedwet kan nog steeds, dus wij hopen dat de druk toch te hoog wordt."

De organisaties stellen dat studenten nu nog steeds geen zekerheid hebben en een speelbal zijn van de onbetrouwbare politiek.

Het debat is hier live te volgen.

Je kan nu live kijken naar die bitches!!!
http://www.nu.nl/politiek/2891005/akkoord-langstudeerboete-blijft.html#

Het gaat toch nergens over dat een meerderheid in de Tweede Kamer het eens is maar alsnog 1 kerel het voor het zeggen heeft. Wat een ellende dit zeg

Vieze vuile gore kan**** zijn het allemaal.
Stukken vreten

Shit 3000 euro armer dit jaar

Ben je dan ook een compleet jaar langer bezig dan? Anders betaal je gewoon per maand een extra bedrag

Ben je dan ook een compleet jaar langer bezig dan? Anders betaal je gewoon per maand een extra bedrag

ligt eraan hoe je afstudeert. Stel voor je hebt een vak niet gehaald in de 4de jaar in de laatste blok waardoor je officieel niet kan afstuderen (en je hebt al een jaar studie vertraging). Dan schrijf je je in jaar 5 (eigenlijk 6 dan) weer in voor de 4de school jaar en betaal je ieder maand weer de college geld en boete tot je die vak herkanst en haalt. Als je een goede onderwijs hebt kan je hem direct aan het begin van de jaar herkansen, maar dan betaal je alsnog tot aan je diploma uitreiking je college geld. Dus waarschijnlijk de eerste kwartaal (dan zijn ook de toetsen/herkansingen). Als je ****ed bent herkans je hem aan het einde van de jaar pas, en betaal je collegeld en boete over het hele jaar voor een stink vak dus...

Nou die vergadering ging ook werkelijk nergens over. Er is een wet ingevoerd waar bijna niemand het nog mee eens is maar hij kan niet worden afgeschaft. Dat moet toch gewoon niet mogen

Terug
Naar boven