AndroidHealthClinic

Studiefinanciering: langer dan 4 jaar studeren = extra dokken

Niks aan de hand. Er is geen bezuiniging, alleen een inkomstenverhoging. Ik zie dat dit weer door elkaar gehaald wordt, blijft frustrerend om te zien. En die 200 miljoen is wel te halen bij bijvoorbeeld ontwikkelingshulp, of overbodige ambtenaren.

Ja idd vind ik ook. Ergens anders wordt vermeld dat het gaat om 400 miljoen.

200 miljoen. En dan ff 4 miljard naar Afrika pompen in een bodemloze put :roflol:

niet lullen, gewoon je school afmaken binnen de gestelde tijd.

als je het niet redt is het:

A. je eigen schuld
B. teveel vrije tijd genoten terwijl je hoorde te studeren
C. dat je van je collegegeld andere dingen gekocht dan hebt dan (e) boeken en andere schoolbehoeftigdheden om uberhaupt tebegrijpen wat je had moeten weten.
D.dat je de studie gewoonweg niet aankon, maar te lam bent om te werken of de alom bekende k*tsmoes gebruikt "ik weet niet wat ik wil worden mentaliteit"

"Dibi wil het gat ondervangen door te korten op de huidige subsidies voor fossiele brandstoffen"

Welke subsidies heeft die sukkel het over? Er is helemaal geen subsidie op fossiele brandstoffen. Misschien moet hij eens naar de subsidie van duurzame energie bekijken, daarmee kan je heel nederland tot zijn 40e gratis laten studeren.

niet lullen, gewoon je school afmaken binnen de gestelde tijd.

als je het niet redt is het:

A. je eigen schuld
B. teveel vrije tijd genoten terwijl je hoorde te studeren
C. dat je van je collegegeld andere dingen gekocht dan hebt dan (e) boeken en andere schoolbehoeftigdheden om uberhaupt tebegrijpen wat je had moeten weten.
D.dat je de studie gewoonweg niet aankon, maar te lam bent om te werken of de alom bekende k*tsmoes gebruikt "ik weet niet wat ik wil worden mentaliteit"

Er zijn echt wel nog veel meer oorzaken waarom je niet zou kunnen redden. Ten tweede onderwijs is belangrijkste ding waar een land veel aandacht aan moet besteden. Denk je dat die boete uiteindelijk goed is voor NL? Nee, Veel studenten zullen stoppen die niet zich niet 3000 euro kunnen veroorloven en je krijgt nog meer domme mensen erbij die niks met hun leven gaan doen.

Er zijn echt wel nog veel meer oorzaken waarom je niet zou kunnen redden. Ten tweede onderwijs is belangrijkste ding waar een land veel aandacht aan moet besteden. Denk je dat die boete uiteindelijk goed is voor NL? Nee, Veel studenten zullen stoppen die niet zich niet 3000 euro kunnen veroorloven en je krijgt nog meer domme mensen erbij die niks met hun leven gaan doen.

compleet ander standpunt, ik heb het over je school afmaken, beter gezegd je studie. je kiest voor een studie en je wordt niet gedwongen.

het gros blijft maar doorstuderen, staart zich blind op een mega salaris in een of andere managersfunctie, waar ze een hoop kunnen lullen zonder ervoor enkele verantwoordelijkheid te dragen.

de helft zit bij een dispuut despuut, hoe het ook heet, heeft 3 uur college per dag, soms erger en dus per week.

er zijn misschien talloze redenen, maar de hoofdmoot blijft hetgeen ik gesteld heb.
ik ken persoonlijk genoeg jongens, die zich van "letterlijk" putjesschepper (grondwerker) hebben opgekrikt naar een bachelor en sommige doens zelfs uni erbij.
dat doen ze ten eerste naast hun reguliere baan die gewoon 40 uur opeist, in de avonduren.
en zaterdags wordt er ook vaak zat gewerkt.

de mentaliteit is voor het merendeel van het huidige gehalte studenten, gewoon compleet anders geworden.
luiwammes gehalte.

ik scheer absoluut niet iedereen over dezelfde kam,er zijn gelukkig nog genoeg mensen die wel hun stinkende best doen, maar het overtollig gehalte heeft gewoon de verkeerde mentaliteit.
en die mensen die hun best doen en de juiste instelling hebben, die hebben dit probleem ook niet want die hadden mijn gestelde punt D, weet waar je aan begint, wel goed in the picture, en halen het gewoon.

en ja, ik betaal ook netjes mijn studielasten af. heb alles wel gehaald binnen de gestelde tijd

Laatst bewerkt:
Wat willen jullie nou en de meeste van die luie studenten? Als de langstudeerboete niet doorgaat, komt er een sociaal leenstelsel wat alle studenten treft ipv grotendeels luie studenten. Ik hoop maar dat de boete blijft als we anders moeten lenen

Je zegt wel luie studenten, maar dat slaat helemaal nergens op. Het is gewoon zo ****ing krom dat wanneer je één dag een studie doet, en het blijkt de verkeerde studie en je stopt, dit gelijk als een heel jaar geld. Ze vinden het normaal dat je een jaar langer doet over je studie. Daar kan ik inkomen, je kan gewoon studievertraging oplopen doordat je langer over je scriptie of weet ik veel wat doet. Maar laat dan niet een verkeerde studiekeuze meewegen in het feit of jij de langstudeerboete moet gaan betalen, want dat is gewoon dikke onzin. Als de kwaliteit van de voorlichting nou beter zou zijn, zouden meer mensen in één keer hun studie halen. Plus dat wanneer ze zouden investeren in hogere kwaliteit van het onderwijs, meer mensen hun studie waarschijnlijk sneller zouden halen.

Je zegt wel luie studenten, maar dat slaat helemaal nergens op. Het is gewoon zo ****ing krom dat wanneer je één dag een studie doet, en het blijkt de verkeerde studie en je stopt, dit gelijk als een heel jaar geld. Ze vinden het normaal dat je een jaar langer doet over je studie. Daar kan ik inkomen, je kan gewoon studievertraging oplopen doordat je langer over je scriptie of weet ik veel wat doet. Maar laat dan niet een verkeerde studiekeuze meewegen in het feit of jij de langstudeerboete moet gaan betalen, want dat is gewoon dikke onzin. Als de kwaliteit van de voorlichting nou beter zou zijn, zouden meer mensen in één keer hun studie halen. Plus dat wanneer ze zouden investeren in hogere kwaliteit van het onderwijs, meer mensen hun studie waarschijnlijk sneller zouden halen.

omdat je je potverdomme goed moet orienteren voordat begint. bezint eer ge begint. komt al een paareeuwen van pas, deze uitdrukking.

je bent een volwassen kerel en zo wil je ook behandeld worden, toch?
er bestaat zoiets als internet en sociale contacten. verdiep je in hetgeen je wilt gaan studeren.

een verkeerde studiekeuze:rolleyes:.

hoe wereldvreemd ben je dan, als je wel feilloos elk emoticon van DBB uit je kop kent, maarte beroerd bent geweest die tijd die je online besteeds niet hebt besteed aan het zoeken van juiste studiemogelijkheden.

als je een verkeerde studie kiest ben je gewoon lui geweest, niks meer en niks minder. terecht dat je betaald.

Laatst bewerkt:
Non-discussie. Je kan je nog zo goed voorbereiden, toch gebeurt het vaak genoeg dat de studie in de praktijk tegen valt, het niveau is te hoog/laag, de onderwijsinstelling staat je niet aan, je interesses veranderen ineens enorm, allerlei persoonlijke omstandigheden, etc etc. Echt verstandig is het ook niet om tegen je zin in een studie te blijven doen.

omdat je je potverdomme goed moet orienteren voordat begint. bezint eer ge begint. komt al een paareeuwen van pas, deze uitdrukking.

er bestaat zoiets als internet en sociale contacten. verdiep je in hetgeen je wilt gaan studeren.

hoe wereldvreemd ben je dan, als je wel feilloos elk emoticon van DBB uit je kop kent, maarte beroerd bent geweest die tijd die je online besteeds niet hebt besteed aan het zoeken van juiste studiemogelijkheden.

als je een verkeerde studie kiest ben je gewoon lui geweest, niks meer en niks minder. terecht dat je betaald.

Niet mee eens. Het is soms nog niet zo gemakkelijk om een juiste studie te vinden. Ik hou ook erg veel van sport, biologie en alles wat daarmee te maken had en wou leerkracht lo/biologie worden. Nooit echt getwijfeld en dat is me serieus tegengevallen.

Doe nu bedrijfsmanagement en dat gaat me 10 keer beter af terwijl ik dat van mezelf echt niet verwacht had. Het ligt soms allemaal zo simpel niet. Ik had ook genoeg opzoekingswerk gedaan over verschillende richtingen. Soms neem je in het middelbaar ook al verkeerde keuzes.

30 jaar en zo dom. Dat zie je niet vaak.

Als iedereen nou gewoon is ging studeren ipv bier drinken zou al een heleboel schelen.

Alle studies zijn nominaal te doen, luie k*tstudenten.

-

Laatst bewerkt:
En als je nou van het HBO naar Uni wil?
of als je door ziekte/familie omstandigheden het niet haalt?

Je krijgt de keuze om een opleiding te doen, als je voor HBO gaat dan moet je dat zelf weten. Maar waarom moet de belastingbetaler opdraaien omdat jij graag nog verder wilt studeren?

Betaal dat lekker zelf.

Over dat familie/ziekte zou je een uitzondering kunnen maken, maar ben er van overtuigd dat dat zelden voorkomt.

-

Laatst bewerkt:
heb het over als je je propedeuse haalt en dan naar uni gaat :D je doet er 1 jaartje langer over volgens mij (zat er zelf aan te denken om te doen:p) moet je dan wel die boete gaan betalen?

1 jaar langer is toegestaan dus je mag 4 jaar over een 3 jarige opleiding doen, hoe redelijk is dat. Voor echte ziekte etc zouden uitzonderingen individueel bekeken moeten worden

Je krijgt de keuze om een opleiding te doen, als je voor HBO gaat dan moet je dat zelf weten. Maar waarom moet de belastingbetaler opdraaien omdat jij graag nog verder wilt studeren?

Betaal dat lekker zelf.

Over dat familie/ziekte zou je een uitzondering kunnen maken, maar ben er van overtuigd dat dat zelden voorkomt.

Pfff wat een bullshit we betalen met de belasting voor zoveel dingen. Vele dingen veel nuttelozer als studenten. Bezuinigen op studenten is gewoon retarded. En niet iedere zaak is hetzelfde ****ing kort door de bocht.

Pfff wat een bullshit we betalen met de belasting voor zoveel dingen. Vele dingen veel nuttelozer als studenten. Bezuinigen op studenten is gewoon retarded. En niet iedere zaak is hetzelfde ****ing kort door de bocht.

Wat is dit nou weer, dat argument kan je bij alles gebruiken. Zo komen we nooit een steek verder. Mijn voorkeur gaat ook uit naar die 4 miljard bij ontwikkelingshulp weghalen en bij de uitkeringen, maargoed het is niet anders.

En ik zeg niet dat elke zaak hetzelfde is, maar waarom zou de rest van NL op moeten draaien omdat jij zo graag bier drinkt en lekker een relaxed studentenleventje wilt hebben? I dont get it.

Wees blij dat je geen Wiskunde of Natuurkunde oid studeert, daar hebben mensen die extra tijd wel nodig omdat het zo verschrikkelijk moeilijk is.

Terug
Naar boven