XXL Nutrition

Stukje over Zink.

In die van Kruidvat niet, multi voor sporters

• Topic Starter Topic Starter
HardCase zei:
Heeft er iemand nog meer links over de nadelige effecten van een langdurige hoge dosis (>50mg/d)? Buite die van ergogenics dan over prostaatkanker?

Als je een OD neemt, lijkt krijg je last van lusteloosheid, zware vermoeidheid etc etc.

herstel gaat ook zeer langzaam, heeft temaken, met aantallen van rode en witte bloedlichaampjes.

Zolang je een goede multi vitamine neemt waarin de mineralen gecheleerd zijn zal je genoeg zink krijgen.

De Multi van het kruidvat heeft anorganische mineralen die slecht opneembaar zijn voor het lichaam en daarom meer kwaad doen dan goed.

Amxerxes zei:
Zolang je een goede multi vitamine neemt waarin de mineralen gecheleerd zijn zal je genoeg zink krijgen.

De Multi van het kruidvat heeft anorganische mineralen die slecht opneembaar zijn voor het lichaam en daarom meer kwaad doen dan goed.

is dit zo ???
er zijn er toch veel die deze multi nemen hier op het board....

reacties ???
anders ga ik over op een andere

gewoon vit C enzo haal ik wel bij kruitvat.
maar multi koop ik liever van een wat gerenomeerder merk vanwege gnoemde reden.

ik heb die van NOW Foods.

Zink en koper staan ook omgekeerd tot elkaars opname. Teveel zink is dus te weinig koper... Zit al een halfjaartje op 55 mg/d (acne). Ben traag aan 't afbouwen, gebruik nu B5.

Amxerxes zei:

en nu in jip en janneke taal ;)

ik gebruik supradyn complex forte: is dit een anorganische of gecheleerd product???
Samenstelling: Bevat 800 mcg vitamine A, 1,4 mg vitamine B1, 1,6 mg vitamine B2, 18,0 mg niacine, 6,0 mg pantotheenzuur, 2,0 mg vitamine B6, 150 mcg biotine, 200 mcg foliumzuur, 1 mcg vitamine B12, 60,0 mg vitamine C, 5 mcg vitamine D, 10,0 mg vitamine E, 30 mcg vitamine K, 120,0 mg calcium, 21,0 mg chloride, 25 mcg chroom, 900 mcg koper, 75 mcg jodium, 8,0 mg ijzer, 45,0 mg magnesium, 1,8 mg mangaan, 45 mcg molybdeen, 126,3 mg fosfor, 20,4 mg kalium, 55 mcg selenium, 8,0 mg zink per tablet.
http://www.zelfzorg.nl/09a-supra-ct.html

In peppie en kokkie taak ;) je hebt natuurlijke en chemische mineralen in multi's en de natuurlijke zijn veel beter opneembaar voor ons.

supradyn hebben volgens mij chemische mineralen.

neem bijvoorbeeld: orthica, now,solgar,aov of Essential Organics.
Pharma Nord is ook wel goed geloof ik.

2voeging!

De mineralen moeten organisch gebonden zijn. Mineralen kunnen het beste door het lichaam worden opgenomen als ze aan een organisch molecuul gekoppeld, ofwel gecheleerd, zijn.

Laatst bewerkt:
Amxerxes zei:
In peppie en kokkie taak ;) je hebt natuurlijke en chemische mineralen in multi's en de natuurlijke zijn veel beter opneembaar voor ons.

supradyn hebben volgens mij chemische mineralen.

neem bijvoorbeeld: orthica, now,solgar,aov of Essential Organics.
Pharma Nord is ook wel goed geloof ik.

2voeging!

De mineralen moeten organisch gebonden zijn. Mineralen kunnen het beste door het lichaam worden opgenomen als ze aan een organisch molecuul gekoppeld, ofwel gecheleerd, zijn.

Kun je dat ergens lezen op de verpakking ???

Je kunt er vanuit gaan dat alle goedkope huismerken niet gecheleerd zijn.

[Link niet meer beschikbaar]

VRAAG: In de beantwoording van een eerdere vraag spreekt u over anorganische mineralen. Wat bedoelt u daarmee?
ANTWOORD: De mens heeft mineralen nodig in een vorm zoals aanwezig in planten en dieren. Deze mineralen zijn gebonden aan een eiwit, soms aan een koolhydraat. Aan eiwitten gebonden mineralen worden in het spijsverteringskanaal niet gesplitst, maar in hun geheel in de bloedbaan opgenomen.

Deze binding is tot stand gekomen door actie van de plant of het dier, waarbij in de bodem aanwezige mineralen worden gebonden, soms om op deze manier het mineraal uit de bodem te halen. Men spreekt dan van organisch gebonden (gecheleerde) mineralen.

In goede voedingssupplementen wordt uitsluitend deze vorm van mineralen toegepast. Synthetische (farmaceutische) mineralen daarentegen zijn niet gebonden, en zijn dus in feite bodemmineralen.
Deze mineralen zijn voor het lichaam niet als zodanig herkenbaar en worden daarom niet goed opgenomen (lage absorptie). Bovendien zijn ze soms al bij relatief lage dosering giftig.Gebruik dus altijd uitsluitend supplementen met echte voedingsmineralen.

ok ik heb nu een potje zink gekocht:
Tri-Zink 25 (Orthica)
3 soorten goed opneembare Zink

Eén capsule bevat: 15mg zink (aminozuur gebonden), 5mg zink (citraat), 5mg zink (gluconaat), 1,5mg koper (gluconaat) Hulpstoffen: Cellulose, gelatine

60 stuks kosten ongeveer 7 euro
http://www.vitaminstore.nl/product.asp?ProductId=484&Info=DetailIngredient

oja er staat duidelijk op het potje ;ORGANISCH GEBONDEN ZINK :)

Bij de kruidvat heb je een potje zink, selenium, en vitamine B in 1...
Is dit een slecht gebonden soort zink dan? het potje is 8 euro geloof ik..
Gebruik het al een aantal maanden, en moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd aardig moe ben, maar waar het door komt?!?
De zink dan misschien????

He dixi4ever,

Stop met die kruitvat bagger en neem in plaats daarvan bijvoorbeeld biergist poeder van Solgar.

Biergist poeder
Eeuwenoud huis tuin en keuken preparaat voor een gezonde huid, glanzende en veerkrachtige haren en een fit gevoel.

Product Informatie
Biergist wordt al eeuwen gebruikt en kan gezien worden als moeder natuurs meest complete multivitaminen, mineralen en aminozuren complex. Voor een fit en energiek gevoel en gezonde huid en haren gebruikt men biergist pillen of poeder.

Hoofdingrediënt
biergistpoeder

Ingrediënt
Ingrediënten : Gemiddelde analyse per 15 gram: *Vitaminen Vitamine B-1 (55% ADH) 0,75 mg Vitamine B-2 (55% ADH) 0,85 mg Vitamine B-3 (30% ADH) 5 mg Vitamine B-6 (25% ADH) 0,5 mg Vitamine B-12 (100% ADH) 1 mcg Biotine (50% ADH) 0,08 mg Pantotheenzuur 315 mcg Foliumzuur (15% ADH) 28,5 mcg *Mineralen Ijzer (33% ADH) 5 mg Magnesium 15 mg Fosfor 375 mg Zink 300 mcg Selenium 30 mcg Chroom (GTF) 90 mcg Cobalt 3 mg Mangaan 0,9 mg Molybdeen 30 mcg Nikkel 90 mcg Kalium 300 mg Silicium 9 mg *Aminozuren Alanine 663 mg Arginine 524 mg Asparaginezuur 675 mg Cystine 107 mg Glutaminezuur 900 mg Glycine 323 mg Histidine 179 mg Isoleucine 359 mg Leucine 438 mg Lysine 441 mg Methionine 125 mg Fenylalanine 338 mg Proline 202 mg Serine 312 mg Threonine 478 mg Tyrosine 456 mg Valine 456 mg Eiwit 9 gram Koolhydraten 3,75 gram Natrium 3 mg Vet (als Lecithine ) 0,15 mg Nucleïne zuren (RNA/DNA) 3 gram ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid. Wijzigingen in ingrediëntendeclaratie voorbehouden

Gebruik
als voedingssupplement voor volwassenen twee eetlepels dagelijks bij voorkeur bij een maaltijd met water of vloeistof innemen, tenzij anders geadviseerd.

Waarschuwing
Waarschuwingen: niet gebruiken bij overgevoeligheid voor gist

merk solgar 500 gram voor 16 euro.

ik heb een pot biergistpillen staan.. Miss 4 dagen genomen maar dacht.. wat een pillenboer ben ik.
Je moest van biergistpillen 6 stuks innemen, dan had ik nog mineralen, multivits en zinkpillen dat ik dacht.. pff 10 pillen achter elkaar! haha
Toch maar weer eens proberen en het zink even laten voor wat het is, gebruikte het idd voor de puistjes, voor zover ik die kreeg..

Biergist :eek: Het slechtste kwa smaak wat er is...ik krijg er gewoon kotsneigingen van. :o

valt best wel eme vind ik hoor....

zink van M double you, is iemand daar bekend mee ??
1 tablet bevat 30mg zink gluconaat

wat is nu de daadwerkelijke bovenwaarde voor Zink toxisch wordt?

Ik zit nu op 10Mg uit mn multicap+30Mg uit 3xZMA cap savonds+dagelijkse voeding wat denk ik rond de 10Mg zit? = 50Mg Zink/dag.

• Topic Starter Topic Starter
150 tot 200mg denk ik

Terug
Naar boven