Fitness Seller

subq aas zetten, wie doet het?

Thnx weer een woordje geleerd maar de andere betekenis van cruisen ken je toch wel? Ik ben zelf meer van het off gaan en anders test tussen de 60-125mg per week, dat is een bridge. Daarboven behoeft voor mij geen extra naam dat is kuren.

jij hebt t over deze cruising hehe :)
die was mij nog niet bekend.. ik leer nog is wat op dbb:D
maar idd, de amerikanen noemen het bridgen 'cruisen' en de hogere dosissen weer 'blasten.

Thnx weer een woordje geleerd maar de andere betekenis van cruisen ken je toch wel? Ik ben zelf meer van het off gaan en anders test tussen de 60-125mg per week, dat is een bridge. Daarboven behoeft voor mij geen extra naam dat is kuren.

Mag ik jou erop wijzen dat spierbehoud op een bridge van 60-125mg afhangt van de hoogte in roids dat de voorgaande kuur heeft gehad.
Je kunt begrijpen dat wanneer je hebt gekuurd met pak hem beet 1 gram test als basis met daarbij 400/600mg tren, of met zelfs meerdere bijstoffen, dat het verval in rondcirculerende roids zo enorm is dat spiermassaverlies onherroepelijk zal plaatsvinden tijdens de bridge.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vond het zelf wel meevallen. Ik ben van 800 test + 700 + deca + 700 mast naar 250mg test gegaan en dan 4 weken later weer naar 150mg.
Enige wat ik kwijt ben ik een beetje volheid en vooral veel vocht van mijn kop :P

Ik vond het zelf wel meevallen. Ik ben van 800 test + 700 + deca + 700 mast naar 250mg test gegaan en dan 4 weken later weer naar 150mg.
Enige wat ik kwijt ben ik een beetje volheid en vooral veel vocht van mijn kop :P

Ik praat niet over grote hoeveelheden maar spiermassa-verlies is onvermijdelijk wanneer je een grote val maakt in roid dosering.
Bedenk wel even uit welke elementen spierweefsel is opgebouwd.
Ook afbouwen speelt tot op zekere hoogte een rol.

Ik hoor teveel wilde indianenverhalen dat een lage 'TRT' dosering voor volledig spierbehoud zorgt. Dat hangt er maar vanaf.
Er zijn er zelfs al die denken met 30mg oxandrolone per dag na een inject-kuur alles te kunnen behouden.
Nou, vergeet het maar want dat zal niet gaan lukken.

Ja je bedoeld als je bijvoorbeeld een half jaar lang eens geen echte kuur doet?

Ja je bedoeld als je bijvoorbeeld een half jaar lang eens geen echte kuur doet?

Bijvoorbeeld.
Homeostase is ook aanwezig wanneer in hoogte van dosering veranderd wordt. Dus heb jij gekuurd met in z'n totaliteit 1 gram aan roids om vervolgens te bridgen met 125mg zal je lichaam zich gaan aanpassen.

Om even terug te komen over wat je net zei.
Je vertelde wat volheid en je plofkop verloren te zijn na verlaging in dosering.
Spier bestaat uit proteine, glucose (glycogeen) en water.
Het is niet enkel maar bloat (vochtretentie) wat je verliest zodra je laag in roids gaat zitten, ook het water in je spieren zal verminderen.
Of aanvoer van glucose komt op een lager pitje te staan, proteinsynthese verminderd.
Kortom, alles bij elkaar opgetelt geeft een verlies.
En dat hoeft niet veel te zijn maar is wel degelijk aanwezig.

Volledig vasthouden van je gewonnen spiermassa tijdens een bridge low dose bestaat niet.;)

Ik weid het vooral aan dat je minder glucogeen vasthoudt met minder anabolen in je lichaam dat je er daarom minder vol uit ziet.
Langer dan 8 a 10 weken bridgen heb ik nog nooit gedaan dus ik zou niet weten hoe ik er na een half jaar uit zal zien. Ik gok wel een heel miniem verlies.

Terug over AAS subq; twee weken later en al die tijd subq tren gezet 0.3ml op 2 plekken elke dag. Heb 4x een bult gehad en gisteren best een forse. Dik en rood maar die had ik met IM injecties soms ook nog. Dit belemmerd mijn trainingen niet maar zonder T shirt zie je wel een rode vlek nu. Wat lijkt te helpen bij bulten is een dag IM zetten en mijn buik een dag rust geven. Volgens mij als ik met een rode bult doorga met in buik subq zetten krijg ik weer een rode plek. Dat merkte ik nu 2x. Na een dag niet subq in buik prikken is het weer rustig en ga ik weer verder met subq in buik. (beter gezegd lovehandles want echt rond navel prik ik nooit)

Elke dag een 40mm naald erin zou ik nooit trekken, dit blijf ik minder belastend vinden.

Sides; typisch tren, hoog libido train agressie meer kracht. Het enige wat opvalt maar dat kan ook door de hoge dosis bold en het weinige test komen....dit is de allereerste keer dat ik een goede conditie heb met tren. Had heel lang niet hardgelopen en ik loop meteen een uur lang. Vorige keren tren was ik snel buiten adem, nu helemaal niet. Ik heb nu juist een opvallend verhoogde conditie. Geen idee wat de oorzaak is maar ik noem het wel even.

Tot laters...volgende update.

oke klinkt boeiend

hoorde idd dat je met laag testo sowieso minder last van conditie hebt

Update:
heb 2x in bovenbeen buitenzijde subq geprikt, in het beetje vet wat daar zit. Is beter dan buikvet, 1x een bultje maar minder groot en eigenlijk niet echt pijnlijk deze keer
Heb 2x IM met slin in schouderkop en 2x in triceps IM geprikt. Als je duwt op de huid met slin spuit komt de naald van 12.7 mm behoorlijk in de huid. Dit was tot nu toe de beste plek echt geen enkele last.

Heb uitgevonden dat slin spuit vullen een kwestie is van zuiger naar beneden trekken, dan blijft ie hangen onderaan. Houd vial op zijn kop beet en lees een artikel op DBB en even later is de spuit vol. Je hoeft er niks aan te doen als even vasthouden. Gaat ook met koude olie.

Kortom ik heb nu wat plekken die ik kan afwisselen en die afwisseling zorgt ervoor dat ED prikken goed te doen blijft.

Laatst bewerkt:
Interessant. Lees op Amerikaanse boards ook wel eens dat mensen daar 'shallow IM' zetten met een slin spuit; bijv 1cm in je dijbeen en dan maar 0.5ml. Iemand hier ervaring mee?

Interessant. Lees op Amerikaanse boards ook wel eens dat mensen daar 'shallow IM' zetten met een slin spuit; bijv 1cm in je dijbeen en dan maar 0.5ml. Iemand hier ervaring mee?

Als ik in dit topic schrijf IM met insulinenaald dan is dat shallow IM want de naald is 12.7mm. Heb dus ervaring met bovenbeen, schouderkop en triceps. En subq in mijn buikvet en het vet bovenkant zijkant bovenbeen.

LangeMan zei:
Ik ben zelf toch maar IM gaan zetten. Ik zet nu 150mg test e per week en 100mg tren ace per dag.
Merk echt minder sides. Heb wel af en toe dat ik echt best kwaad ben maar het lijkt allemaal beter beheersbaar en minder vaak voor te komen. Nacht-zweten is nu wel begonnen na 10-12 dagen, maar mijn conditie is nog totaal niet aangetast.
Heb momenteel een deload weekje omdat ik in mijn 1RM achteruit ging maar ben voller geworden en mijn buik is een stuk platter terwijl ik iets boven onderhoud eet
Heb wel erg veel last van maagzuur en opgeblazen gevoel terwijl ik dat nooit zo erg heb gehad, dus neem elke dag een omeprazol. Hopelijk zakt dat nog na verloop van tijd.
Wat ook nog de moeite is om te melden; Mijn libido is echt HOOG! En mijn gezicht is smal ipv een ballon.

Opvallend, dat van die conditie heb ik nu ook. Geen teruggang terwijl ik dat met EOD zetten (en meer test samen met de tren) wel duidelijk had. En heerlijk he dat voller zijn zonder een ballon hoofd. ;) ED zetten en laag test bevalt mij ook zeer goed.

Laatst bewerkt:
Update:
heb 2x in bovenbeen buitenzijde subq geprikt, in het beetje vet wat daar zit. Is beter dan buikvet, 1x een bultje maar minder groot en eigenlijk niet echt pijnlijk deze keer
Heb 2x IM met slin in schouderkop en 2x in triceps IM geprikt. Als je duwt op de huid met slin spuit komt de naald van 12.7 mm behoorlijk in de huid. Dit was tot nu toe de beste plek echt geen enkele last.

Heb uitgevonden dat slin spuit vullen een kwestie is van zuiger naar beneden trekken, dan blijft ie hangen onderaan. Houd vial op zijn kop beet en lees een artikel op DBB en even later is de spuit vol. Je hoeft er niks aan te doen als even vasthouden. Gaat ook met koude olie.

Kortom ik heb nu wat plekken die ik kan afwisselen en die afwisseling zorgt ervoor dat ED prikken goed te doen blijft.

Hoe injecteer je net in het vet van je bovenbenen? Heb zelf niet zoveel BF meer dus is niet zo makkelijk...

Pak je gewoon een huidplooi vast en steek je daar dan die naald van 12mm volledig in?

stukkie mesox

STABLE TESTOSTERONE LEVELS ACHIEVED WITH SUBCUTANEOUS TESTOSTERONE INJECTIONS

M.B. Greenspan, C.M. Chang
Division of Urology, Department of Surgery, McMaster University,
Hamilton, ON, Canada

Objectives: The preferred technique of androgen replacement has been intramuscular (IM) testosterone, but wide variations in testosterone levels are often seen. Subcutaneous (SC) testosterone injection is a novel approach; however, its physiological effects are unclear. We therefore investigated the sustainability of stable testosterone levels using SC therapy. Patients and methods: Between May and September 2005, we conducted a small pilot study involving 10 male patients with symptomatic late-onset hypogonadism.

Every patient had been stable on TE 200 mg IM for 1 year. Patients were instructed to self-inject with testosterone enanthate (TE) 100 mg SC (DELATESTRYL 200 mg/cc, Theramed Corp, Canada) into the anterior abdomen once weekly. Some patients were down-titrated to 50 mg based on their total testosterone (T) at 4 weeks.

Informed consent was obtained as SC testosterone administration is not officially approved by Health Canada. T levels were measured before and 24 hours after injection during weeks 1, 2, 3, and 4, and 96 hours after injection in week 6 and 8.

At week 12, PSA, CBC, and T levels were measured however; the week 12 data are still being collected.

Results: Prior to initiation of SC therapy, T was 19.14+3.48 nmol/l, hemoglobin 15.8+1.3 g/dl, hematocrit 0.47+0.02, and PSA 1.05+0.65 ng/ml. During the first 4 weeks, there was a steady increase in pre-injection T from 19.14+3.48 to 23.89+9.15 nmol/l (p¼0.1). However, after 8 weeks the post-injection T (25.77+7.67 nmol/l) remained similar to that of week 1 (27.46+12.91 nmol/l). Patients tolerated this therapy with no adverse effects.

Conclusions: A once-week SC injection of 50–100 mg of TE appears to achieve sustainable and stable levels of physiological T. This technique offers fewer physician visits and the use of smaller quantity of medication, thus lower costs. However, the long term clinical and physiological effects of this therapy need further evaluation.

I did a run with subc back in April of 2009 and here was my log;

I have been on a cruise dose of 280mg per week of Testosterone Cypionate and decided I would try injecting my testosterone subcutaneously. I have never injected testosterone any other way than Intramuscularly until today. I decided to use up some pharm grade propionate that has been sitting around so I loaded up a 29 guage slin pin with 40mg of prop. This was 40 units as the prop is 100mg/ml. I warmed up the testosterone in a cup of hot water and swirled it around until it was very warm. It took about 2 minutes to load the pin as the oil is somewhat thick. I injected 2 inches to the right of my belly button into a fold of skin. The injection took about 20 seconds. I felt nothing except the needle penetrating the skin. Several hours later I now feel a slight burning sensation at the injection site. I will pin 40mg/40 units every day and record my experience here.
Share
Share this post on Twitter
Facebook

Hoe injecteer je net in het vet van je bovenbenen? Heb zelf niet zoveel BF meer dus is niet zo makkelijk...

Pak je gewoon een huidplooi vast en steek je daar dan die naald van 12mm volledig in?

Ja zo ongeveer wel. Maar de volledige lengte is nergens voor nodig door de huid heen is voldoende.

Opvallend, dat van die conditie heb ik nu ook. Geen teruggang terwijl ik dat met EOD zetten (en meer test samen met de tren) wel duidelijk had. En heerlijk he dat voller zijn zonder een ballon hoofd. ;) ED zetten en laag test bevalt mij ook zeer goed.

LangeMan zei:
Ja echt super. Ook fijn dat mensen nu ook minder achter mijn rug praten dat ik er ongezond uitzie of dat ik kuur etc.
Vraag me wel af of die sides nu minder zijn doordat ik ED zet ipv EOD of dat het komt doordat ik heel laag in de testo zit.
Sowieso weet ik wel dat de vetverbranding hoger is zonder de testo.
Ik blijf iig hetzelfde aan kcal eten als wat ik nu doe zodat ik vooral lekker ga shapen ipv bulken/cutten.

Precies met die vraag zit ik ook. Succes met shapen.

---------- Post toegevoegd Sun 29 Apr 2012 om 19:19 ----------

However, the long term clinical and physiological effects of this therapy need further evaluation.

Doe je het zoals men al jaren doet of probeer je het anders te doen en ben je een beetje proefkonijn. Mijn ervaring tot nu toe is een enkele rode bult maar die had ik IM ook wel eens. Lange termijn effecten weet niemand wat van.

Ja mij tot nu toe ook. Moet wel zeggen dat mijn libido de eerste weken echt abnormaal hoog was maar deze sinds een paar dagen wat gedaald is.
Opzich nog geen zorgen want heb gister nog heerlijk gekets en mijn vriendin vindt het niet erg dat ik het nu nog langer volhou dan normaal :D
Ondanks dat ik me echt weer eens moet ontharen ben ik van dikke pens naar zichtbare blokjes gegaan in nog geen 3 weken.

edit: Ik zet trouwens IM, voordat er verwarring onstaat. Heb het hier over hoog tren met laag testo kuurtje.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen expert maar dit lijkt me een broodje aap verhaal. Alleen omdat je het in de spier zou spuiten in plaats van in het vet/onderhuids zou sides geven? die sides zijn toch gewoon gevolg van het effect van de steroïde en niet van het in de spier spuiten? of ben ik nou zo gek???

Ik ben geen expert maar dit lijkt me een broodje aap verhaal. Alleen omdat je het in de spier zou spuiten in plaats van in het vet/onderhuids zou sides geven? die sides zijn toch gewoon gevolg van het effect van de steroïde en niet van het in de spier spuiten? of ben ik nou zo gek???

Vertraagde opname kan zorgen voor stabielere waarden. Daarom hebben mensen met tren e vaak minder of andere sides dan met tren ace.
Ik wordt zelf altijd vet emo van enanthate en parabolan gek genoeg....

Ik zet IM, maar wel met heel weinig testo en ik zet elke dag en moet bekennen dat ik dit nu al de lekkerste kuur ooit ga vinden :)

Terug
Naar boven