MuscleMeat

Sucralose slechter voor de gezondheid dan gedacht.

Dat kan wel, maar dat zorgt er niet opeens voor dat je die keuze niet meer hebt. Reageerde ook vooral op je vorige comment met "tot zover je keuze". Als je je als consument zo'n zorgen maakt over zoetstoffen maar dan geen ingrediënten gaat lezen.. tja :o Dan zullen die zorgen ook wel meevallen denk ik.

Ik heb het niet over consumenten die zich zorgen maken over de ingrediënten of zoetstoffen, zoals gezegd heb ik het over de 80% die de labels niet leest. Die maakt zich derhalve ook geen zorgen naar alle waarschijnlijkheid. Daarmee kom je dan op het stukje is het een keuze ja of nee? En is dat dan een bewuste keuze ja of nee? En als het geen bewuste keuze is, wat los staat van het feit dat de keuzemogelijkheid er wel is, heb je dan nog steeds daadwerkelijk een keuze? Daar kun je weken over discussiëren. So lets agree to disagree ;)

Gewoon geen geraffineerde suiker gebruiken en als zoetstoffen schadelijk blijken te zijn die ook niet. :D

Verder geen idee we raken gewoon te makkelijk verslaafd aan zoet en hoeven amper meer te bewegen gedurende ons leven.
Dus alles verbieden omdat een paar vetkleppen niet met vrijheid kunnen omgaan?

Als ik hier in de straat zo rondkijk, is het tegelijkertijd dé oplossing voor het woningtekort :roflol:
Die bootmigranten kunnen dan vanuit Ter Apel zo door, die zien er vaak uit of de prijs van de overtocht afhankelijk is van massa of volume.

Laatst bewerkt:
Was het niet kcals IN > kcals UIT?
Lees mijn aanvulling. Verder zit er nog een heel complex (hormonaal/emotioneel) systeem achter (waar waarschijnlijk geen 100% consensus over bestaat), maar met een dieet waar 0,0 geraffineerde suikers inzitten moet je flink je best doen om obees te worden, met veel geraffineerde suiker gaat dat haast vanzelf.

Ik zit op 30,46 muhaha
Screenshot_20230630-100404_JEFIT.jpg

Lees mijn aanvulling. Verder zit er nog een heel complex (hormonaal/emotioneel) systeem achter (waar waarschijnlijk geen 100% consensus over bestaat), maar met een dieet waar 0,0 geraffineerde suikers inzitten moet je flink je best doen om obees te worden, met veel geraffineerde suiker gaat dat haast vanzelf.
En met ongeraffineerde suikerklontjes?

En met ongeraffineerde suikers?
Dat ligt eraan wat je daar precies onder verstaat. Het beste kan je tegenwoordig “geraffineerd” vervangen door “bewust toegevoegd om het product veslavend zoet te maken” want anders pletteren we overal honing, ahornsiroop en dadelpasta in.

• Like
Waarderingen: BB_
Dat ligt eraan wat je daar precies onder verstaat. Het beste kan je tegenwoordig “geraffineerd” vervangen door “bewust toegevoegd om het product veslavend zoet te maken” want anders pletteren we overal honing, ahornsiroop en dadelpasta in.
Dus appelsap en druivensap zijn prima?

Mmm gefermenteerd druivensap.

In principe volg ik de wetenschappelijke consensus. Ik heb begrepen dat er in die wereld nogal wat reuring is ontstaan over de validiteit van dit advies.
Het gaat hier, waarschijnlijk (want dat is nog niet duidelijk), om een classificatie van de IARC. Die kijkt niet naar wat een redelijk innameniveau is, dus of je nu 10.000 blikjes cola zero per dag ervoor moet drinken of niet maakt verder niet uit voor die classificatie. De JEFCA, die wel kijkt naar innameniveau's en een ADI opstelt, komt naar verwachting met weinig spannends: gewoon veilig bij een normale inname.

Terug
Naar boven