AndroidHealthClinic

Sucralose slechter voor de gezondheid dan gedacht.

Er bestaat geen 100% wetenschappelijke consensus. Je zult altijd voor en tegenstanders hebben, dat geldt bijvoorbeeld ook voor de relativiteitstheorie van Einstein, maar ook voor simpelere dingen zoals zoetstoffen.
En of de aarde wel degelijk bolvormig is en niet een platte schijf met daarboven een hemel met engelen en daaronder een hel met de duivel.

Haha ja een keuze die niet gestuurd werd door de media zeker :lol:
Feitelijk heb je wel gelijk, maar dat was geen fair game en had al helemaal niks te maken met wetenschap.
Los van het al dan niet aansturen gaat de mens gewoon anders om met beide type keuzemogelijkheden.

Los van het al dan niet aansturen gaat de mens gewoon anders om met beide type keuzemogelijkheden.

Ik denk dat het niet eens een heel bewuste keuze is in veel gevallen. Er zijn zat frisdranken die geen light label hebben, maar wel al voor de helft met dergelijke zoetstoffen gezoet zijn. Dus in veel gevallen heeft men het niet eens in de gaten. Dus tot zover je keuze.

Ik denk dat het niet eens een heel bewuste keuze is in veel gevallen. Er zijn zat frisdranken die geen light label hebben, maar wel al voor de helft met dergelijke zoetstoffen gezoet zijn. Dus in veel gevallen heeft men het niet eens in de gaten. Dus tot zover je keuze.
Ja ik kwam er laatst achter dat er maar één type Sprite te koop is, eentje met zoetstof en geen suiker. Nu staat dat er nog mee grote letters op, maar dat zou zomaar eens kunnen veranderen.

Ja ik kwam er laatst achter dat er maar één type Sprite te koop is, eentje met zoetstof en geen suiker. Nu staat dat er nog mee grote letters op, maar dat zou zomaar eens kunnen veranderen.

Er zijn dus ook producten die reeds half/half doen en dat dus niet adverteren op het label, anders dan te zien in de ingrediëntenlijst.

Omdat de gemiddelde moderne Westerling dagelijks constant te veel calorieën tot zich neemt.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Althans, je beredenering is krom of zijn statement is niet specifiek.

Het probleem is dan namelijk niet suiker maar dagelijks constant teveel calorieën tot je nemen.

Stel iemand heeft geen kcal overschot en hij drinkt af en toe 200 ml frisdrank.

Dan is het jouw keuze toch om de ingrediënten niet te checken? Je hebt de keuze om dat te doen :p

Daarom zeg ik ook dat het geen bewuste keuze is in veel gevallen, omdat 80% van de mensen niet de ingrediëntenlijsten bekijkt zoals wij bodybuilders dat doen. Ik durf zelfs te stellen dat ze niet bewust de ingrediëntenlijst NIET lezen, in de meeste gevallen.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Althans, je beredenering is krom of zijn statement is niet specifiek.

Het probleem is dan namelijk niet suiker maar dagelijks constant teveel calorieën tot je nemen.

Stel iemand heeft geen kcal overschot en hij drinkt af en toe 200 ml frisdrank.
Klopt in de basis, maar onderzoek heeft aangetoond dat in veruit de meeste gevallen suiker de hoofdoorzaak is van obesitas.

Vooral de vloeibare calorieën (frisdrank) tellen ontzettend aan, zijn niet vullend en leveren naast energie niets nuttigs.

Laatst bewerkt:
Daarom zeg ik ook dat het geen bewuste keuze is in veel gevallen, omdat 80% van de mensen niet de ingrediëntenlijsten bekijkt zoals wij bodybuilders dat doen. Ik durf zelfs te stellen dat ze niet bewust de ingrediëntenlijst NIET lezen, in de meeste gevallen.
Dat kan wel, maar dat zorgt er niet opeens voor dat je die keuze niet meer hebt. Reageerde ook vooral op je vorige comment met "tot zover je keuze". Als je je als consument zo'n zorgen maakt over zoetstoffen maar dan geen ingrediënten gaat lezen.. tja :o Dan zullen die zorgen ook wel meevallen denk ik.

Welke alternatieven zijn er?

Suikertaks? Zorgverzekering nog duurder maken? Verbod?
Gewoon geen geraffineerde suiker gebruiken en als zoetstoffen schadelijk blijken te zijn die ook niet. :D

Verder geen idee we raken gewoon te makkelijk verslaafd aan zoet en hoeven amper meer te bewegen gedurende ons leven.

Terug
Naar boven