MuscleMeat

Sticky Super simpele, goedkope en lekkere 'reep' van whey, havermout en pindakaas

• Topic Starter Topic Starter
Voor een krokante reep zal je naar een recept moeten zoeken voor repen die je idd in de oven moet doen.
Ik vind deze juist lekker omdat ze zo chewy zijn :)

Ik ken wel een aantal recepten voor repen uit de oven, maar ik heb er zelf geen enkele van uitgeprobeerd. Als je wilt, kan ik wel eens kijken of ik ze nog kan vinden?

Kan dit ook goed met aardbei whey? Of casein? Heb white chocolate caseinne..
Heb geen havermout hier, wel oats van b&f , is dat ook prima?

Oats is Engels voor havermout :P

Voor een krokante reep zal je naar een recept moeten zoeken voor repen die je idd in de oven moet doen.
Ik vind deze juist lekker omdat ze zo chewy zijn :)

Ik ken wel een aantal recepten voor repen uit de oven, maar ik heb er zelf geen enkele van uitgeprobeerd. Als je wilt, kan ik wel eens kijken of ik ze nog kan vinden?

Graag!

Het gaat er niet om dat de hele reep krokant word, puur de korst. Heb het geprobeerd met kapot gestampte cornflakes maar dat werd rampzalig met het kneden en je sneed je tijdens het eten :o werd er ook niet echt knapperig van..

Iemand enig idee waar ik de pindakaas mee kan vervangen? Heb het eens geprobeerd met honing maar dat wordt tandenverbrijzelend zoet uiteraard. Ik kan geen goede vervanger vinden.

Het is ivm een pinda-allergie btw.

Guargom of Xanthaangom misschien...

Iemand enig idee waar ik de pindakaas mee kan vervangen? Heb het eens geprobeerd met honing maar dat wordt tandenverbrijzelend zoet uiteraard. Ik kan geen goede vervanger vinden.

Het is ivm een pinda-allergie btw.

Ben je ook allergisch voor noten en/of zaden? Anders zou je cashewnoot-, amandel-, hazelnoot-, sesamzaad-, of zonnebloempit pasta kunnen gebruiken, werkt net zo goed.

Alweer een tijd geleden dat ik ze gemaakt heb, binnenkort maar weer eens een paar in elkaar knutselen :meal:

Ik heb een tijdje gezocht naar een manier om ze wat krokanter te maken, nog ideeën?

+1

Kan niet wachten tot er een oplossing hiervoor is.

Ben je ook allergisch voor noten en/of zaden? Anders zou je cashewnoot-, amandel-, hazelnoot-, sesamzaad-, of zonnebloempit pasta kunnen gebruiken, werkt net zo goed.

Wat? Is daar pasta van? Amandel is ze veel minder allergisch voor. Het is btw mn vriendin die allergisch is (niet een bultje op haar huid maar echt ziekenhuis, epi-pen en dat soort ongein dus geen pindakaas in huis).

Maar kan ik dan amdelpasta bij zon organische winkel scoren ofzo?

Chill, ik zal eens kijken of ik die bende in Amsterdam kan halen. Wil niet 11 euro voor een potje pasta betalen. Zal mijn bevindingen hier posten als ik ze heb gemaakt.

Wat? Is daar pasta van?

...

Maar kan ik dan amdelpasta bij zon organische winkel scoren ofzo?

Jep, al die dingen die ik noemde bestaan idd :)
Ze zijn idd allemaal te koop bij vrijwel elke natuurwinkels, en online shops. Ben ze nog nooit tegengekomen in een 'normale' supermarkt.

Chill, ik zal eens kijken of ik die bende in Amsterdam kan halen. Wil niet 11 euro voor een potje pasta betalen. Zal mijn bevindingen hier posten als ik ze heb gemaakt.

Ze zijn zeker wel duurder dan pindakaas uit de supermarkt, maar echt geen 11 euro hoor :)
Afhankelijk van waar je ze koopt en welke soort, ergens tussen de 2,5 en de 5,5 euro.

super cynthia! Ik heb dit topic eigenlijk nog nooit gelezen maar ik ga ze van t weekend maar s maken! Lijkt me lekker.. Zou t ook met quinoa kunnen ipv havermout, Nou dat merk ik anders wel snel genoeg;)

laatst ook gemaakt erg lekker, bulk proof

+1

Kan niet wachten tot er een oplossing hiervoor is.
misschien is het volgende een idee:
zorgen dat er in de buitenkant minder vet en meer kh zit. dus:

2 ballen maken en de ingedienten anders verdelen.
bal 1: meer pindakaas , binnenkant
bal 2: meer graan, buitenkant

repen maken van bal 1 en zorgen dat bal 2 vrij papperig is, zegmaar jam-consistentie. Repen van bal 1 rollen en door papje van bal 2 rollen. Zorgen voor laag van ong 3mm dik.

Daarna kort bakken in de hete oven, mss 220 graden?. ik DENK dat dit moet leiden tot een goed resultaat.

Laatst bewerkt:
Ik heb er een volgens origineel recept gemaakt, vele malen dank nog.
De tweede ook zo gemaakt maar eventjes in de oven gegooid, na het in de vriezer leggen en half uurtje koelkast pak em beet. Jezus, wat een lekker krokant randje en semi zachte binnekant. Echte aanrader, oven stond op 200, hete lucht. Denk dat het er een minuut of 10 ingestaan heeft aanrader!

Als ik er de tijd nog voor heb, zal ik hier nog even een foto bij zetten.
EDIT:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

thanks voor testen. ik heb ze zelf helemaal nog niet gemaakt, maar dat klinkt goed.

ik neem verder geen whey, maar mss toch maar eens bestellen, al was het enkel voor die repen!

gedverdeme,..das lekker zeg.

ik heb het trouwens met choco gedaan ipv vanille.

en laat ze ook gewoon in de vriezer leggen.

Ik heb er een volgens origineel recept gemaakt, vele malen dank nog.
De tweede ook zo gemaakt maar eventjes in de oven gegooid, na het in de vriezer leggen en half uurtje koelkast pak em beet. Jezus, wat een lekker krokant randje en semi zachte binnekant. Echte aanrader, oven stond op 200, hete lucht. Denk dat het er een minuut of 10 ingestaan heeft aanrader!

Als ik er de tijd nog voor heb, zal ik hier nog even een foto bij zetten.
EDIT:

Als je ze in de oven hebt gedaan, lekker krokant randje? .. dus geen "plak-reep" meer?

damn, dit zou geniaal zijn.

Ziet er heel goed uit!!!

Wat kan je gebruiken als je geen whey hebt?

Terug
Naar boven