MuscleMeat

Supplementlabtest - Welke whey willen we nog testen?

Waar willen jullie nog een test van zien?

  • Whey Gold Standard - Optimum Nutrition

    Stemmen: 22 16,1%
  • Impact Whey Protein - Myprotein

    Stemmen: 55 40,1%
  • Whey Temptation - PowerSupplements

    Stemmen: 5 3,6%
  • Whey Protein - Bodylab

    Stemmen: 12 8,8%
  • Raw Iron Pro Whey - Sportfood

    Stemmen: 3 2,2%
  • Bulkpowders - aminozuuranalyse

    Stemmen: 8 5,8%
  • Een andere whey van bovenstaande firma's

    Stemmen: 3 2,2%
  • Andere whey van B&F

    Stemmen: 11 8,0%
  • Een ander merk

    Stemmen: 8 5,8%
  • Een ander supplement

    Stemmen: 10 7,3%

  • Totaal stemmers
    137

Bezoekers in dit topic

In principe maakt het mij niet uit en zou alles getest mogen worden, puur om voor wat transparantie te zorgen in deze markt. Maar als ik er dan toch een moet kiezen: Optimum Nutrtion's Whey, omdat ik deze zelf altijd gebruik.

Ben benieuwd naar een verder onderzoek op verschillende whey's. Goed idee!

We kunnen wel met zn allen roepen goed idee!, maar er wordt bar weinig gedoneerd..
 
We kunnen wel met zn allen roepen goed idee!, maar er wordt bar weinig gedoneerd..

haha ja idd, 20 mensen willen Myprotein getest zien maar niemand doneert?

BigT gaf wel aan een donatieknop te willen plaatsen hier. En wanneer er voldoende ingezameld is wordt het doorgestort naar de site voor de test. Misschien dan mensen dan sneller doneren?

http://forum.dutchbodybuilding.com/...en-op-1-plaats-379903/index9.html#post9011141

Ik zal mijn donatie eens even uitvoeren.
 
Locatie van de bedrijven en de prijzen doen me twijfelen. Maar zeg niet dat het zo is, kan het mis hebben.

Alhoewel locatie niets zegt, overal kan en mag men aminozuren toevoegen en is er een toegelaten verschil van 8%. Ook mag men gewoon het % op droge stof op het etiket zetten. Met smaak chocolade zit je al voorbij die 8% verschil.

Ook de prijs zegt niet altijd zoveel, maar er is toch een bepaalde verhouding in productiekosten en winstmarges nodig om ook echt winst te maken op een zuiver product.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------



Ze hebben geen eigen labtesten/aminozuuranalyses, dus kunnen we onmogelijk zeggen.

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------



Inkoopvoordeel is de grootste bullshit in de supplementenbranche. Voor kwaliteit zit daar een limiet aan, hoeveel je ook besteld. Ook waar je het kan halen is beperkt afhankelijk van je locatie gezien invoer kosten. Dan zit je nog eens met productiekosten, dus toevoegen van smaak enz.. wat weer gebonden is aan de limieten van kwaliteit.

Ook is er geen aminozuuranalyse van ON 100% Gold Whey.

De test van reddit is een simpele stikstofanalyse, dus zegt niets.

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------



Dat zegt eigenlijk al genoeg gezien de factoren die ik net opnoemde. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen en zoals we al weten kunnen we ze niet op hun woord vertrouwen.

De impact whey protein is alleen concentraat, die is qua inkoop sowieso flink goedkoper dan een isolaat. Men maakt vergelijkingen met bijv. Whey Delicious van XXL, maar XXL whey delicious is een blend van concentraat en isolaat. De perfect whey van XXL is 55 euro voor 4 kg, en de whey temptation van PS is als je 2 zakken koopt 9 kilo voor 110 euro.

Impact whey protein staat nu voor 55 euro voor 5 kg, dat is 110 euro voor 10 kg (bijna PS prijzen en PS is een ienieminie speler vergeleken met MP). Nu heeft MP wel vaak acties, maar vaak zit je toch rond de 100 euro voor 10 kg. Dat is goedkoop, maar niet abnormaal. Dus zo goedkoop is MP eigenlijk nu ook weer niet. De True whey van MP is wel een blend van isolaat en concentraat (is gewoon ON kwaliteit) en kost EUR 40 voor 2.27 kg. Vorig jaar een pot ON gehaald voor ong. 45 euro. Dus nee, ik zie niet dat MP zoveel goedkoper is dat het verdacht is :). Maar kijk heel erg uit naar de test, ik zou iig zwaar teleurgesteld zijn en overstappen naar de whey delicious van XXL (waar ik qua smaak helaas niet heel erg op hoop :p)
 
De impact whey protein is alleen concentraat, die is qua inkoop sowieso flink goedkoper dan een isolaat. Men maakt vergelijkingen met bijv. Whey Delicious van XXL, maar XXL whey delicious is een blend van concentraat en isolaat. De perfect whey van XXL is 55 euro voor 4 kg, en de whey temptation van PS is als je 2 zakken koopt 9 kilo voor 110 euro.

Impact whey protein staat nu voor 55 euro voor 5 kg, dat is 110 euro voor 10 kg (bijna PS prijzen en PS is een ienieminie speler vergeleken met MP). Nu heeft MP wel vaak acties, maar vaak zit je toch rond de 100 euro voor 10 kg. Dat is goedkoop, maar niet abnormaal. Dus zo goedkoop is MP eigenlijk nu ook weer niet. De True whey van MP is wel een blend van isolaat en concentraat (is gewoon ON kwaliteit) en kost EUR 40 voor 2.27 kg. Vorig jaar een pot ON gehaald voor ong. 45 euro. Dus nee, ik zie niet dat MP zoveel goedkoper is dat het verdacht is :)

Klopt inderdaad. Dus de prijs komt wel overeen dan.

Maar we weten het eigenlijk nooit zeker tot er een test komt.
 
Hebben jullie nu eigenlijk al eens donateurs proberen te ronselen voor MP op de UK boards?
Of hebben jullie al eens bij MP zelf gevraagd of ze willen doneren?
 
Iron Whey kwam eerst toch wel goed uit de test?
 
Hebben jullie nu eigenlijk al eens donateurs proberen te ronselen voor MP op de UK boards? Of hebben jullie al eens bij MP zelf gevraagd of ze willen doneren?

Een goed idee. Ik ga Myprotein eerst contacteren of ze hier interesse in hebben. Net zoals bij Bulkpowders hebben wij de whey al op voorhand aangekocht.

---------- Toegevoegd om 11:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Iron Whey kwam eerst toch wel goed uit de test?

Dat was eigen georganiseerde test via hetzelfde lab, maar zelf verstuurd. Door een test via onze site, waarbij wij het product zelf aankopen en versturen naar het lab, kunnen we op een onafhankelijke manier het eiwitgehalte en koolhydraten+suikers analyseren.

Eigen testen die overeenkomen met onafhankelijke analyses worden nadien toegevoegd op de site.
 
Ik bedoelde de Iron Whey uit de Arnold Serie.

Op jullie site stond eerst komt overeen met het label, nu niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou misschien dan op de hooofdlogo's van de supps, zoals ze hier nu op de lijst staan: http://www.supplementlabtest.com/
een groen vinkje over het gehele foto heen of een rood kruis over het gehele foto, als je snapt wat ik bedoel, is misschien wat "duidelijker" dan zo een klein text ernaast: Result match label: V
 
Ik bedoelde de Iron Whey uit de Arnold Serie. Op jullie site stond eerst komt overeen met het label, nu niet meer.

Door het opmerkzame oog van een DBB lid hebben we kunnen vaststellen dat er aminozuren zijn toegevoegd (label). Dit gaat fictief de eiwitwaarde verhogen

Link post lid.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...en-op-1-plaats-379903/index7.html#post9005080

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Ik zou misschien dan op de hooofdlogo's van de supps, zoals ze hier nu op de lijst staan: http://www.supplementlabtest.com/ een groen vinkje over het gehele foto heen of een rood kruis over het gehele foto, als je snapt wat ik bedoel, is misschien wat "duidelijker" dan zo een klein text ernaast: Result match label: V

Dat is misschien een goede optie. Ik ga het vandaag bespreken.
 
Een goed idee. Ik ga Myprotein eerst contacteren of ze hier interesse in hebben. Net zoals bij Bulkpowders hebben wij de whey al op voorhand aangekocht.


Ik heb MyProtein ook een bericht gestuurd via hun website met een (korte) beschrijving van de situatie hier met Body&Fit shop, met daarbij het voorbeeld van PowerSupplements en SportFood (doneren voor de eigen test).
Kon maar 700 karakters typen, dus alles was wat beknopt, maar hoop toch wel nog op een reactie.
 
Oké duidelijk over het Iron Whey verhaal van Muscle Pharm, update ook even de facebook pagina m.b.t. deze info. Daar staat namelijk nog steeds lab tested and approved.
 
PS: Eerste reactie van MyProtein:
Thank you for getting in touch. I can confirm that your details have been passed through to the relevant department, someone should be in touch shortly. If there is anything else that we can do, then please do not hesitate to get in touch and a member of our team will be happy to help. Kind regards, Aran Myprotein.com Customer Service Team.

Zal jullie op de hoogte houden.
 
Laatst bewerkt:
Door het opmerkzame oog van een DBB lid hebben we kunnen vaststellen dat er aminozuren zijn toegevoegd (label). Dit gaat fictief de eiwitwaarde verhogen

Link post lid.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...en-op-1-plaats-379903/index7.html#post9005080

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------



Dat is misschien een goede optie. Ik ga het vandaag bespreken.

Wat nog even moet worden gezegd over de Iron Whey: spiken is niet alleen het toevoegen van amino's, maar daarbij een onterecht hoge hoeveelheid eiwitten op het label zetten. In Iron whey zit ong. 66 gr. eiwit per 100 gr., als dat klopt dan is er eigenlijk niet gespiket. Met andere woorden: als de inhoud van de pot klopt met het label, is er geen sprake van spiking.
 
Wat nog even moet worden gezegd over de Iron Whey: spiken is niet alleen het toevoegen van amino's, maar daarbij een onterecht hoge hoeveelheid eiwitten op het label zetten. In Iron whey zit ong. 66 gr. eiwit per 100 gr., als dat klopt dan is er eigenlijk niet gespiket. Met andere woorden: als de inhoud van de pot klopt met het label, is er geen sprake van spiking.

Amino spiking is het toevoegen van aminozuren voor de eiwitwaarde fictief omhoog te brengen.

Ze hebben overduidelijk gespiked gezien de eiwitwaarde op het label overeenkomt met de test. Gezien er aminozuren toegevoegd zijn wil dit zeggen dat de echte eiwitwaarde nog een stuk lager ligt. Zeker met 5 toegevoegde aminozuren.
 
Amino spiking is het toevoegen van aminozuren voor de eiwitwaarde fictief omhoog te brengen.

Ze hebben overduidelijk gespiked gezien de eiwitwaarde op het label overeenkomt met de test. Gezien er aminozuren toegevoegd zijn wil dit zeggen dat de echte eiwitwaarde nog een stuk lager ligt. Zeker met 5 toegevoegde aminozuren.

Nee, dit is niet juist. Als het label klopt met de inhoud van de pot, dan is er geen spiking..

66 gr. eiwit per 100 gr. (wat ook op de pot staat) klinkt op zich wel logisch, zelfs als er amino's bij zijn gevoegd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de arnold whey rommel (amino's in whey eiwit stoppen :o), maar spiken is niet bewezen..
 
Nee, dit is niet juist. Als het label klopt met de inhoud van de pot, dan is er geen spiking..

66 gr. eiwit per 100 gr. (wat ook op de pot staat) klinkt op zich wel logisch, zelfs als er amino's bij zijn gevoegd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de arnold whey rommel (amino's in whey eiwit stoppen :o), maar spiken is niet bewezen..

Denk dat je het verkeerd hebt :p

Als er 66% op het label staat en een lab test geeft 66% aan dan lijkt dit te kloppen. Maar als er aminozuren aan toegevoegd zijn klopt dit niet want die geven een hoger % omdat ze meegerekend worden in de stikstofanalyse als eiwit.

Dus dat is spiken. Of je dit nu wel of niet op je label aangeeft. Je moet het maar weten dat aminozuren dit fictief verhogen en meeste stellen zich geen vragen erbij.

Het is zo dat hun eiwitpercentage niet klopt, dus de label klopt niet.
 
Back
Naar boven