AndroidHealthClinic

Supraspinatus blessure 2.5 jaar lang pijn. Wat nu nog te doen?

Wat verwacht je als je naar een fysio gaat? Prettige oefeningen? Newsflash: Een blessure verhelpen doet nu eenmaal veel pijn.
Als je wil dat je blessure verbetert moet je je oefeningen elke dag doen tot de blessure weg is, niet gewoon thuis op de bank zitten en wat paracetamols pakken.

Ook niet echt handig als je de diagnose niet vermeld he?

Een overeenkomstig kenmerk van iedereen die hier komt klagen is altijd dat ze het beter denken te weten dan hun fysio.

Ik heb EXACT hetzelfde gehad. 3 fysio's gehad.. oefeningen, niks hielp.

Toen kwam ik bij Ankit Suri (fysio Den Helder. Traint zelf ook). Die heeft me he-le-maal kapot geprikt met dry needling. Echt, kapot kapot. Daarnaast wat oefeningen volgens ann cools gedaan (hij beheerst die techniek) en ik train nu al weer een half jaar zonder pijn. Voorheen ruim 1.5 jaar mee gelopen.

Ik heb EXACT hetzelfde gehad. 3 fysio's gehad.. oefeningen, niks hielp.

Toen kwam ik bij Ankit Suri (fysio Den Helder. Traint zelf ook). Die heeft me he-le-maal kapot geprikt met dry needling. Echt, kapot kapot. Daarnaast wat oefeningen volgens ann cools gedaan (hij beheerst die techniek) en ik train nu al weer een half jaar zonder pijn. Voorheen ruim 1.5 jaar mee gelopen.

Ik ben ook bij Ankit geweest, alleen ik woon heel ver weg dus hij heeft t in 1x geprobeerd te behandelen.

Heeft t bij jou wel goed geholpen?

Hij raadde me aan om bankdrukken rustig op te bouwen en blijven stretchen

Verder niks.

Was even weg maar toen bij optrekken weer last gekregen, met hem gebeld en hij zei dat t slechte oefening was en dat ik m niet meer moest doen.

Zelf maar even research gedaan en doe nu veel rekoefeningen en werk aan m'n onderkant trapezius en doe walls slides en external rotations voor m'n schouders

Train me schouders verder helemaal niet.

Lette ook op dat je bij t trainen van je rug niet teveel je internal rotator traint dan trek je m weer naar voren.

Heb nu de bench press opgebouwd naar 85 kg zonder pijn te hebben. Met goede techniek overigens.

Doe momenteel upperbody lowerbody want veel oefeningen voor mijn borst kan ik niet doen, merk wel een groot verschil met split want dan maak je 1 spier helemaal op.

Vraag me af wanneer ik ooit weer is normaal me schouders en kan trainen.

Ben in ieder geval blij dat ik weer kan benchen na een half jaar kloten.

Voel in ieder geval nog wel als ik me schouderbladen naar achtertrek een vervelend pijntje aan de achterkant.

Waar woon je?

Heeft bij mij perfect geholpen. Heb 4 of 5 behandelingen gehad waarbij hij super/infra spinatus heeft aangepakt, traps, en zijkant/voorkant borst. Ik was echt beurs.

Ik doe zelf bepaalde oefeningen niet omdat ze gewoon niet goed voelen. Dips en lat raises bv.

Benchpress stond ik zelf op 65kg maar vanwege andere blessure train ik momenteel even geen upper. Voor schouders doe ik overheadpress.

Enige wat ik je kan aanraden is om echt die 4/5 behandelingen bij Ankit te pakken. Ik ben hem oprecht dankbaar dat ik van die klachten af ben.

Waar woon je?

Heeft bij mij perfect geholpen. Heb 4 of 5 behandelingen gehad waarbij hij super/infra spinatus heeft aangepakt, traps, en zijkant/voorkant borst. Ik was echt beurs.

Ik doe zelf bepaalde oefeningen niet omdat ze gewoon niet goed voelen. Dips en lat raises bv.

Benchpress stond ik zelf op 65kg maar vanwege andere blessure train ik momenteel even geen upper. Voor schouders doe ik overheadpress.

Enige wat ik je kan aanraden is om echt die 4/5 behandelingen bij Ankit te pakken. Ik ben hem oprecht dankbaar dat ik van die klachten af ben.

Ik woon in Veenendaal, zo'n 2 uur rijden met de auto..

Kon amper terugrijden toen zelfs met 1 ibuprofen op zo beurs was het.

Heb een dag daarna griep gekregen.

Doe je nu nog steeds geen lat raises enzo?

Ik ga dinsdag een acupressuur massage proberen.

Ik wil terug naar Ankit maar die afstand is niet echt te doen.

Heb er momenteel ook niet echt veel tijd voor om daar heen te gaan helaas.

Welke oefeningen van An Cools heb je precies gedaan?

Ik woon in Veenendaal, zo'n 2 uur rijden met de auto..

Kon amper terugrijden toen zelfs met 1 ibuprofen op zo beurs was het.

Heb een dag daarna griep gekregen.

Doe je nu nog steeds geen lat raises enzo?

Ik ga dinsdag een acupressuur massage proberen.

Ik wil terug naar Ankit maar die afstand is niet echt te doen.

Heb er momenteel ook niet echt veel tijd voor om daar heen te gaan helaas.

Welke oefeningen van An Cools heb je precies gedaan?

Ja, vertel mij wat. Ik woon vlakbij maar was met de auto vanwege kutweer.. ik ben maar terug gelopen :P Ik doe nog steeds geen lat raises. Shoulderpress ook niet en front raises ook niet. Zou wellicht wel weer kunnen hoor, maar het voelt gewoon niet lekker. Wellicht heeft dat ook te maken met die nieuwe blessure van me.

De combinatie met zijn broer (masseur) is erg effectief. Hij prikt je helemaal kapot en zijn broer masseert alles los.

Ik zag je toen op facebook bij hem voorbij komen :D

Pfoef, ik heb de laatste tijd zoveel fysio gehad dat ik serieus niet meer weet welke oefeningen ik heb gedaan. Ik heb Ankit dit topic maar geappt, miss dat hij nog wat zinnigs kan zeggen.

Het is iig een blessure waar je niet dwars doorheen moet trainen. Dat leverde hier echt alleen maar meer klachten op.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, vertel mij wat. Ik woon vlakbij maar was met de auto vanwege kutweer.. ik ben maar terug gelopen :P Ik doe nog steeds geen lat raises. Shoulderpress ook niet en front raises ook niet. Zou wellicht wel weer kunnen hoor, maar het voelt gewoon niet lekker. Wellicht heeft dat ook te maken met die nieuwe blessure van me.

De combinatie met zijn broer (masseur) is erg effectief. Hij prikt je helemaal kapot en zijn broer masseert alles los.

Pfoef, ik heb de laatste tijd zoveel fysio gehad dat ik serieus niet meer weet welke oefeningen ik heb gedaan. Ik heb Ankit dit topic maar geappt, miss dat hij nog wat zinnigs kan zeggen.

Het is iig een blessure waar je niet dwars doorheen moet trainen. Dat leverde hier echt alleen maar meer klachten op.

Update: Door al het positieve ervaringen die ik hoor over dry needling ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe fysio. Dat is alweer zo'n 3 weken geleden.
Hij heeft een keer geprikt en dat heeft een hevige reactie gegeven! Had er veel pijn er na overgehouden. Hij zei dat ik 3 dry needling behandelingen nodig had en daarna kon beginnen met trainen.

Echter nu is hij van gedachte verandert omdat ik zo een hevige reactie er van had en dat massage met foam roller heeft geholpen dat ik beter nu oefeningen kon gaan doen.
Oefeningen zijn. Endo, Exo en seated rows met de band. Die endo exo oefeningen irriteren mijn schouders en maken het alleen maar erger heb ik het idee. Zie hem dinsdag weer en zal eens bespreken wat het beste is.

Had jij ook een hevige reactie na het eerste keer prikken? Ik wil eigenlijk het dry needling doorzetten.

Wat verwacht je als je naar een fysio gaat? Prettige oefeningen? Newsflash: Een blessure verhelpen doet nu eenmaal veel pijn.
Als je wil dat je blessure verbetert moet je je oefeningen elke dag doen tot de blessure weg is, niet gewoon thuis op de bank zitten en wat paracetamols pakken.

Ook niet echt handig als je de diagnose niet vermeld he?

Een overeenkomstig kenmerk van iedereen die hier komt klagen is altijd dat ze het beter denken te weten dan hun fysio.

Fysio's verschillen enorm heb ik al opgemerkt. Jij zegt een blessure verhelpen doet nu eenmaal veel pijn. De ander zegt dat ik juist alle pijnlijke bewegingen moet vermijden. Zoals ik al aangegeven heb zit ik dus niet alleen maar op de bank te zitten met wat paracetamols anders zou ik hier niet advies komen vragen.

Mss heeft deze dude baat bij facepulls ging mijn schouder blessure als sneeuw voor de zon mee weg. Post je schema eens hier wat je hebt gedaan voordat je blessure opliep?
Edit: en eerst rusten zo te zien..

Facepulls is een pijnlijke beweging voor me. Was dat ook pijnlijk bij jou? (domme vraag i know)
Vindt je dat ik door de pijn heen moet zetten of juist vermijden?

Bedankt voor jullie input allen.

Update: Door al het positieve ervaringen die ik hoor over dry needling ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe fysio. Dat is alweer zo'n 3 weken geleden.
Hij heeft een keer geprikt en dat heeft een hevige reactie gegeven! Had er veel pijn er na overgehouden. Hij zei dat ik 3 dry needling behandelingen nodig had en daarna kon beginnen met trainen.
Ik kon gewoon doortrainen. Dat heb ik ook gedaan. Alleen zodra ik pijn voelde moest ik of iets anders gaan doen of het lichter pakken. Ik heb gelijk maar de eerste paar keer lichter gepakt en daarna langzaamaan weer opgebouwd. Ik ben dus voor deze blessure niet gestopt met trainen.

Trainen was wel kut want alles was echt beurs :P

Echter nu is hij van gedachte verandert omdat ik zo een hevige reactie er van had en dat massage met foam roller heeft geholpen dat ik beter nu oefeningen kon gaan doen.
Oefeningen zijn. Endo, Exo en seated rows met de band. Die endo exo oefeningen irriteren mijn schouders en maken het alleen maar erger heb ik het idee. Zie hem dinsdag weer en zal eens bespreken wat het beste is.

Had jij ook een hevige reactie na het eerste keer prikken? Ik wil eigenlijk het dry needling doorzetten.
Wat versta je onder hevige reactie? Echt pijn, of gewoon echt dat je beurs bent? De eerste keer nadat Suri me heeft geprikt was ik na afloop niet in staat mijn arm op te tillen. Daarna prikte hij gelijk de andere kant erachteraan. Toen ik thuis kwam kreeg ik van beursheid de koelkast niet meer open, kon me niet uitkleden of uberhaupt iets optillen.

Stretchen, stretchen, stretchen. Wel 20x per dag. Dag erna was het iets beter maar heeft zeker 3 dagen aangehouden (trainen was no fun). Na de 2de keer prikken was de reactie minder. Tegenwoordig als ik geprikt wordt in mijn rug/nek heb ik er amper last van. Kuiten daarin tegen zijn wel echt ziek stuk.

Fysio's verschillen enorm heb ik al opgemerkt. Jij zegt een blessure verhelpen doet nu eenmaal veel pijn. De ander zegt dat ik juist alle pijnlijke bewegingen moet vermijden. Zoals ik al aangegeven heb zit ik dus niet alleen maar op de bank te zitten met wat paracetamols anders zou ik hier niet advies komen vragen.
Klopt. Ik heb er ook tig gehad. Een heleboel die zeiden : Nee, nee, niet door de pijn heen. Alles wat pijn doet vermijden. Opzich is dat ook juist. Als lat raises pijn doen, moet je geen lat raises -voorlopig- doen. Totdat het probleem is verholpen.

Treat the cause, don't chase the pain. Oefeningen horen in principe niet echt pijn te doen. Je mag ze wel voelen, maar niet dat ze pijn doen. Behandelingen horen mijn inziens pijn te doen. Zeker met dry needling. Ik ben door 4 verschillende therapeuten geprikt, 3 daarvan zijn vrij zacht en voorzichtig. 1 daarvan rost gewoon door. Doet het pijn? Mooi, dan werk het is zijn motto.

Facepulls is een pijnlijke beweging voor me. Was dat ook pijnlijk bij jou? (domme vraag i know)
Vindt je dat ik door de pijn heen moet zetten of juist vermijden?

Bedankt voor jullie input allen.
Ik zou geen facepulls doen. Ergens heb je namelijk nog iets zitten wat niet is opgelost. Los dat eerst op en dan zou je weer pijn vrij facepulls moeten kunnen doen.

Haha pff ja echt een harde behandeling de eerste x.

Hoe train je je schouders dan?

Haha ja klopt!

Nee dat heb ik in het begin gedaan maar dat schoot niet op dan wordt het alleen maar erger.

Waar heb je informatie over de methodes van Ann Cools achterhaald?

Ann Cools heeft er een mooi boekje over geschreven, maar dat is wel informatie voor professionals, niet om zelf mee aan de slag te gaan. Wel grappig dat als er dan oefeningen gegeven worden weer de standaar cuff oefeningetjes gegeven worden, de trapezius oefeningen zoals Ann ze beschrijft zijn vele malen effectiever.

Haha pff ja echt een harde behandeling de eerste x.

Hoe train je je schouders dan?

Haha ja klopt!

Nee dat heb ik in het begin gedaan maar dat schoot niet op dan wordt het alleen maar erger.

Waar heb je informatie over de methodes van Ann Cools achterhaald?
Momenteel niet. Ook omdat ik die andere blessure heb. Nou liepen mijn schouders heel erg voor, dus dat is geen probleem. Maar het moet niet nog 12 weken gaan duren zeg maar :P

Ik ben naar de Maartenskliniek in Woerden geweest die me toen naar hun inpandige fysio verwees omdat ik het volgens Ann Cools moest aanpakken. Mijn eigen fysio deed dat ook en van hem heb ik die oefeningen meegekregen. Ik weet alleen niet meer welke het waren.

Weet wel ook nog dat ik van een andere fysio met dumbells van 1kg het alfabet in de lucht moest schrijven om zo de kleine schouderspieren te trainen (incline). Iedereen in de gym kijken of ik zwaar gestoord was :D En ik weet ook nog dat ik een stok moest vasthouden met 2 handen, vooruit en dat de fysio er dan aan ging zitten en ik hem zo goed mogelijk recht en stil moest houden.

De rest kan ik me slecht herinneren. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik die oefeningen ook amper heb gedaan. Ik ben een beetje het type wat denkt "ooh ja, moet/ga ik doen" en dan komt er van alles tussendoor en dan is de nieuwe afspraak er en dan heb ik ze nooit meer gedaan :P

Momenteel niet. Ook omdat ik die andere blessure heb. Nou liepen mijn schouders heel erg voor, dus dat is geen probleem. Maar het moet niet nog 12 weken gaan duren zeg maar :P

Ik ben naar de Maartenskliniek in Woerden geweest die me toen naar hun inpandige fysio verwees omdat ik het volgens Ann Cools moest aanpakken. Mijn eigen fysio deed dat ook en van hem heb ik die oefeningen meegekregen. Ik weet alleen niet meer welke het waren.

Weet wel ook nog dat ik van een andere fysio met dumbells van 1kg het alfabet in de lucht moest schrijven om zo de kleine schouderspieren te trainen (incline). Iedereen in de gym kijken of ik zwaar gestoord was :D En ik weet ook nog dat ik een stok moest vasthouden met 2 handen, vooruit en dat de fysio er dan aan ging zitten en ik hem zo goed mogelijk recht en stil moest houden.

De rest kan ik me slecht herinneren. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik die oefeningen ook amper heb gedaan. Ik ben een beetje het type wat denkt "ooh ja, moet/ga ik doen" en dan komt er van alles tussendoor en dan is de nieuwe afspraak er en dan heb ik ze nooit meer gedaan :P

Oke man! ik heb ook gelukkig dat m'n schouders snel groeien dus ik verlies daar niet zo snel massa.

Ik hoop voor je dat je snel hersteld!

Haha ja van die droge oefeningen heb ik ook gehad.

Heb een video gevonden op youtube van Ann Cools waar ze 4 oefeningen uitlegt en alles over de impingment bespreekt.

Ik doe er toevallig al 3 van dus dat zit wel goed.

Het enige wat er niet aangegeven wordt is hoe vaak je ze moet doen en hoeveel reps.

Zit nu al weer op de 90 bench press zonder pijn. Denk dat ik hem op dit gewicht blijf houden.

Wil nu wel rustig beginnen met andere borst en schouderoefeningen.

Hoop dat dit pijnloos zal gaan. Kan niet wachten om weer vollop te knallen!

Oke man! ik heb ook gelukkig dat m'n schouders snel groeien dus ik verlies daar niet zo snel massa.

Ik hoop voor je dat je snel hersteld!

Haha ja van die droge oefeningen heb ik ook gehad.

Heb een video gevonden op youtube van Ann Cools waar ze 4 oefeningen uitlegt en alles over de impingment bespreekt.

Ik doe er toevallig al 3 van dus dat zit wel goed.

Het enige wat er niet aangegeven wordt is hoe vaak je ze moet doen en hoeveel reps.

Zit nu al weer op de 90 bench press zonder pijn. Denk dat ik hem op dit gewicht blijf houden.

Wil nu wel rustig beginnen met andere borst en schouderoefeningen.

Hoop dat dit pijnloos zal gaan. Kan niet wachten om weer vollop te knallen!

Bouw het wel rustig op! En zodra je weer pijn voelt zou ik persoonlijk een stapje deloaden en daarop even blijven (weekje of 2) en dan in een kleine stap weer wat hoger.

Veel succes en beterschap!

Bouw het wel rustig op! En zodra je weer pijn voelt zou ik persoonlijk een stapje deloaden en daarop even blijven (weekje of 2) en dan in een kleine stap weer wat hoger.

Veel succes en beterschap!

Ik ga me best doen, bedankt! Zit alleen met een dilemma. Wil ik voor de zomer droog staan dan moet ik over 2 weken gaan dieëten..

Even kijken hoe ik dat wil gaan doen???

Ik las net ook jouw blessure, heel erg vervelend! Succes ermee en hoop dat je er snel vanaf bent:thumbs:

Terug
Naar boven