Fitness Seller

T-bar shrugs

Upright rows lukt ook niet met mijn schouder :/ Mijn edele delen zitten tijdens het sporten telkens in een spannende onderbroek dus deze zitten echt in de weg :p

Geeft niet. UR zijn toch meer zijkant schouder dan trapezius dus UR voor de traps doen is energie verspillen die je beter aan effectievere oefeningen had kunnen besteden.

Haha ja nu snap ik het.. Ik ben een quote vergeten in te voegen :o (die van Sanca).

Het was dus niet zo zeer een vergelijking, meer een gelijkenis in de herkenning van een bepaald beeld.

Anyway care :D

Geeft niet. UR zijn toch meer zijkant schouder dan trapezius dus UR voor de traps doen is energie verspillen die je beter aan effectievere oefeningen had kunnen besteden.
Zoals gezegd, ik doe enkel wekelijks deadlifts en soms eens dumbell shrugs voor traps. Meer niet en ze groeien goed genoeg.

Iemand die ze doet?

Ik doe ze ongeveer zo:

maar dan lichter/stricter...

Ik vind ze zelf erg fijn!

Ik vind ze in het filmpje nauwelijks nog 'incline' te noemen.
Als ik ze staand doe met dumbells (waarbij ik ze voor mijn bovenbenen houd) dan maak ik feitelijk dezelfde beweging, maar dan met een wat grotere bewegingsuitslag.

Als je zo ze als zodanig echt incline wilt doen, dan is het beter om de gewone t-bar row houding aan te nemen. (waarbij de romp zo'n 45 graden staat)
Dan nog vind ik de dumbell variant (liggend met je buik op een 45 graden incline bench) effectiever.

Zoals 3XL eigenlijk ook al aan geeft, shrugs zijn over het algemeen effectiever qua overload als je ze met extra gewicht en meer dynamiek doet.
Dus gecontroleerd cheaten met als doel de druk op de traps groter te maken.

Terug
Naar boven