AndroidHealthClinic

t3 schema

Ja dat geloof ik best. Aangezien ik niet echt veel verstand heb van wielrennen kan ik niet echt goed advies geven wat deze jongen moet doen, maar weet wel dat hij geen T3 moet gebruiken om 5 kilo kwijt te raken.

adrbeest zei:
misschien wel ja ken geen voedingsschema,s van renners, wel wat ze gebruiken maar wat ik wel weet is als ze te laag zitten dat het fietsen ook niet meer gaat.

Dat is denk ik het hele probleem ook. Afvallen voor een duuratleet is zeer goed mogelijk echter vaak blijven er dan nog een aantal kilo's "hangen". Om deze vet reserve's te gaan verbranden moeten er minder calorieen binnen komen door voeding dan er uit gaan door het sporten. Dit levert een verstoorde energie balans op en dat komt prestaties niet ten goede.
Denk dat het in deze discussie draait om de vraag, hoe deze overtollige kilo's verliezen zonder aanpassing in het eetpatroon.
Ga er van uit dat het eetpatroon goed is, maar voor veel wielrenners is hiervoor vaak profesionele beschikbaar.

P.S. Mijn eerte post op dit zeer interessante forum!!

Laatst bewerkt:
depoet zei:
Dat is denk ik het hele probleem ook. Afvallen voor een duuratleet is zeer goed mogelijk echter vaak blijven er dan nog een aantal kilo's "hangen". Om deze vet reserve's te gaan verbranden moeten er minder calorieen binnen komen door voeding dan er uit gaan door het sporten. Dit levert een verstoorde energie balans op en dat komt prestaties niet ten goede.
Denk dat het in deze discussie draait om de vraag, hoe deze overtollige kilo's verliezen zonder aanpassing in het eetpatroon.
Ga er van uit dat het eetpatroon goed is, maar voor veel wielrenners is hiervoor vaak profesionele beschikbaar.

P.S. Mijn eerte post op dit zeer interessante forum!!
Als hij inderdaad een prof is is er ook een ploeg arts die hem advies kan geven , hij moet alleen zelf zijn spullen regelen.
Maar denk toch dat hij naar medicamenten moet grijpen voor zijn laatste kilo,s omdat hij met zijn voeding niet veel kan doen

OK, dan nu een serieus antwoord. Het is duidelijk dat het hier om een amateurwielrenner gaat die geen ploegarts heeft. Een wielrenner met
met weinig zelfdiscipline naar het blijkt. Eerst meer dan 10 kilo aankomen om vervolgens de laatse 6 kilo eraf te krijgen via een schemaatje van jou......
Iemand ipv van T4 het 5x zo sterke T3 te adviseren vind ik nogal wat.
Persoonlijk zou ik het niemand aanraden (net als met steroiden)tenzij ze zelf willen en tevens weten waar ze zich mee inlaten.
De wielrenners die ik ken zijn ook in de winter fit (fiestcross, schaatsen en sportschool)

Elke wielerenner kan MET VOEDING/DIEET en Cardio makkelijk 6 kilo afvallen. Discipline is de sleutel, niet T3. Gewoon een paar uur extra op de fiets en wat minder calorien. Gebrek aan discipline is de oorzaak van het probleem, met T3 los je niks op bestrijdt alleen symptomen. Dat schemaatje van jou zet ook geen zoden aan de dijk by the way.

Ik zal wel weer een eikel gevonden worden maar het zij zo.

Dr. Elmo has spoken

hugohonnie zei:
Ik heb dit T3 schemaatje gemaakt voor wielrenner die extra scherp de winter uit wil komen graag jullie aanmerkingen,

dag1 tm 7 opbouwen met stapje van 12,5 per 2 dagen naar50 mcg
dag 7 tm 18 50 mcg
dag 18 tm 30 afbouwen met stapjes van 12,5 per 4 dagen

alvast bedankt,

Hugo.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen raad juist T4 af omdat je daarbij afhankelijk bent in hoeverre je lichaam het omzet in T3,

En als renner kom je gewoon na het seizoen ontzettend snel aan dat is bekend.

Terug
Naar boven