AndroidHealthClinic

Taliban verovert Afghanistan

Ondertussen gaat het los:

Buiten de luchthaven van de Afghaanse hoofdstad Kaboel heeft zich donderdag een explosie voorgedaan. Dat bevestigt de woordvoerder van het Pentagon, John Kirby. Volgens Amerikaanse officiële bronnen zou het gaan om een zelfmoordaanslag, zegt CNN. Het zou om een zelfmoordactie gaan.

"We kunnen een explosie bevestigen buiten de luchthaven van Kaboel", aldus de woordvoerder van het Pentagon. "Op dit moment is er geen duidelijkheid over slachtoffers." Hij stelt bijkomende details te geven zodra dat mogelijk is.

Verschillende media melden dat er geschoten zou zijn. Volgens BBC vond de explosie plaats bij de ingang van de Abbey Gate, waar Britse troepen zijn gestationeerd. Het was een van de drie ingangen die gesloten werden na waarschuwingen voor een terroristische dreiging.

De ontploffing volgt op meldingen van mogelijke dreigingen van terroristische aanslagen bij het vliegveld. Die zouden afkomstig zijn van Islamitische Staat in de Provincie Khorasan (ISKP). Deze groep is circa zes jaar geleden in de regio opgedoken en is onder meer in het oosten van Afghanistan actief. De door uiterst bloedige aanslagen beruchte groep claimt dat het banden heeft met andere takken van IS. De groep is herhaaldelijk in gevecht geraakt met de taliban.

Volgens officiële bronnen binnen het Witte Huis zou de Amerikaanse president Joe Biden inmiddels op de hoogte zijn, aldus Bloomberg.

1629988522163.png

Toch knap dat een land te gevaarlijk is om er te wonen, er al lange tijd een negatief reisadvies is, en er zoveel "Nederlanders" daar op vakantie en familiebezoek zijn.

Doet mij denken aan die vluchtelingen uit Somalië, die wel 6 weken op vakantie kunnen om hun dochter (in een tentje in de woestijn) haar klit te laten verwijderen. Walgelijk.

Die beelden dat kinderen vast worden doorgegeven om ze alvast op het vliegtuig te zetten vind ik ronduit walgelijk. Wat ben je voor ijskoud wezen als je het over je hart verkrijgt om je bloedeigen kind op het vliegtuig te zetten naar een ander werelddeel.

• Topic Starter Topic Starter
Toch knap dat een land te gevaarlijk is om er te wonen, er al lange tijd een negatief reisadvies is, en er zoveel "Nederlanders" daar op vakantie en familiebezoek zijn.

Doet mij denken aan die vluchtelingen uit Somalië, die wel 6 weken op vakantie kunnen om hun dochter (in een tentje in de woestijn) haar klit te laten verwijderen. Walgelijk.

Die beelden dat kinderen vast worden doorgegeven om ze alvast op het vliegtuig te zetten vind ik ronduit walgelijk. Wat ben je voor ijskoud wezen als je het over je hart verkrijgt om je bloedeigen kind op het vliegtuig te zetten naar een ander werelddeel.
Dat is koeltoer, daar moet je respect voor hebben.

Nou, nou... Ik begrijp het ergens wel. Als ik een dochter had zou ik ook niet willen dat ze op haar tiende met een haatbaard moet trouwen.

Nou, nou... Ik begrijp het ergens wel. Als ik een dochter had zou ik ook niet willen dat ze op haar tiende met een haatbaard moet trouwen.
Wel dat ze in een vluchtelingenkamp beland in een groepsverkrachting? Met de Syrische vluchtelingen barste het van die verhalen, dus dat zal nu wel niet anders zijn.

Ik hoop dat de NATO landen hun zaken nu beter op orde hebben.

Hier in de streek zijn een paar meiden opgevangen:

Groot voordeel is dat je zelf, en de rest van je familie, een jaar later ook wordt uitgenodigd om te herenigen met je kind en dan een lekker verwarmt huis met een uitkering krijgt.

Ik hoop dat de NATO landen hun zaken nu beter op orde hebben.

Hier in de streek zijn een paar meiden opgevangen:

Ja. Hoop dat dit ook niet klopt.

Groot voordeel is dat je zelf, en de rest van je familie, een jaar later ook wordt uitgenodigd om te herenigen met je kind en dan een lekker verwarmt huis met een uitkering krijgt.
En je blijkbaar genoeg overhoudt om vervolgens op vakantie te kunnen in je geboorteland. En je voorrang krijgt als woningzoekende. En dat terwijl er in Rotterdam een hoop huishoudens zijn waar men geen ontbijt zou kunnen veroorloven

Wanneer jezelf vreest voor je eigen leven en voor het leven van je gezin(wanneer je bijvoorbeeld te westers bent of een tolk o.i.d.) dan snap ik direct wanneer je je kinderen als eerste in veiligheid wil brengen

Wanneer jezelf vreest voor je eigen leven en voor het leven van je gezin(wanneer je bijvoorbeeld te westers bent of een tolk o.i.d.) dan snap ik direct wanneer je je kinderen als eerste in veiligheid wil brengen
Daar waak je dan zelluf over. Toch niet alleen naar een onbekend land etc.

Dáár gaat het niet om, wanneer kind arriveert, valt er weer wat te herenigen. We moeten het gewoon benoemen zoals het is, het zijn nagenoeg ALLEMAAL economische opportunisten. En het rode/groene bastion glijdt hier van quota geilheid faliekant van hun stoel af.

Dáár gaat het niet om, wanneer kind arriveert, valt er weer wat te herenigen. We moeten het gewoon benoemen zoals het is, het zijn nagenoeg ALLEMAAL economische opportunisten. En het rode/groene bastion glijdt hier van quota geilheid faliekant van hun stoel af.
Moeten het volledig benoemen zoals het is, 99,9 van ons zouden zonder verpinken juist hetzelfde doen. Iedereen wilt een goed gelukkig leven.

Terug
Naar boven