AndroidHealthClinic

Taliban verovert Afghanistan

Bezoekers in dit topic

Klinkt als iemand met ook supra-overzicht over dingen. Ik merkte het al vaker. Bij sommige mensen valt dat niet heel goed. In dit geval de ondertitel gelezen. Ik merk het ook.

In tegenstelling tot andere onderwerpen nemen de "machthebbers" in het onderwerp niet echt de macht. Dit zegt veel over kwaliteit. Experts staan vaak gelijk aan letterlijke oplichters. Onder het huidige systeem is een bepaalde macht zeker niet mogelijk. Maar het probleem is ook mensen in het algemeen. Hoewel mogelijk reageren ze niet correct op dat soort expert-oplichterij.

Ja, het is een heel en volledig reëel iets. Bijvoorbeeld de reden. ,,Conzecration to tze Imma[nuel*]culate heart''. Rusland = de oostelijke kerk. Bijv Nederland en België is de westerse kerk. In die zin, dit stamt af van het moment dat het Romeinse rijk in tweeën ging. Een oostelijk deel (hoofdstad Constantinopel, Constantinopel viel en is nu Istanbul, TURKIJE, let wel: Turkije, wat in principe EU is). En een westelijk deel, hoofdstad Rome. Waar het Vaticaan is. De oostelijke en de westelijke broeders kregen ruzie. Toen Constantinopel viel, ging de oostelijke broeder naar Rusland....


* Immanuel betekent: ,,God met ons''
Turkije is geeneens een Europees land, pannenkoek.
 
Turkije is geeneens een Europees land, pannenkoek.
Deels Europa, deels Azië, grens ligt bij de Bosporus. En toetreding tot de EU is in het verleden wel degelijk een discussie geweest, maar dat waren andere tijden.
 
Klinkt als iemand met ook supra-overzicht over dingen.
Hoezo ook? :D
Ik merkte het al vaker. Bij sommige mensen valt dat niet heel goed. In dit geval de ondertitel gelezen. Ik merk het ook.

In tegenstelling tot andere onderwerpen nemen de "machthebbers" in het onderwerp niet echt de macht. Dit zegt veel over kwaliteit. Experts staan vaak gelijk aan letterlijke oplichters. Onder het huidige systeem is een bepaalde macht zeker niet mogelijk. Maar het probleem is ook mensen in het algemeen. Hoewel mogelijk regeren ze niet correct op dat soort expert-oplichterij.

Ja, het is een heel en volledig reëel iets. Bijvoorbeeld de reden. ,,Conzecration to tze Imma[nuel*]culate heart''. Rusland = de oostelijke kerk. Bijv Nederland en België is de westerse kerk. In die zin, dit stamt af van het moment dat het Romeinse rijk in tweeën ging. Een oostelijk deel (hoofdstad Constantinopel, Constantinopel viel en is nu Istanbul, TURKIJE, let wel: Turkije, wat in principe EU is). En een westelijk deel, hoofdstad Rome. Waar het Vaticaan is. De oostelijke en de westerlijke broeders kregen ruzie. Toen Constantinopel viel, ging de oostelijke broeder naar Rusland....


* Immanuel betekent: ,,God met ons''
Immaculate betekent schoon of onbevlekt, zoals in de onbevlekte ontvangenis van Maria (vaak verwart met het dogma van de maagdelijke geboorte van Jezusbij Maria). Hiermee wordt bedoeld dat de Theotokos (als we toch de Orthodoxe Kerk erbij halen) is geboren zonder belast te zijn met de Erfzonde.

Er is niet dè Oosterse Kerk, er zijn Oosterse Kerken, sommige wel in communie met de Kerk, dat was nu juist een van de redenen waarover men van mening verschilde: de positie van de Paus. Die conflicten dateren al van ver voor de val van Constantinopel en waren deels gewoon politiek.
 
Turkije is geen EU, ook niet in principe en met Erdogan is toetreding verder dan ooit.
Ok, dus dat is de status d'r nu van.

Hm, ik zat al eerder te denken: Rusland in de EU zou leuk zijn.

Los van EU of niet. Het probleem met Constantinopel was trouwens het gebied waarin het lag. Het ziet ernaar uit dat het inderdaad meer aan de Turken toebehoorde. Dat de invloedssfeer van het gebied niet lag in types zoals Rome, waar ze vandaan kwamen.

Net als wat de Taliban doet. Of wat ze zeggen over Afghanistan met Alexander de Grote enz.
 
Hoezo ook? :D

Immaculate betekent schoon of onbevlekt, zoals in de onbevlekte ontvangenis van Maria (vaak verwart met het dogma van de maagdelijke geboorte van Jezus bij Maria). Hiermee wordt bedoeld dat de Theotokos (als we toch de Orthodoxe Kerk erbij halen) is geboren zonder belast te zijn met de Erfzonde.

Er is niet dè Oosterse Kerk, er zijn Oosterse Kerken, sommige wel in communie met de Kerk, dat was nu juist een van de redenen waarover men van mening verschilde: de positie van de Paus. Die conflicten dateren al van ver voor de val van Constantinopel en waren deels gewoon politiek.
,,Immaculate'', ja de Nederlandse vertaling. Maar dan zit er geen Immanuel in.

Immanuel, zoals naar verwezen in de Bijbel in Mattheüs 1:23 en Jesaja 7:14. ,,God is met ons'' (Nieuwe Testament) en de voorspelling van de komst van de Christus (Oude Testament, het boek Jesaja).

Inderdaad, dat bedoelde ik ook. Die ruzies, hoe kan het ook anders met het geloof, hoorden bij die tweedeling in een oosters- en westers deel van het Romeinse rijk.
 
Immaculate'', ja de Nederlandse vertaling. Maar dan zit er geen Immanuel in.
Immaculate komt voor in het Engels en Latijn en dat daar geen Immanuel in zit is precies mijn punt. Immanuel is Hebreeuws.

Deze woorden hebben niets met elkaar te maken.
 
Laatst bewerkt:
,,God is met ons''
Immaculate is komt voor in het Engels en Latijn en dat daar geen Immanuel in zit is precies mijn punt. Immanuel is Hebreeuws.

Deze woorden hebben niets met elkaar te maken.
Dat is nou juist mijn punt. Ik blief de Nederlandse vertaling niet meer. Het is ook een vertaling, ik zag het eerst in het Engels. Engels staat er trouwens om bekend erg af te stammen van het Latijn.

Bovendien, dit soort dingen komen soms wel erg opvallend overeen. Bijvoorbeeld. Toen ik hier
verwees naar de Islam en als voorbeeld Rusland gaf, wist ik nog niet dat die profetie gedaan was in Fatima, Portugal. Wat een typisch islamitische naam is. Kennelijk niet. Ik weet dat de islam en het christendom allebei Abrahamitische religies zijn.
 
,,God is met ons''

Dat is nou juist mijn punt. Ik blief de Nederlandse vertaling niet meer. Het is ook een vertaling, ik zag het eerst in het Engels. Engels staat er trouwens om bekend erg af te stammen van het Latijn.

Bovendien, dit soort dingen komen soms wel erg opvallend overeen. Bijvoorbeeld. Toen ik hier
verwees naar de Islam en als voorbeeld Rusland gaf, wist ik nog niet dat die profetie gedaan was in Fatima, Portugal. Wat een typisch islamitische naam is. Kennelijk niet. Ik weet dat de islam en het christendom allebei Abrahamitische religies zijn.
Alleen wordt de Consecratie van Rusland aan het Onbevlekte Hart van Maria in verband gebracht met het Communisme, niet met de Islam.

De Portugese plaats is genoemd naar een Moorse Prinses.

Im-maculate betekent letterlijk iets van 'zonder vlekken', Immanu-El betekent God met ons, waarbij het achtervoegsel El God betekent, vergelijk Samuel, Rafael, Michael.
 
Laatst bewerkt:
298450B1-7492-4219-B9E2-63DE78597271.jpeg
 
Bovendien, dit soort dingen komen soms wel erg opvallend overeen. Bijvoorbeeld. Toen ik hier
verwees naar de Islam en als voorbeeld Rusland gaf, wist ik nog niet dat die profetie gedaan was in Fatima, Portugal.
Zoals er trouwens best veel openbaringsoorden zijn. Zoals ook Akita Japan. Het strijdpunt dat jij noemde. Als ik het opzoek zou het erover gaan dat het ook daar gezegd is. Japan betekent mogelijk ook heel Azië. Omdat ik nog niet zo lang geleden hoorde dat iedereen zich daar aan het bekeren is tot het katholieke geloof. Hoe dat nu zit weet ik niet. Of dit zich doorzet. Maar dit zou allemaal enorm massaal zijn. Het ging in het bijzonder ook over China dat ik weet.
 
Het ging in het bijzonder ook over China dat ik weet.
China zit absoluut ook in Afrika, of desnoods in ontwikkelingslanden in het algemeen.

Zij willen iets.......
Ik zeg niet dat hun hart uiteindelijk fout zal zitten. (Dus echt serieus niet, ook nu niet in de uiteindelijke zin daarvan). Ik doel op hoe ze soms typisch racistisch zijn in Afrika. Hun omgang met de mensen in sommige gevallen.
In ieder geval, het lijkt erop dat ze ons naar de kroon willen steken.
 
De Portugese plaats is genoemd naar een Moorse Prinses.
Ja, de Moren = wie nu de Islam zijn en die gebieden.

Historisch gezien bestonden er trouwens altijd van die oorlogen tussen de Moren en de Christenen. Op het moment wordt heel veel, heel specifiek openbaar gemaakt door sites als Youtube. En niet alleen over dat onderwerp.

Bijvoorbeeld Spanje. Dat ook een bepaalde plaats had in dat verhaal toen het tijdelijk, maar onoverkomelijk niet, Andalusië, hoofdstad Cordoba heette. Ingenomen door de Moren.

Een reactie onder zo'n toch enigszins amateuristisch opgezette documentaire is al snel dat het veeeel beter is dan wat History channel uitzendt. Dat volgens zeggen steeds WO2 documentaires uitzendt. En echt dieper dynamisch overzicht van alles wat er gebeurd is ontbreekt.

Eerlijk gezegd ben ik nog steeds een beetje geschokt als ik terugdenk aan, niet uitsluitend, zo'n soort onderdeel van de wereldgeschiedenis.
 
Laatst bewerkt:
Want bijvoorbeeld, ,,lid worden van de Taliban''. Of Moellah Omar erkennen. Die Amir-ul Momineen is, wat bevelhebber over alle gelovigen betekent. Zoals de documentaire die ik plaatste zegt. Dit zou betekenen dat zij alsnog winnen, waar ze faalden met IS. Dus op het moment dat in bijv. landen van Europese origine instemming bestaat, krijgen ze wat ze wilden. Of "wilden" dat was/is een punt waar iets mee is. En dat is zoiets als dat de hele wereld zich bekeert tot de Islam.

Zoiets heeft zich meer voorgedaan. Of iets vergelijkbaars. Ik zeg niet dat dit exact hetzelfde is. In het christelijke geloof was het op zeker punt zo dat, ,,The consecration of Russia to My immaculate heart''. Een exact bevel van Maria. Dat waren bovennatuurlijke openbaringen. Zó serieus te nemen dat de Paus hier uitvoerig bij betrokken is geweest. Het was een voorwaarde voor vrede met Rusland. En daarna is dat ook gebeurd. Er was vóór WO2 ook een heel openbaringsoord, locatie, ik geloof in Joegoslavië. Die nog steeds actief is, en daar werd WO2 voorspeld. Met als reden bepaalde fouten van de mensheid.
In Nederland zijn we nu "nogal atheistisch" zeggen sommigen. (Amerika?)

Dus, nee, ipv gewoon 20X erger geworden dan het ooit was. Zaken puur reëel ingeschat, wat mogelijk is.

Want, zo wordt het toch nog gezellig. Dergelijke redenen.
 
Alleen maar goed. Niets heeft zoveel oorlog en gezeik veroorzaakt, als geloof.
Sindsdien leven we hier bijna in een Paradijs! De volgende stap komt met het afschaffen van nationale staten, met een Federaal Europa als tussenstap op weg naar een wereldregering zal er ook tussen landen geen oorlog meer zijn.
 
Sindsdien leven we hier bijna in een Paradijs! De volgende stap komt met het afschaffen van nationale staten, met een Federaal Europa als tussenstap op weg naar een wereldregering zal er ook tussen landen geen oorlog meer zijn.
Geen enkel rijk is voor eeuwig. Vroeg of laten zullen ze allemaal vallen.

En elke keer staat er weer een nieuwe megalomane leider (of groepje leiders) op die denken een nieuw 1000 jaar durend reich te kunnen beginnen, met alle doden tot gevolg.
 
Alleen wordt de Consecratie van Rusland aan het Onbevlekte Hart van Maria in verband gebracht met het Communisme,
Wat is dat verband? Ik vraag het, omdat het communisme en de Russische revolutie ook anti-christelijke elementen had.

Geen enkel rijk is voor eeuwig. Vroeg of laten zullen ze allemaal vallen.
Behalve het Rutte-doctrine.
 
roelof hoe eenzaam ben je eigenlijk als je op een bodybuilding forum speciaal een account aanmaakt om te mengen in een discussie(en te reageren in raadsels) over de Taliban.

Dan moet je toch al echt hebben gezocht naar een discussie om je in te mengen,zoveel andere zoekopdrachten die eerst verschijnen voor je hier terecht komt.

of om het te zeggen op jouw raadselachtig niveau: wat is mengen in een discussie,want opzich meng je niets.
 
Back
Naar boven