MuscleMeat

Taliban verovert Afghanistan

Bezoekers in dit topic

Goeie verhaal weer. Gebruik je medicatie?
Maar verder ook, al dat geloof waar ik hier nu over begin. Denk niet dat je iets zou moeten veranderen in al die bekende strijdpunten. De erotiek is een bekend voorbeeld. Wat het ook is. Het geloof heeft bepaalde fouten. Omdat er altijd op de eerste plaats mensen voor nodig zijn om iets te zeggen. Of bepaalde dingen zouden gewoon honderden en duizenden jaren fout door kunnen gaan. In de erotiek, zoals gesteld is dat alles zou werken, zitten ook bepaalde fouten. Maar daar ga ik hier niet opin. Er is in de erotiek ook iets veel beters mogelijk waar iedereen oprecht mee in kan stemmen. Dus dat soort dingen zijn nooit reden tot zorg of iets.


Met dingen die ik zeg bedoel ik in ieder geval niet dat iemand daaraan zou moeten komen te overlijden e.d. Of dat dit zelfs nodig is.

,,Medicijnen''
Wat en totale belediging. Zou je het iets meer kunnen toelichten wat de redenen zijn?

Dit in ieder geval niet: ik las net dat er reden is om aan te nemen dat Moellah Mohammed Omar overleden is

Ik blijf ook verder bij alles wat ik hiervóór gezegd heb.


<<Ingekortte citaat mijn post hierboven>>

De Bijbel zegt: wie God heeft gezien mag niet langer leven.

Kijk, daar hebben we het al. Maar als God het wil dan is dat ook niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Of ook dit trouwens:

Dit betekent ook dat hiërarchieën waardeloos zijn. En een grote last. Dus hoe minder onzelfstandigheid van mensen, en hoe meer verschillen in geld en positie hoe slechter. Zaken als geld en positie zijn net lichaamsdelen. Er is met andere woorden dus ook geen kwestie of dit wel of niet zo zou moeten zijn en dergelijken.
 
,,Medicijnen''
Wat en totale belediging. Zou je het iets meer kunnen toelichten wat de redenen zijn?
Je verhalen zijn vrij onsamenhangend. Heb je dat zelf niet in de gaten?
 
Je verhalen zijn vrij onsamenhangend. Heb je dat zelf niet in de gaten?
Het lijkt mij verstandig hier dan even goed uit te komen.

Er is niets dat ik niet in de gaten zou hebben wat ik in de gaten zou moeten hebben...

Dus, verwoord het exacte probleem.
 
Het exacte probleem is dat niemand ook maar iets begrijpt van wat je zegt
Ik denk niet dat dat zo is. Maar zeggen ,,Het exacte probleem is dat niemand ook maar iets begrijpt van wat je zegt´´ draagt niet echt bij aan een verbetering.

Dus wat zijn de overwegingen daarvan?

Dat is heel belangrijk, want dingen die ik zeg vragen om echt goede medestand.

Zonder af te leiden van die reactie over ,,Dus wat zijn de overwegingen daarvan?´´. Bijvoorbeeld uiteindelijk ook van mensen die immigrant zijn. In alles wat ik zei. Zelfs omdat zij iets te kort komen waar we het allemaal niet mee eens zijn. M.a.w. volledige instemming.
 
Laatst bewerkt:
O, gaat toch weer verder. Wat mij betreft gelukkig.

Want bijvoorbeeld, ,,lid worden van de Taliban''. Of Moellah Omar erkennen. Die Amir-ul Momineen is, wat bevelhebber over alle gelovigen betekent. Zoals de documentaire die ik plaatste zegt. Dit zou betekenen dat zij alsnog winnen, waar ze faalden met IS. Dus op het moment dat in bijv. landen van Europese origine instemming bestaat, krijgen ze wat ze wilden. Of "wilden" dat was/is een punt waar iets mee is. En dat is zoiets als dat de hele wereld zich bekeert tot de Islam.

Zoiets heeft zich meer voorgedaan. Of iets vergelijkbaars. Ik zeg niet dat dit exact hetzelfde is. In het christelijke geloof was het op zeker punt zo dat, ,,The consecration of Russia to My immaculate heart''. Een exact bevel van Maria. Dat waren bovennatuurlijke openbaringen. Zó serieus te nemen dat de Paus hier uitvoerig bij betrokken is geweest. Het was een voorwaarde voor vrede met Rusland. En daarna is dat ook gebeurd. Er was vóór WO2 ook een heel openbaringsoord, locatie, ik geloof in Joegoslavië. Die nog steeds actief is, en daar werd WO2 voorspeld. Met als reden bepaalde fouten van de mensheid.

Ik schreef dat daar in het Engels omdat bijvoorbeeld zoektermen. Maar ook, soms gaat alles in het Engels. Iedereen wordt een beetje Engels en het Nederlands zegt niet altijd alles meer. Of ermee ingestemd of niet. Zeker in dit geval.

Maar verder ook, al dat geloof waar ik hier nu over begin. Denk niet dat je iets zou moeten veranderen in al die bekende strijdpunten. De erotiek is een bekend voorbeeld. Wat het ook is. Het geloof heeft bepaalde fouten. Omdat er altijd op de eerste plaats mensen voor nodig zijn om iets te zeggen. Of bepaalde dingen zouden gewoon honderden en duizenden jaren fout door kunnen gaan. In de erotiek, zoals gesteld is dat alles zou werken, zitten ook bepaalde fouten. Maar daar ga ik hier niet opin. Er is in de erotiek ook iets veel beters mogelijk waar iedereen oprecht mee in kan stemmen. Dus dat soort dingen zijn nooit reden tot zorg of iets.
Maar verder ook, samenhang. Wat is dat? Wie bepaald dat? Wanneer een verhaal samenhangend is?

Supermarkten bijvoorbeeld, hangen zij wel samen? Chocoladekoekjes zijn wel lekker, ondanks dat er fouten zijn. In het Engels zegt men ook wel, dat is de manier waarop een koekje kruimelt.
 
Maar verder ook, samenhang. Wat is dat? Wie bepaald dat? Wanneer een verhaal samenhangend is?

Supermarkten bijvoorbeeld, hangen zij wel samen? Chocoladekoekjes zijn wel lekker, ondanks dat er fouten zijn. In het Engels zegt men ook wel, dat is de manier waarop een koekje kruimelt.
Ik had je nog zo gewaarschuwd voor de bijwerkingen op lange termijn, maar je bent zo eigenwijs en moest en zou per se als eerste dat vaccin krijgen.
 
  • Sad
Waarderingen: BB_
Restrepo

Restrepo documents the 15-month deployment of a US Army platoon serving in Korengal Valley, Afghanistan in 2007. The outpost they are defending is named Restrepo in honour a former platoon medic who was killed during an ambush by insurgents. Considered to be one of the most dangerous postings any American soldier could be asked to undertake, the documentary follows them during combat and shows the ever-present dangers of war.

With members of the Taliban surrounding them, the soldiers feel like they are in a constant living hell. However, they have the companionship of one another to help them persevere through the danger. They experience the heartache together when members of their group lose their lives in battle. When the surviving soldiers finish their deployment, though, they are left with permanent psychological problems stemming from the violence they had to witness.


Link
 
Restrepo

Restrepo documents the 15-month deployment of a US Army platoon serving in Korengal Valley, Afghanistan in 2007. The outpost they are defending is named Restrepo in honour a former platoon medic who was killed during an ambush by insurgents. Considered to be one of the most dangerous postings any American soldier could be asked to undertake, the documentary follows them during combat and shows the ever-present dangers of war.

With members of the Taliban surrounding them, the soldiers feel like they are in a constant living hell. However, they have the companionship of one another to help them persevere through the danger. They experience the heartache together when members of their group lose their lives in battle. When the surviving soldiers finish their deployment, though, they are left with permanent psychological problems stemming from the violence they had to witness.


Link
Restrepo is een aanrader.

Deze film vond ik trouwens ook wel redelijk. Is een waargebeurd verhaal over een outpost die compleet onder de voet wordt gelopen door taliban.
 
Laatst bewerkt:
Net United 93 gekeken op Netflix. Goed geschetst hoe het ongeveer gelopen zou kunnen zijn.

Die nieuwe docu op Netflix, Turning Point: 9/11 and the War on Terror, is trouwens de moeite.
 
Er is discussie over of dit is gebeurt zoals door de Moeder Gods is bevolen.

Dit ligt namelijk nogal gevoelig met de Russisch-Orthodoxe Kerk.
Klinkt als iemand met ook supra-overzicht over dingen. Ik merkte het al vaker. Bij sommige mensen valt dat niet heel goed. In dit geval de ondertitel gelezen. Ik merk het ook.

In tegenstelling tot andere onderwerpen nemen de "machthebbers" in het onderwerp niet echt de macht. Dit zegt veel over kwaliteit. Experts staan vaak gelijk aan letterlijke oplichters. Onder het huidige systeem is een bepaalde macht zeker niet mogelijk. Maar het probleem is ook mensen in het algemeen. Hoewel mogelijk reageren ze niet correct op dat soort expert-oplichterij. Geen wil om te kunnen onderscheiden. Of dit is onmogelijk gemaakt door anderen op één of andere manier.
Of zeg dat ik opeens ergens een fout zou maken of iets. Ik bedoel in mijn intenties.

Ja, het is een heel en volledig reëel iets. Bijvoorbeeld de reden. ,,Conzecration to tze Imma[nuel*]culate heart''. Rusland = de oostelijke kerk. Bijv Nederland en België is de westerse kerk. In die zin, dit stamt af van het moment dat het Romeinse rijk in tweeën ging. Een oostelijk deel (hoofdstad Constantinopel, Constantinopel viel en is nu Istanbul, TURKIJE, let wel: Turkije, wat in principe EU is). En een westelijk deel, hoofdstad Rome. Waar het Vaticaan is. De oostelijke en de westelijke broeders kregen ruzie. Toen Constantinopel viel, ging de oostelijke broeder naar Rusland....


* Immanuel betekent: ,,God met ons''
 
Laatst bewerkt:
Turkije is geen EU, ook niet in principe en met Erdogan is toetreding verder dan ooit.
 
Back
Naar boven