MuscleMeat

Nieuws Taxichauffeur slaat klant dood

in iemand zijn richting spugen, wil niet zeggen dat het raak was,
of een dikke roggel.

Lijkt me dat na 2x te zijn geweigerd omdat het ritje te weinig opbracht en de 3e veel te veel rekende het slacht offer zei, ben jij nu de 3e Marokkaan die me bedondert. FFfftt.

Wat jij naar mijn spugen jij Varken, klets en slaat hem vol uit waar de dood op volgt.

De discussie was ook suggestief we weten inderdaad de juiste toedracht nog niet dus nog even afwachten daarop.

Nee dat zeg ik juist. Maar ik ben wel benieuwd naar de correcte stats.

THP reageerde enkel op Xtralarge, die stelde dat de toestroom van allochtonen de oorzaak was van het geweld bij taxichaufeurs.
Dit slaat idd nergens op, want ik denk dat iedereen nog wel de taxi oorlogen kan herinneren. Dat waren vooral autochtonen volgens mij.

IMO heeft de liberalisatie de grootste schuld. Zo kan je natuurlijk nooit de controle houden.
In het nieuws van gister lieten ze zien hoe taxi diensten in het buitenland geregeld waren. In Londen bijvoorbeeld moet je als taxi chauffeur een hele zware opleiding en test uitvoeren. Waarna je je kan aansluiten bij een gerenomeerd bedrijf. Zo is de controle groot en zal het de criminaliteit in de taxibussiness sterk verminderen.

En toch heeft Londen een vrij groot probleem met mini cabs, de reguliere cabs horen dan dan wel bij de beste (en duurste) cabs ter wereld, als toerist weet je niet gelijk welke cabs legaal zijn en welke illegaal. Tenminste als domme toerist, beetje toerist leest zich van te voren in en laat zich niet rippen (of erger).

THP reageerde enkel op Xtralarge, die stelde dat de toestroom van allochtonen de oorzaak was van het geweld bij taxichaufeurs.
Dit slaat idd nergens op, want ik denk dat iedereen nog wel de taxi oorlogen kan herinneren. Dat waren vooral autochtonen volgens mij.

IMO heeft de liberalisatie de grootste schuld. Zo kan je natuurlijk nooit de controle houden.
In het nieuws van gister lieten ze zien hoe taxi diensten in het buitenland geregeld waren. In Londen bijvoorbeeld moet je als taxi chauffeur een hele zware opleiding en test uitvoeren. Waarna je je kan aansluiten bij een gerenomeerd bedrijf. Zo is de controle groot en zal het de criminaliteit in de taxibussiness sterk verminderen.
Taxi-oorlogen (concurrentie onder elkaar) is wat anders dan op klanten gaan meppen...

Taxi-oorlogen (concurrentie onder elkaar) is wat anders dan op klanten gaan meppen...

True. Maar imo geweld=geweld.
Toen was het ook totaal buitensporig en niet goed te praten. Net als dit dus.

---------- Toegevoegd om 13:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:02 ----------

En toch heeft Londen een vrij groot probleem met mini cabs, de reguliere cabs horen dan dan wel bij de beste (en duurste) cabs ter wereld, als toerist weet je niet gelijk welke cabs legaal zijn en welke illegaal. Tenminste als domme toerist, beetje toerist leest zich van te voren in en laat zich niet rippen (of erger).

Oke. Ik heb geen idee hoor. Weet alleen wat er op tv was, ben zelf nog nooit in Londen geweest zelfs.
Maar ook in Duitsland en frankrijk waren ze tevreden over de taxi's. Wel erg subjectief natuurlijk, er is niet een uitgebreid onderzoek naar gedaan ofz geloof ik.

Buiten kijf staat dat de taxi's in Amsterdam gewoon k*t zijn, in Den Haag is het overigens niet veel beter. Alleen heb je hier een stuk minder taxi's en op zich weinig standplaatsen. Daardoor is de kans op geweld al een stuk minder.

Inderdaad allemaal drama helaas, ik woon net buiten Den Haag en ik bel dus echt nooit een taxi uit den haag, liever uit de gebieden net buiten den haag.

tsssss wie neemt er nou een taxi in Amsterdam.
gewoon fietsje pikken,en naar huis rijden. basta!

• Topic Starter Topic Starter
je ken zo in elk openbaar vervoer middel instappen, al die moeite een fiets te gappen:D

nachtbussen gingen altijd klote vanaf het leidse, en ik was bang dat de buschauffeur mij dood zou slaan -> dus fiets roven was de enigste oplossing... of lopen :sad:

Doen zoals in Parijs en de slimme fiets introduceren in grote steden... Beetje concurrentie maken voor die bazen met hun taxi's zal ze goed doen. En eventueel eens de tarieven gaan controleren want dat liberalisme is ook niet alles als het op financieel-economische zaken aankomt, dat hebben we nu wel voldoende aan de lijve mogen ondervinden.

Met je dronken hoofd gaan fietsen is ook niet echt verstandig

Dronkaards moeten de bus maar nemen.

Er is niets mis met emoties uiten. Echter is het wel een teken van psychische zwakte. Hoe sterker iemand psychisch staat, hoe minder emotie die persoon hoeft te uiten en hoe rationeler zijn acties zullen zijn. Overigens mag men niet zomaar geweld als een logisch gevolg van emotie zien. Geweld mag eigenlijk alleen gebruikt worden op basis van rationeel denken. Dit is natuurlijk zeer moeilijk en maar zeer weinig mensen beschikken over dergelijke geestelijk kracht.

Heeft niks met emotie te maken voor mij. Iemand kan me vol in me gezicht slaan en dan ben ik nog niet snel geneigd om een knal terug te verkopen tenzij ik me natuurlijk moet verdedigen. Maar in me bek spugen gaat er niet in.

Terug
Naar boven