Fitness Seller

Nieuws Taxichauffeur slaat klant dood

Bezoekers in dit topic

Het is sowieso niet slim. Want wat gaat er gebeuren, dat spugen is volgens de wet veel minder erg dan het slaan. Slagen en verwondingen kan je al voor gaan zitten of zware taakstraf krijgen, met wat pech kan je je taxibedrijf sluiten of nemen ze je licentie af (ik weet niet hoe dat gaat). Die spuger wint dus als jij gaat slaan. Maar goed ik ben sowieso geen geweldadig persoon en gebruik altijd eerst mijn hersenen en dan pas mijn vuisten.

Het enige wat je ruikt en voelt is een gore roggel vol in je gezicht van iemand die 15 bier en 10 wodka/sprite heeft gedronken en ook nog twee broodjes shoarma met knoflooksaus heeft gegeten. Vervolgens zie je hem lachen.....je wordt aangetast in je eer en je waardigheid als mens echt respect als je op dat moment aan de gevolgen zoals kwijtraken van licentie of rechtbank denkt. Op dit soort momenten wint de emotie bij veel mensen van het rationele denken T.
 
Ik kan het begrijpen, maar dat neemt niet weg dat ik het niet goedkeur. Maar ben benieuwd of dit verhaal klopt, net na zoiets hoor je altijd de wildste verhalen...
 
Taxistandplaats Leidseplein moet dicht'

AMSTERDAM - De taxistandplaats bij het Leidseplein in Amsterdam moet zo snel mogelijk dicht. Dat zei Fjodor Molenaar, gemeenteraadslid van GroenLinks, maandag in een reactie op de dood van een man die was neergeslagen door een taxichauffeur.

,,Het afschuwelijke incident van afgelopen weekeinde bevestigt dat de taxistandplaats op het Leidseplein gewoon niet deugt.''
Wat hem betreft moet er op de nabijgelegen Appeltjesmarkt een standplaats komen die alleen toegankelijk is voor kwaliteitstaxi's, die aan bepaalde eisen moeten voldoen. Volgens hem zou die er binnen een week kunnen komen. ,,Dan wordt het Leidseplein en omgeving verboden terrein voor taxi's.''
Overigens heeft Molenaar dit plan al eens eerder voorgesteld. Het leek wethouder Hans Gerson (verkeer) toen echter beter om met het sluiten van de taxistandplaats te wachten tot de herprofilering van het Leidseplein begint.

(ANP)
 
Dit is natuurlijk alleen jouw perceptie en heeft verder geen statistische waarde :)
google.nl of .com. Of chrome natuurlijk ;)

Geweld en taxi chauffeurs is niet alleen een probleem van vandaag..:)
 
google.nl of .com. Of chrome natuurlijk ;)

Geweld en taxi chauffeurs is niet alleen een probleem van vandaag..:)
Ik had het meer over het causale verband met allochtonen/autochtonen.
 
laat een vrouw en kind achter.triest heel triest.
 
haha alle geinterviewde taxichauffeurs waren nederlanders :roflol:
 
Ik had het meer over het causale verband met allochtonen/autochtonen.

ok...zo had ik het niet gelezen. :)

Ik zie niet hoe individuele zaken een causaal verband kunnen bewijzen of ontkrachten...
 
Nee dat zeg ik juist. Maar ik ben wel benieuwd naar de correcte stats.
 
Op dit soort momenten wint de emotie bij veel mensen van het rationele denken T.
Ik denk dat je zowel je verstand als emotie gebruikt. Want als iemand over je heen rochelt, dan wordt je in je eer gekrenkt en daarvoor heb je verstand voor nodig. (kennen dieren eer ?). Als je niet emotievol reageert (dit hoeft evenwel niet uit te monden in agressie), dan ben je emotioneel zwakzinnig denk ik. Ik kan me niet inbeelden dat iemand niet emotievol zal reageren.
 
T come on beest idealiter zou je zo reageren. Maar als iemand je in je bek spuugt slaan de stoppen door. Sorry maar ik had 100% zeker hetzelfde gedaan. Meest vernederende wat er is iemand in zijn bek spugen
Nou nou, iemand doodslaan vind jij dus terecht als iemand je in je gezicht spuugt.
 
Heerlijk! Tijdje weinig hier geweest.. lees ik deze topic. Voel ik me weer helemaal thuis tussen m'n rechtse vrinden! :D

hahaha wij Indo's zijn de grootste racisten.
 
Ik denk dat je zowel je verstand als emotie gebruikt. Want als iemand over je heen rochelt, dan wordt je in je eer gekrenkt en daarvoor heb je verstand voor nodig. (kennen dieren eer ?). Als je niet emotievol reageert (dit hoeft evenwel niet uit te monden in agressie), dan ben je emotioneel zwakzinnig denk ik. Ik kan me niet inbeelden dat iemand niet emotievol zal reageren.
Er is niets mis met emoties uiten. Echter is het wel een teken van psychische zwakte. Hoe sterker iemand psychisch staat, hoe minder emotie die persoon hoeft te uiten en hoe rationeler zijn acties zullen zijn. Overigens mag men niet zomaar geweld als een logisch gevolg van emotie zien. Geweld mag eigenlijk alleen gebruikt worden op basis van rationeel denken. Dit is natuurlijk zeer moeilijk en maar zeer weinig mensen beschikken over dergelijke geestelijk kracht.
 
Nou nou, iemand doodslaan vind jij dus terecht als iemand je in je gezicht spuugt.

Iemand een klap op zijn gezicht geven als hij in je bek spuugt zeker.
Hij was helaas verkeerd gevallen dus een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Natuurlijk mag je niet iemand doodslaan maar dat was de opzet ook niet volgens het scenario waar wij over aan het discussieren waren. Dus jij wil zeggen dat je NIET iemand op zijn bek rost als diegene je in je bek roggelt......? Laten we het erop houden dat jij het braaf uit je gezicht veegt+ wegloopt en dat ik iemand zo hard mogelijk op zijn hoofd ros.
 
Iemand een klap op zijn gezicht geven als hij in je bek spuugt zeker.
Hij was helaas verkeerd gevallen dus een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Natuurlijk mag je niet iemand doodslaan maar dat was de opzet ook niet volgens het scenario waar wij over aan het discussieren waren. Dus jij wil zeggen dat je NIET iemand op zijn bek rost als diegene je in je bek roggelt......? Laten we het erop houden dat jij het braaf uit je gezicht veegt+ wegloopt en dat ik iemand zo hard mogelijk op zijn hoofd ros.

Je betoog wordt direct van tafel geveegd door de rechter. En terecht ook, zal nooit zo ver komen dat men vol mag uithalen als iemand je beledigt of provoceert. Deze kerel gaat wel een tijd zitten, lijkt me een duidelijk geval van doodslag, wanneer iemand vol uithaalt (een vecht- of krachtsport achtergrond is altijd in je nadeel) neemt deze het risico op erntig letsel voor lief.
 
in iemand zijn richting spugen, wil niet zeggen dat het raak was,
of een dikke roggel.

Lijkt me dat na 2x te zijn geweigerd omdat het ritje te weinig opbracht en de 3e veel te veel rekende het slacht offer zei, ben jij nu de 3e Marokkaan die me bedondert. FFfftt.

Wat jij naar mijn spugen jij Varken, klets en slaat hem vol uit waar de dood op volgt.
 
in iemand zijn richting spugen, wil niet zeggen dat het raak was,
of een dikke roggel.

Lijkt me dat na 2x te zijn geweigerd omdat het ritje te weinig opbracht en de 3e veel te veel rekende het slacht offer zei, ben jij nu de 3e Marokkaan die me bedondert. FFfftt.

Wat jij naar mijn spugen jij Varken, klets en slaat hem vol uit waar de dood op volgt.

idd ja. en stel je voor dat je voor belangrijke zaken ed op tijd moet zijn en je word keer op keer bedonderd daar.
 
Back
Naar boven