XXL Nutrition

Nieuws Rotterdammer vast na dood inbreker

Bezoekers in dit topic

Ach als mensen lekker hun inbreker willen vermoorden,.. ga je gang!
In de Bijbel staat (sorry is goede leidraad) dat wie het zwaard oppakt zal sterven door het zwaard.
En omdat ik in reincarnatie en karma geloof,..zal diegene dat ooit zelf moeten ondergaan.
Dat kan nog in dit leven of daarna ingelost worden
En tijd bestaat niet is uitgevonden door God=onse geest..
Die maakte de aarde en lucht, dag en nacht,.. en wij mensen ondekte de zonnewijzers, zandloper, uurwerk, atoomklok..
 
Een 58-jarige Rotterdammer is deze week aangehouden op verdenking van het doodsteken van een inbreker. Hij zou op 23 juni de inbreker hebben betrapt in zijn woning aan de Voorde en hem tijdens een vechtpartij hebben neergestoken. De 55-jarige inbreker, die na het incident gevlucht was, overleed op 2 juli aan zijn verwondingen in een ziekenhuis.

In eerste instantie wist de politie niet waar de man was neergestoken. Hij zakte op 24 juni ineen bij metrostation Leuvehaven. Naar eigen zeggen was hij neergestoken bij een pinautomaat. Pas na zijn overlijden, ontdekte de politie dat dit verhaal niet klopte en werd een vervolgonderzoek ingesteld. De overleden man is een bekende van de politie met betrekking tot het gebruik van verdovende middelen

De politie kwam de verdachte op het spoor omdat die aangifte had gedaan van de inbraak.

Moest ie maar geen inbreker worden... :rolleyes:
 
En wat koop je ervoor?
Weg van je vrouw en kinderen,..weg van je vrijheid!
Strafblad en een fijn geweten om op verder te teren de rest van je leven.
Mijn ex heeft ooit iemand dood geslagen, kwam met zijn hoofd op de stoeprand terecht.
Ik heb dat verhaal wel tig keer gehoord, en hij was er niet eens trots op...
 
vind het belachelijk dat je celstraf krijgt voor zoiets
 
Natuurlijk verdient een inbreker geen doodstraf, maar als je inbreekt weet je wel dat je het risico loopt dat iemand je in paniek neersteekt. Daarom zeggen mensen eigen schuld dikke bult, net als bij basejumpers of iets dergelijks. Als er plotseling een junk in je huis staat kun je in paniek niet eerst een uur gaan nadenken maar is het al snel hij of ik. Zeker als het donker is en je kan de situatie niet goed genoeg inschatten, of als hij gewoon sterker is dan jij.

Ik pas ervoor om dood op m'n eigen keukenvloer te worden aangetroffen omdat ik mister nice guy wilde uithangen.
 
En dan ben je in dit land ineens schuldig aan moord terwijl je gewoon rustig wou slapen om de volgende morgen weer naar je werk te gaan.

C'mon ouwe, 'schuldig aan moord'? Hij is (nog) niet veroordeeld en dit zal in geen geval voor moord gebeuren.

Deze zaken zijn goed voor de 'rechtsvormende taak' van de rechter. Die kerel zal zeker niet langdurig de cel in gaan voor doodslag, alsware hij met een mes bij de andere in had gebroken en deze aldus na een worsteling om het leven heeft gebracht.

Dit soort gebeurtenissen zijn in ieder geval ergens goed voor; koren op de molen voor de populisten in Den Haag...
 
Natuurlijk verdient een inbreker geen doodstraf, maar als je inbreekt weet je wel dat je het risico loopt dat iemand je in paniek neersteekt. Daarom zeggen mensen eigen schuld dikke bult, net als bij basejumpers of iets dergelijks. Als er plotseling een junk in je huis staat kun je in paniek niet eerst een uur gaan nadenken maar is het al snel hij of ik. Zeker als het donker is en je kan de situatie niet goed genoeg inschatten, of als hij gewoon sterker is dan jij.

Ik pas ervoor om dood op m'n eigen keukenvloer te worden aangetroffen omdat ik mister nice guy wilde uithangen.

+1
Als er iemand inbreekt in je huis, mag je wat mij betreft het recht hebben om hem te vermoorden als het zelfverdediging is.
Zijn fout;)

Jammer joh , risico van het inbreken he. Moet gevrijwaard worden; Geweld tegen inbrekers maar dat is een discussie die al vaak gevoerd is op DBB :D
Idd, dat zou gevrijwaard moeten worden, maarja...
 
En wat koop je ervoor?
Weg van je vrouw en kinderen,..weg van je vrijheid!
Strafblad en een fijn geweten om op verder te teren de rest van je leven.
Mijn ex heeft ooit iemand dood geslagen, kwam met zijn hoofd op de stoeprand terecht.
Ik heb dat verhaal wel tig keer gehoord, en hij was er niet eens trots op...
Jouw ex :rolleyes:
 
vind het nogal te vergaan, dat je zo n inbreker de tiefus inslaat oke en die gene inbedwang houdt tot de politie er is. maar neersteken, nee dan ben je net zo fout als de inbreker bezig of misschien nog wel erger imo.

Al blijft het natuurlijk allemaal lastig te beoordelen ivm de onduidelijke situatie.
 
Ik vind het jammer van de dood van die inbreker. Het is een geschikte kerel, waarom?
Nou hij breekt in, wordt neergestoken maar gaat niet lopen klagen. Hij zegt niet eens door wie hij is neergestoken, top! :thumbs:
 
Natuurlijk verdient een inbreker geen doodstraf, maar als je inbreekt weet je wel dat je het risico loopt dat iemand je in paniek neersteekt. Daarom zeggen mensen eigen schuld dikke bult, net als bij basejumpers of iets dergelijks. Als er plotseling een junk in je huis staat kun je in paniek niet eerst een uur gaan nadenken maar is het al snel hij of ik. Zeker als het donker is en je kan de situatie niet goed genoeg inschatten, of als hij gewoon sterker is dan jij.

Ik pas ervoor om dood op m'n eigen keukenvloer te worden aangetroffen omdat ik mister nice guy wilde uithangen.

een Nederlandse rechter zal het best op prijs stellen als je onderstaande zaken hebt geprobeerd:
- stel de inbreker gerust, heet hem/haar welkom in je huis
- bied hem/haar wat koffie aan, of een borreltje (tegen de schrik)
- vraag hem/haar beleefd of het schikt dat je een telefoontje pleegt
enz., enz.
:D
 
Wat is er mis met Pek en Veren?????
 
Back
Naar boven