AndroidHealthClinic

te snel afvallen

fanatic01

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
18%
Goodday everybody,

Ik ben deze week begonnen met een voedingsschema gericht op cutten in combinatie met een UB/LB met 3xp/w HIIT cardio.

Kcal inname:E33% KH42% V25% Kcal+/- 2700
Stats:
11juni 88,9 kg
12juni 88,2 kg
13juni 87,5 kg
Doel: 82kg 10%

Vet ligt tussen de 17/18% en blijft redelijk gelijk terwijl mn gewicht wel drastisch afneemt. Wat kan ik hier het beste mee doen?
Alleen een specifiek macronutritient, of de totale kcal iets opschroeven?
Probleem is denk ik bij opschroeven van Kcal in dezelfde verhoudingen dat de lichaamscompositie hetzelfde zal blijven.

Of zie ik iets over het hoofd?

Drie dagen is te kort om een significante progressie te meten, het verloren gewicht is naar alle waarschijnlijkheid grotendeels vocht. Beter neem je wekelijks een meetmoment, zo kun je al iets accurater je progressie meten. Zolang je krachtniveau gelijk blijft (of misschien zelfs wat hoger wordt) en je taille-omtrek minder wordt, heb je geen enkele reden om je zorgen te maken, ongeacht je lichaamsgewicht.

in het begin vd cut verlies je veel vocht=gewicht.. gewoon zorgen dat de hoeveelheid kcal in orde is.

Inderdaad 1x per week vetpercentage meten. Vaker is nutteloos. Verder wel iedere dag op de weegschaal 's ochtends als je naar de wc bent geweest, voor ontbijt/sport. Dan leer je hoe je gewicht schommelt maar toch gestaag omlaag gaat als je het goed doet.

Beetje spiermassa kun je verliezen tijdens een cut, maar als het teveel wordt dan moet je meer gaan eten. In principe verbrand je zo'n 500 gram vet per week, stel je schema daar op in.

Terug
Naar boven