MuscleMeat

Tegenwoordig krijgen zoveel mensen maar kanker/ andere ziektes waarom?

houston

Ripped Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
Massa
44kg
Vetpercentage
28%
Ik ken zoveel mensen in m'n omgeving die maar kanker en psychische problemen hebben waar zou dat volgens jullie aan liggen?
Dan wordt er wel beweerd dat onze levensduur langer is dan vroeger maar ik kan je garanderen dat levenskwaliteit stukken minderen is dan vroeger.

zal stress 1 van de oorzaken zijn of slechte eet gewoontes, milieu vervuiling?

Tuurlijk stress en de manier waarop ons voedsel gekweekt en geproduceerd wordt.

Ik hoorde dit weekend dat er in België per dag iets van een 87 kankergevallen zijn.

Uiteindelijk kan het mij niet zoveel schelen zolang ik er maar niet mee geconfronteerd word.

kanker/vogelgriep/hiv/overstromingen, nature's way of saying enough :)

alé lauw, dbbfilosoof, ne ideas?

• Topic Starter Topic Starter
Diabolic zei:

Ik hoorde dit weekend dat er in België per dag iets van een 87 kankergevallen zijn.

Uiteindelijk kan het mij niet zoveel schelen zolang ik er maar niet mee geconfronteerd word.

87:eek:

Diabolic zei:

Zoiets had ik dus ook, totdat mijn vader kanker kreeg. Dan ga je er heel anders tegenaan kijken. Vaak hoor je mensen over kanker praten alsof het niet zo ernstig is oid. Ik neem dan altijd maar aan dat deze mensen niet weten waar ze over praten en niemand kennen met deze ziekte. Ik ben vorig jaar 2,5 maand lang elke avond meteen vanuit m'n werk naar het ziekenhuis geweest om m'n vader op te zoeken nadat hij geopereerd was aan zijn longen om een stuk long weg te halen waar de kanker in zat. Als je je vader ziet, dat hij 2 maanden na de operatie nog geen 50 meter kan lopen zonder te moeten zitten, omdat hij lichamelijk helemaal kapot was, dat doet wel iets met je. Gelukkig is hij vorig jaar genezen verklaard.

Tot vorige week. M'n vader kreeg last van enorme hoestbuien en werd onderzocht. Hij stond na de vorige operatie onder controle en werdt elke 3 maanden gecontroleerd in het ziekenhuis. Toch hebben ze niks kunnen vinden, tot vorige week. De kanker was terug in zijn long en uitgezaaid naar de lever. En toen bleek de tumor al zo groot te zijn dat opereren niet meer mogelijk was. Waar hebben ze hem dan al die maanden op gecontroleerd? Joost mag het weten. Mijn vader heeft vandaag zijn eerste chemokuur gehad. Operatie is niet mogelijk, alleen de groei van de tumor is te remmen, mits de chemo aanslaat. Als die niet aanslaat is het einde verhaal.

@ The Rock, klote voor je bro! We kunnen alleen maar op het beste hopen!

@TS, ja, ik weet het ook niet. Vroeger waren deze ziektes er ook wel, maar hadden ze nog geen naam of konden niet worden vastgesteld. Gelukkig zijn er vandaag de dag wél manieren om die ziektes te genezen.

Ik bied je mijn medeleven aan The Rock maar er zijn wel degelijk mensen in mijn omgeving die kanker hebben of hadden, de vader van mijn vriendin is zijn stembanden kwijt aan keelkanker en mijn opa is een hele tijd geleden overleden aan pancreaskanker.

Ik moet wel zeggen dat die mensen het imo aan zichzelf te danken hebben: mijn vriendin's vader heeft zijn hele leven gerookt, gezopen en in zeer ongezonde omstandigheden gewerkt en het klinkt mss harteloos maar dan denk ik: eigen schuld dikke bult, hoewel je heel goed wist wat ervan kon komen heb je er geen rekening mee gehouden en nu moet je de gevolgen dragen maar denk je dat hij het zo opvat? Nee hoor, zichzelf beklagen en verbitterd zijn. Ik wordt kwaad als ik eraan denk en verdomd, soms wens ik hem dood...

Ik wil hiermee geen oordeel vellen over jou vader of andere mensen die kanker hebben maar ik blijf erbij: iemand die zijn ganse leven één of twee pakjes sigaretten per dag rookt of zuipt als een Zwitser moet potverdomme zijn smoel houden als er kanker wordt vastgesteld en zijn ziekte dragen als een man.

@Diabolic, tante van mn moeder is overleden aan longkanker, nooit een sigaret aangeraak. Haar man rookte ook niet, maar spaart wel old-timers ???

We verzieken de wereld om ons heen waarin we leven, en dat wreekt zich. Bloemkolen worden gekweekt naast snelwegen en fabrieken, atoomonderzeeers liggen in zee weg te rotten, China groeit economisch met een kleine 10% per jaar om over india maar te zwijgen...
Vee komt niet meer buiten en krijgt "europees goedgekeurd veevoer".

jongens, de wereld is naar de klote en wij ook.

M@rsel zei:
@Diabolic, tante van mn moeder is overleden aan longkanker, nooit een sigaret aangeraak. Haar man rookte ook niet, maar spaart wel old-timers ???

Ik weet het, ik weet het. Zoveel mensen krijgen kanker zonder aanwijsbare redenen maar mss woonden ze wel in een zone met veel luchtverontreiniging of was de oorzaak genetisch ofzo...

Dan heb je natuurlijk pech gehad, het is zo'n beetje als een ongeval, natuurlijke selectie zou ik het noemen.

houston zei:
Ik ken zoveel mensen in m'n omgeving die maar kanker en psychische problemen hebben waar zou dat volgens jullie aan liggen?
Dan wordt er wel beweerd dat onze levensduur langer is dan vroeger maar ik kan je garanderen dat levenskwaliteit stukken minderen is dan vroeger.

zal stress 1 van de oorzaken zijn of slechte eet gewoontes, milieu vervuiling?

Er is nu echt niet meer kanker dan vroeger hoor.

Maar het is wel zo dat het de laatste tijd vaker lijkt voor komen ja. Op dit moment hebben twee mensen die ik ken het, de een is 29 en terminaal, de ander dacht ik 36 en heeft ook nog maar kort te leven. :(

Mijn vader heeft een paar jaar terug ook kanker gehad maar het gaat nu gelukkig heel goed.

@ the Rock: Dat is klotenieuws man, sterkte.

Waarschijnlijk heeft de toename van het aantal kankergevallen ook te maken met de huidige medische wetenschap. Waar mensen vroeger gewoon doodgingen blijven ze nu op de been. Het natuurlijke van de sterkste overleeft geldt niet echt meer vandaag de dag.

Het aantal kankergevallen is denk ik daarom ook iets dat we helaas op de koop toe moeten nemen.

Please stop the depressing shit, ik las het verhaal alleen al van rock en voelde me gelijk depressief

inVorm zei:
We verzieken de wereld om ons heen waarin we leven, en dat wreekt zich. Bloemkolen worden gekweekt naast snelwegen en fabrieken, atoomonderzeeers liggen in zee weg te rotten, China groeit economisch met een kleine 10% per jaar om over india maar te zwijgen...
Vee komt niet meer buiten en krijgt "europees goedgekeurd veevoer".

jongens, de wereld is naar de klote en wij ook.

Echt? zo snel jezus

Doordat we op zeer jonge leeftijd al allerhande vaccinaties in ons reet gepompt krijgen is ons afweersysteem bij lange na niet meer zo goed als vroeger.

Ik had er laatst over met een arts en de vond het nog niet eens zo'n slechte redenering.

niets tegenwoordig, dat lijkt maar zo, door de groei van de media en de kennis op medisch gebied is er sneller bekend wat er met iemand aan de hand is en als er iets aan de hand is weten ze het in lapland binnen 24 uur

Vroeger wisten ze niet goed wat kanker was en welke soorten je had. Tegenwoordig wel, daarom lijkt het dat er zoveel kanker krijgen.

Ik betuig mijn medeleven zeker aan The Rock..

roxxe zei:
kanker/vogelgriep/hiv/overstromingen, nature's way of saying enough :)

alé lauw, dbbfilosoof, ne ideas?
Deze mening deel ik ook, alleen kanker niet.. ik denk meer aan een of ander virus zoals de pest..

Zou het zo kunnen zijn dat volgens de regels van de natuur automatisch een systeem in werking wordt gezet dat overtollig leven buitenspel zet?
Bijv.. de pest rond 1500(1500 was het toch? 1493 ofzo?). Mensen zaten te dicht op elkaar, alles was overbevolkt.. de pest heeft daar een einde aangemaakt.

Kijk naar de varkens, hier in de buurt, 15 km van mn woonplaats is nu weer varkenspest uitgebroken.

Kijk de vogel griep.

Zou het zo kunnen zijn dat als er van een bepaald diersoort teveel is, dat deze automatisch getroffen wordt door een of ander virus welke na een tijd weer verdwijnt?

Ontopic:
Kanker is zeker ernstig. Het is zeker niet zomaar iets. Maar in zekere zin.. eigenlijk ook weer wel. Inprincipe is het een cel die zich verkeerd deelt en deze vermenigvuldigen zich dan weer.. hmm misschien heeft die cel verkeerde DNA waarden? Ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht er laatst over na en inprincipe is het een redelijk normaal fenomeen, maar zeer zeker wel ernstig.
Wat kanker wel niet met iemand kan doen. The rock, je hebt mijn medeleven ook.

Laatst bewerkt:
@the rock: sterkte man :(

Terug
Naar boven