- Waardering
- 116
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
SageFrancis zei:Deze mening deel ik ook, alleen kanker niet.. ik denk meer aan een of ander virus zoals de pest..
Zou het zo kunnen zijn dat volgens de regels van de natuur automatisch een systeem in werking wordt gezet dat overtollig leven buitenspel zet?
Bijv.. de pest rond 1500(1500 was het toch? 1493 ofzo?). Mensen zaten te dicht op elkaar, alles was overbevolkt.. de pest heeft daar een einde aangemaakt.
Kijk naar de varkens, hier in de buurt, 15 km van mn woonplaats is nu weer varkenspest uitgebroken.
Kijk de vogel griep.
Zou het zo kunnen zijn dat als er van een bepaald diersoort teveel is, dat deze automatisch getroffen wordt door een of ander virus welke na een tijd weer verdwijnt?
Ontopic:
Kanker is zeker ernstig. Het is zeker niet zomaar iets. Maar in zekere zin.. eigenlijk ook weer wel. Inprincipe is het een cel die zich verkeerd deelt en deze vermenigvuldigen zich dan weer.. hmm misschien heeft die cel verkeerde DNA waarden? Ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht er laatst over na en inprincipe is het een redelijk normaal fenomeen, maar zeer zeker wel ernstig.
Wat kanker wel niet met iemand kan doen. The rock, je hebt mijn medeleven ook.
spiertje16 zei:Please stop the depressing shit, ik las het verhaal alleen al van rock en voelde me gelijk depressief
Centaur zei:Er is geen arts die je kan vertellen waardoor je precies kanker hebt gekregen, en dan om jij het hier aan ons vragen?![]()
Nee, want er zijn bij lange na nog nooit zoveel mensen geweest. Interessant weetje: 80% of meer van alle mensen die ooit in de menselijke geschiedenis hebben geleefd, zijn NU in leven!chunky zei:De medische wetenschap is nog nooit zo ver geweest en nog nooit zijn er zoveel zieke mensen en ziektes geweest.
een flinke paradox.
SageFrancis zei:Zou het zo kunnen zijn dat volgens de regels van de natuur automatisch een systeem in werking wordt gezet dat overtollig leven buitenspel zet?
Bijv.. de pest rond 1500(1500 was het toch? 1493 ofzo?). Mensen zaten te dicht op elkaar, alles was overbevolkt.. de pest heeft daar een einde aangemaakt.
Zou het zo kunnen zijn dat als er van een bepaald diersoort teveel is, dat deze automatisch getroffen wordt door een of ander virus welke na een tijd weer verdwijnt?
Ontopic:
Kanker is zeker ernstig. Het is zeker niet zomaar iets. Maar in zekere zin.. eigenlijk ook weer wel. Inprincipe is het een cel die zich verkeerd deelt en deze vermenigvuldigen zich dan weer.. hmm misschien heeft die cel verkeerde DNA waarden? Ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht er laatst over na en inprincipe is het een redelijk normaal fenomeen, maar zeer zeker wel ernstig.
dj_phreak zei:Nee, want er zijn bij lange na nog nooit zoveel mensen geweest. Interessant weetje: 80% of meer van alle mensen die ooit in de menselijke geschiedenis hebben geleefd, zijn NU in leven!
Plus dat je tegenwoordig een ziekte meestal overleeft, dus dan heb je de kans om er daarna nog 1 of meer te krijgen. Vroeger ging je aan een hartaanval vaak dood, nu heb je daarna nog 40 jaar om kanker, reuma, etc. te krijgen.
Ja, maar toen konden we er alleen voor vluchten, nu worden we bij onze geboorte al volgespoten met anti-virussen. Kijk maar naar Sars, je zou haast kunnen zeggen dat een nieuwe pest zou worden. Er was geen antistof voor.wazzup zei:Maar nu leven we een stuk dichter op elkaar dan in de middeleeuwem en is de gemiddelde levensverwachting dramatisch gestegen.
Nee maar misschien wel met het feit dat er teveel vogels zijn. Welke natuurlijke vijanden hebben ze nog? De kat? Een vogel kan vliegen.. rememberwazzup zei:Dat heeft niks met dicht opelkaar levende vogels te maken. Gewoon een verkeerd uitgevallen virus.
.Nou, ik denk dat die stelling niet goed is. Kinderen van 10 krijgen al leukemie. Ik denk dat verkeerd voedsel een kanker proces alleen kan versnellen of dat je meer kans op kankern kan krijgen. Zoiets heb je al denk ik. Verkeerd leven kan het process alleen versnellen. Ik denk niet dat het zo is dat je door een verkeerde pizza opeens kanker tumoren krijgt.wazzup zei:Als je langer leeft is de kans dat je kanker krijgt groter. Je moet toch ergens aan dood gaan nietwaar. Of er daadwerkelijk meer kankergevallen optreden.. moeilijk te zeggen aan de hand van verhalen die je hoort. Kijk dan hier eens:
zeekip zei:Mensen worden gemiddeld ouder.
Er is dus toevallig laatst een soapsterretje aan kanker overleden. Triest voor haar nabestaanden natuurlijk.
Maar meteen is er meer kanker in de wereld. Dit is een ongelooflijke manier van stemmingmakerij, waar vooral ook rechts Nederland (lees simpel) een handje van heeft.
Voorbeeld: veel overvallen worden door Marokanen gepleegd --> alle Marokanen zijn crimineel.
herhaling:
mensen worden gemiddeld ouder
Ja, mensen worden vaker ziek -- omdat vroeger de 1e serieuze ziekte je laatste was. Nu leef je lang genoeg door om er nog 10 te krijgen.chunky zei:toch wordt er steeds meer gedaan aan menselijke hygiene, zogenaamd gezond voedsel, vitamine preparaten, noem maar op. en toch worden er steeds meer mensen ziek.
En jij hebt cijfers waaruit blijkt dat dat vroeger niet zo was? Ik ben heel benieuwd.Kijk nu een in je eigen omgeving, hoeveel mensen ken je daadwerkelijk die kerngezond zijn. Wie is er tegenwoordig niet alergisch ergens voor? afwijking hier, astmatisch, slechte darmen, migraine.....enz.
dj_phreak zei:Nee, want er zijn bij lange na nog nooit zoveel mensen geweest. Interessant weetje: 80% of meer van alle mensen die ooit in de menselijke geschiedenis hebben geleefd, zijn NU in leven!
My bad; had 4/5 onthouden i.p.v. 1/5. Wel een interessante pagina trouwens.Zelda zei:Dat is echt heel ver naast de waarheid phreak, in 1420 leefden er al 375 miljoen mensen, in 1802 een miljard, in 1927 twee miljard, you do the math...
http://en.wikipedia.org/wiki/World_population
chunky zei:Dat heeft maar zo'n klein aandeel kerel. Leuke poging met je marokanen en simpele zielen die het klaarblijkelijk niet snappen.
kijk maar naar de aids landen, vogelgriep, varkenspest, bse, lepra...enz
of heeft dat nu ook ineens te maken met het ouder worden?
Sagefrancis, ik ben het met je eens kerel!

Nogmaals: er is een levensgroot verschil tussen ziek zijn toen en ziek zijn nu. Is er een groter percentage van de bevolking ziek? Ten eerste geloof ik er niets van zonder cijfers te zien. En als dat al het geval zou zijn: griep ga je niet meer dood aan. TBC is nu zeldzaam en niet dodelijk. Je DKTP-prik die je net na je geboorte kreeg, die krijg je ook niet voor niets. Zelfs al word je nu ziek, de kans is heel groot dat je het overleeft om NOGMAALS ziek te worden.chunky zei:ik bedoel alleen te zeggen dat de medische wetenschap nog nooit zover is geweest en dat er ook nog nooit zoveel zieken zijn geweest.
Waar het door komt, komt het door (ieder ze mening), maar ontkennen kan je het niet.
dj_phreak zei:Nogmaals: er is een levensgroot verschil tussen ziek zijn toen en ziek zijn nu. Is er een groter percentage van de bevolking ziek? Ten eerste geloof ik er niets van zonder cijfers te zien. En als dat al het geval zou zijn: griep ga je niet meer dood aan. TBC is nu zeldzaam en niet dodelijk. Je DKTP-prik die je net na je geboorte kreeg, die krijg je ook niet voor niets. Zelfs al word je nu ziek, de kans is heel groot dat je het overleeft om NOGMAALS ziek te worden.
Wat is gezonder: op je 22e dood aan de griep, of tot je 80e doorgaan, maar ondertussen wel (behandelbaar!) last hebben van je hart, je nieren, etc. Vroeger was het simpel: of je was gezond, of je ging dood. Nu is er een enorm grijs gebied waar vroeger de dood gegarandeerd was. Dus een ENORME vooruitgang.