XXL Nutrition

Telekinese

We zullen maar afwachten wat het onderzoek geeft he, maar ik verwacht er niet al te veel van.

Heb ik een simpel antwoord op.
Pure fantasy !!!

Je weet zelf heel goed dat zulke uitspraken onzin zijn.
Daar hoef je geen geloof voor te hebben, goed stel hersens is voldoende.
:roflol:

Dat kan je toch netzogoed zeggen over het bestaan van Telekinese? Dat is waar Blackadder nou juist naartoe wil;)

Ik ben zeer zeker geen kloon van MuscleBear. En ik ben het ook zeer zeker niet met alles eens wat hij zegt, maar dat is niet erg.

Er zijn redelijke vormen van bewijs gegeven dat het op zijn minst MOGELIJK is. Echter de bewijzen waren steeds niet goed genoeg, het moest steeds beter. Dus zoals iemand voor mij al vroeg, ook al zou je het zien, zou je het dan wel geloven?
Het grappige is, wanneer je het zou zien dat het werkt, dat je hier op het forum komt en zegt: HET WERKT!!! ik zag het zelf!. En de rest van de mensen hier lachen je uit zoals nu gebeurd. Je bent dan ineens in de "gelovers" groep terecht gekomen en wat dan?

Of zouden jullie het ineens gaan geloven wanneer bepaalde "erkende" wetenschappers een proef uitvoeren en bemerken dat het inderdaad mogelijk is om telekinese uit te voeren. Of zouden jullie gaan zeggen dat andere wetenschappers weer zeggen dat het niet kan?

Ook komen jullie constant terug met de vraag waarom niemand het ooit bewezen heeft. Jullie projecteren jullie eigen drang om jezelf op deze mensen. Niet iedereen voelt de noodzaak van binnen om te bewijzen wat hij of zij kan, waarom zou je jezelf moeten bewijzen? Er zijn toch altijd mensen die niet geloven dat het mogelijk is of dat jij het voor elkaar krijgt.

En wat is er mis om te geloven dat het mogelijk is? Ghandi had ook een droom, iedereen verklaarde hem voor gek, maar die kwam ook uit (lees je maar in in zijn verhaal als je het niet begrijpt). En nu wordt Ghandi overal in de wereld geëerd. Van gek naar genie is een kleine weg.

Veel hier op het forum zien zichzelf ook als ripped monsters, maar zijn in wezen vrije magere jongens. Wie ben ik om hun uit die droom te helpen? Als zij zich toch maar goed voelen?

Believing is seeing, seeing is not believing.

leuk topic dit :D

Het is bewezen dat de mens maar ongeveer 4% van zijn hersenen gebruikt, dus in theorie zou er nog zat mogelijk moeten zijn met de overige 96%.

Er zijn al voldoende gevallen bekend van mensen die uitzonderlijke dingen voor elkaar hebben gekregen door pure wilskracht / hun geest.
Een goed voorbeeld hiervan is Sri Chinmoy. Ook de monniken uit het Oosten krijgen dingen voor elkaar dankzij meditatie waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Ik ben van mening dat dit soort "nieuwe eigenschappen" in eerste instantie per ongeluk gebeuren, en dat pas vele jaren later de eerste persoon bekend wordt die zo'n eigenschap onder controle krijgt. Dit verklaart ook waarom er inmiddels meerdere gevallen bekend zijn van mensen die TK, telepathie o.i.d. beheersen, maar er nog geen wetenschappelijk bewijs voor is.

Daarom ben ik er ook van overtuigd dat de mens TK ooit zal beheersen en dat het ooit de normaalste zaak van de wereld wordt, ook al zijn er nu nog grotendeels sceptici.
Natuurlijk hebben dit soort fenomenen sceptici nodig, anders zou de wereld een erg zweverige plaats worden, maar helaas heb je ook mensen die zo'n bord voor hun kop hebben dat ze iets nog niet geloven terwijl alle andere mogelijkheden al wetenschappelijk uitgesloten zijn..

Persoonlijk wil ik ook bewijs zien voordat ik geloof dat iets mogelijk is, maar dit neemt echter niet weg dat ik mezelf niet beperk in de mogelijkheden die de mens heeft ondanks dat iets nog niet bewezen is.

Hetzelfde verhaal met buitenaardse wezens, we weten dat het heelal veel groter is dan wat wijzelf kunnen bereiken, en toch zijn er sceptici die volhouden dat de mens de enige bewoner van het heelal is.
Toegegeven, ik geloof ook niet dat er hier buitenaardse wezens rond lopen / vliegen, maar dat ze helemaal niet bestaan.....

• Topic Starter Topic Starter
:roflol:

Dat kan je toch netzogoed zeggen over het bestaan van Telekinese? Dat is waar Blackadder nou juist naartoe wil;)

Nee dat kan je niet net zo goed zeggen van TK.
Ik heb nog nooit filmpjes gezien van apen met twee lullen die nken en die je niet kan zien.
Dit is appels met peren vergelijken.

Het grapje is er nu wel af musclebear. Zoek aub met je vrienden een ander forum uit om die onzin te posten.

Het grapje is er nu wel af musclebear. Zoek aub met je vrienden een ander forum uit om die onzin te posten.

Luister Thomasje, misschien is dit voor jou een grap maar voor mij niet.
Hoewel jij, en sommige anderen (je vriendjes?), wel erg op mijn lachspieren werken met waardeloze opmerkingen zoals deze, neem ik dit vrij serieus.
En jammer voor jou, maar ik en mijn vrienden kunnen heel goed zelf beslissen waar we jouw onzin posten, waar jij uiteindelijk zelf voor kiest om te lezen en op te reageren. :D

Luister Thomasje, misschien is dit voor jou een grap maar voor mij niet.
Hoewel jij, en sommige anderen (je vriendjes?), wel erg op mijn lachspieren werken met waardeloze opmerkingen zoals deze, neem ik dit vrij serieus.
En jammer voor jou, maar ik en mijn vrienden kunnen heel goed zelf beslissen waar we jouw onzin posten, waar jij uiteindelijk zelf voor kiest om te lezen en op te reageren. :D

je vergeet dat je vrijheid op dit board beperkt is MB. Na een tijdje is de grap er af en gaan mensen zich storen aan wederkerende topics met de wederkerende discussies die op niks uitdraaien.

Is mijn vrijheid van mening beperkt?
Je probeert nu je eigen regeltjes van toepassing te laten zijn.
Lees de topic terug en je ziet dat niet iedereen zich er aan stoort, wel steeds dezelfde natuurlijk.
En wat bedoel je met grap?, welke grap?
En zolang jij blijft reageren hou je de discussie op gang..
En wat is daar mis mee?, misschien draaien ze op voor jou op niks uit, ik heb al weer wat opgestoken van sommige reply's hier.
En zo heeft iedereen er wat aan op zijn eigen manier.
Behalve de personen die er zelf niks van begrijpen, die gaan zielig zitten doen.
Discusseer mee of hou je waffel.

Is mijn vrijheid van mening beperkt?
Je probeert nu je eigen regeltjes van toepassing te laten zijn.
En wat bedoel je met grap?, welke grap?
En zolang jij blijft reageren hou je de discussie op gang..
En wat is daar mis mee?, misschien draaien ze op voor jou op niks uit, ik heb al weer wat opgestoken van sommige reply's hier.
En zo heeft iedereen er wat aan op zijn eigen manier.
Behalve de personen die er zelf niks van begrijpen, die gaan zielig zitten doen.
Discusseer mee of hou je waffel.

ik hou m'n waffel... toedels

Oet moen !!!!!!

leuk topic dit :D

Het is bewezen dat de mens maar ongeveer 4% van zijn hersenen gebruikt, dus in theorie zou er nog zat mogelijk moeten zijn met de overige 96%.

Er zijn al voldoende gevallen bekend van mensen die uitzonderlijke dingen voor elkaar hebben gekregen door pure wilskracht / hun geest.
Een goed voorbeeld hiervan is Sri Chinmoy. Ook de monniken uit het Oosten krijgen dingen voor elkaar dankzij meditatie waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Ik ben van mening dat dit soort "nieuwe eigenschappen" in eerste instantie per ongeluk gebeuren, en dat pas vele jaren later de eerste persoon bekend wordt die zo'n eigenschap onder controle krijgt. Dit verklaart ook waarom er inmiddels meerdere gevallen bekend zijn van mensen die TK, telepathie o.i.d. beheersen, maar er nog geen wetenschappelijk bewijs voor is.

Daarom ben ik er ook van overtuigd dat de mens TK ooit zal beheersen en dat het ooit de normaalste zaak van de wereld wordt, ook al zijn er nu nog grotendeels sceptici.
Natuurlijk hebben dit soort fenomenen sceptici nodig, anders zou de wereld een erg zweverige plaats worden, maar helaas heb je ook mensen die zo'n bord voor hun kop hebben dat ze iets nog niet geloven terwijl alle andere mogelijkheden al wetenschappelijk uitgesloten zijn..

Persoonlijk wil ik ook bewijs zien voordat ik geloof dat iets mogelijk is, maar dit neemt echter niet weg dat ik mezelf niet beperk in de mogelijkheden die de mens heeft ondanks dat iets nog niet bewezen is.

Hetzelfde verhaal met buitenaardse wezens, we weten dat het heelal veel groter is dan wat wijzelf kunnen bereiken, en toch zijn er sceptici die volhouden dat de mens de enige bewoner van het heelal is.
Toegegeven, ik geloof ook niet dat er hier buitenaardse wezens rond lopen / vliegen, maar dat ze helemaal niet bestaan.....

100% ONZIN
Of denk jij, dat als je een MRI scan(CAT scan, wat je ook wil) ziet, je de totale hersenactiviteit ziet ofzo ???

Je schrikt je toch dood als je er achter komt hoe veel onzin mensen wel niet aannemen.

Ik snap wel waar al die gedachtes vandaan komen, maar die mensen baseren hun ideeën gewoon niet op feiten. Ik zou ook echt wel willen dat al die leuke dingen bestonden, maar hoe meer ik leer (psychologie), hoe minder "bijzonder" het allemaal wordt. Je verbaasd je echt over de dingen die je soms leest (positieve verbazing).

Laatst bewerkt:
100% ONZIN
Of denk jij, dat als je een MRI scan(CAT scan, wat je ook wil) ziet, je de totale hersenactiviteit ziet ofzo ???

Je schrikt je toch dood als je er achter komt hoe veel onzin mensen wel niet aannemen.

Ik snap wel waar al die gedachtes vandaan komen, maar die mensen baseren hun ideeën gewoon niet op feiten. Ik zou ook echt wel willen dat al die leuke dingen bestonden, maar hoe meer ik leer (psychologie), hoe minder "bijzonder" het allemaal wordt. Je verbaasd je echt over de dingen die je soms leest (positieve verbazing).

net zoals hier inderdaad hetzelfde gezegd wordt... ik denk dat dit voorlopig nog een eeuwig durende discussie wordt aangezien de een onderzoekt en tot de ontdekking komt dat er geen enkel deel onbenut blijft en de ander onderzoekt op een andere manier en komt tot de ontdekking dat er maar weinig gebruikt wordt, ook al is dat verspreid over de hersenen.

Zo is er ook een andere stelling: Per glas bier breken er enorm veel hersencellen af, toch merk je niet dat een persoon na een glas bier meteen beperkt is (oke bij sommige tijdelijk wel :D) in zijn kunnen. m.a.w. die hersencellen werden toch al niet gebruikt anders zou je ze wel missen.

De huidige psychologie is nog langer niet op het niveau dat zij alles doorgrond heeft, dus in principe kunnen we dat ook niet als volledige waarheid beschouwen...

Zoals ik al in mijn eerdere post zei, een leuk topic dit. Zeker omdat er over alle kanten zoveel te zeggen valt en niets per definitie fout is :p

100% ONZIN

eindelijk iemand die een opleiding psycho volgt en dit gezever kan weerleggen, het verwondert me dat de meesten die roepen met bewijzen voor het paranormale diegenen zijn die geen deftige opleiding hebben gehad in desbetreffende deelgebieden en niet weten waarover ze het hebben.

Toevallig ook dat al die psuedowetenschappertjes nooit hebben gedoctoreerd aan een erkende universiteit of mensen zijn met aanzien in de branche?
Nuja het zal wel weer het hele erkende establishement zijn dat tegen hun is en alles in de doofpot wil steken of niet open staan voor het licht :rolleyes:

eindelijk iemand die een opleiding psycho volgt en dit gezever kan weerleggen, het verwondert me dat de meesten die roepen met bewijzen voor het paranormale diegenen zijn die geen deftige opleiding hebben gehad in desbetreffende deelgebieden en niet weten waarover ze het hebben.

Toevallig ook dat al die psuedowetenschappertjes nooit hebben gedoctoreerd aan een erkende universiteit of mensen zijn met aanzien in de branche?
Nuja het zal wel weer het hele erkende establishement zijn dat tegen hun is en alles in de doofpot wil steken of niet open staan voor het licht :rolleyes:

Helemaal mee eens, exact zoals het volgens mij ook is en hetgeen waarmee je je post sluit is voor mij ook de reden om er niet meer op in te gaan, dergelijke discussies hebben altijd dezelfde lijn en uitkomst, op iedere forum of verjaardagsfeestje. Het zijn altijd juist de mensen die geen raakvlakken hebben met wetenschappelijk onderwijs/beredeneringen die van hak op de tak allerlei dingen beweren en de verstandigen dan ook nog aanvallen met zulke drogredeneringen.

Helemaal mee eens, exact zoals het volgens mij ook is en hetgeen waarmee je je post sluit is voor mij ook de reden om er niet meer op in te gaan, dergelijke discussies hebben altijd dezelfde lijn en uitkomst, op iedere forum of verjaardagsfeestje. Het zijn altijd juist de mensen die geen raakvlakken hebben met wetenschappelijk onderwijs/beredeneringen die van hak op de tak allerlei dingen beweren en de verstandigen dan ook nog aanvallen met zulke drogredeneringen.

Juist klaaswitz vertel het ze!

Precies !

Je zou jezelf in een slachtoffer rol kunnen gooien maar dat zal niet veel uitmaken.
Wat je kort wil zeggen is dat er toch altijd wel een weer woord erop komt.
En om daar niet meer op in te gaan is je goed recht en meestal beter ook.
Daarmee geeft andere ook weer de ruimte om dat wel te doen.
Discussies hebben nooit dezelfde lijn en uitkomst.
De uitkomst is altijd weer anders.
Je zou moeten zeggen dat de uitkomst voor JOU altijd hetzelfde is.
En dat komt omdat je er niks mee kan,.. je hebt er geen raakvlak mee !!
En je weet toch dat wetenschappers de feiten achterna lopen.
Wat ze ook bewijzen het is er altijd al geweest.

Terug
Naar boven