Fitness Seller

Telekinese

Echt super hilarisch om te zien dat zoveel mensen hier hun geloof af laten hangen van wat "wetenschappelijk bewezen" is. Als je kijkt naar de geschiedenis dan merk je dat de wetenschap altijd achter de feiten aanloopt. Wetenschap is niet iets ontdekken, het is iets waarnemen.
Vroeger dachten hadden ze "bewezen" dat de aarde plat was. Mensen die zeiden dat hij rond was werden nog net niet opgehangen. En nu blijkt hij rond te zijn.

Ook valt op als je kijkt naar de geschiedenis, dat mensen die met ideeën kwamen die niet in het "gemeenschappelijke" denkbeeld pastte voor gek verklaard werden. Net als nu gebeurd eigenlijk. Achteraf hadden die mensen met de onorthodoxe gedachten vaak gelijk en heeft dat voor wat revolutionaire "ontdekkingen" geleid.

Tot over 10 jaar ;)

ergens heb je wel een punt, en als er een forum is waar niet zo strikt aan wetensch. studies wordt vastgehouden dan moet het wel hier zijn..
over hoeveel dingen zegt men hier niet "probeer het zelf te ondervinden, studies zijn niet altijd correct" (en spreke elkaar vaak tegen)

Ik heb wel eens wat bewogen zonder het aan te raken. Echt een rare ervaring

Ik stond op het station en ik dacht RIJ TREIN RIJJJJJJJJJJJJJJ!!!1111 en ineens begon ie met een rotgang te bewegen. Ik kan het nog steeds niet verklaren

Echt super hilarisch om te zien dat zoveel mensen hier hun geloof af laten hangen van wat "wetenschappelijk bewezen" is. Als je kijkt naar de geschiedenis dan merk je dat de wetenschap altijd achter de feiten aanloopt. Wetenschap is niet iets ontdekken, het is iets waarnemen.
Vroeger dachten hadden ze "bewezen" dat de aarde plat was. Mensen die zeiden dat hij rond was werden nog net niet opgehangen. En nu blijkt hij rond te zijn.

Ook valt op als je kijkt naar de geschiedenis, dat mensen die met ideeën kwamen die niet in het "gemeenschappelijke" denkbeeld pastte voor gek verklaard werden. Net als nu gebeurd eigenlijk. Achteraf hadden die mensen met de onorthodoxe gedachten vaak gelijk en heeft dat voor wat revolutionaire "ontdekkingen" geleid.

Tot over 10 jaar ;)

Wat een bullshit, het is net het omgekeerde :roflol:

vroeger namen de mensen aan dat de wereld plat was, en waren het de intelligente, sceptische zielen die alles aan experiment wouden onderleggen waren net diegenen die met het idee afkwamen dat de aarde wel eens rond zouden zijn.
Archimedes, Copernicus, Newton, Einstein, ....
allemaal denkers die zich lieten leiden door strict wetenschappelijk denken en die voor revolutionaire ontdekkingen in stonden, niet de zwakke zieltjes die noig vast zitten in hun magisch denken.

Wat een bullshit, het is net het omgekeerde :roflol:

vroeger namen de mensen aan dat de wereld plat was, en waren het de intelligente, sceptische zielen die alles aan experiment wouden onderleggen waren net diegenen die met het idee afkwamen dat de aarde wel eens rond zouden zijn.
Archimedes, Copernicus, Newton, Einstein, ....
allemaal denkers die zich lieten leiden door strict wetenschappelijk denken en die voor revolutionaire ontdekkingen in stonden, niet de zwakke zieltjes die noig vast zitten in hun magisch denken.

Grappig dat je nu wederom bewijst dat je niet de werkelijke boodschap wilt zien.
Veel van de nu bekende personen uit de geschiedenis waren in hun tijd nou ook niet meteen de meest gewaardeerde personen. Velen werden voor gek verklaard, het was altijd de meerderheid versus de minderheid.

Nu valt ook op in dit topic dat er een paar mensen zich kunnen vinden in het idee van telekinese, maar het merendeel verklaart het als de grootste nonsens. En dat allemaal op basis van onderzoeken die door wetenschappers die "bekend" of "vaardig genoeg" bevonden zijn.
Besef je dan ook niet dat jullie geloven in die wetenschappers en de mensen die bepaald hebben dat die wetenschappers vaardig genoeg zijn. Net als dat de sommige mensen geloven dat er mensen zijn die telekinese kunnen gebruiken.

Het is allemaal een kwestie van geloof, de ene kiest er voor om de maatschappij te volgen in zijn geloof en de andere kiest er voor om iets onorthodox te geloven.

Wat ik ook erg fascinerend vind is het feit dat iedereen hier zo druk bezig is om vooral MuscleBear te bewijzen van zijn ongelijk. Ik zag nergens in zijn beginpost staan dat hij iemand wilde overtuigen? Ik quote de post: "Voor de liefhebbers".
Echter jullie voelde je allemaal geroepen om hem even te bewijzen van zijn ongelijk.

Dan wil ik nu nog even een ander citaat aanhalen: "fighting on the internet is like competing in the special olympics, even if you win you're still a r*tard"

Mijn posts hebben ook niet als doel jullie te bekeren van je geloof. Waarom zou ik me nu serieus interesseren voor wat jullie denken of geloven? En waarom denken jullie nou dat er zoveel ruzies ontstaan in de wereld? Zou het niet te maken kunnen hebben met het feit dat we allemaal zonodig gelijk moeten hebben?

De mogelijkheden zijn oneindig al zien we die nu niet allemaal. Nu denken we dat we niet naar Mars kunnen, maar over weet ik hoeveel jaar zijn we misschien wel gesetteld op die planeet.
Beperk jezelf niet door mogelijkheden uit te sluiten, dat wordt zo saai!

Ik beperk me helemaal niet, en de wetenschap heeft zeker niet alles kunne verklaren, maar zoals ik al vaak heb gezegd, de huidige stand van zaken over kennis van de wereld op macroniveau geeft een heel mooi beeld weer van hoe de zaken in elkaar zitten. Telekinese is niet zomaar iets dat makkelijk in ons wereldbeeld te plaatsen is, neen nog erger, het verwerpt bijna elke grote natuurwet die is opgesteld, natuurwetten nota bene die nog op geen enkele manier gefalcifieerd zijn.
een theorie als telekinese is van een extreme orde, en uitzonderlijke stellingen vragen ook om uitzonderlijke bewijzen, wat buiten enkele youtube filmpjes niet het geval is, meermaals werden prijzen uitgereikt om dergelijke praktijken onder stricte voorwaarden afteleggen en nog nooit is het iemand gelukt om telekinese te tonen.

en dan begin je nog met: het is een kwestie van geloof, wat het helemaal niet is, ik geloof niets zolang ik het zelf niet ervaar OF er duidelijke proposities bestaan waar ik uit kan afleiden dan bepaalde fenomenen zich kunnen voordoen aan de hand van mijn ervaringen.

Ik kan goed begrijpen dat je bepaalde bewijzen wilt hebben. Maar wanneer iemand anders het WEL ervaren heeft. Wie ben jij dan om die persoon niet in zijn of haar waarde te laten in die ervaring? Ben jij zo'n geweldig en intelligent persoon, dat alleen jouw ervaringen tellen en ook nog eens de maatstaf is voor de hele maatschappij?

Ik kies ervoor om mij niet te laten binden door bepaalde onderzoeken of bevindingen. De natuurwetten zijn slechts waarnemingen, en doordat een waarneming nooit volledig is, kan je niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn op de natuurwetten.
Wanneer je werkelijk denkt te weten hoe de natuurwetten werken en dat hoe wij ze als mensheid hebben bevonden ook is zoals de natuur werkt, ben je zeer egoïstisch bezig en closed-minded.

Ik vind dat iedereen het recht heeft op zijn eigen mening over de wereld en ik zie dus nog steeds niet waarom dit topic veranderd is in een welles/nietes spelletje, waarbij de ene groep de andere voor een stel gekken verklaard.

Moet gelijk denken aan een stuk van Theo Maassen. Hij zei dat Jezus niet in deze tijd had kunnen leven, aangezien iedereen zijn mening heeft en zo nodig moet laten weten.
En wanneer Jezus had verteld over God, had de rest volmondig gereageerd met "Ja, maar das jouw mening!".

Japie = kloontje van MB? :dunno:

@japie:
intelligent is ie wel hoor :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik beperk me helemaal niet, en de wetenschap heeft zeker niet alles kunne verklaren, maar zoals ik al vaak heb gezegd, de huidige stand van zaken over kennis van de wereld op macroniveau geeft een heel mooi beeld weer van hoe de zaken in elkaar zitten. Telekinese is niet zomaar iets dat makkelijk in ons wereldbeeld te plaatsen is, neen nog erger, het verwerpt bijna elke grote natuurwet die is opgesteld, natuurwetten nota bene die nog op geen enkele manier gefalcifieerd zijn.
een theorie als telekinese is van een extreme orde, en uitzonderlijke stellingen vragen ook om uitzonderlijke bewijzen, wat buiten enkele youtube filmpjes niet het geval is, meermaals werden prijzen uitgereikt om dergelijke praktijken onder stricte voorwaarden afteleggen en nog nooit is het iemand gelukt om telekinese te tonen.

en dan begin je nog met: het is een kwestie van geloof, wat het helemaal niet is, ik geloof niets zolang ik het zelf niet ervaar OF er duidelijke proposities bestaan waar ik uit kan afleiden dan bepaalde fenomenen zich kunnen voordoen aan de hand van mijn ervaringen.

Je beperkt je eigen wel, of misschien heb je niet in de gaten dat je met oogkleppen op leeft.
Telekinese is alleen van extreme orde voor die er niet in geloven.
Genoeg mensen tonen TK, maar als je dat niet wil zien dan houd dat op.

En het is een kwestie van geloof.
De kracht van TK is geloof.
Je gelooft niet voordat je het zelf ervaart, dan kan je lang wachten, want dat zal nooit komen.
Geloof komt je niet aanwaaien, geloven is weten zonder te ervaren.
Om te geloven heb je geen zintuigen nodig, geloven zit dieper, zo diep dat jij er niks van snapt. :D

Bart, ik vraag mij toch ook niet af of jij een kloontje bent van blackadder?
Je doet of het raar is als mensen dezelfde mening hebben, en vooral die van mij delen.
En trouwens Japie zal echt niet met alles eens zijn, en dat maakt ook niet uit.
Want Japie heeft ook een eigen mening. :D

Je beperkt je eigen wel, of misschien heb je niet in de gaten dat je met oogkleppen op leeft.
Telekinese is alleen van extreme orde voor die er niet in geloven.
Genoeg mensen tonen TK, maar als je dat niet wil zien dan houd dat op.

En het is een kwestie van geloof.
De kracht van TK is geloof.
Je gelooft niet voordat je het zelf ervaart, dan kan je lang wachten, want dat zal nooit komen.
Geloof komt je niet aanwaaien, geloven is weten zonder te ervaren.
Om te geloven heb je geen zintuigen nodig, geloven zit dieper, zo diep dat jij er niks van snapt. :D

Ik ken een dwaas die gelooft in het bestaan van apen met twee penissen die honden verkrachten, hij verteld me ook dat ik op geen enkele manier die apen kan zien, deze kerel beschuldigt me er ook nog eens van dat het een kwestie van geloven is, voordat ik die apen kan opmerken.
conclusie: apen met twee penissen die honden verkrachten bestaan.

geef mij 1 bewijs om dit hier te ontkrachten musclebear en je zal zien waar ik naartoe wil.

Heb ik een simpel antwoord op.
Pure fantasy !!!

Je weet zelf heel goed dat zulke uitspraken onzin zijn.
Daar hoef je geen geloof voor te hebben, goed stel hersens is voldoende.

Ik ken een dwaas die gelooft in het bestaan van apen met twee penissen die honden verkrachten, hij verteld me ook dat ik op geen enkele manier die apen kan zien, deze kerel beschuldigt me er ook nog eens van dat het een kwestie van geloven is, voordat ik die apen kan opmerken.
conclusie: apen met twee penissen die honden verkrachten bestaan.

geef mij 1 bewijs om dit hier te ontkrachten musclebear en je zal zien waar ik naartoe wil.

hij is wsl de enige man op deze planeet die deze apen ziet...
bij TK is het niet beperkt tot 1 gelovige

juist gelovige

als er zo veel mensen zijn die TK beoefenen waarom kan niemand dat dan eens komen voordoen bij een team wetenschappers?

zie vorige post:
23-11-2006: De afgelopen 20 jaar hebben psychologe Brenda Dunne en dokter Robert Jahn stilletjes onderzoek gedaan naar het fenomeen van telekinese.
Het woord is afkomstig van het Griekse tele=ver en kinese=bewegen.
Onder de kunst verstaan we het beïnvloeden of bewegen van materie op afstand, louter door de geest.
De professoren deden hun onderzoek vanuit de Amerikaanse universiteit Princeton op de afdeling "Anomalous Phenomena Department".

De vraag in kwestie: kunnen mensen louter door de kracht van hun gedachten hun omgeving beïnvloeden?

Jazeker, mensen kunnen dat!
Tenminste volgens de onderzoekers.
Ze ontwikkelden onder andere een wetenschappelijk verantwoord experiment waarbij mensen de uitkomst van het balletje in een roulette moesten beinvloeden.
Ondanks de toegepaste correcties, toeval, waarschijnlijkheid en kansberekingen bleek dat er inderdaad sprake was van telekinese.
Enfin, hun bevindingen zijn vastgelegd in een wetenschappelijk boek genaamd: "Margins Of Reality: The Role of Consciousness in the Physical World".
Het boek is een must voor sceptici die nu eens eindelijk wetenschappelijk bewijs willen zien.

Waarom zouden sceptici het boek dan moeten lezen?
Psychologe Gertrude R. Schmeidler onderwierp twee groepen mensen aan telekinese experimenten.
De ene groep bestond uit sceptici en de andere groep uit "gelovers" in het fenomeen.
U raadt het al.
De groep sceptici presteerde vele malen slechter dan de groep gelovers.

Sceptici staan zichzelf dus in de weg.
De filosoof Kierkegaard had gelijk toen hij schreef: "Er zijn twee manieren om jezelf voor de gek te houden.
Het ene is om te geloven in wat niet waar is en de andere is weigeren te geloven wat wel waar is".

[Link niet meer beschikbaar]

dan nog maar eens mezelf quoten:
Die is wel goed zeg. Eerst kom je met spectaculaire filmpjes en verhalen ivm bewegende objecten en nu ga je dat bewijzen met een onderzoek waarin mensen, na toegepaste correcties, toeval, waarschijnlijkheid en kansberekingen, een balletje, dat nato bene al in beweging is, zo nu en dan laten stoppen in de buurt van een vakje dat ze ongeveer wilden hebben maar dan enkel wel als ze d'r zelf in geloven.

right

ik wil legomannetjes zien bewegen, niet een balletje dat na kansrekening statistisch gezien net een keertje teveel in het rechtergaatje valt...

als je zowiets te zien krijgt zou je het dan geloven? wsl nog niet

Terug
Naar boven