- Waardering
- 13
neen ILLUSIE...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Echt super hilarisch om te zien dat zoveel mensen hier hun geloof af laten hangen van wat "wetenschappelijk bewezen" is. Als je kijkt naar de geschiedenis dan merk je dat de wetenschap altijd achter de feiten aanloopt. Wetenschap is niet iets ontdekken, het is iets waarnemen.
Vroeger dachten hadden ze "bewezen" dat de aarde plat was. Mensen die zeiden dat hij rond was werden nog net niet opgehangen. En nu blijkt hij rond te zijn.
Ook valt op als je kijkt naar de geschiedenis, dat mensen die met ideeën kwamen die niet in het "gemeenschappelijke" denkbeeld pastte voor gek verklaard werden. Net als nu gebeurd eigenlijk. Achteraf hadden die mensen met de onorthodoxe gedachten vaak gelijk en heeft dat voor wat revolutionaire "ontdekkingen" geleid.
Tot over 10 jaar![]()
Ik stond op het station en ik dacht RIJ TREIN RIJJJJJJJJJJJJJJ!!!1111 en ineens begon ie met een rotgang te bewegen. Ik kan het nog steeds niet verklaren

Echt super hilarisch om te zien dat zoveel mensen hier hun geloof af laten hangen van wat "wetenschappelijk bewezen" is. Als je kijkt naar de geschiedenis dan merk je dat de wetenschap altijd achter de feiten aanloopt. Wetenschap is niet iets ontdekken, het is iets waarnemen.
Vroeger dachten hadden ze "bewezen" dat de aarde plat was. Mensen die zeiden dat hij rond was werden nog net niet opgehangen. En nu blijkt hij rond te zijn.
Ook valt op als je kijkt naar de geschiedenis, dat mensen die met ideeën kwamen die niet in het "gemeenschappelijke" denkbeeld pastte voor gek verklaard werden. Net als nu gebeurd eigenlijk. Achteraf hadden die mensen met de onorthodoxe gedachten vaak gelijk en heeft dat voor wat revolutionaire "ontdekkingen" geleid.
Tot over 10 jaar![]()

Wat een bullshit, het is net het omgekeerde
vroeger namen de mensen aan dat de wereld plat was, en waren het de intelligente, sceptische zielen die alles aan experiment wouden onderleggen waren net diegenen die met het idee afkwamen dat de aarde wel eens rond zouden zijn.
Archimedes, Copernicus, Newton, Einstein, ....
allemaal denkers die zich lieten leiden door strict wetenschappelijk denken en die voor revolutionaire ontdekkingen in stonden, niet de zwakke zieltjes die noig vast zitten in hun magisch denken.
Ik beperk me helemaal niet, en de wetenschap heeft zeker niet alles kunne verklaren, maar zoals ik al vaak heb gezegd, de huidige stand van zaken over kennis van de wereld op macroniveau geeft een heel mooi beeld weer van hoe de zaken in elkaar zitten. Telekinese is niet zomaar iets dat makkelijk in ons wereldbeeld te plaatsen is, neen nog erger, het verwerpt bijna elke grote natuurwet die is opgesteld, natuurwetten nota bene die nog op geen enkele manier gefalcifieerd zijn.
een theorie als telekinese is van een extreme orde, en uitzonderlijke stellingen vragen ook om uitzonderlijke bewijzen, wat buiten enkele youtube filmpjes niet het geval is, meermaals werden prijzen uitgereikt om dergelijke praktijken onder stricte voorwaarden afteleggen en nog nooit is het iemand gelukt om telekinese te tonen.
en dan begin je nog met: het is een kwestie van geloof, wat het helemaal niet is, ik geloof niets zolang ik het zelf niet ervaar OF er duidelijke proposities bestaan waar ik uit kan afleiden dan bepaalde fenomenen zich kunnen voordoen aan de hand van mijn ervaringen.

Je beperkt je eigen wel, of misschien heb je niet in de gaten dat je met oogkleppen op leeft.
Telekinese is alleen van extreme orde voor die er niet in geloven.
Genoeg mensen tonen TK, maar als je dat niet wil zien dan houd dat op.
En het is een kwestie van geloof.
De kracht van TK is geloof.
Je gelooft niet voordat je het zelf ervaart, dan kan je lang wachten, want dat zal nooit komen.
Geloof komt je niet aanwaaien, geloven is weten zonder te ervaren.
Om te geloven heb je geen zintuigen nodig, geloven zit dieper, zo diep dat jij er niks van snapt.![]()
Bart, ik vraag mij toch ook niet af of jij een kloontje bent van blackadder?

Ik ken een dwaas die gelooft in het bestaan van apen met twee penissen die honden verkrachten, hij verteld me ook dat ik op geen enkele manier die apen kan zien, deze kerel beschuldigt me er ook nog eens van dat het een kwestie van geloven is, voordat ik die apen kan opmerken.
conclusie: apen met twee penissen die honden verkrachten bestaan.
geef mij 1 bewijs om dit hier te ontkrachten musclebear en je zal zien waar ik naartoe wil.
hij is wsl de enige man op deze planeet die deze apen ziet...
bij TK is het niet beperkt tot 1 gelovige
juist gelovige
als er zo veel mensen zijn die TK beoefenen waarom kan niemand dat dan eens komen voordoen bij een team wetenschappers?
23-11-2006: De afgelopen 20 jaar hebben psychologe Brenda Dunne en dokter Robert Jahn stilletjes onderzoek gedaan naar het fenomeen van telekinese.
Het woord is afkomstig van het Griekse tele=ver en kinese=bewegen.
Onder de kunst verstaan we het beïnvloeden of bewegen van materie op afstand, louter door de geest.
De professoren deden hun onderzoek vanuit de Amerikaanse universiteit Princeton op de afdeling "Anomalous Phenomena Department".
De vraag in kwestie: kunnen mensen louter door de kracht van hun gedachten hun omgeving beïnvloeden?
Jazeker, mensen kunnen dat!
Tenminste volgens de onderzoekers.
Ze ontwikkelden onder andere een wetenschappelijk verantwoord experiment waarbij mensen de uitkomst van het balletje in een roulette moesten beinvloeden.
Ondanks de toegepaste correcties, toeval, waarschijnlijkheid en kansberekingen bleek dat er inderdaad sprake was van telekinese.
Enfin, hun bevindingen zijn vastgelegd in een wetenschappelijk boek genaamd: "Margins Of Reality: The Role of Consciousness in the Physical World".
Het boek is een must voor sceptici die nu eens eindelijk wetenschappelijk bewijs willen zien.
Waarom zouden sceptici het boek dan moeten lezen?
Psychologe Gertrude R. Schmeidler onderwierp twee groepen mensen aan telekinese experimenten.
De ene groep bestond uit sceptici en de andere groep uit "gelovers" in het fenomeen.
U raadt het al.
De groep sceptici presteerde vele malen slechter dan de groep gelovers.
Sceptici staan zichzelf dus in de weg.
De filosoof Kierkegaard had gelijk toen hij schreef: "Er zijn twee manieren om jezelf voor de gek te houden.
Het ene is om te geloven in wat niet waar is en de andere is weigeren te geloven wat wel waar is".
[Link niet meer beschikbaar]
Die is wel goed zeg. Eerst kom je met spectaculaire filmpjes en verhalen ivm bewegende objecten en nu ga je dat bewijzen met een onderzoek waarin mensen, na toegepaste correcties, toeval, waarschijnlijkheid en kansberekingen, een balletje, dat nato bene al in beweging is, zo nu en dan laten stoppen in de buurt van een vakje dat ze ongeveer wilden hebben maar dan enkel wel als ze d'r zelf in geloven.
right