AndroidHealthClinic

Terugkomende oestrogeen?

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Terugkomende oestrogeen?

Ik weet als geen ander hoe het voelt om pijnlijke tepels te hebben van het oestrogeen, tijdens
het kuren heb ik hier altijd last van gehad. Ook heb ik ooit een operatie gehad om de schijven
uit mijn borst te laten verwijderen. Nu heb ik sinds een week of 3 last van pijnlijke tepels net
of ik aan kuren ben. Het lijkt zelfs of die schijven weer terug aan het groeien zijn.

Ik heb een geplande afspraak staan bij het ziekenhuis, voor begin januari. Ik zal het dan
meteen aangeven bij die gasten . Maar hoe kan dit? Iemand enig idee? Ik weet dat wanneer er
iets in je lichaam niet in orde is dat je dan oestrogeen kan gaan aanmaken maar wat is dat
dan….

Kuren doe ik al jaren niet meer en als supplement gebruik ik alleen nog de standaard dingen.
7 gram visolie, eiwitten en vitamines per dag

Welke voedsel verlaagt het oestrogeen in je lichaam?

hmmm, maat van mij heeft dit ook gehad ,... resulteerde in een operatie om de gyno's te verwijderen.

Via google ff opgezocht ;
deze 2 werken Oestrogeen verlagend ;
Arimidex(anastrazole) en Femara(letro)

• Topic Starter Topic Starter
hmmm, maat van mij heeft dit ook gehad ,... resulteerde in een operatie om de gyno's te verwijderen.

Via google ff opgezocht ;
deze 2 werken Oestrogeen verlagend ;
Arimidex(anastrazole) en Femara(letro)

Dat wist ik, maar dat zijn medicijnen. Ik heb hier nog nolvadex in huis liggen maar dat wil ik liever niet gebruiken. \

Sommige voedingstoffen verhogen de testosteron maar is er niets dat de oestrogeen omlaag gaat wat je kan eten?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb toch maar ff nolvadex gebruikt, vandaag en gisteren en nu is de pijn weer weg. Toch oestrogeen maar waardoor ???

Champingons, brocolli, selderie en groene thee verlagen het oestrogeen gehalte.
Kwark en vitamine k2 ook, een tekort aan calcium of zink kan ook leiden tot een verhoogde oestrogeen productie.
Misschien gebruik je wel een of andere verkeerd douchgel of shampoo die zorgt voor een verstoorde testosteron/oestrogeen verhouding.
Lavender And Tea Tree Oils May Cause Breast Growth In Boys

Gewoon gezond eten en regelmatig sporten helpt al veel. O ja en geen drop of bier.

Gewoon gezond eten en regelmatig sporten helpt al veel. O ja en geen drop of bier.

Gewoon gezond eten??? Lijkt me beetje een ruim begrip, iedereen heeft een andere mening over wat gezond is.
Als ik in de sportschool waar ik werk vraag of mensen goed eten zeggen ze bijna altijd ja, vraag je wat verder door dan blijkt dat ze volkomen verkeerd eten. Gewoon gezond is dus wat je er zelf van maakt en is voor iedereen anders.
Geen drop en bier is zeker ook wel een punt om in de gaten te houden. :thumbs:

Tja... iedereen heeft wel een redelijk idee van wat gezond eten is alleen moeten ze het nog wel doen ook.

Gewoon gezond eten??? Lijkt me beetje een ruim begrip, iedereen heeft een andere mening over wat gezond is.
Als ik in de sportschool waar ik werk vraag of mensen goed eten zeggen ze bijna altijd ja, vraag je wat verder door dan blijkt dat ze volkomen verkeerd eten. Gewoon gezond is dus wat je er zelf van maakt en is voor iedereen anders.
Geen drop en bier is zeker ook wel een punt om in de gaten te houden. :thumbs:

Er zijn richtlijnen. Basisbegrippen en definities die vorming geven aan 'gezond eten'. Dus zo ruim is het fundament niet ;)

Er zijn richtlijnen. Basisbegrippen en definities die vorming geven aan 'gezond eten'. Dus zo ruim is het fundament niet ;)

Over die richtlijnen, basisbegrippen en definities zijn de meningen nogal verdeeld. Een hoop basisbegrippen zijn al weer achterhaald. Veel mensen denken nog dat 3 maaltijden per dag voldoende is, je maar 2 eieren in de week mag eten en dat zonnebloem ollie prima is om in te bakken om maar een paar voorbeelden te geven.
Wat voor jou als sporter gezond is hoef nog niet te zeggen dat dat voor jou buurman hetzelfde is en vice versa.

Over die richtlijnen, basisbegrippen en definities zijn de meningen nogal verdeeld. Een hoop basisbegrippen zijn al weer achterhaald. Veel mensen denken nog dat 3 maaltijden per dag voldoende is, je maar 2 eieren in de week mag eten en dat zonnebloem ollie prima is om in te bakken om maar een paar voorbeelden te geven.
Wat voor jou als sporter gezond is hoef nog niet te zeggen dat dat voor jou buurman hetzelfde is en vice versa.

De gemiddelde bezoekers van de sportschool liggen toch op één lijn.
Ik ga zeker niemand die hardloopt, oid doet, adviseren om 40 gr. eiwit elke maaltijd te nuttigen omdat dit op een ander spoor ligt maar dit zijn slechts enkele parameters die aangepast moeten worden.
Ongezond, onregelmatig eten kan iedereen omzetten naar gezond en regelmatig. De behoeften eigen aan het energieverbruik moeten wel aangepast worden, daarin volg ik je.

Ja je kan wel over kleine dingen discussieren maar ik ga er vanuit dat iedereen wel weet dat junkfood slecht is en groenten/fruit goed, als je dit al weet en toepast dan zit je al een heel eind op de goede weg.

Ja je kan wel over kleine dingen discussieren maar ik ga er vanuit dat iedereen wel weet dat junkfood slecht is en groenten/fruit goed, als je dit al weet en toepast dan zit je al een heel eind op de goede weg.

Idd maar bepaalde groenten en fruit hebben voor bodybuilders meer toegevoegde waarde dan andere. Ook de manier waarop je het bereid heeft heel veel invloed op wat er na de bereiding nog over is van de micronutrienten.

ik heb toch maar ff nolvadex gebruikt, vandaag en gisteren en nu is de pijn weer weg. Toch oestrogeen maar waardoor ???

Heb daar ook last van gehad, en had als gevolg een operatie.
Klein vraagje, blijkt dat nolva bij je geholpen heeft, hoelang heb je nolvadex genomen en hoeveel?

Groetjes. ;)

Terug
Naar boven