Fitness Seller

Test-e sides (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ook in het buikvet?
Subcutaan of onderhuids gaat volgens mij ook ja, het zal ten alle tijde worden opgenomen, maar prefereer in de spier. Er zit nu eenmaal niet veel vet of ander weefsel onder de huid van de schouderspier dus met een insuline spuitje is deze spier gemakkelijk te bereiken. Waarom zou je in vredesnaam dikke en lange naalden gaan gebruiken of onhandige injectie spots. Ik heb jarenlang zelf m'n kont gebruikt als enige plek. Ik injecteerde slechts eenmaal per week maar na 3 jaar ging de naald er toch wel moeilijk in door het littekenweefsel dat was ontstaan. En de kont is gewoon de meest onhandige plek om te spuiten. Vooral als je meer massa opbouwt, of je het wilt of niet, je zal daardoor minder flexibel zijn en wordt het steeds lastiger om je naar je kont te draaien. Ook heb je beide handen nodig, dit is niet het geval wanneer je je schouders gebruikt. Ikzelf gebruikte 2 insuline spuitjes, 1 om het uit de vial te trekken, wat nu eenmaal iets langer duurt dan met een dikkere naald, maar nog steeds te doen. Dan trok ik de zuiger van spuitje 2, spoot de gear van 1 in 2, deed de zuiger er weer op en met 1 hand injecteerde ik in m'n schouder. Zo gemakkelijk, geen last van napijn en zeer zeker minimale scar tissue.
 
Subcutaan of onderhuids gaat volgens mij ook ja, het zal ten alle tijde worden opgenomen, maar prefereer in de spier. Er zit nu eenmaal niet veel vet of ander weefsel onder de huid van de schouderspier dus met een insuline spuitje is deze spier gemakkelijk te bereiken. Waarom zou je in vredesnaam dikke en lange naalden gaan gebruiken of onhandige injectie spots. Ik heb jarenlang zelf m'n kont gebruikt als enige plek. Ik injecteerde slechts eenmaal per week maar na 3 jaar ging de naald er toch wel moeilijk in door het littekenweefsel dat was ontstaan. En de kont is gewoon de meest onhandige plek om te spuiten. Vooral als je meer massa opbouwt, of je het wilt of niet, je zal daardoor minder flexibel zijn en wordt het steeds lastiger om je naar je kont te draaien. Ook heb je beide handen nodig, dit is niet het geval wanneer je je schouders gebruikt. Ikzelf gebruikte 2 insuline spuitjes, 1 om het uit de vial te trekken, wat nu eenmaal iets langer duurt dan met een dikkere naald, maar nog steeds te doen. Dan trok ik de zuiger van spuitje 2, spoot de gear van 1 in 2, deed de zuiger er weer op en met 1 hand injecteerde ik in m'n schouder. Zo gemakkelijk, geen last van napijn en zeer zeker minimale scar tissue.

Kun je niet gewoon alles met 1 insuline spuitje doen? zoals opzuigen en injecteren?
Op welke plak van de schouder doe je dan prikken? midden?
 
Kun je niet gewoon alles met 1 insuline spuitje doen? zoals opzuigen en injecteren?
Op welke plak van de schouder doe je dan prikken? midden?
Nee, je wilt een scherpe naald, lijkt me niet verstandig om een naald te gaan gebruiken die al door een rubber gepenetreerd werd.
De schouder heeft in het midden een 'driehoekje' waar je kunt injecteren.
 

Bijlagen

  • deltoid-injection-site-diagram.jpg
    deltoid-injection-site-diagram.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 160
Nee, je wilt een scherpe naald, lijkt me niet verstandig om een naald te gaan gebruiken die al door een rubber gepenetreerd werd.
De schouder heeft in het midden een 'driehoekje' waar je kunt injecteren.

Ik gebruik altijd dezelfde naald voor optrekken en injecteren, nog nooit problemen mee gehad. Op de meeste insulinespuitjes kan je ook de naald niet verwisselen.
 
Nee, je wilt een scherpe naald, lijkt me niet verstandig om een naald te gaan gebruiken die al door een rubber gepenetreerd werd.
De schouder heeft in het midden een 'driehoekje' waar je kunt injecteren.

Thanks! de naald moet helemaal IM in de schouder worden gezet neem ik aan?
 
Ik gebruik altijd dezelfde naald voor optrekken en injecteren, nog nooit problemen mee gehad. Op de meeste insulinespuitjes kan je ook de naald niet verwisselen.
Tsja, het is zeker mogelijk maar ik heb toendertijd maar het zekere voor het onzekere genomen. En inderdaad, de meeste insuline spuitjes zijn voor enkel eenmaal gebruik. Je hebt ze ook met losse naalden maar zijn opmerkelijk duurder.
 
Nee, je wilt een scherpe naald, lijkt me niet verstandig om een naald te gaan gebruiken die al door een rubber gepenetreerd werd.
De schouder heeft in het midden een 'driehoekje' waar je kunt injecteren.

Alleen maximaal 1 ml per keer dus.
 
Thanks! de naald moet helemaal IM in de schouder worden gezet neem ik aan?
Yup, het is maar een naaldje van 25mm en zeer dun. Ik ben niet op de hoogte of er ook insuline spuitjes zijn hoger dan 1ml.
 
Yup, het is maar een naaldje van 25mm en zeer dun. Ik ben niet op de hoogte of er ook insuline spuitjes zijn hoger dan 1ml.

Dus als je 4 ml wil injecteren moet je wel 4 keer prikken...
 
Aspireer je dan niet wanneer je het in je schouder doet?

Het is wel te proberen. Gebruik je dan een 0.33mm (29G) x 12.7mm naald van 1ml?
 
Aspireer je dan niet wanneer je het in je schouder doet?

Het is wel te proberen. Gebruik je dan een 0.33mm (29G) x 12.7mm naald van 1ml?
Nee, bij het injecteren in mijn schouders aspireerde ik nooit, wel toen ik nog in mijn kont injecteerde.
En ja, dat zijn de juiste insuline spuitjes. Ik maakte een fout door te zeggen dat de naalden 25mm lang zijn maar ik bedoelde ongeveer 15mm.
Is zoveel makkelijker.
 
Olie injecteren met een insulinenaaldje gaat prima.

Het is maar dat mijn gear meestal in ampullen zit, anders had ik al lang alleen maar met slin pins geïnjecteerd.
Dit snap ik niet, optrekken met slinpin is toch zo goed als onmogelijk en je zal dus altijd moeten backloaden. Of je t nou met een normale spuit optrekt uit je ampullen of uit je trekflessen maakt ook geen reet uit.
 
Dit snap ik niet, optrekken met slinpin is toch zo goed als onmogelijk en je zal dus altijd moeten backloaden. Of je t nou met een normale spuit optrekt uit je ampullen of uit je trekflessen maakt ook geen reet uit.

Optrekken met slinpins gaat prima. Het duurt wel ff voordat je 1ml hebt maar daar neem ik rustig de tijd voor... Backloaden lijkt mij te veel gedoe.
 
Optrekken met slinpins gaat prima. Het duurt wel ff voordat je 1ml hebt maar daar neem ik rustig de tijd voor... Backloaden lijkt mij te veel gedoe.
Ik backload 4-5 weken vooruit, juist ideaal
 
Tast de olie niet het plastic aan na 4-5 weken?
Nope, doe het al jaren zo, ik laat wle een luchtbelletje erin zitten zodat olie niet direct contact is met de rubber van de plunger
 
Het optrekken met een slin gaat inderdaad langzaam maar is goed te doen, easy does it.
 
Ik neem aan dat als je een insuline spuitje gebruikt dat je de spuit met de olie erin ook eerst goed opwarmt? Gooi je je spuitje dan in een kopje heet water, of hoe doe je dat dan?
 
Back
Naar boven