AndroidHealthClinic

Test je vetkennis

5/7 popcorn en de gal !

pk zei:
5/7

Chocokoekjes gezonder dan popcorn???
En van die nieuwe vetsoort wist ik niet.
Transvetten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transvet

Transvet schijnt erg slecht voor je te zijn: hart en vatziekten maar ook kanker worden genoemd.

Ze ontstaan bij het harden van vet, maar ook bij het te heet bakken of frituren.
Olijfolie dat te heet wordt vormt transvetten.
Volgens sommigen kun je nog beter in boter bakken of pindaolie.

MeDieViL zei:
het ging juist over die magnetron popcorn

Ik neem aan dat er een verschil is tussen "magnetron popcorn" en gewone popcorn ? Ik doe gewone popcorn (dus zonder vet) in de magnetron.

ook popcorn fout niet slecht toch.. toch de rest nog goed hehe ;-)

6/7 (85.7%)

Welke substantie zorgt voor de vetvertering in het lichaam?
Antwoord: hydrochlorisch zuur
Fout. Het goede antwoord is gal.

Ik 6/7... hmm...

Om af te vallen mag je niet meer dan 10 procent van je calorieën uit vet krijgen.
Antwoord: waar
Fout. Als je niet genoeg gezonde verzadigde en onverzadigde vetten eet, zul je je waarschijnlijk overgeven aan het vetste voedsel dat je kunt vinden, ook al heb je het sterkste doorzettingsvermogen.

Meende dat ooit ergens gelezen te hebben.

Lol ik weet niets van voeding en ik had 7/7 ....
Ik zal wel goede opleiding hebbe gehad in middelbaar bij biologie ofzo toen ik 12 jaar was... :cool:

6/7 :banana: alleen vraag 2 met die 10% vetten fout:o

3/7 42.9procent.
heel zwak vind ik :D
ik zal nog wat meer op dit forum moeten lezen :cool:

Alles juist... dat van gal had ik gegokt :)

Ma kvinnet wel straf dat er zo veel zijn die de vraag van dat transvetzuur niet wisten... wij hebben dat in het vijfde middelbaar gezien bij natuurwetenschappen.

wazzup zei:
Ik neem aan dat er een verschil is tussen "magnetron popcorn" en gewone popcorn ? Ik doe gewone popcorn (dus zonder vet) in de magnetron.
ja ze bedoelen die pakjes die je koopt in de winkel
die meot je dan met verpakking in de magnetron doen en dan 3 min aan zetten dan wordt ie gaar

maar dus jij doet de droge maiskorrels/popcorn erin en dan krijg je popcorn?
hmm wel een makkelijke bereiding
wil je even posten hoe je precies te werk gaat;)
ik doe altid in een hoge pan een beetje olie en dan de korrels erin en op laag vuur.... de deksel erop natuurlijk:D
tot ik bijna geen plops meer hoor

Welk soort vet, dat net zo ongezond is als het verzadigde vet dat in boter en andere dierlijke producten zit, is net gevonden?
Antwoord: polyonverzadigd vet
Fout. Het goede antwoord is trans vetzuur.

:roflol:
voor zover ik weet hebben ze transvetzuren vele jaren geleden al 'gevonden', en de laatste tien jaar zijn de wetenschappers er niks dan slechte dingen over aan het ontdekken. De voedingsindustrie heeft na vet en koolhydraten nu een mooi ander melkkoetje...

wat een test.... Al zijn transvetzuren idd baggerslecht ((deels) gehard plantaardig vet, mooi misleidend!), maar kap in godsnaam eens met het bashen van verzadigde vetten :fire:

DutchVince zei:
Transvetten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transvet

Transvet schijnt erg slecht voor je te zijn: hart en vatziekten maar ook kanker worden genoemd.

Ze ontstaan bij het harden van vet, maar ook bij het te heet bakken of frituren.
Olijfolie dat te heet wordt vormt transvetten.
Volgens sommigen kun je nog beter in boter bakken of pindaolie.
je vormt geen transvetten door iets te heet te verhitten, dan je krijg je geoxideerd vetten (wat ik toch boven transvetten kies:p)

maar kap in godsnaam eens met het bashen van verzadigde vetten

haha, die nemen gewoon alles over uit de voedingspyramide, en we weten allemaal dat het voedingscentrum beetje achterstaat:o

42.9 procent.
Who cares:D
fat is njammie

Terug
Naar boven