MuscleMeat

Test zelf eenvoudig de kwaliteit van je VISOLIEcapsules

Een visolie met het accent op zuiverheid (Marinol). Gewonnen uit speciaal geselecteerde vis met het laagste gehalte aan zware metalen, dioxinen, PCB’s en andere vervuilingen.

Het is net zoiets als creatine mono van CreaPure, dit is dan Omega 3 van Marinol.

Dus Marinol bestaat wel en is geen slecht verzonnen naam van BF?? Zal wel gewoon slechtste kwaliteit omega zijn wat ze gebruiken en plakken daar de naam Marinol aan.

Zelfde verhaal met hun eiwitten, in het begin stonden er overal Stickers van Volac, op een gegeven moment mochten ze dat niet meer gebruiken.
Omega 3 van Marinol, kan nooit zo goedkoop zijn.

Check! Denk dat het met die nieuwe Omega van XXL wel goed zit ofniet.

Ja, het is gewoon standaard omega 3 180/120.

Voor mensen die liever geen visolie nemen en/of vis eten zijn walnoten een goede optie. 20 walnoten/dag zorgen voor voldoende omzetting naar EPA en DHA, zonder rekening te houden met andere bronnen. Voor negatieve effecten op je prostaat zou ik me geen zorgen maken gezien recenter onderzoek aantoont dat er geen negatieve effecten hierop zijn.

Walnoten is een goeie optie idd, maar denk dat het duurder uitkomt dan visolie.
Zie ze overal bijna voor 10 per 500g.
Ongepeld zijn ze 3 euro per kg ofzo.

Ja, het is gewoon standaard omega 3 180/120.

De nieuwe Ultra Pure Omega 3 is geen 180/120 maar 300/200 EPA/DHA ;). Voor een interne controle tijdens de keuze voor welke omega 3 we zouden kiezen heb ik via een kennis van me de oxidatie laten testen. De waarden hiervan vond ik mooi binnen de normen die daarvoor worden aangegeven. We hebben ook capsules getest van andere leveranciers die hoger uitvielen qua oxidatie.

Er zit wel een vislucht aan als je de capsule openmaakt, maar naar wat ik begrepen van het lab is dat vislucht op zich geen probleem is en logisch (bij een visolie) als er maar geen muffe paddestoel lucht aan zit .

Laatst bewerkt:
Voor mensen die liever geen visolie nemen en/of vis eten zijn walnoten een goede optie. 20 walnoten/dag zorgen voor voldoende omzetting naar EPA en DHA, zonder rekening te houden met andere bronnen. Voor negatieve effecten op je prostaat zou ik me geen zorgen maken gezien recenter onderzoek aantoont dat er geen negatieve effecten hierop zijn.

Cools, vind jij het überhaupt nuttig/van meerwaarde, visolie te supplementeren, naast een goed dieet? Hiermee bedoel ik wanneer je voldoende variatie in je voeding hebt, o.a. (vnl vetten) bijna dagelijks; een handvol eieren, zo'n 300-500g groenten, noten, olijfolie bij het bereiden van het avond maal, zalm ed.

En hoe zit het nou met die EPA/DHA waarden, de ene bron raad tussen de 1,2 en 3g TOTAAL aan, de ander zegt weer dat zo'n 400mg enkel DHA genoeg is.

Reden hiervoor is dat ik me afvraag of het nou allemaal wel zoveel nut heeft, blijkbaar word je toch overal belazerd. Vervuilde producten etc. Misschien is het een wat overdreven gedachte maar op een gegeven ogenblik ga je nog denken dat het meer kwaad dan goed doet. Want wat slikken we nou bijna dagelijks.. Vervuilde shit of een loepzuiver product. Ik weet het niet meer.

Cools, vind jij het überhaupt nuttig/van meerwaarde, visolie te supplementeren, naast een goed dieet? Hiermee bedoel ik wanneer je voldoende variatie in je voeding hebt, o.a. (vnl vetten) bijna dagelijks; een handvol eieren, zo'n 300-500g groenten, noten, olijfolie bij het bereiden van het avond maal, zalm ed.

En hoe zit het nou met die EPA/DHA waarden, de ene bron raad tussen de 1,2 en 3g TOTAAL aan, de ander zegt weer dat zo'n 400mg enkel DHA genoeg is.

Reden hiervoor is dat ik me afvraag of het nou allemaal wel zoveel nut heeft, blijkbaar word je toch overal belazerd. Vervuilde producten etc. Misschien is het een wat overdreven gedachte maar op een gegeven ogenblik ga je nog denken dat het meer kwaad dan goed doet. Want wat slikken we nou bijna dagelijks.. Vervuilde shit of een loepzuiver product. Ik weet het niet meer.

Probleem is dat meeste vis ook vervuild is en je niet weet wat je op je bord krijgt. Je zou het meeste omega 3 uit walnoten kunnen verkrijgen, is ook de enige noot waar het voldoende in zit, maar een supplement kan een goede toevoeging zijn gezien walnoten vrij duur zijn om dagelijks voldoende van te eten.

De verhouding EPA/DHA word iets teveel op gefocust, een deel van EPA wordt ook naar DHA omgezet. Omzetting van DHA naar EPA verloop stuk moeilijker en wat de beste verhouding tussen EPA en DHA is zou ik niet kunnen zeggen. Maar gezien de natuurlijke metabolisatie van ALA naar EPA en DHA lijkt met het nuttig die verhouding aan te houden.

Zolang de zuiveringsmethode goed is bij visolie zal de vervuiling met zware metalen meevallen. Een goede tip, een kop groene thee bij je vis zou de opname van zware metalen remmen.

Klopt. Las laatst ook een artikel (weet niet hoe betrouwbaar) dat verse groenten als paprika's ook nog steeds wel eens met chemicaliën bespoten worden ivm ongediertebestrijding. En tuurlijk, er zijn allerlei regeltjes waar die kwekers zich aan moeten houden qua middeltjes, maar dan nog. Overal is het wel wat mee, niet? Wil ook niet zo ver gaan als het voorbeeld wat jij aanhaalt, met die kop thee. Als ik aan me visje zit ga k daar niet aan denken eerlijk gezegd :D

In jouw ogen is de supplementatie van visolie, (lichtelijk) vervuild of niet, dus wél van toegevoegde waarde? Met de wetenschap niet dagelijks walnoten te eten dan..

Probleem is dat meeste vis ook vervuild is en je niet weet wat je op je bord krijgt. Je zou het meeste omega 3 uit walnoten kunnen verkrijgen, is ook de enige noot waar het voldoende in zit, maar een supplement kan een goede toevoeging zijn gezien walnoten vrij duur zijn om dagelijks voldoende van te eten.

Ik heb van meerdere bronnen begrepen dat de conversie van ALA naar omega 3 in mensen die vlees eten beneden de maat is.

Voor zover ik weet zijn walnoten geen geschikte vervanging van visolie of vette vis.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga zelf binnenkort de O3 van PurePharma proberen. Is erg duur, maar met een verpakking van 31 euro doe je +- 40 dagen. Is ook IFOS gecertificeerd: http://www.nutrasource.ca/ifos/files/ifos purepharma omega o3 batch 025203.pdf Zal wel posten hoe het zit met de smaak/geur.

Een visoliecapsule met een 5 sterren IFOS score is alles wat ik zoek.
Als iemand nog andere merken kent met een 5 sterren IFOS score die je in België aan een redelijke prijs kan kopen, dan hoor ik het graag. (karma :) )

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:03 ----------

Ik zie nu net dat ik met de via PureMax geproduceerde Omega Balance van My_Protein wel goed zit:
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/puremax-pdf.662138/
Croda Health Care’s high purity Incromega omega-3 lipids can only be obtained via PureMax - our unique purification and concentration technology

http://www.nutrasource.ca/file.aspx?id=2a7ecdf2-6d72-4c9e-9c07-b4b4424c350a
Croda Health Care has become the first omega-3 fish oil supplier to achieve the 5-Star IFOS™ Supplier Certification for their full range of Incromega™ brand fish oil concentrates

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kwam dit tegen op Facebook: "An acidic or spicy flavor is an indication that the triglycerides have broken down to free fatty acids, aka rancidity. The "fishy" smell is just residual sulfur compounds (probably choline) and is really not an indication of rancidity."

Kwam dit tegen op Facebook: "An acidic or spicy flavor is an indication that the triglycerides have broken down to free fatty acids, aka rancidity. The "fishy" smell is just residual sulfur compounds (probably choline) and is really not an indication of rancidity."

Wie zal het zeggen. Facebook lijkt me ook niet de meest betrouwbare bron...
Daarom dat ik liever kies voor een IFOS 5-sterren product toegekend op basis van betrouwbare analyse resultaten voor o.a. anisidine, peroxide, TOTOX en acid value.

Wat ik wel kan bevestigen is dat er wel degelijk een groot verschil is in de visgeur en -smaak tussen de 'gewone/standaard' goedkopere visoliecapsules en het IFOS 5-sterren product Omega Balance van MP.

---------- Toegevoegd om 09:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

Voor mensen die liever geen visolie nemen en/of vis eten zijn walnoten een goede optie. 20 walnoten/dag zorgen voor voldoende omzetting naar EPA en DHA, zonder rekening te houden met andere bronnen.

20 walnoten = 100 gram = 650 kcals = 65 gr vet = min 1,50 euro per dag = een dure optie

Ik heb van meerdere bronnen begrepen dat de conversie van ALA naar omega 3 in mensen die vlees eten beneden de maat is.

Voor zover ik weet zijn walnoten geen geschikte vervanging van visolie of vette vis.

Kan ik niets over vinden dat aantoont dat vleeseters een slechtere omzetting naar DHA en EPA zouden vertonen. Wel zouden vrouwen een betere conversie hebben en zou de conversie rate verhogen bij niet-viseters.

Omega-3: ALA intakes enough for EPA/DPA levels for non-fish eaters?
http://www.nutraingredients-usa.com...enough-for-EPA-DPA-levels-for-non-fish-eaters

Conversion Efficiency of ALA to DHA in Humans
http://www.dhaomega3.org/Overview/Conversion-Efficiency-of-ALA-to-DHA-in-Humans

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

Klopt. Las laatst ook een artikel (weet niet hoe betrouwbaar) dat verse groenten als paprika's ook nog steeds wel eens met chemicaliën bespoten worden ivm ongediertebestrijding. En tuurlijk, er zijn allerlei regeltjes waar die kwekers zich aan moeten houden qua middeltjes, maar dan nog. Overal is het wel wat mee, niet? Wil ook niet zo ver gaan als het voorbeeld wat jij aanhaalt, met die kop thee. Als ik aan me visje zit ga k daar niet aan denken eerlijk gezegd :D

In jouw ogen is de supplementatie van visolie, (lichtelijk) vervuild of niet, dus wél van toegevoegde waarde? Met de wetenschap niet dagelijks walnoten te eten dan..

Groenten worden nog altijd bespoten met chemicaliën inderdaad. Zelf biologische groenten zijn niet altijd zo zuiver. Maar gewoon goed afwassen en dan valt het wel mee.

Kopje thee remt opname kwik uit vis
http://www.ergogenics.org/voeding110.html

Zolang je niet meer dan 4gram visolie per dag neemt kan het een goede toevoeging zijn. Als je geen goedkope rommel koopt.

---------- Toegevoegd om 11:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:22 ----------

20 walnoten = 100 gram = 650 kcals = 65 gr vet = min 1,50 euro per dag = een dure optie

Vrij duur inderdaad, maar wel gezond.

Heb nu de gewone omega3 van Myprotein in de kast staan, volgende keer de Balance eens bestellen en vergelijken. Neem gewoon de aanbevolen hoeveelheid vermeld op de verpakking. 3 caps.

wel vervelend dat net in thee (uit China) zoveel pesticiden zitten:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=18054

Pesticidenrapport 2013 van het Federaal Agentschap voor Voedselveiligheid (FAVV):
Bij producten afkomstig uit niet-EU landen werden de meeste overschrijdingen vastgesteld bij: chilipepers, aubergines, munt, basilicum, erwten en bonen in peul, broccoli, passievrucht, aardbeien en thee (uit China).

Ze maken het ons niet gemakkelijk. :(

Omzetting van ALA naar EPA/DHA gaat niet efficient, ik heb eerder in dit topic een bron daarbij vermeld. Lijnzaad(olie) en walnoten bevatten geen EPA/DHA maar ALA. Walnoten zijn voor mij geen oplossing om die reden, maar ook om de Kcal (ik eet liever meer gevarieerd dan elke dag 100+ gr. walnoten).

Ik denk dat ik er een beetje klaar mee ben met afvragen welke visolie ik moet nemen, ik blijf voorlopig bij die van Powersupplements. Als ik de fabrikant mag geloven heeft Marinol een PV-value van 1, dat is zeer laag (en daarmee goed qua oxidatie). Ik weet dat het geen argument is maar powersupplements denkt goed na voordat ze in zee gaan met leveranciers.

De Omega balance lijkt mij overigens wel een OK alternatief, ik heb m zelf ook gehad in het verleden en de 5-star IFOS rating is natuurlijk erg goed. Maar eerlijk gezegd heb ik nooit een 5* rating gezien van de Omega balance. Hoewel de omega balance van myprotein wordt gemaakt door Croda, hebben alle certficaten van Croda het steeds over hun "Incromega" lijn, ook in de links van Mister10. De Omega balance valt daar volgens mij niet onder. De andere link van Mister10 heeft het over PureMax, ook die is niet gecertificeerd door de IFOS, ik heb niks gezien tenminste. Vragen aan Myprotein heeft me destijds ook niet verder gebracht. Dus dat Puremax verhaal zou ik wel kritisch mee omgaan..als je de Omega Balance alleen neemt voor de 5* rating laat ik t zo zeggen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven