3nigma
Huge Freak
- Waardering
- 693
- Lengte
- 1m75
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oke dan. Thanks!
. Voor een interne controle tijdens de keuze voor welke omega 3 we zouden kiezen heb ik via een kennis van me de oxidatie laten testen. De waarden hiervan vond ik mooi binnen de normen die daarvoor worden aangegeven. We hebben ook capsules getest van andere leveranciers die hoger uitvielen qua oxidatie.Voor mensen die liever geen visolie nemen en/of vis eten zijn walnoten een goede optie. 20 walnoten/dag zorgen voor voldoende omzetting naar EPA en DHA, zonder rekening te houden met andere bronnen. Voor negatieve effecten op je prostaat zou ik me geen zorgen maken gezien recenter onderzoek aantoont dat er geen negatieve effecten hierop zijn.
Cools, vind jij het überhaupt nuttig/van meerwaarde, visolie te supplementeren, naast een goed dieet? Hiermee bedoel ik wanneer je voldoende variatie in je voeding hebt, o.a. (vnl vetten) bijna dagelijks; een handvol eieren, zo'n 300-500g groenten, noten, olijfolie bij het bereiden van het avond maal, zalm ed.
En hoe zit het nou met die EPA/DHA waarden, de ene bron raad tussen de 1,2 en 3g TOTAAL aan, de ander zegt weer dat zo'n 400mg enkel DHA genoeg is.
Reden hiervoor is dat ik me afvraag of het nou allemaal wel zoveel nut heeft, blijkbaar word je toch overal belazerd. Vervuilde producten etc. Misschien is het een wat overdreven gedachte maar op een gegeven ogenblik ga je nog denken dat het meer kwaad dan goed doet. Want wat slikken we nou bijna dagelijks.. Vervuilde shit of een loepzuiver product. Ik weet het niet meer.

Probleem is dat meeste vis ook vervuild is en je niet weet wat je op je bord krijgt. Je zou het meeste omega 3 uit walnoten kunnen verkrijgen, is ook de enige noot waar het voldoende in zit, maar een supplement kan een goede toevoeging zijn gezien walnoten vrij duur zijn om dagelijks voldoende van te eten.
Ik ga zelf binnenkort de O3 van PurePharma proberen. Is erg duur, maar met een verpakking van 31 euro doe je +- 40 dagen. Is ook IFOS gecertificeerd: http://www.nutrasource.ca/ifos/files/ifos purepharma omega o3 batch 025203.pdf Zal wel posten hoe het zit met de smaak/geur.
)Croda Health Care’s high purity Incromega omega-3 lipids can only be obtained via PureMax - our unique purification and concentration technology
Croda Health Care has become the first omega-3 fish oil supplier to achieve the 5-Star IFOS™ Supplier Certification for their full range of Incromega™ brand fish oil concentrates
Kwam dit tegen op Facebook: "An acidic or spicy flavor is an indication that the triglycerides have broken down to free fatty acids, aka rancidity. The "fishy" smell is just residual sulfur compounds (probably choline) and is really not an indication of rancidity."
Voor mensen die liever geen visolie nemen en/of vis eten zijn walnoten een goede optie. 20 walnoten/dag zorgen voor voldoende omzetting naar EPA en DHA, zonder rekening te houden met andere bronnen.
Ik heb van meerdere bronnen begrepen dat de conversie van ALA naar omega 3 in mensen die vlees eten beneden de maat is.
Voor zover ik weet zijn walnoten geen geschikte vervanging van visolie of vette vis.
Klopt. Las laatst ook een artikel (weet niet hoe betrouwbaar) dat verse groenten als paprika's ook nog steeds wel eens met chemicaliën bespoten worden ivm ongediertebestrijding. En tuurlijk, er zijn allerlei regeltjes waar die kwekers zich aan moeten houden qua middeltjes, maar dan nog. Overal is het wel wat mee, niet? Wil ook niet zo ver gaan als het voorbeeld wat jij aanhaalt, met die kop thee. Als ik aan me visje zit ga k daar niet aan denken eerlijk gezegd
In jouw ogen is de supplementatie van visolie, (lichtelijk) vervuild of niet, dus wél van toegevoegde waarde? Met de wetenschap niet dagelijks walnoten te eten dan..
20 walnoten = 100 gram = 650 kcals = 65 gr vet = min 1,50 euro per dag = een dure optie
Kopje thee remt opname kwik uit vis
http://www.ergogenics.org/voeding110.html
Pesticidenrapport 2013 van het Federaal Agentschap voor Voedselveiligheid (FAVV):
Bij producten afkomstig uit niet-EU landen werden de meeste overschrijdingen vastgesteld bij: chilipepers, aubergines, munt, basilicum, erwten en bonen in peul, broccoli, passievrucht, aardbeien en thee (uit China).