AndroidHealthClinic

Test zelf eenvoudig de kwaliteit van je VISOLIEcapsules

Bezoekers in dit topic

Not an expert, maar die lucht is toch gewoon van de trimethylamine? Trimethylamine is volledig gereduceerd.

Trimethylamine speelt ook een rol. Heel het geurverhaal van visolie is nogal complex en staat hier wat beter uitgelegd (als je klikt op 'look inside'):
http://link.springer.com/article/10.1007/BF02609291#page-1

Het is niet alleen/zozeer het toenemen van de echte visgeur die gepaard gaat met de oxidatie, maar ook het veranderen van de geur (rotte visgeur zeg maar).
 
Trimethylamine speelt ook een rol. Heel het geurverhaal van visolie is nogal complex en staat hier wat beter uitgelegd (als je klikt op 'look inside'):
http://link.springer.com/article/10.1007/BF02609291#page-1

Het is niet alleen/zozeer het toenemen van de echte visgeur die gepaard gaat met de oxidatie, maar ook het veranderen van de geur (rotte visgeur zeg maar).
Bedankt voor de link. Kan helaas niet via de uni bij de full text.
 
Dat snap ik zeker mister10. Punt is dat ik hierbij nooit stilgestaan heb.

Wat is in jullie optiek vooralsnog de beste keuze voor Omega3 dan? De omega Balance van MP en de standaard visolie caps van bulkpowders?
 
Wie van de visolie gebruikers stopt het potje in de koeling? Las dit recent ergens op dit forum.
 
Bedankt voor de link. Kan helaas niet via de uni bij de full text.

Is ook al een oude publicatie.

---------- Toegevoegd om 12:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

Wat is in jullie optiek vooralsnog de beste keuze voor Omega3 dan? De omega Balance van MP en de standaard visolie caps van bulkpowders?

De Omega Balance lijkt me een goede keuze: goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
De prijs per capsule is wel 3x hoger dan die van een standaard capsule, maar de kwaliteit zou veel beter moeten zijn en de concentratie omega-3 is dubbel zo hoog, zodat de prijs uiteindelijk nog wel meevalt.

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Wie van de visolie gebruikers stopt het potje in de koeling? Las dit recent ergens op dit forum.

Voordeel is dat bij lage temperaturen de oxidatiereactie drastisch vertraagd wordt.
Nadeel is dan weer dat je hier en daar leest dat in de koelkast de zuurstofpermeabiliteit van de capsules kan toenemen waardoor de oxidatie dan toch weer sneller kan plaatsvinden. Dit zal wellicht dan ook weer afhangen van de kwaliteit/samenstelling van de gelatine capsules zelf.

Het is dus niet zo duidelijk wat uiteindelijk de beste keuze is.

Op de site van PurePharma raadt men blijkbaar aan om ze in de koelkast te steken:
[Link niet meer beschikbaar]

Terwijl op de meeste potjes gewoon staat ze koel en droog te bewaren (bv. die van MyProt). Op sommige merken staat zelfs expliciet ze niet in de koelkast te bewaren (bv. die van Now Foods).
Men is het er dus niet over eens.

"Koel en droog bewaren" is bovendien een advies waar je als gewone consument niet veel mee kan, omdat de meeste mensen slechts de keuze hebben tussen koelkast en kamertemperatuur, en niet beschikken over een temperatuur- en vochtigheidgeregelde kamer (in het beste geval airconditioning).
 
Neem gewoon marinol van b&f (de beste merk die je kan vinden). Ik neem het al jaren en het werk goed.

/thread
 
Neem gewoon marinol van b&f (de beste merk die je kan vinden). Ik neem het al jaren en het werk goed.

/thread


:lol:

goed nederlands ook
 
Neem gewoon marinol van b&f (de beste merk die je kan vinden). Ik neem het al jaren en het werk goed.

/thread

Hoeveel zijn je triglyceriden dan gedaald sinds je marinol gebruikt?
 
Easy way out. Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Jij zegt het werkt goed, waarop ik zeg; waar baseer je dat op? Maar dan in een andere verwoording. Waar ik op doelde, je weet niet of het goed werkt. Met shizzle van b&f zou ik sowieso voorzichtig zijn. ;) Wat als jouw caps ook te maken hebben met waar dit topic over gaat? Dan werkt het dus helemaal niet zo goed dan je zou denken.

Het is marinol, met marinol kan je gewoon niet verkeerd.
 
Het is marinol, met marinol kan je gewoon niet verkeerd.

Lulkoek natuurlijk.

Niet zeggen dat het goed werkt want dat weet je gewoon niet. Indien wel, vraag ik je nog nogmaals naar je bevindingen.

Dat we er met zijn alle vanuit gaan\gingen en op vertrouw(d)en is een ander verhaal..

Mr10, is er niet een mogelijkheid de caps te laten testen? Zoals het er nu voor staat is het zo dat we maar gewoon blindelings moeten vertrouwen op de producent als ik het goed begrijp?
 
Dat is hetzelfde verhaal als met eiwitshakes. Alsof jij merkt als je Whey van Gold STandard neemt of Iso-100 (whey hydrolisaat). Dat verschil merk je ook echt niet in herstel. Je gelooft alleen maar dat het goed is, omdat je extra eiwitten binnen krijgt. Dus het gelul over "het werkt gewoon goed" is onzin.. Echter geloof ik wel dat je met Marinol topkwaliteit in huis hebt. Dat zie je op sites als glucosamine.com, powersupplements en de maker van Marinol zelf ook. Met duidelijke onderzoeken.

Om het te laten onderzoeken zou denk ik waste of money zijn. PCB's, Dioxinen, kwik etc is belachelijk duur om te laten testen. Dan ga je makkelijk +500 euro aantikken.
 
Laatst bewerkt:
Op labdoor en consumerlab is er trouwens een heel deel visolie getest op zwar metalen enz.. Lijkt me wel handig dat te weten gezien het nog belangrijker is.

ConsumerLab.com Answers
Question:
Is fish oil safe? Is it contaminated with mercury and PCBs?

Answer:
ConsumerLab.com's tests of fish oil supplements have found none to contain mercury and most, although not all, to have only trace levels of PCBs (which can't be fully avoided since PCBs are found in water everywhere). A serving of fish meat is likely to contain far more contamination than a fish oil supplement. However, we have found some supplements to contain less fish oil than listed and some to be spoiled. In addition, the enteric coatings on some supplements have not worked properly.

Waar ik me eerder zorgen om maak is oxidatie.
 
ConsumerLab.com Answers


Waar ik me eerder zorgen om maak is oxidatie.

De vraag is hoeveel die Amerikaanse vis bevat :p

Ze testen wel leuk op kwik (bij labdoor ook), maar arsenicum, cadmium en lood dan? En dioxines?

Trouwens de limieten van deze stoffen worden voor vis hoger gelegd dan bij vlees omdat anders vrijwel alle vis erboven ligt.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is hoeveel die Amerikaanse vis bevat :p Ze testen wel leuk op kwik (bij labdoor ook), maar arsenicum, cadmium en lood dan? En dioxines? Trouwens de limieten van deze stoffen worden voor vis hoger gelegd dan bij vlees omdat anders vrijwel alle vis erboven ligt.

En anders de vis niet meer verkocht mag worden?
 
Back
Naar boven