Fitness Seller

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Als je lichaam bij een specifiek letsel testosteron verlaagt is dat meestal om een reden ;) Andere hormonen en functies stijgen terwijl andere dalen om herstel te bevorderen. Dus rust en laten herstellen raad ik aan. 35 nmol/L betekent dat een deel van 75% van de bevolking hier natuurlijk tegenaan kan zitten. Dan spreken we meestal van pubers. Die minimum en maximum waarde is er om dokters veilige richtwaardes te geven binnen het grootste deel van de bevolkingsgroep.

Thanks voor de info!!. Wacht het even een tijdje af tot na een nieuwe bloedtest.
Daarna eventueel de vitamine D iets verhogen en fosfatidylserine toevoegen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.162
Cools:

Phosphatidylserine van soja of Phosphatidylserine van zonnebloem gemaakt, zit daar verschil in werking etc. in?

Bij Anabolic man staat dat: Soy lechitin can be quite estrogenic: http://anabolicmen.com/phosphatidylserine-testosterone/

Originally PS supplements were all derived from bovine brains, but when the mad cows disease panic started in the US, manufacturers pussied out and started deriving their supplements from plants. That’s why most of the phosphatidylserine on the market is now derived from soy lechitin.

Hij geeft ook mee dat: if you’re planning on getting your Phosphatidylserine through food, I recommend at least 100 grams of bovine brains a day, this would give you about 800 mg’s of Phosphatidylserine. Bovine brain, chicken heart, pig spleen, pig liver, and certain lechitins (sunflower and soy mainly) are all good sources of phosphatidylserine. However to reach the dosages used in the studies above supplementation is easier, but not required.

Hier een link naar hoeveel phosphatidylserine er per mg in 100 gram van bepaalde voedingsmiddelen zit: http://en.wikipedia.org/wiki/Phosphatidylserine

Zo kun je met bepaalde voedingsmiddelen afwisselen ook per dag aan phosphatidylserine komen, dan hoef je ook niet veel pilletjes met phosphatidylserine van soja of van zonnebloem gemaakt te slikken.

Verder: Wat vindt je van deze stack:

Mucuna Pruriens extract 5 gram, een extract heeft meer L-Dopa.
Posphatidylserine 600 mg liefst gemaakt uit zonnebloem.
L-carnitine (L-carnitine-L-tartarate ) 4 grams.

Deze supplementen hebben niet zo veel probleem verbindingen (phytolexins ) in zich, dus je kunt ze 2 weken pakken en een week stoppen, en opnieuw beginnen. Phosphatidylserine kun je wel continue gebruiken. Evenals vitamine D3.

Laatst bewerkt:
  • #2.164
Het bevat geen oestrogene stoffen omdat het gezuiverd wordt uit lecithine afkomstig van soja. Daar zitten geen oestrogene stoffen in.

Via voeding is moeilijk gezien de stof afbreekt bij verhitting.

Mucuna pruriens kan maar beperkt genomen worden gezien het L-dopa bevat wat in de hersenen omzet naar dopamine. Een hoge dopaminespiegel gedurende langere tijd kan negatief zijn voor je psyche.

• #2.165
Iemand heeft een negatief effect op het immuunsysteem gehad door pompoenpitolie. Mensen die zich zwakker en/of ziek voelen tijdens gebruik meteen stoppen.

Het is mogelijk gezien door de meerdere effecten van de actieve stoffen erin dat er een verlaagde weerstand kan optreden. Tijdens een kuur wordt die kans nog groter.

Als dit meer voorvalt dan wordt Red Maca weer de voorkeur.

10% korting bij XXL (voor mensen die PS van Swanson willen bestellen)

Ik heb een mandje 10g lijnzaad gegeten per dag en mijn vrije testosterone is van 12 nr deficit gegaan.gehalveerd dus(shbg te veel ).Total test was nog 420. Bij vorige meting 390.
Daarna heb ik gezien op int. dat er echt veeeeeel pytoestrogenen zit in lijnzaad meer dan 300.000 in 100g.
Ik denk da shbg is nr boven gegaan door die estrogenen. Sex drive nr beneden,ben echt rustig geworden.
Maar meestal lees ik da ik moet niet opletten op zo sort dingen en dat die pytoestrogenen van voeding kunnen test niveau niet beinvloeden.
Wa denk eraan?

• #2.168
Ik heb een mandje 10g lijnzaad gegeten per dag en mijn vrije testosterone is van 12 nr deficit gegaan.gehalveerd dus(shbg te veel ).Total test was nog 420. Bij vorige meting 390.
Daarna heb ik gezien op int. dat er echt veeeeeel pytoestrogenen zit in lijnzaad meer dan 300.000 in 100g.
Ik denk da shbg is nr boven gegaan door die estrogenen. Sex drive nr beneden,ben echt rustig geworden.
Maar meestal lees ik da ik moet niet opletten op zo sort dingen en dat die pytoestrogenen van voeding kunnen test niveau niet beinvloeden.
Wa denk eraan?

Je moet gezuiverde lijnzaadolie hebben, die bevatten vrijwel geen oestrogene stoffen.

Voor omega 3 raad ik wel walnoten aan, dagelijks handvol.

Pytoestrogenen van voeding hebben invloed op oestrogen in bloed ?

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:52 ----------

Pytoestrogenen van voeding hebben invloed op oestrogen in bloed ?
Vermijden? Is effect sterk ?
Ik ga volgende week nog een test doen maar nu al voel ik me anders meer manelijk :)

• #2.170
Het effect van fyto-oestrogenen uit voeding is vrijwel niets, buiten gezonde effecten.

Maar lijnzaadolie wat een geconcentreerd is gaat een te hoge hoeveelheid fyto-oestrogenen bevatten als deze niet gefilterd is.

Plantenextracten en essentiële oliën bevatten nog een hogere dosis. Vooral muntsoorten.

cools, wat raad jij aan betreft vit-d inname: iedere dag 5000iu, of is het beter 1x in de maand D-Cure Forte 100.000iu te pakken?

• #2.172
cools, wat raad jij aan betreft vit-d inname: iedere dag 5000iu, of is het beter 1x in de maand D-Cure Forte 100.000iu te pakken?

1x/maand is niet voldoende. Na 1 week is er al een sterke daling in de bloedwaardes en dit kan voor onregelmatige waardes zorgen.

1x/week 25000 tot 50000iu, afhankelijk van je bloedwaardes. Gezien de zon nu sterk genoeg is en in een juiste hoek staat is je eigen productie al vrij goed nu. 1000iu/dag zou ik als max aanbevelen als je voldoende zon krijgt, maar voor sommigen is het zelfs beter niets te nemen dan.

Even je bloed laten meten en zien dat je tussen de 40 a 50 ug/l zit.

Laatst bewerkt:
Thnx cools duidelijk verhaal.

Wat kun je verwachten van mucuna pruriens? Verhoogt het je test dat je er daadwerkelijk voordeel van hebt. Stukje uit de OP gelezen maar lijkt haast meer een verkoop praatje.

• #2.175
Wat kun je verwachten van mucuna pruriens? Verhoogt het je test dat je er daadwerkelijk voordeel van hebt. Stukje uit de OP gelezen maar lijkt haast meer een verkoop praatje.

Het verhoogt 100% zeker dopamine door omzetting van L-dopa wat het bevat. Dus dit geeft een daling in oestrogeen en prolactine met een stijging in testosteron. Nadeel is dat het de honger kan onderdrukken en langdurige inname is niet aan te bevelen.

Het verhoogt 100% zeker dopamine door omzetting van L-dopa wat het bevat. Dus dit geeft een daling in oestrogeen en prolactine met een stijging in testosteron. Nadeel is dat het de honger kan onderdrukken en langdurige inname is niet aan te bevelen.
Moeite wel waard om te proberen? Of zal het voor een 19-jarige niks doen?

• #2.178
  • #2.180
Oke thanks weet ik voldoende. Vit D pak ik al.

Je dopamine langdurig verhogen kan op termijn de kans op psychoses verhogen, dus niet aan te raden op je leeftijd gezien de gevoeligheid dan hoger ligt.

Ook hebben andere test boosters een legio aan mogelijke bijwerkingen die je niet wil hebben op een leeftijd waarbij je eigen test nog heel hoog is. Goede voeding en training verbeterd dit nog verder.

Terug
Naar boven