MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
Van de urmale.be site wordt ik echt schijtziek van. Kan nog steeds niet inloggen en had al een nieuw account aangemaakt. De site werkt voor geen meter.

Vandaar dat ik naar een nieuw adres voor fosfatidylserine op zoek ben en ben het volgende tegen gekomen:
http://www.vitaminesperpost.nl/Fosfatidyl-serine.html?gclid=CJ-y8vDD2rACFUYntAodzScn2g

Gratis verzending en bij het kopen van 4 stuks (4 x 60 capsules) betaal je per stuk (60 capsules van 150 mg) €25,86.

Nu is het nog de vraag hoe zuiver het is...
Bij het tabblad 'meer informatie' helemaal onderaan staat er 'Hooggeconcentreerd (100mg)'...

Als dit klopt, dan is de zuiverheid iets hoger als bij urmale.be en urmale.be is €0,98 goedkoper mits je boven een bedrag van €100 bestelt maar de zuiverheid is wel ietjes lager.

Edit:

200 mg (50% zuiverheid) = 100 mg voor €33,50 Urmale.be
200 mg ( zuiverheid -> = 133,33 mg voor €34,48 vitaminesperpost.nl en geen verzendkosten

Cools, kan jij dit bevestigen?

Nee bij urmale is het 200mg actieve stof(fofatidylserine) erin en 200mg rest(andere fosfolipiden), dat bedoelen ze met 50% zuiver.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 22:57 ----------

@ButchMcDick.
Waarom bestel je niet bij iHerb de versie van Jarrows Formula?
$18 voor 60 caps met 100mg (100% zuiverheid). Verzendig is afhankelijk van bestelde bedrag tussen de $4 en $6 dollar. Oja de verzending duurt wel tergend lang.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

100% zuiver kan niet. Op myprotein staat ook 100%, maar tussen haakjes 20%. Ze bedoelen(wat verkeerd is) dat er voor 100% het aantal mg fosfatidylserine inzit. Maar het is dus 20% en 80% reststof.

Gewoon naar het aantal mg fosfatidylserine per capsule zien. Dan zien hoe zuiver het is, dan weet wat de reststof is. Dus neem dat er 100mg inzit en het is 50%zuiver (gewonnen uit soja lecithine), dan zit er nog eens 100mg aan andere fosfolipiden uit lecithine in.

Plus uit Amerika betaal je nog eens douanekosten. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.

ik volg het niet meer, waar kan ik het nou best bestellen, bij urmale of myprotein?

35% omhoog na kwartiertje inspannen en cortisol 35% omlaag (voor de training ook al). Dit gebeurd zowiezo na een training, maar er is een statistisch significant verschil. Ook is er na een training normaal een cortisol piek(stijging), bij fosfatidylserine niet. Daarom dat ze getest hebben wat na een training gebeurt.

Meer testosteron, minder cortisol na training dankzij phosphatidylserine (J Int Soc Sports Nutr. 2008; 5: 11.)
http://www.ergogenics.org/supplement161.html#1

Groeihormoon is wel lager bij gebruikers, dit bevestig de verhoging van dopamine. Dopamine laat testosteron stijgen en cortisol zakken, maar groeihormoon ook zakken.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/serotonine-dopamine-gaba-evenwicht-309109/

Zou het positief kunnen uitpakken als je phosphatidylserine combineert samen met GABA voor tijdens het slapen?

Zou het positief kunnen uitpakken als je phosphatidylserine combineert samen met GABA voor tijdens het slapen?

Kijk onder topic Hersenen (Het dopamine-serotonine-GABA evenwicht). GABA verlaagt dopamine en testosteron.

Rare is (als fosfatidylserine via dopamine testosteron verhoogt en cortisol verlaagt) dat het HGH ook verhoogt.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jun 2012 om 21:35 ----------

ik volg het niet meer, waar kan ik het nou best bestellen, bij urmale of myprotein?

Als je hogere dosis aan goekopere prijs wil innemen bij myprotein. Er zit wel voor 80% andere fosfolipiden in. Deze hebben elk ook een specifieke werking in het lichaam. Maar bij Urmale is het ook 50%. De duurdere merken zoals AOV hebben zelfs ook maar 25%.

Maar de dosis dat erin zit is de dosis. Dus als er staat 200mg fosfatidylserine per capsule is het ook zo. Er zit gewoon extra aan andere fosfolipiden in. Bij sommige staan de verhoudingen erbij. Zal strax een even opzoeken als voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Ok.
Mijn probleem is dat ik geen ervaring hebt met paypal of visakaart betalingen.
Hoe betaal jij? via paypal?

Paypal, ff account aanmaken en visa en/of je bankaart aan koppelen. Nadien kan je er geld op storten via je bankkaart of gewoon rechtstreeks via visa. Makkelijkste is als je visa hebt wel direct via de site, want via paypal is het paar dagen wachten.

Gewoon visa nr invoeren, naam en ccv code en voila.

Paypal, ff account aanmaken en visa en/of je bankaart aan koppelen. Nadien kan je er geld op storten via je bankkaart of gewoon rechtstreeks via visa. Makkelijkste is als je visa hebt wel direct via de site, want via paypal is het paar dagen wachten.

Gewoon visa nr invoeren, naam en ccv code en voila.
heb geen visa, maar zal ff kijken.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jun 2012 om 22:39 ----------

Wat ik me trouwens afvroeg.
Dat van myprotein is in zakjes van 100 gr

Hoe wou je ooit 200 mg afwegen?
dan moet je toevallig wel een gevoelige weegschaal hebben

Laatst bewerkt:
heb geen visa, maar zal ff kijken.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jun 2012 om 22:39 ----------

Wat ik me trouwens afvroeg.
Dat van myprotein is in zakjes van 100 gr

Hoe wou je ooit 200 mg afwegen?
dan moet je toevallig wel een gevoelige weegschaal hebben

Er zit een schepje bij ;) Die weegt ongeveer 300mg af. Of idd een mg weegschaal, kost 25euro fzo.

Er zit een schepje bij ;) Die weegt ongeveer 300mg af. Of idd een mg weegschaal, kost 25euro fzo.
ah ok, nou toevallig heb ik zo weegschaal maargoed dat er een maadschepje erbij zit is helemaal top.
Net paypal account gemaakt btw, moet 3 dagen wachten voor ik eingelijk kan gebruiken.
niet dat ik dat erg vind, wel jammer dat het zo moet.
Hoelang duurd zo verzending van myprotein eigenlijks?

ah ok, nou toevallig heb ik zo weegschaal maargoed dat er een maadschepje erbij zit is helemaal top.
Net paypal account gemaakt btw, moet 3 dagen wachten voor ik eingelijk kan gebruiken.

Een weekje normaal.

Ik vraag me nog altijd wel af hoeveel doseringen er uit zo een 100gram gaat dan. Al ik bereken, 100gram is 100.000mg, dan zit er 500 doseringen van 200mg in. Van die 200mg is 20% fosfatidylserine, dus 40mg. Voor 200mg actieve stof moet je dan 1 gram nemen.

Dat betekent dat er uit 100gram, 100 doseringen gaan. Aan 800mg (om ruim te nemen) zit je dan aan 4 gram per dag en dus 25 dagen.

Ik heb nog geen mail terug gehad en wil de samenstelling van de reststof ook wel eens weten (andere fosfolipiden verhouding). Want elk heeft ook specifieke effecten en toch handig om te weten dan. Urmale is ook wel 'maar' 50%, maar dat is al 1/4 minder aan reststof.

Trouwens duurder betekent niet zuiverder heb ik gemerkt bij andere merken. Maar uiteindelijk betaal je er wel meer voor.

Laatst bewerkt:
Mail van myproteïn. Mijn veronderstelling en berekening klopt dus.

The purity is 20%.

Appearance Powder Conforms
Colour Yellow Brown Conforms
Phosphatidylserine & Lysophosphatidylserine - 20.0 % 20.0%
Other Phospholipids & Glycerides - 76.0 % 76.0%
Vitamin C - 2.0 % 2.0%
Silicon Dioxide - 2.0 % 2.0%
Moisture Max 5.0% Conforms

Lysophosphatidylserine? Even opzoeken en er ontbreekt 5% aan stof. En hoeveel % van die 20% is lyso?

http://en.wikipedia.org/wiki/Lysophosphatidylserine

Ook een activator van het adaptief immuunsysteem, specifiek neutrofielen, zoals beta glucaan dus.

Lysophosphatidylserine as histamine releaser in mice and rats.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6206697

Het kan histamine verhogen, fosfatidylserine zou dit ook kunnen doen. Maar fosfatidylserine is geen activator van neutrofielen in principe.

Phosphatidylserine: Selective Enhancer of Histamine Release
http://www.sciencemag.org/content/173/4001/1034.abstract

A phosphatidylserine species inhibits a range of TLR- but not IL-1beta-induced inflammatory responses by disruption of membrane microdomains.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18832719

Beiden hebben dus mogelijk effect op histamine, maar fosfatidylserine werkt waarschijnlijk anders op het immuunsysteem. fosfastidylserine is een onderdrukker.

The phosphatidylserine receptor signalling switch.
http://www.nature.com/nrm/journal/v2/n8/fig_tab/nrm0801_627a_F6.html

PHOSPHATIDYLSERINE AND RELATED LIPIDS
[Link niet meer beschikbaar]

Andere werking in het lichaam dus. Wel interessante informatie in laatste link over combinaties voor sterkere werking.

Is dat spul goed? Merk je er echt wat van?

yep, topspul vind ik.

Hoeveel per dag neem je? En bestel je dat bij myprotein?

Tussen 400 en 800mg per dag neem ik. Zou met 200 beginnen en opvoeren tot gewenste dosis. Kan zijn dat 200 genoeg is voor een ander. Zo kan je verschil in dosis ook vergelijken.

Voorlopig bestel ik bij urmale(onderaan eerste post, pagina 1 staat link),50% zuiver, en binnekort bij myprotein is proberen (20% zuiver). Beperkt de kosten wat.

Thnx!
Heb de tryptofaan van XXL nog staan en dat is incl B3 en B6, dan gaat die weer op mijn menu. Enige irritante met dat spul is timing want mag niet met zuivel en dat neem ik feitelijk de hele dag door.

Lees nog ff onderstaande topic. Wat nieuwe info hierover. Feit is wel dat je het evenwicht best niet kan verstoren. Dus combi mucuna pruriens en tryptofaan of B6 is zeker niet slecht. Aan de andere kant heeft tryptofaan tegengestelde effecten, alleen B6 is dan misschien een betere oplossing.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/serotonine-dopamine-gaba-evenwicht-309109/

Laatst bewerkt:

Ik heb even herberekent. Het zijn zakken van 100gram. Dus 100.000mg waarvan 20% fosfatidylserine is, komt op 20.000mg.

Als je 800mg per dag wil nemen zit je aan 25 dagen.

Myprotein geeft aan dat er 333 servings in een zak zit. 100.000mg/300mg is 333 inderdaad. Maar dan heb je maar 60mg binnen.

Kosten:35 pond incl verzending. Is ongeveer 44 euro.

Bij Urmale is het 70euro voor 120caps van 200mg actieve stof (400mg aan 50%). Op 800mg/dag komt dit op 30 dagen.

Dus prijs in verhouding met het aantal dagen: Bij Urmale 70euro voor 30 dagen en bij myprotein is het 53euro voor 30 dagen.

Dus gezien de zuiverheid en de kosten is Urmale een betere optie, maar myprotein is ook goed en er zit een andere interessante fosfolipide bij, Lysophosphatidylserine (stimuleert immuunsysteem). De vraag is nog wel wat de verhouding is tussen de 2 en of dit betekent dat er dan minder fosfatidylserine inzit.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 17:15 ----------

Een andere optie zou kunnen zijn het aminozuur L-serine te nemen.

Phosphatidylserine is biosynthesized in the body by condensing the amino acid serine with CDP-activated phosphatidic acid.[15] It is also an important precursor of phosphatidylethanolamine and phosphatidylcholine, although in animals the pathway to generate phosphatidylcholine from phosphatidylserine only operates in the liver
http://en.wikipedia.org/wiki/Phosphatidylserine

Het zit ook hoog in bepaalde voeding zoals tonijn. Bij tonijn raad ik zwarte thee aan en een stuk volkorenbrood om opname van mogelijk kwik te verhinderen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Serine
Serine is important in metabolism in that it participates in the biosynthesis of purines and pyrimidines. It is the precursor to several amino acids including glycine and cysteine, and tryptophan in bacteria. It is also the precursor to numerous other metabolites, including sphingolipids and folate, which is the principal donor of one-carbon fragments in biosynthesis.

D-Serine, synthesized in the brain by serine racemase from L-serine (its enantiomer), serves as both a neurotransmitter and a gliotransmitter by activating NMDA receptors, making them able to open if they then also bind glutamate. D-serine is a potent agonist at the glycine site of the NMDA-type glutamate receptor. For the receptor to open, glutamate and either glycine or D-serine must bind to it. In fact, D-serine is a more potent agonist at the glycine site on the NMDAR than glycine itself. D-serine was only thought to exist in bacteria until relatively recently; it was the second D amino acid discovered to naturally exist in humans, present as a signalling molecule in the brain, soon after the discovery of D-aspartate. Had D amino acids been discovered in humans sooner, the glycine site on the NMDA receptor might instead be named the D-serine site.[8]

http://en.wikipedia.org/wiki/NMDA_receptor

L-serine heeft ook een stimulerende werking op het immuunsysteem (aanmaak immunoglobulinen) ipv van de verlaging bij fosfatidylserine.

Laatst bewerkt:
Dit gaat me net weer wat te diep voor mijn niveau.

Maar l-serine is dus een voorloper van fosfatidylserine.
Met andere woorden, van L-serine word fosfatidylserine in het lichaam gemaakt?

Anyways, ik heb die van urmala net binnen, van myprotein is ook onderweg.
Staat alleen geen gebruiksaanwijzing bij... Kun je dit gewoon op de lege maag innnemen of met de maaltijd? of wat is het beste, of maakt het geen ruk uit?
Wanneer kun je er wat van merken?

Je zei trouwens paar paginas terug iets over fenugriek, dat het positieve en negatieve extracten bevat?
(weet ff niet meer zo uit het hoofd waar precies over ging)

Maargoed, kwam zonet ric's corner tegen die had ook over fenugreek en gaf het als tip.
http://videos.bodybuilding.com/watch/74522/rics-corner-tip-of-the-week-fenugreek

Gaat dus over een supplement, dus weet niet of daar wel de goeie extracten van fenugreek inzitten...

Terug
Naar boven