AndroidHealthClinic

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

35% omhoog na kwartiertje inspannen en cortisol 35% omlaag (voor de training ook al). Dit gebeurd zowiezo na een training, maar er is een statistisch significant verschil. Ook is er na een training normaal een cortisol piek(stijging), bij fosfatidylserine niet. Daarom dat ze getest hebben wat na een training gebeurt.

/
Ik doelde meer eigenlijk op gewoon overdag net als apartic 40% verhoogd.

die fosfatidylserine he? moet je dat opbouwen? of kun je gelijk 800 mg achterover gooien?

• Topic Starter Topic Starter
Ik doelde meer eigenlijk op gewoon overdag net als apartic 40% verhoogd.

die fosfatidylserine he? moet je dat opbouwen? of kun je gelijk 800 mg achterover gooien?

Ook ongeveer 35% overdag. Fosfatidylserine kan je gewoon aan de gewenste dosis beginnen. Best is eerst een paar dagen op 200mg te beginnen en aan te zien wat voor effect het heeft. Zo kan je langzaam verhogen indien nodig en vergelijken.

klopt ja, over een jaar of 2 weten we veel meer erover en kunnen dan concluderen of schadelijk is ofniet want dan kunnen we pas verschillende onderzoeken met elkaar vergelijken.

bestaan er trouwens aminozuren die schadelijk kunnen zijn?
Enkel een tekort aan aminozuren kan schadelijk zijn. Een uitbundigheid aan aminozuren wordt gebruikt als energiebron en eventueel herstel van spierschade.

Enkel een tekort aan aminozuren kan schadelijk zijn. Een uitbundigheid aan aminozuren wordt gebruikt als energiebron en eventueel herstel van spierschade.

Klopt niet: Methionine bijvoorbeeld, een aminozuur kan homocysteine in het bloed verhogen wat leidt tot verhoogd risico op hart-en vaatziekten. (http://lpi.oregonstate.edu/f-w99/vascular.html)
Bovendien, als je bijvoorbeeld 1 aminozuur hoger gaat doseren dan andere aminozuren, dan kan er een onbalans ontstaan in het lichaam, en dat kan ook schadelijke gevolgen hebben.

Vitamine B6 + foliumzuur.

Over het onbalans heb je inderdaad gelijk. Echter, bij een fatsoenlijk voedingsschema lijkt mij dit vrijwel onmogelijk.

Ook wat betreft methionine heb ik gelijk, als je een beetje kunt lezen tenminste;-)
Bovendien, hardcorebuilder stelde zijn vraag niet in het kader van een voedingsschema lijkt me. Het gaat hier immers om supplementatie.

Bovendien, als je bijvoorbeeld 1 aminozuur hoger gaat doseren dan andere aminozuren, dan kan er een onbalans ontstaan in het lichaam, en dat kan ook schadelijke gevolgen hebben.
Is dat zo?
Ik d8 dat je een teveel aan eiwit/aminuzuren gewoon uit pist of opgeslagen werd als vet.
Ik vind daarom ook beetje raar waarom de aparatic acid zo ongezond zou kunnen zijn.

Uiteindelijk wel, maar voordat het uitgeplast/opgeslagen is, gebeuren er een heleboel dingen in je lichaam om het maar even eenvoudig te houden.
Ik zeg niet dat aspartic acid ongezond is bij een hogere dan normale inname - we weten het op dit moment gewoon niet. We weten wel dat bij verhoogde inname op korte duur (2-4 weken) het niet direct schadelijk lijkt te zijn. Maar dat zegt eigenlijk weinig tot niets over het gebruik op lange duur.

Voor biggen wel :D (ik las onderzoeken hierover), maar voor de mensen? Heb gij een bron?

Ook wat betreft methionine heb ik gelijk, als je een beetje kunt lezen tenminste;-)
Bovendien, hardcorebuilder stelde zijn vraag niet in het kader van een voedingsschema lijkt me. Het gaat hier immers om supplementatie.
Nogmaals, Vitamine B6 + foliumzuur.

Nogmaals, Vitamine B6 + foliumzuur.

Dude, je weet de zaken niet uit elkaar te halen. Hardcorebuilder vroeg of aminozuren schadelijk kunnen zijn. Teveel methionine kan de kans op hart- en vaatziekten verhogen. Dat je dat kan tegengaan door flinke doseringen vit b6 en fol.zuur te nemen, is iets anders.

Je bent hopeloos.

Klopt niet: Methionine bijvoorbeeld, een aminozuur kan homocysteine in het bloed verhogen wat leidt tot verhoogd risico op hart-en vaatziekten. (http://lpi.oregonstate.edu/f-w99/vascular.html)

Klopt, bepaalde aminozuren zoals L-dopa en tryptofaan kunnen een onbalans tussen dopamine en serotonine veroorzaken. Zelfde voor L-glutamine op GABA. (Topic Hersenen)

Teveel is zeker niet goed, zelfde voor vitamines en mineralen.

Thanks voor de assist, Cools! ;-)

leuk topic cools

Als het goed is, is bodyenfitshop ermee bezig, athans dat werd me twee weken geleden verteld.

Edit:
Die van myprotein is wel verdomde goedkoop, 250 servings (@400mg) voor 30 pond exc verzendkosten.
Zit nu aan 15 euro voor 60 caps a' 100mg per stuk.

Ik ga hem deze week bestellen ;) Het is vooral het aantal mg fosfatidylserine in totaal dat belangrijk is. Ik zie wel nergens wat staan van aantal servings.

Normaal hou ik wel van meer dan 90% zuiver, maar gezien de reststof andere fosfolipiden zijn kan het ermee door (en prijs natuurlijk)

Van de urmale.be site wordt ik echt schijtziek van. Kan nog steeds niet inloggen en had al een nieuw account aangemaakt. De site werkt voor geen meter.

Vandaar dat ik naar een nieuw adres voor fosfatidylserine op zoek ben en ben het volgende tegen gekomen:
http://www.vitaminesperpost.nl/Fosfatidyl-serine.html?gclid=CJ-y8vDD2rACFUYntAodzScn2g

Gratis verzending en bij het kopen van 4 stuks (4 x 60 capsules) betaal je per stuk (60 capsules van 150 mg) €25,86.

Nu is het nog de vraag hoe zuiver het is...
Bij het tabblad 'meer informatie' helemaal onderaan staat er 'Hooggeconcentreerd (100mg)'...

Als dit klopt, dan is de zuiverheid iets hoger als bij urmale.be en urmale.be is €0,98 goedkoper mits je boven een bedrag van €100 bestelt maar de zuiverheid is wel ietjes lager.

Edit:

200 mg (50% zuiverheid) = 100 mg voor €33,50 Urmale.be
200 mg ( zuiverheid -> = 133,33 mg voor €34,48 vitaminesperpost.nl en geen verzendkosten

Cools, kan jij dit bevestigen?

Laatst bewerkt:
@ButchMcDick.
Waarom bestel je niet bij iHerb de versie van Jarrows Formula?
$18 voor 60 caps met 100mg (100% zuiverheid). Verzendig is afhankelijk van bestelde bedrag tussen de $4 en $6 dollar. Oja de verzending duurt wel tergend lang.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat zijn de betalingsmogelijkheden? Alleen met creditcard toch? :(

Ja dat wel.
BF moet het gewoon in het assortiment nemen :D.

Terug
Naar boven