Fitness Seller

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Cools, zou phosphatydylserine nog beter werken als je er tyrosine bij neemt?
En wat neem jij nu zelf eigenlijk voor een testo-boosters?

• Topic Starter Topic Starter
Heb via een telefoontje al de waarden gekregen. Ging wel snel en kon zo onmogelijk alles noteren! De dokter ging me wel later nog alle resutaten afprinten. Maar wanneer is nog wel de vraag. Wat ik enkel dus vlug kan medelen is dat mijn testosteron 139 was. Zeer laag want de waarden zitten tussen 250 en 500. En nu was hij 240. Nog laag dus maar iets hoger ( door vit D? ) Post later alles wel in details als ik van alles een copie heb gekregen.

Heb via een telefoontje al de waarden gekregen. Ging wel snel en kon zo onmogelijk alles noteren! De dokter ging me wel later nog alle resutaten afprinten. Maar wanneer is nog wel de vraag. Wat ik enkel dus vlug kan medelen is dat mijn testosteron 139 was. Zeer laag want de waarden zitten tussen 250 en 500. En nu was hij 240. Nog laag dus maar iets hoger ( door vit D? ) Post later alles wel in details als ik van alles een copie heb gekregen.

Hoe oud ben je (gewoon dat ik even afstem of het de moeite is om dat eens te laten testen)?

Dat is al een statistisch significant verschil. Ik zou je vitamine D verhogen tot 3000 a 5000iu per dag.

Neem je nog wat anders van supplementen? Want de waardes zijn zeer laag idd. Boven de 200 is al goed, maar je zou tussen de 300 a 400 moeten zitten.

Dat is al een statistisch significant verschil. Ik zou je vitamine D verhogen tot 3000 a 5000iu per dag.

Neem je nog wat anders van supplementen? Want de waardes zijn zeer laag idd. Boven de 200 is al goed, maar je zou tussen de 300 a 400 moeten zitten.

Denk dus zelf ook wel dat vit d haar bewijs heeft geleverd.
Ik neem nu 2500iu per dag, multivit, omega3 en een dieet. Heb vorig jaar eens op 500 gezeten toen ik androgel nam. Heb trouwens nu weer een voorschrift voor de volgende 3 maanden. Zou jij in mijn plaats terug beginnen met die gels?

Neem nu de vitamine d3 5000iu om de 2 dagen. maar mijn vraag was:

intimidate bevat 99% Pure N-Methyl-D-Aspartic Acid, is dit hetzelfde als d-aspartic acid van B&F.

Of zit hier nog een verschil tussen?

Hoe wil jij hierover statistische significantie meten??

Hoe wil jij hierover statistische significantie meten??

Beter anders geformuleerd:p Het is al een vrij groot verschil moet dat zijn;), waarvan de kans wel eens groot kan zijn dat het door vit D komt. Dit als voordien meerdere malen een zelfde lage waarde is gemeten zonder een stijging zoals deze, zonder middelen (externe factoren). Het was nog vrij vroeg in de ochtend en was al een paar uren bezig.

Maar statistisch gezien is het verschil groot genoeg om toeval te zijn, dus het is significant. Meestal schommelen deze waardes niet zo bij low T men.

Maar dat mag ik niet gebruiken in dit geval, omdat ik geen regelmatige metingen heb en factoren weet om dingen uit te sluiten die hier invloed op kunnen hebben.

Laatst bewerkt:
Denk dus zelf ook wel dat vit d haar bewijs heeft geleverd.
Ik neem nu 2500iu per dag, multivit, omega3 en een dieet. Heb vorig jaar eens op 500 gezeten toen ik androgel nam. Heb trouwens nu weer een voorschrift voor de volgende 3 maanden. Zou jij in mijn plaats terug beginnen met die gels?

Verhoog je vit D naar 3500iu per dag. Na een tijdje nog eens laten meten en afhankelijk van de waarde kan je nog verhogen (als je wil kan je meteen naar 5000iu verhogen). Elke 100iu geeft een stijging van 1μg/l (ng/ml) in het bloed, ongeveer dan. En je kan best tussen de 40 a 50μg/l (vitamine D gehalte) liggen.

Androgel gaat je eigen productie nog verder onderdrukken en afhankelijker maken, dus zou het niet doen.

Multivit zou ik niet meer nemen omdat bepaalde vitaminen testosteron kunnen verlagen, vitamine A is er zo een.

Laatst bewerkt:
Dacht 3maanden andro te doen om zo toch wat beter te herstellen. Maar goed ik ga het even nog aan de kant leggen en testen of ik met extra vit d naar de 300 kan! Ben serieus benieuwd ernaar! En zal U ook op de hoogte houden. ;)

Dacht 3maanden andro te doen om zo toch wat beter te herstellen. Maar goed ik ga het even nog aan de kant leggen en testen of ik met extra vit d naar de 300 kan! Ben serieus benieuwd ernaar! En zal U ook op de hoogte houden. ;)

Na het stoppen hiervan zou je eigen test nog lager zakken en begin je weer vanaf 0.

Dus doorzetten nu ;) Verdubbel je vit D maar naar 5000iu. Dit zou je tussen de 50 a 60μg/l vitamine D gehalte moeten brengen. Optimale waardes voor testosteron in principe, zeker voor jou.

Dit zou jou test juist boven de 300 kunnen brengen, tot max 350 (dit als de stijging alleen door vit D is gebeurd en de stijging recht evenredig is met de dosis). Dat verschil zal je wel voelen;) en die waarde is ook meteen perfect voor je leeftijd.

Ben je vit D gelijktijdig met multvit en omega 3 begonnen?

Laatst bewerkt:
Neen omega 3 en de multivit neem ik jaren. Vit d sinds ik dit topic gelezen :rolleyes:
Kan je mij nog iets veilig aanraden om extra te nemen?

Hoe lang zij je test waardes al rond dat gehalte?

Ik zou eerst alleen vitamine D nemen. Gezien jou oestrogeen ook laag is ben je beperker is wat je kan nemen. Fosfatidylserine kan je nadien mss gebruiken als extra boost.

Hoe lang zij je test waardes al rond dat gehalte?

Zeker al 10 jaar. Zag dit steeds bij men jaarlijkse controle. Enkel de laatste jaren heb ik men bloed 3 x per jaar laten controleren door omstandigheden en vroeg gewoon telkens om men test waarden en alles erond steeds mee te controleren.

Zeker al 10 jaar. Zag dit steeds bij men jaarlijkse controle. Enkel de laatste jaren heb ik men bloed 3 x per jaar laten controleren door omstandigheden en vroeg gewoon telkens om men test waarden en alles erond steeds mee te controleren.

Dus dit is de eerste keer dat je waarde rond 240 is?

Dus dit is de eerste keer dat je waarde rond 240 is?

Yep, ongeveer toch ja. Zat meestal onder de 200. Daarmee dat ik die androgel vorig jaar ook al is gekregen had. Zat zelfs eens ergens op 130.
Maar jij bent zeker dat wanneer ik naar 5000iu ga ik geen schade kan oplopen he? Want dit is dus het dubbele dat er op mijn pot vit d staat voorgeschreven. Gewoon maar om zeker te zijn;)

Yep, ongeveer toch ja. Zat meestal onder de 200. Daarmee dat ik die androgel vorig jaar ook al is gekregen had. Zat zelfs eens ergens op 130.
Maar jij bent zeker dat wanneer ik naar 5000iu ga ik geen schade kan oplopen he? Want dit is dus het dubbele dat er op mijn pot vit d staat voorgeschreven. Gewoon maar om zeker te zijn;)

Nou, dit maakt de kans weer een stuk groter dat je stijging door vitamine D is ;). Je bent de ultieme testpersoon hiervoor wel.

100% zeker, tot 10000iu/dag gedurende 4 jaar is veilig bevonden in onderzoek. Op je pot vitamine D kunnen ze schrijven wat ze willen en supplementenbedrijven hebben hier niet echt verstand van.

Ik zelf neem 10000iu per dag. Ben begonnen met 3500iu/dag, toen 7000iu en nu 10000iu. Ik slik mijn weekdosis zelfs in een keer, 75000iu per week dus.

---------- Post toegevoegd Sun 9 Dec 2012 om 10:11 ----------

Neem nu de vitamine d3 5000iu om de 2 dagen. maar mijn vraag was:

intimidate bevat 99% Pure N-Methyl-D-Aspartic Acid, is dit hetzelfde als d-aspartic acid van B&F.

Of zit hier nog een verschil tussen?

http://en.wikipedia.org/wiki/N-Methyl-D-aspartic_acid

NMDA is an excitotoxin (it kills nerve cells by over-exciting them); this trait has applications in behavioral neuroscience research

Hoop van niet.

ER zijn 3 vormen op de markt zo te zien, D-Aspartic Acid, D-Sodium-Asparate en N-Methyl-D-Aspartic Acid.

Dus zou het bij D-Asparatic Acid houden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven