AndroidHealthClinic

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Ik had een combi van D-asperic acid, vit D, ZMA en PS in gedacht. Enige opmerkingen hierover of betere keuze mogelijkheden ?

ZMA verhoogt de testosteron niet... als we de onderzoeken mogen geloven. Zelf neem ik wel ZMA want slaap er dieper door en is beter voor mijn herstel. Daarnaast neem ik PS en vitamine D.

D-asperic acid heb ik ooit geprobeerd, en de eerste week ging het erg goed, maar daarna merkte ik er niks meer van... en koop het ook niet meer.

@cools: laat ik nu net 3 x 100 caps granaatappel extract besteld hebben was in de aanbieding voor net geen 45€ lol

Hoe lang raad je aan, 4/6 weken en dan zelfde periode af en wat voor dosering? Zal volgende maand ps bestellen ;-)

• Topic Starter Topic Starter
ZMA verhoogt de testosteron niet... als we de onderzoeken mogen geloven. Zelf neem ik wel ZMA want slaap er dieper door en is beter voor mijn herstel. Daarnaast neem ik PS en vitamine D.

D-asperic acid heb ik ooit geprobeerd, en de eerste week ging het erg goed, maar daarna merkte ik er niks meer van... en koop het ook niet meer.

Zink en magnesium verhogen vrij testosteron wel. Dit zie je niet bij de bloedtesten als je SHBG niet meet.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 20:41 ----------

@cools: laat ik nu net 3 x 100 caps granaatappel extract besteld hebben was in de aanbieding voor net geen 45€ lol

Hoe lang raad je aan, 4/6 weken en dan zelfde periode af en wat voor dosering? Zal volgende maand ps bestellen ;-)

Dat is nogal wat. Hoe sterk zijn de extracten? % ellaginezuur (ellagic acid) staat erop. Meestal 40%.

1 per dag op 500mg is meer dan voldoende, 250 al. Moet je eens testen. 4 a 6 weken.

Zink en magnesium verhogen vrij testosteron wel. Dit zie je niet bij de bloedtesten als je SHBG niet meet.

Dacht ik ook... zeker de functie van zink.

Enja het effect van ZMA op slaap merk ik wel.

Oei, ja bij mij in de fitness was iemand net zeer te spreken over d-asparic. Misschien dat ik eens 1 pot kan aanschaffen om te testen.

D-asparatic acid zou werken via cAMP en cGMP. Dit betekent ook verhoging van prostaglandines en th2 cytokinen immuunsysteem. Verlaging van th1 cytokinen.

Maar in principe gebeurd dit altijd bij het verhogen van testosteron. Vraag is hoe het nu juist werkt hoe lang is het werkzaam?

Trouwens dit is ook meteen de reden waarom test gebruikers in hoge dosis 'test flu' krijgen. Verhoging prostaglandines, asperine en andere NSAIDS remmen hun productie via COX inhibitie. Ook het remmen van cAMP verlaagt deze in principe.

Laatst bewerkt:
cAMP onderdrukken is toch goed (even terug gaan in mijn geheugen van fysiologie), de reden waarom uithoudingstraining voor krachttraining wordt afgeraden is dat er een verhoogde activiteit ontstaat van cAMP waardoor een mtor zijn werking wordt verlaagd en spiergroei tegen gaat.

De duur zou wel handig zijn voor het bepalen van de inname tijd.

cAMP onderdrukken is toch goed (even terug gaan in mijn geheugen van fysiologie), de reden waarom uithoudingstraining voor krachttraining wordt afgeraden is dat er een verhoogde activiteit ontstaat van cAMP waardoor een mtor zijn werking wordt verlaagd en spiergroei tegen gaat.

Is nogal bepalend binnen wat voor cel het is he met 'n second messenger. En volgens mij doel je op AMPK, dat is een bekende inhibitor van mTOR.

Edit: aan je beschrijving te zien doel je op AMPK ja.

Is nogal bepalend binnen wat voor cel het is he met 'n second messenger. En volgens mij doel je op AMPK, dat is een bekende inhibitor van mTOR.

Edit: aan je beschrijving te zien doel je op AMPK ja.

Jup sorry, me vergist dus !

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 21:40 ----------

Blijkbaar zou er toch een verband zijn tussen mTORC1 (onderdeel van mtor) en cAMP.

Testosteron verhoogt cAMP, D-asparatic en alle test booster doen dit.

En
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyclisch_adenosinemonofosfaat

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 22:12 ----------

Eentje per dag ;)

@cools; dan kan ik voorlopig vooruit en nu maar hopen dat het lang houdbaar is ;-)

Jup sorry, me vergist dus !

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 21:40 ----------

Blijkbaar zou er toch een verband zijn tussen mTORC1 (onderdeel van mtor) en cAMP.

Wel AMP zou ik begrijpen, daar AMPK reageert op zowel ATP (remmend) en AMP (activerend) d.m.v. allosterische regulatie, en dus concentratie afhankelijk. En zodoende dus als antagonist fungeert.

cAMP zou ik juist als agonist verwachten voor mTORC1.

Edit:
zie http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20837708, zorgt dus voor een verhoogde interactie tussen Rheb en mTOR, dus mTORC1 agonist.

Laatst bewerkt:
Cools, is vitamine (in hoge dosis) b12 wat voor jou? Ik gebruik het nu 8 dagen.

Wat ik tot nu toe heb gemerkt:
- Ben rustiger geworden
- Concentratie is flink toegenomen
- Slaap veel langer door

Helaas (nog) geen pomp, meer vasculariteit en/of meer energie en hopelijk krijg ik er niet meer honger van. ;)

Cools, is vitamine (in hoge dosis) b12 wat voor jou? Ik gebruik het nu 8 dagen.

Wat ik tot nu toe heb gemerkt:
- Ben rustiger geworden
- Concentratie is flink toegenomen
- Slaap veel langer door

Helaas (nog) geen pomp, meer vasculariteit en/of meer energie en hopelijk krijg ik er niet meer honger van. ;)

Heb er wat naar zitten zoeken, maar effecten op testosteron vind ik niet. Er zijn wel wat effecten op immuunsysteem, maar is nog onduidelijk.

Als je er wat positiefs van merkt zou ik het gewoon nemen.

Wel AMP zou ik begrijpen, daar AMPK reageert op zowel ATP (remmend) en AMP (activerend) d.m.v. allosterische regulatie, en dus concentratie afhankelijk. En zodoende dus als antagonist fungeert.

cAMP zou ik juist als agonist verwachten voor mTORC1.

Edit:
zie http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20837708, zorgt dus voor een verhoogde interactie tussen Rheb en mTOR, dus mTORC1 agonist.

Uhu, over vorige van ampk had je gelijk, had mijn termen gemixt, idd dat onderzoek had ik gelezen, daarbij is het verband zeer duidelijk.

Heeft iemand hier ervaring met EvoTest
BSN???

Terug
Naar boven