Fitness Seller

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Weet ik, moet nu zelf onderzoek doen moleculair biologisch gebied. Ik geef ook aan dat van significantie geen sprake is, maar ik bedoelde ook meer resultaten zoals René ze aangeeft. Je lekkerder in je vel voelen, minder lamlendig en meer toename van spiermassa zou theoretisch dan ook het gevolg zijn toch, in hoeverre anders is niet bekend. Ik neem nu ook de vit d3 5000iu elke dag die ik bij xxl besteld heb en ik voel me gewoon beter nu aangezien ik ieder jaar een vitd tekort had.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 15:56 ----------

Dat zijn toch heel subjectieve gevoelens. Veel mensen voelen zich plots beter als je ze een potje in handen drukt - placebo-effect.
Van de meeste testosteronboosters is niet wetenschappelijk bewezen dat ze werken, en/of ze bevatten stoffen in zulke grote hoeveelheden waarvan niet bekend is wat de (schadelijke) gevolgen voor gebruik op lange termijn zijn.

Als je een vit D tekort hebt, dan is het idd goed om dat aan te vullen en ik kan me voorstellen dat je daa iets van merkt - zeker geen placebo;-)

:scratch: lees even alles terug en je vraag is beantwoord. eerst lezen en dan replyen AUB ;)

Take it easy, sjonge jonge; test te hoog ?? :cool:
Dit topic gaat over test-boosters, er worden zoveel besproken, jij had het in een vorige post over N-Methyl-D-Aspartic Acid dus ik vraag gewoon waarmee zij hun test hadden verhoogd hadden meer niet.:scratch:

Volgens mij zuurkool met rode bieten.

Kom maar op met de studies die bewijzen dat dat de test verhoogd. :D

Take it easy, sjonge jonge; test te hoog ?? :cool:
Dit topic gaat over test-boosters, er worden zoveel besproken, jij had het in een vorige post over N-Methyl-D-Aspartic Acid dus ik vraag gewoon waarmee zij hun test hadden verhoogd hadden meer niet.:scratch:

Haha.. mijn test was wat laag juist en daarom gebruik ik nu al een tijdje deze testbooster :D. Ik ben benieuwd wat de bloedwaarden aangeven volgende maand.

Maar logisch was je vraag niet, als je testosteron spuit dan schiet je testosteronwaarde omhoog maar je LH en FSH omlaag. En je verpest dan totaal je eigen hormoonhuishouding.

Elke lidstaat gaat anders met deze wetgeving om. Probleem is dat je in sommige landen helemaal niets meer mag zeggen. Cafeine mag je bijvoorbeeld ook niets van zeggen of van een pre workoutbooster, terwijl iedereen die deze neemt weet dat je er veel energie van krijgt en meer pomp. Op de pot hebben wij dan ook geen claims staan.

Hele wazige wetgeving dus... idee is goed maar de database met claims die je mag maken slaat totaal nergens op.

Ik ben ervan overtuigd dat er enorm veel producten zijn die claims maken die niet waar te maken zijn.
Maar ik ben het met je eens, ik vind deze wet ook nergens op slaan.
Gezondheidsclaims zouden gewoon toegestaan moeten zijn - een vermelding op het product dat de claim wel/niet wetenschappelijk aangetoond is, zou moeten volstaaan.

Van sommige stoffen, zoals cafeïne weet bijvoorbeeld iedereen dat het energie geeft - daar heb je geen onderzoek voor nodig, en er zijn ook stoffen, bijvoorbeeld q10 waarvan veel positieve eigenschappen vermoedt worden maar waarnaar nog meer wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden.
Nu mag het publiek daar niet meer over geïnformeerd worden via de producten...belachelijk. De staat weet wel wat goed is voor het domme volk....mooi staaltje bemoeienis van Europa.

Maar dat off-topic.

Ik ben ervan overtuigd dat er enorm veel producten zijn die claims maken die niet waar te maken zijn.
Gezondheidsclaims zouden gewoon toegestaan moeten zijn - een vermelding op het product dat de claim wel/niet wetenschappelijk aangetoond is, zou moeten volstaaan.

Van sommige stoffen, zoals cafeïne weet bijvoorbeeld iedereen dat het energie geeft - daar heb je geen onderzoek voor nodig, en er zijn ook stoffen, bijvoorbeeld q10 waarvan veel positieve eigenschappen vermoedt worden maar waarnaar nog meer wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden.
Nu mag het publiek daar niet meer over geïnformeerd worden via de producten...belachelijk. De staat weet wel wat goed is voor het domme volk....mooi staaltje bemoeienis van Europa.

Maar dat off-topic.

De wet is goed vind ik maar de uitvoering is helaas erg slecht. Jij zegt nu dat cafeine energie geeft maar het is verboden dat op het product te zetten. Je mag zelfs helemaal niets zeggen over cafeine.

Wat je een beetje krijgt met dat soort onrealistische wetgeving is, zoals Rene al aangeeft, zeer beperkte claims. En mocht er een claim tussenzitten die onjuist is, maar wel goedgekeurd is (laten we wel wezen: ze zitten daar ook nog wel eens fout), dan heeft de consument alsnog een heel sterk geloof erin dat het klopt. Immers krijg je dat met dat soort wetgeving.

Terwijl nu de consument het altijd wel met 'n korreltje (en soms 'n vaatje) zout neemt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.127
Op het eerste zicht hebben XXl en B&F wel heel goede testboosters geproduceerd nu. DAA + een stof die vrije test levels verhoogt (Divanil of fenugreek) + iets dat de omvorming tot oestrogeen tegengaat = winner. Eindelijk een complete booster. Heb alpha muscle al besteld, maar ben grote fan van divanil, en ga die xtreme test daarom ook in huis halen :)

Btw, meen ergens gelezen te hebben dat je xtreme test onafgebroken mag gebruiken, maar van DAA wist men dat toch niet zeker?

Bij XXL niet vergeten een stof die prostaathypertofie tegengaat ;) En nog een paar stoffen voor bepaalde bijwerkingen te voorkomen.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 14:20 ----------

Dat zijn toch heel subjectieve gevoelens. Veel mensen voelen zich plots beter als je ze een potje in handen drukt - placebo-effect.
Van de meeste testosteronboosters is niet wetenschappelijk bewezen dat ze werken, en/of ze bevatten stoffen in zulke grote hoeveelheden waarvan niet bekend is wat de (schadelijke) gevolgen voor gebruik op lange termijn zijn.

Als je een vit D tekort hebt, dan is het idd goed om dat aan te vullen en ik kan me voorstellen dat je daa iets van merkt - zeker geen placebo;-)

Niet vergeten, placebo effect is alleen als ze overtuigd zijn van de werking en niet sceptisch er tegenover staan. En dan nog, aas is een goed voorbeeld, zelfs als ze overtuigd zijn het juiste product te hebben met de juiste werking wordt er toch nog opgemerkt dat er eens wel iets kan inzitten dan niet werkt.

Dus placebo effect valt niet zo veel voor in de bodybuilding wereld omdat ze meestal sceptischer zijn dan andere mensen.

Zelfs daarbuiten valt het placebo effect weinig voor. Mensen zijn van nature sceptisch in deze maatschappij. Dit is door pure overtuigingskracht, maar dat is niet zo simpel. Het is een hele mentale procedure dat meestal alleen in research voorkomt.

En stel me er al langer vragen bij.

Placebo effect works even if patients know they're getting a sham drug
http://www.guardian.co.uk/science/2010/dec/22/placebo-effect-patients-sham-drug

Laatst bewerkt:
http://www.xxlnutrition.nl/xtreme-test/xxl-nutrition

Xtreme Test...........

De hoeveelheden van de gebruikte stoffen worden niet vermeld... zo valt op geen enkele manier te controleren of dit supplement überhaupt ook maar KAN werken... en dat is des te kwalijker nu er ook geen wetenschappelijk onderzoek over de werking van het supplement beschikbaar is.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 14:28 ----------

Bij XXL niet vergeten een stof die prostaathypertofie tegengaat ;) En nog een paar stoffen voor bepaalde bijwerkingen te voorkomen.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 14:20 ----------

Niet vergeten, placebo effect is alleen als ze overtuigd zijn van de werking en niet sceptisch er tegenover staan. En dan nog, aas is een goed voorbeeld, zelfs als ze overtuigd zijn het juiste product te hebben met de juiste werking wordt er toch nog opgemerkt dat er eens wel iets kan inzitten dan niet werkt.

Dus placebo effect valt niet zo veel voor in de bodybuilding wereld omdat men hier sceptischer is dan andere mensen.

Mannen die hun testosteron niet eerst verschillende malen hebben laten meten, een testosteronbooster nemen en die zich dan plots beter voelen of denken beter te presteren, dat is voor 99 % placebo:D

• #1.129

Maar dat off-topic.

En mensen die meer vertrouwd zijn met hun lichaam zouden wel eens meer middelen hun werking kunnen aanvoelen dan andere mensen.

En vind de wet persoonlijk niet slecht. Wat op het supplement normaal staat vind je sowieso terug op internet. Dus komt op zelfde neer. Er staat veel onzin op producten en te korte beschrijvingen van alle mogelijke werkingen en bijwerkingen.

Als je granaatappel extract bv koopt bij de tuinen staat er op antioxidant en korte beschrijving. Deze is geconcentreerd op 40% ellaginezuur. De werking is vrijwel hetzelfde als clomid, met kortere werkingsduur dan.

Een werking die niet aan te raden is voor sommige personen en langere tijd.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 14:37 ----------

http://www.xxlnutrition.nl/xtreme-test/xxl-nutrition

Xtreme Test...........

De hoeveelheden van de gebruikte stoffen worden niet vermeld... zo valt op geen enkele manier te controleren of dit supplement überhaupt ook maar KAN werken... en dat is des te kwalijker nu er ook geen wetenschappelijk onderzoek over de werking van het supplement beschikbaar is.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 14:28 ----------

Mannen die hun testosteron niet eerst verschillende malen hebben laten meten, een testosteronbooster nemen en die zich dan plots beter voelen of denken beter te presteren, dat is voor 99 % placebo:D

Nee, want het product kan een andere werking hebben die de effecten verklaren. Maar het kan dus ook een stijging zijn in testosteron.

En vrijwel alle kruiden hebben een of meerdere effecten in het lichaam.

Placebo heeft niets te maken met je bloed niet laten testen. Wie zegt dat ze het niet juist aanvoelen. Als ze sceptisch er tegenover staan voor ze beginnen kan het geen placebo zijn.

Ik ken niemand die op voorhand zegt van ik ga dat proberen, dat werkt zeker.

Ik heb aan de samenstelling van XXL meegewerkt en kan de werking verzekeren. Post 1, pagina 1 zijn allemaal middelen met een bewezen werking in het lichaam. Als die middelen niet werken zou clomid, nolva en aromasin bv. ook niet werken.

Onderzoek vergelijkt ook de werking van clomid en ellagic acid. Staat pagina 1 weer.

Alles erin heeft een bewezen wetenschappelijke weking in het lichaam. Als je alles op pagina 1 leest en bestudeerd zie je het.

Laatst bewerkt:
En mensen die meer vertrouwd zijn met hun lichaam zouden wel eens meer middelen hun werking kunnen aanvoelen dan andere mensen.

Aanvoelen ja... als wetenschappers ZO te werk zouden gaan...

En vind de wet persoonlijk niet slecht. Wat op het supplement normaal staat vind je sowieso terug op internet. Dus komt op zelfde neer. Er staat veel onzin op producten en te korte beschrijvingen van alle mogelijke werkingen en bijwerkingen.

Mijn kritiek op de wet is dat supplementen nu evengoed verkocht worden, alleen met nog vagere aanduidingen. Mij lijkt dat het beter was geweest als supplementen die onbewezen gezondheidsclaims maken, zouden moeten vermelden dat de gezondheidsclaim niet bewezen is. Op Amerikaanse producten staat dan: " These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration"
Nu worden zowat alle claims verboden. Dat een gezondheidsclaim verboden wordt waarvan we zeker weten dat die onwaar is, vind ik niet erg, maar wel het verbieden van gezondheidsclaims waarvan we nog niet weten of ze juist zijn.

En wat die bijwerkingen betreft ben ik het helemaal mee eens. Op dat gebied zou de wetgeving beter veel strenger zijn.

Als je granaatappel extract bv koopt bij de tuinen staat er op antioxidant en korte beschrijving. Deze is geconcentreerd op 40% ellaginezuur. De werking is vrijwel hetzelfde als clomid, met kortere werkingsduur dan.

Een werking die niet aan te raden is voor sommige personen en langere tijd.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 14:37 ----------

Nee, want het product kan een andere werking hebben die de effecten verklaren. Maar het kan ook een stijging zijn in testosteron.

Placebo heeft niets te maken met je bloed niet laten testen. Wie zegt dat ze het niet juist aanvoelen. Als ze sceptisch er tegenover staan voor ze beginnen kan het geen placebo zijn.

I rest my case. Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel: mijn uitspraak ging over testboosters - die nemen zonder te weten hoe het met het testosteron in je bloed staat en dan zeggen dat ze werken, dat is bul#@t.

• #1.131
Begrijp wat je bedoel ja, daar dient dit topic voor. Even een voorbeeld. Ellagic acid, werkt. Of je je bloed nu laat meten of niet.

Dierstudie: granaatappelsap verhoogt testosteronspiegel en zaadkwaliteit (Clin Nutr. 2008 Jan 25; [Epub ahead of print].)
http://www.ergogenics.org/voeding67.html

Effects of pomegranate juice consumption on sperm quality, spermatogenic cell density, antioxidant activity and testosterone level in male rats.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18222572

Eh voila. Werking is vergelijkbaar met clomid. Clomid is ook anti-oestrogeen op ER Beta en dose depended een anti-oestrgogeen op ER alpha. In principe beinvloed je eigen oestrogeengehalte de werking op ER alpha ook. Meer oestrogeen betekent een grotere anti-oestrogene werking van clomid en dit is dus ook mogelijk bij ellaginezuur.

Evaluation of estrogenic/antiestrogenic activity of ellagic acid via the estrogen receptor subtypes ERalpha and ERbeta.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16190622

At low concentrations (10(-7) to 10(-9) M), this compound displayed a small but significant estrogenic activity via ERalpha, whereas it was a complete estrogen antagonist via ERbeta.

En ter vergelijking:

Clomiphene citrate elicits estrogen agonistic/antagonistic effects differentially via estrogen receptors alpha and beta.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20379036

CC acts as an estrogen agonist/antagonist via ER alpha in a coexisting estrogen concentration-dependent way whereas it acts as an estrogen antagonist via ER beta whether or not estrogen is present.

Laatst bewerkt:
Ik heb aan de samenstelling van XXL meegewerkt en kan de werking verzekeren. Post 1, pagina 1 zijn allemaal middelen met een bewezen werking in het lichaam. Als die middelen niet werken zou clomid, nolva en aromasin bv. ook niet werken.

Onderzoek vergelijkt ook de werking van clomid en ellagic acid. Staat pagina 1 weer.

Alles erin heeft een bewezen wetenschappelijke weking in het lichaam. Als je alles op pagina 1 leest en bestudeerd zie je het.

Ik citeer:

Clomid:

"Clomifeen wordt gebruikt bij vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen"

"
De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.
Soms

• Opvliegers (aanvallen van warmtegevoel, rood hoofd en zweten).
  • Tijdelijke verandering van het slijmvlies van de baarmoeder, waardoor zaadcellen moeilijker kunnen passeren. Meestal moet u dit middel maar enkele dagen gebruiken en is het slijmvlies weer hersteld op het moment van de geslachtsgemeenschap. Soms zal de arts een medicijn voorschrijven tegen deze bijwerking.
Zelden

• Maagdarmklachten, zoals diarree, buikkrampen, buikpijn, opgezette buik., misselijkheid en braken.
  • Gewichtstoename.
  • Pijnlijke gespannen borsten.
  • Hoofdpijn.
  • Hevigere menstruaties en tussentijds bloedverlies (doorbraakbloedingen).
  • Meerlingzwangerschap. Door gebruik van dit middel kunnen zich meerdere eicellen tegelijkertijd ontwikkelen. Dit kan leiden tot tweelingen of meerlingen.
  • Overreactie van de eierstokken, waardoor zich te veel eicellen ontwikkelen. Dit kan ernstige klachten geven, met onder andere kans op trombose. De verschijnselen van deze overreactie merkt u na de eisprong: ernstige buikpijn, diarree, braken, plotselinge gewichtstoename van meer dan twee kilo, kortademigheid en niet of heel weinig plassen. Waarschuw bij deze verschijnselen meteen uw arts.
Zeer zelden

• Psychische klachten, zoals nervositeit, vermoeidheid, slapeloosheid, een draaierig gevoel en depressie.
  • Oogklachten (wazig zien, kleurvlekken, lichtflikkeringen). Raadpleeg uw arts als u hier last van krijgt.
  • Haarverlies. Dit herstelt zich weer als u stopt met dit middel.
  • Vaker moeten plassen.
  • Overgevoeligheid voor dit middel. Dit merkt u aan huiduitslag of galbulten. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor clomifeen. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het middel niet opnieuw krijgt.
  • Bij gebruik langer dan een jaar is er een verhoogde kans op kanker van de eierstokken"

En soortgelijke stoffen zitten in de testosteron booster? Lekker! Zoiets beweer jij tenminste, ik haal je woorden aan: "Als die middelen niet werken zou clomid, nolva en aromasin bv. ook niet werken."

De bewijzen zijn flinterdun. Je vergeet ook dat veel stoffen die de testosteron kunnen boosten in onverantwoord hoge hoeveelheden gebruikt moeten worden, en je vergeet dat er verschillende oorzaken zijn van een te laag testosteron, dus 1 middel dat voor iedereen werkt is sowieso flauwekul. Dus dat je de werking kan verzekeren is bul@#|t.
    Bovendien kan de werking van 1 stof alleen totaal anders zijn dan allerlei stoffen door elkaar gemixt zoals in deze booster.

Niemand die kan garanderen dat het veilig is.

• #1.133
Nou als je zo iets plaatst als reply... I rest my case.

Lees mijn topic eens goed voor een keer. Mogelijke bijwerkingen en onderzoek staat ook in dit topic. Er is aan alles gedacht bij de test booster van XXL om die bijwerkingen tegen te gaan.

Laatst bewerkt:
Dierstudie: granaatappelsap verhoogt testosteronspiegel en zaadkwaliteit (Clin Nutr. 2008 Jan 25; [Epub ahead of print].)
http://www.ergogenics.org/voeding67.html

Eén studie, uitgevoerd bij dieren, lang niet zeker dat het werkt bij mensen en de verhoging is minimaal. Bovendien gaat het in de studie om (vers?) sap en niet om appelgranaatpoeder zoals in de booster het geval is naar ik aanneem.

Evaluation of estrogenic/antiestrogenic activity of ellagic acid via the estrogen receptor subtypes ERalpha and ERbeta.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16190622

Die studie zegt helemaal niets over wat, en of het iets met testosteron doet. Bovendien, is dit in-vitro onderzoek, reageerbuisonderzoek...daarmee is nog lang niet bewezen of en hoe een stof in het lichaam werkt.

En ter vergelijking:

Zie boven mijn opmerkingen in rood.
Nee, 'tis allemaal hocus-pocus. Totaal onwetenschappelijk. Ga maar eens met een endocrinoloog praten, die lacht daarmee.

SERMs effecten vergelijken met 2 totaal verschillende cellijnen (HeLa en T293) :scratch:

• #1.136
Zie boven mijn opmerkingen in rood.
Nee, 'tis allemaal hocus-pocus. Totaal onwetenschappelijk. Ga maar eens met een endocrinoloog praten, die lacht daarmee.

Een endocrinoloog is geen wetenshapper en zeer beperkt in deze kennis.

Het gaat om de effecten op de receptor subtypes. Zolang de stof geen directe metabolisatie ondergaat en beschikbaar is voor hechting aan de receptor is de werking in vivo hetzelfde.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 17:05 ----------

SERMs effecten vergelijken met 2 totaal verschillende cellijnen (HeLa en T293) :scratch:

Het gaat om de werking op ERalpha en ERbeta. De 2 receptors waar nolvadex en clomid hun werking op uitoefenen.

Laatst bewerkt:
Een endocrinoloog is geen wetenshapper en zeer beperkt in deze kennis.

Beste,

Endocrinologen zijn artsen, specialisten, en die doen zelf ook vaak aan wetenschappelijk onderzoek.
Bovendien moeten artsen zich regelmatig bijscholen.
Dus die vlieger gaat niet op.
Een gemiddelde endocrinoloog, DE specialist op het gebied van hormonen, zal lachen met testosteronboosters.

• #1.139
Dat verschilt nogal per cellijn he.

Dat klopt ja. Bij nolvadex en clomid is dit al voor een groot deel bekend. Bij natuurlijke moleculen is dit nog vrij onbekend.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 17:23 ----------

Beste,

Endocrinologen zijn artsen, specialisten, en die doen zelf ook vaak aan wetenschappelijk onderzoek.
Bovendien moeten artsen zich regelmatig bijscholen.
Dus die vlieger gaat niet op.
Een gemiddelde endocrinoloog, DE specialist op het gebied van hormonen, zal lachen met testosteronboosters.

Mijn vader zijn schoonbroer is chirurg en zijn vriendenkring bestaat uit verschillende specialisten. Dus ik weet hoe ver hun kennis gaat.

Vriendin van me heeft haar doctoraat in biomedische wetenschappen. Geloof me een specialist en dokter komen nog niet in de buurt van haar kennis. En dat weten ze zelf ook.

Laatst bewerkt:
Dat klopt ja. Bij nolvadex en clomid is dit al voor een groot deel bekend. Bij natuurlijke moleculen is dit nog vrij onbekend.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 17:23 ----------

Mijn vader zijn schoonbroer is chirurg en zijn vriendenkring bestaat uit verschillende specialisten. Dus ik weet hoe ver hun kennis gaat.

Vriendin van me heeft haar doctoraat in biomedische wetenschappen. Geloof me een specialist en dokter komen nog niet in de buurt van haar kennis. En dat weten ze zel ook.

Gelukkig zullen die specialisten geen stoffen aanraden waarvan de werking niet via dubbelblind onderzoek bewezen is. DAT is namelijk wetenschap.

Terug
Naar boven