- Waardering
- 4.382
Ik reageerde op jou/Jesse en wilde aangeven dat Whey/eiwitten/aminozuren zoals Jesse ook al zei, een betere optie is dan "testboosters" als je normale testosteronwaarden hebt.
Want wat heb je eraan om nog hogere waarden te krijgen en je krijgt niet voldoende bouwstoffen voor de spieren binnen?
Wat ik onder "testboosters" versta? Allerlei onbewezen commeriële producten die allerlei stoffen door elkaar gooien en hun product niet dubbelblin getest hebben.
Ik geloof zeker dat er enkele stoffen zijn die het testosteron een echt serieuze boost kunnen geven, maar 1) niet bij iedereen - te laag testosteron heeft meerdere oorzaken en 2) de veiligheid van die stoffen is ook nog niet echt goed uitgezocht.
De enige fireproof manier om een te laag testosteron te verhogen is testosterongel smeren - waaraan enkele risico's kleven.
Probleem hiermee is nu juist dat je dan je hele hormoonhuishouding plat gooit omdat je exogene testosteron toe gaat dienen. Totaal niet te vergelijken met het proberen om je eigen hormoonhuishouding te boosten of op gang te krijgen.
Maar voor mensen waar de eigen aanmaak helemaal kapot is een goede optie. Ook veel injecteren een vorm van testosteron eens in de 2 weken.