AndroidHealthClinic

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Ook, zelfs óf vitamine D testosteron verhoogt, daar zijn de wetenschappers veel voorzichtiger over:

"in men, vitamin D is positively associated with semen quality and androgen status. Moreover, vitamin D treatment MIGHT increase testosterone levels."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22275473

Het betreft hier een recente (mei 2012) systematic review.

Verder, volgens 1 studie is de verhoging van het totaal testosteron bij 3332 iE vitamine D: from 10.7 * 3.9 nmol/l to 13.4 * 4.7 nmol/l. Kan net genoeg zijn voor een aantal mannen, maar zeer spectaculair is het ook weer niet.

Laatst bewerkt:
Kan jij die Phosphatidylserine 800mg/dag onderbouwen?
In de test van Ergogenics hebben ze het over 600mg.

Tnx

17hd was een van de betere,helaas niet meer te koop

wat trouwens veel mensen vergeten, er is 1 grens om op natuurlijk niveau je test te verhogen.

stel dat je bijv 3 gr d- aspartic (wat 40% test verhoogd) en wat asgawanda (wat 40% test verhoogd)
samen neemt, wilt niet zeggen dat je 80% verhoogde testosteron hebt.
Dat zou wat zijn dan zou ik, bij 15 gr aspartic 200% verhoogde test hebben.
geen anaboluh meer nodig :D

Met andere woorden, je kan wel allemaal test verhogende, SHBG inhibitors en dopamine verhoogde middelen samen nemen.
Er is een grens dat de test niet meer hoger gaat.
Die grens kan je alleen overschrijden met chemische materialen (aas)

Dus om meerdere supps te nemen voor 1 doel (in dit geval testo verhogen)
lijkt me beetje geld verspilling.

Ik neem deze dingen om mijn test rond de 400 ng/dl te houden. Dit omdat ik oestrogene middelen neem die het laat zakken normaal. Met deze middelen hou ik oestrogeen en test stabiel.

In de toekomst ga ik op andere mensen testen met bloedwaardes erbij.

Mijn vraag was eigenlijk niet waarom je je bloed laat testen of waarom je je testosteron wil laten verhogen, de vraag was of je de resultaten van de bloedtest voor en na het gebruik van een supplement zou kunnen meedelen om zo een duidelijk beeld te krijgen van de effectiviteit van de stoffen als testosteron verhogers.

Ik wil mij trouwens wel beschikbaar stellen als vrijwilliger voor je tests, zolang ze veilig zijn uiteraard.

Als ik het goed begrijp zijn Aromatase Inhibitors niet goed voor herstel van de aanhechtingen vanwege dat de bescherming op lichaamscellen weggevaagd word?

En de bijwerkingen van Receptor Modulators zijn gelijk aan Aromatase Inhibitors en dus ook slecht voor herstel van aanhechtingen?

Als dat waar is moet je dus de ingredienten/supps eigenlijk vermijden want je kan wel leuk hoog testosteron hebben maar als je aanhechtingen niet meegroeien heb je nog niks en ga je zelfs achteruit.

Of je moet weer een aanvulling hebben wat hebben dat de aanhechtingen sterker maakt.

• Topic Starter Topic Starter
Ook, zelfs óf vitamine D testosteron verhoogt, daar zijn de wetenschappers veel voorzichtiger over:

"in men, vitamin D is positively associated with semen quality and androgen status. Moreover, vitamin D treatment MIGHT increase testosterone levels."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22275473

Het betreft hier een recente (mei 2012) systematic review.

Verder, volgens 1 studie is de verhoging van het totaal testosteron bij 3332 iE vitamine D: from 10.7 * 3.9 nmol/l to 13.4 * 4.7 nmol/l. Kan net genoeg zijn voor een aantal mannen, maar zeer spectaculair is het ook weer niet.

Dat is toch al een redelijke verhoging op die dosis. Best is aan de hand van de vit D bloedwaarden in verhouding met test te zien wat de effecten zijn.

Association of Vitamin D Status with Serum Androgen Levels in Menhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20050857

Results Men with sufficient 25(OH)D levels (≥30 μg/l) had significantly higher levels of testosterone and FAI and significantly lower levels of SHBG when compared to 25(OH)D insufficient (20–29·9 μg/l) and 25(OH)D-deficient (<20 μg/l) men (P < 0·05 for all). In linear regression analyses adjusted for possible confounders, we found significant associations of 25(OH)D levels with testosterone, FAI and SHBG levels (P < 0·05 for all). 25(OH)D, testosterone and FAI levels followed a similar seasonal pattern with a nadir in March (12·2 μg/l, 15·9 nmol/l and 40·8, respectively) and peak levels in August (23·4 μg/l, 18·7 nmol/l and 49·7, respectively) (P < 0·05 for all).

Hier zie je het verschil al bij hoger en lager vitamine D gehalte, 25(OH)D. In Maart is het vitamine D gehalte 12,2 μg/l en is testosteron 15,9 nmol. In Augustus is het vitamine D gehalte 24,5 μg/l en testosteron 18,7 nmol.

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 21:42 ----------

Mijn vraag was eigenlijk niet waarom je je bloed laat testen of waarom je je testosteron wil laten verhogen, de vraag was of je de resultaten van de bloedtest voor en na het gebruik van een supplement zou kunnen meedelen om zo een duidelijk beeld te krijgen van de effectiviteit van de stoffen als testosteron verhogers.

Ik wil mij trouwens wel beschikbaar stellen als vrijwilliger voor je tests, zolang ze veilig zijn uiteraard.

Zal ze binnekort eens inscannen en posten.

Zal ik onhouden voor in de toekomst en veiligheid staat voor.

Als ik het goed begrijp zijn Aromatase Inhibitors niet goed voor herstel van de aanhechtingen vanwege dat de bescherming op lichaamscellen weggevaagd word?

En de bijwerkingen van Receptor Modulators zijn gelijk aan Aromatase Inhibitors en dus ook slecht voor herstel van aanhechtingen?

Als dat waar is moet je dus de ingredienten/supps eigenlijk vermijden want je kan wel leuk hoog testosteron hebben maar als je aanhechtingen niet meegroeien heb je nog niks en ga je zelfs achteruit.

Of je moet weer een aanvulling hebben wat hebben dat de aanhechtingen sterker maakt.

Ja en nee. Oestrogeen verlagen versterkt de aanhechtingen en spieren. Ook wordt herstel van beiden bevorderd dan door hoger test. Oestrogeen beschermd de cellen tegen beschadiging door test en andere stoffen, zoals hersencellen en ogen. Je telomere worden ook sneller korter met lager oestrogeen, daarom dat vrouwen langer leven. Hun cellen gaan langer mee door langer blijvende telomeren.

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 22:06 ----------

wat trouwens veel mensen vergeten, er is 1 grens om op natuurlijk niveau je test te verhogen.

stel dat je bijv 3 gr d- aspartic (wat 40% test verhoogd) en wat asgawanda (wat 40% test verhoogd)
samen neemt, wilt niet zeggen dat je 80% verhoogde testosteron hebt.
Dat zou wat zijn dan zou ik, bij 15 gr aspartic 200% verhoogde test hebben.
geen anaboluh meer nodig :D

Met andere woorden, je kan wel allemaal test verhogende, SHBG inhibitors en dopamine verhoogde middelen samen nemen.
Er is een grens dat de test niet meer hoger gaat.
Die grens kan je alleen overschrijden met chemische materialen (aas)

Dus om meerdere supps te nemen voor 1 doel (in dit geval testo verhogen)
lijkt me beetje geld verspilling.

Klopt, je lichaam heet grenzen en zal altijd werken naar het evenwicht bepaald door de genen.

Net zoals je met aas grenzen hebt.

Denk dat meerdere sups nemen die test verhogen niet per se nadelig moet zijn. Denk wel dat je een stack kan samenstellen die synergetisch werkt (maw andere pathways).

Dat is toch al een redelijke verhoging op die dosis. Best is aan de hand van de vit D bloedwaarden in verhouding met test te zien wat de effecten zijn.

Association of Vitamin D Status with Serum Androgen Levels in Menhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20050857

Results Men with sufficient 25(OH)D levels (≥30 μg/l) had significantly higher levels of testosterone and FAI and significantly lower levels of SHBG when compared to 25(OH)D insufficient (20–29·9 μg/l) and 25(OH)D-deficient (<20 μg/l) men (P < 0·05 for all). In linear regression analyses adjusted for possible confounders, we found significant associations of 25(OH)D levels with testosterone, FAI and SHBG levels (P < 0·05 for all). 25(OH)D, testosterone and FAI levels followed a similar seasonal pattern with a nadir in March (12·2 μg/l, 15·9 nmol/l and 40·8, respectively) and peak levels in August (23·4 μg/l, 18·7 nmol/l and 49·7, respectively) (P < 0·05 for all).

Hier zie je het verschil al bij hoger en lager vitamine D gehalte, 25(OH)D. In Maart is het vitamine D gehalte 12,2 μg/l en is testosteron 15,9 nmol. In Augustus is het vitamine D gehalte 24,5 μg/l en testosteron 18,7 nmol.
.

Dat klinkt allemaal heel interessant, en ik denk ook dat vitamine D wel iets doet, maar die conclusie kun je niet keihard uit dit onderzoek trekken. Het betreft hier associaties: het kan dat de mannen die meer 25(OH)D in hun bloed hebben, om andere redenen ook een hoger testosteron hebben.

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 23:20 ----------

Denk dat meerdere sups nemen die test verhogen niet per se nadelig moet zijn. Denk wel dat je een stack kan samenstellen die synergetisch werkt (maw andere pathways).

Ik denk dat je dan al gauw bij supplementen uitkomt waarvan niet zeker is of ze veilig zijn voor gebruik voor lange duur.

ja ok dat klopt, ik bedoelde meer dat aas de natuurlijke grens doorboord.

De grens word neem ik aan bepaald aan het eiwit Myostatin...?
Dus zou je iets moeten hebben dat dat eiwit neutraliseert.

Klopt myostatin schiet omhoog na 6 weken aas gebruik. Spiergroei is na 8 weken dan ook maar 0,2 a 2% van de weken voordien.

nadelig zeg ik niet, vind alleen geld verspilling.
een stack met 2 test verhogende supps zou ik dus niet doen.
een stack met een verhogende test supps + oestrogeen blocker is dan een betere optie. (een voobeeld he)

vergeet de resultaten v je bloedtests niet in te scannen he!;)

Laatst bewerkt:
Het gaat dus allemaal om evenwicht zoals je ziet. In principe zouden mensen met een hoge natuurlijke testosteronspiegel een betere verhouding testosteron/oestrogeen hebben. Als je een 1. Aromatase Inhibitor gebruikt of een 4. SHBG Inhibitor ga je dat evenwicht verstoren. Een 2. Receptor Modulator is daarom een betere oplossing omdat deze op de receptor werken en meeste oestrogene en anti-oestrogene stoffen bevatten. Zoals je kan zien bij soja en naar de resultaten.

l
je verteld hier dat het evenwicht verstoord.
Maar kun je dan niet weer het evenwicht herstellen?

Dan neem je bijv een stack van:
zma (vrij testoteron + prostaat kanker verhoger)
prostaat kanker verlaag je weer met soja wat tegelijkertijd een testotoron verhoogt en anti oestrogeen is.
granaatappelextract (oestrogeen blokker - test verhoger, werkt als clomid)
En dan neem je nog iets (weet nog niet wat) om de bijwerkingen van clomid naar beneden te drukken.
en nog iets om oestrogeen weer omhoog te krikken (Ginkgo?) of misschien niks, want hoog testosteron = hoog oestrogeen.
Word dure stack dan :D

maar dan heb je toch weer een evenwicht?

Je hebt trouwens ook een paar artikels over soja geplaatst en je verteld daarbij dat soja met weinig isoflavonen de estradiolspiegel stijgt en met veel isoflavonen niet.

Dan vraag ik me af, hoe kom ik erachter hoeveel isoflavonen er in een product zitten.
En om wat voor soja producten hebben we het dan over?
soja bonen?
soja melk die in de supermarkt verkocht word?

Laatst bewerkt:
vergeet de resultaten v je bloedtests niet in te scannen he!;)

Dat kan ik pas als ik thuis ben. Normaal 31 mei.

---------- Post toegevoegd Fri 25 May 2012 om 13:24 ----------

ff offtopic, maar weet iemand waar je Heteropterys aphrodisiaca als supplement kan verkrijgen?
http://www.ergogenics.org/index014.html

Interessante stof, maar moeilijk een extract van te vinden. Meestal via chinese suppliers, maar is niet altijd betrouwbaar. Via kruidenhandelaars uit India kan ook soms. Meestal duurt het even voor supplementenbedrijven het in hun gamma opnemen, maar ze hebben dezelfde bronnen.

Gezien de werking op spieren en pezen gaat het hoogstwaarschijnlijk onder de anti-oestrogenen vallen. Kans dat het bij mensen ook werkzaam is is dan groot.

Laatst bewerkt:
Wanneer snappen mensen nou dat er geen supp bestaat om je test goed genoeg op te krikken om er profijt van te hebben.Verhoogde test waarde geven aan dat iemand doping gebruikt.Dus er is geen 1 supp die dat effect kan en mag hebben als je je test omhoog wilt hebben zul je moeten injecteren.Allemaal die onzin over vitamine D en al die shit

Terug
Naar boven