MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

ik heb trouwens een vraagje over vit-d.
1 van me trainingspartner is melkwit en hij word amper bruin als hij onder de zon komt.
Word eerder rood door dan bruin.

nou zit ik me af te vragen, hebben mensen die amper bruin worden meer vit d nodig dan eeh "normale" mensen die makkelijk bruin worden?
of staat lichaamskleur totaal los van vit-d waarde/behoefte?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.402
Tijd niet gemeten, maar supplementeer al enkele maanden 5000 IU ED. Zat overigens afgelopen zomer hele dagen buiten in m'n tuin en heb afgelopen zomer mogen genieten van 23 dagen onder de Dominicaanse zon, mocht niet baten.

Toch belangrijk gezien ik dus 75000iu (10000iu/dag) per week neem en op 52 μg/l zit.

Misschien is jou aanmaak of opname van vit D gestoord? Een kleine mogelijkheid. Maar ook het licht van de zon, dat in je ogen komt, heeft invloed op de aanmaak van testosteron en andere hormonen.

Maar er zijn natuurlijk nog vele andere mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
1 van me trainingspartner is melkwit en hij word amper bruin als hij onder de zon komt.

nou zit ik me af te vragen, hebben mensen die amper bruin worden meer vit d nodig dan eeh "normale" mensen die makkelijk bruin worden?

Dat is een goede!
Geen idee, maar misschien maakt hij wel meer aan dan iemand die snel bruin wordt.
Mensen met een donkere huidskleur bijvoorbeeld, maken minder vit d aan dan mensen met een lichte huidskleur.
Als je vooral rood wordt, moet je sowieso voorzichtig zijn met de zon, en daarom is het misschien wel verstandig als hij wat vit neemt.

• #1.404

Hoe donkerder je bent, hoe langer je in de zon moet zitten voor voldoende aanmaak. Dus je partner heeft wss minder zon nodig.

Toch belangrijk gezien ik dus 75000iu (10000iu/dag) per week neem en op 52 μg/l zit.

Misschien is jou aanmaak of opname van vit D gestoord? Een kleine mogelijkheid. Maar ook het licht van de zon, dat in je ogen komt, heeft invloed op de aanmaak van testosteron en andere hormonen.

Maar er zijn natuurlijk nog vele andere mogelijkheden.
Heb wel andere tijden gekend, en dat is toevallig genoeg of niet voordat ik roaccutane gebruikte. Dus ik blame m'n roa gebruik maar (wel zo simpel :)). Binnenkort ff alles laten doormeten, ben ik wat wijzer.

• #1.406
Heb wel andere tijden gekend, en dat is toevallig genoeg of niet voordat ik roaccutane gebruikte. Dus ik blame m'n roa gebruik maar (wel zo simpel :)). Binnenkort ff alles laten doormeten, ben ik wat wijzer.

Nou, dat is wel een goeie link gezien de werking van roa. Misschien een middel zoeken met een tegengestelde uitwerking.

Isotretinoin's exact mechanism of action is unknown but several studies have shown that isotretinoin induces apoptosis (cell death) in various cells in the body such as cells in meibomian glands,[40][41] hypothalamic cells,[88] hippocampus cells[82][83] and important for treatment of acne, in sebaceous gland cells.[42][43]

Laatst bewerkt:
Nou, dat is wel een goeie link gezien de werking van roa. Misschien een middel zoeken met een tegengestelde uitwerking.

Isotretinoin's exact mechanism of action is unknown but several studies have shown that isotretinoin induces apoptosis (cell death) in various cells in the body such as cells in meibomian glands,[40][41] hypothalamic cells,[88] hippocampus cells[82][83] and important for treatment of acne, in sebaceous gland cells.[42][43]

Nog accurater zelfs, er is een studie uit 2011 die een testosteron verlaging laat zien. :p

Edit:
deze: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21103844

Laatst bewerkt:
Twee korte vragen;

300-500 mg phosphatidyl serine, hoeveel is dat in theelepels. Is altijd zal lastig schatten. Ik gok dat een theelepel 4 gram zal zijn en ik probeer op de gok een 1/8 theelepel aan te houden 2x daags. Iemand betere suggesties

Die pomegranate iemand een goede bron; ik zie deze die niet zo duur is. http://www.smeetsengraas.nl/navitas/granaatappel_poeder.php#productspec iemand betere?

Twee korte vragen;

300-500 mg phosphatidyl serine, hoeveel is dat in theelepels. Is altijd zal lastig schatten. Ik gok dat een theelepel 4 gram zal zijn en ik probeer op de gok een 1/8 theelepel aan te houden 2x daags. Iemand betere suggesties

Die pomegranate iemand een goede bron; ik zie deze die niet zo duur is. http://www.smeetsengraas.nl/navitas/granaatappel_poeder.php#productspec iemand betere?
ligt eraan wat de percentage is.
maar eh, er zijn veel verschillende maten theelepels, dus iemand kan niet zomaar zeggen dat het bijv om 1 theelepel gaat.
heb je geen maatschepje van 1 gram? of een beetje keurige weegschaal?

ligt eraan wat de percentage is.
maar eh, er zijn veel verschillende maten theelepels, dus iemand kan niet zomaar zeggen dat het bijv om 1 theelepel gaat.
heb je geen maatschepje van 1 gram? of een beetje keurige weegschaal?

Spul is puur http://www.myprotein.com/sports-nutrition/phosphatidyl-serine/10530150.html Ik zit met kruiden en poeders altijd te klooien als het om gewicht gaat. Heb trouwens wel een schepje met de maat van 1ml. Stel ik vergelijk het met whey; whey is volgens een site 70cc = 30 gram....dan zou 1ml 0.4 gram zijn en dus is 1 maatschepje 2x daags voldoende. Iemand een betere suggestie van hoe ik die 400mg makkelijk kan bepalen. (heb geen weegschaal voor die mini hoeveelheden en echt goede zijn best duur van dat soort)

• #1.412
Spul is puur http://www.myprotein.com/sports-nutrition/phosphatidyl-serine/10530150.html Ik zit met kruiden en poeders altijd te klooien als het om gewicht gaat. Heb trouwens wel een schepje met de maat van 1ml. Stel ik vergelijk het met whey; whey is volgens een site 70cc = 30 gram....dan zou 1ml 0.4 gram zijn en dus is 1 maatschepje 2x daags voldoende. Iemand een betere suggestie van hoe ik die 400mg makkelijk kan bepalen. (heb geen weegschaal voor die mini hoeveelheden en echt goede zijn best duur van dat soort)

Is 20% puur ;)

30gram betekent 6gram ps, dat is een stukje meer dan 800mg op een dag.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 12:34 ----------

Twee korte vragen;

Is goed spul ;) Als nakuur is er nog wel sterkere verkrijgbaar gestandariseerd op 40% ellaginezuur (ellagic acid). Maar voor test te boosten daarbuiten is dit poeder perfect.

Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlij

Voor 2 tientjes heb je een 0.001g weegschaaltje op bijv dealextreme of eBay, zijn niet zo nauwkeurig als zeg een analytische balans oid, maar om een paar 100mg af te wegen is het meer dan genoeg.

Als je phosphatidyl serine bij smartpowders koopt kun je er een maatschepje bij kopen voor 50 cent.

Spul is puur http://www.myprotein.com/sports-nutrition/phosphatidyl-serine/10530150.html Ik zit met kruiden en poeders altijd te klooien als het om gewicht gaat. )
haha, bekend verhaald.
Ik heb zelf een weegschaal gekocht die ook 0.1 gr kan meten (tot met 5 kg)
koste me iets van 50 euro maar dan heb je wel wat.

Heb al zitten zoeken waar ik hem gekocht hebt maar kan niet meer vinden :(
Als ik jou was zou ik ook zo'n weegschaal kopen want maatschepjes kloppen meestal ook niet.
(heb het wel eens nagemeten)

Voor 2 tientjes heb je een 0.001g weegschaaltje op bijv dealextreme of eBay, zijn niet zo nauwkeurig als zeg een analytische balans oid, maar om een paar 100mg af te wegen is het meer dan genoeg.

Die weegschalen lopen altijd op batterijen en zijn daarom niet betrouwbaar.
iets te weinig stroom en de meting klopt niet.
Daarnaast zit er ook geen systeempje in wat meet of de weegschaal recht staat (soort van waterpas)
scheef staande weegschalen zijn onnaukeurig als het om mg of kleiner gaat.
goedkoop is zeker duurkoop als het om weegschalen gaat.

Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlij

haha, bekend verhaald.
Ik heb zelf een weegschaal gekocht die ook 0.1 gr kan meten (tot met 5 kg)
koste me iets van 50 euro maar dan heb je wel wat.

Heb al zitten zoeken waar ik hem gekocht hebt maar kan niet meer vinden :(
Als ik jou was zou ik ook zo'n weegschaal kopen want maatschepjes kloppen meestal ook niet.
(heb het wel eens nagemeten)

Die weegschalen lopen altijd op batterijen en zijn daarom niet betrouwbaar.
iets te weinig stroom en de meting klopt niet.
Daarnaast zit er ook geen systeempje in wat meet of de weegschaal recht staat (soort van waterpas)
scheef staande weegschalen zijn onnaukeurig als het om mg of kleiner gaat.
goedkoop is zeker duurkoop als het om weegschalen gaat.

Ik heb hem doorgaans prima kunnen gebruiken voor afwegen van stofjes als 2C-I en 2C-B, waar een dosis 15-30 Mg is. Dus lijkt me dat meer dan 10x zoveel dan helemaal geen probleem zal zijn. Hoogstens heb je een afwijking van n paar milligram, wat helemaal geen problemen gaat geven. Er zit tevens een kallibratie gewichtje bij van exact 10mg bij waar je hem dus op kunt afstellen. Lijkt me een stuk betrouwbaarder dan een keukenweegschaal die ook nog eens 30 euro meer kost.

Maar goed als jij liever een 0.1g nauwkeurige scale gebruikt be my guest :trollface:

Kan ik mezelf in vinden.

Eigenlijk is het anders, hoe donkerder de huid hoe minder vitamine d wordt aanmaakt in de zon.

Melanin protects the skin against UV light and blocks the suns rays. The darker the skin, the more melanin it contains and the less vitamin D it will produce. Melanin is also the reason that black people are less affected by sunburn and sun damage to the skin.

Ik heb hem doorgaans prima kunnen gebruiken voor afwegen van stofjes als 2C-I en 2C-B, waar een dosis 15-30 Mg is. Dus lijkt me dat meer dan 10x zoveel dan helemaal geen probleem zal zijn. Hoogstens heb je een afwijking van n paar milligram, wat helemaal geen problemen gaat geven. Er zit tevens een kallibratie gewichtje bij van exact 10mg bij waar je hem dus op kunt afstellen. Lijkt me een stuk betrouwbaarder dan een keukenweegschaal die ook nog eens 30 euro meer kost.

Maar goed als jij liever een 0.1g nauwkeurige scale gebruikt be my guest :trollface:

ik ga er niet eens op in ;)

Ben nu een 15 tal dagen gestopt met test boosters. (heb er enkele geprobeerd, waaronder wel enkele met D-aspartic) en 'k moet zeggen dat het nu precies net beter gaat. ofwel werken die boosters met een delay van 2 of meer weken, ofwel moet ik er dus met m'n fikke af blijven.

Het gaat precies nu zonder veel beter zonder. *weird*

Vitamine D is nu het enige dat ik gebruik.

Meer zin in coïtus heb ik nu ook terug btw. weird weird weird.

Terug
Naar boven