MuscleMeat

teveel fruit ook niet goed?

Suiker = meer pieken en dalen in je energie dan nodig is. Dan ben ik heel benieuwd wat suiker (boven langzamere koolhydraten) bijdraagt aan jouw energie...

Fruit heeft meestal een lage glycemische waarde (weinig pieken en dalen), omdat het bij fruit om fructose gaat, wat eerst in de lever omgezet moet worden voordat ons lichaam het gebruiken kan.

Ok, maar in dit topic ging het wel om fruit...
Als ik daarop doelde had ik niet hoeven quoten he?
En dan nog zit er wel verschil tussen het ene en andere fruit, maar ik heb op dit moment eigenlijk geen trek om weer s een discussie over woordkeuzes te gaan houden. Het was een vraag, niets meer, niets minder.

Als je gewoon gezond bent hoef je je echt geen zorgen te maken over pieken en dalen. Fruit is prima, hartstikke gezond. Ook dat hele verhaal over GI, onzin. Eet gewoon wat je lekker vindt, probeer af te wisselen en zorg dat het binnen je macro's past.

If it fits in your ****ing macros.. ik eet 3 banen 200 gram blauwe bessen 50 gram cran berrys

Ik eet ook makkelijk zoveel fruit weg op een dag maar niet te vaak omdat ik ook dacht/denk dat het te veel suikers bevat. Vooral in smoothies gaat veel fruit in (heb een blender). Maar ik heb niet het gevoel dat al dat fruit een negatief effect heeft op mij. Het kromme is dat ik tegen andere mensen vaak zeg dat ze niet te veel fruit moeten eten
Lekker hypocriet 8) als je ziet dat ik soms 3 bananen en 2 peren kan eten op een dag.

GI maakt geen donder uit, waar je wel op moet letten zijn je spierglycogeenwaardes. Die herstel je niet door middel van eenvoudige suikers (fruit), maar door complexe carbs. Eenvoudige suikers zijn handig wanneer je snel energie moet leveren, anders is het gewoon troep. Neemt niet weg dat de voordelen van fruit zwaarder wegen dan de nadelen. Kortom, overdrijf het niet met fruit, eet gevarieerd fruit maar hou het aantal op 2 stuks per dag.

Terug
Naar boven