AndroidHealthClinic

The journey of Banana

Bezoekers in dit topic

Ik weet niet wie of hoe je aan je kennis komt maar het meeste kan je vergeten.

30 sec rust vergeten.

Ik neem aan dat je met 1600 kcal aan het cutten bent
+beginner+natural+veel iso oef+30 sec rust = zero gains.

Klinkt hard maar is wel zo.

Basis oefeningen.
Helemaal in de cut
Helemaal als beginner.
Je zwaarste sets veel meer rust nemen.Je kan niet maximaal liften met 30 sec rust, eerder 3 minuten.

Hypertrofie is voor een vrouw al moeilijk.
Als je daarbij ook nog cut en weinig volume op basis oef draait is gewoon zonde van je tijd.
 
Ik heb wel een tijdje de benchpress uitgevoerd maar ik had steeds het idee dat het niets voor mijn borst deed. Daarbij voel ik bij de incline shoulder press wel echt mijn borstspieren.
Dat is vaak een kwestie van techniek! Miss daar naar kijken?
 
Ik heb ook 1.5 maand gebencht zonder dat ik iets van m'n chest merkte. Toen ben ik wat dingetjes gaan aanpassen en tadaaa! Vind het altijd wel fijn voelen het benchen, lekker liggen en veel kracht zetten. Plus goede houding vinden vind ik leuk.

Als je hem toch weer wilt gaan doen misschien je techniek een beetje evalueren?
 
bench niet in je borst voelen ligt ook aan je techniek
 
Ik weet niet wie of hoe je aan je kennis komt maar het meeste kan je vergeten.

30 sec rust vergeten.

Ik neem aan dat je met 1600 kcal aan het cutten bent
+beginner+natural+veel iso oef+30 sec rust = zero gains.

Klinkt hard maar is wel zo.

Basis oefeningen.
Helemaal in de cut
Helemaal als beginner.
Je zwaarste sets veel meer rust nemen.Je kan niet maximaal liften met 30 sec rust, eerder 3 minuten.

Hypertrofie is voor een vrouw al moeilijk.
Als je daarbij ook nog cut en weinig volume op basis oef draait is gewoon zonde van je tijd.

Ja ik ben inderdaad aan het cutten. mijn doel is om in ongeveer 3 maanden flink te dalen in vp waarbij ik probeer bij de 17% te komen.

Zal er sowieso voor zorgen dat mijn rust wat langer wordt tussen de oefeningen door. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik 30 seconden ook niet altijd red. Dit wordt bij zware oefeningen sowieso al 1 minuut, maar nu dus 3 minuten.

Ga binnenkort mijn schema aanpassen naar meer basisoefeningen. Zou inderdaad wel zonde zijn als ik alles voor niets doe.
 
2/3x pw de basis oef met beetje iso.

That's all.
 
Zal wanneer ik mijn borst weer ga trainen eens experimenteren met de benchpress. Even wat youtube filmpjes kijken zal ook vast helpen.
 
Filmpje dat mij enorm geholpen heeft voor de bench press

Iets in de trant van dit kan wel heel makkelijk en effectief zijn, en dan 3x per week dagen om en om doen (4x moet ook nog lukken als je zou willen denk ik):
A: - squats (5x5)
- bench (5x5)
- row oefening (5x5) bv. bor / bb single arm row / pendlay / t-bar row
- bicepcurl oefening (3x8-12) bv. bb curl / hammer curl / preacher curl
- calf raises (3x12)

B: - front squat/leg press (5x5)
- ohp (5x5)
- deadlift (5x5, of wat minder kan prima)
- pullups/chins/lat pulldowns (3x5)
- tricep oefening (3x8-12) bv. rolling tricep extension / skullcrushers / tricep pushdown

Heb zelf 12 weken lang Starting Strenght gedaan met 2 diverse dagen: squat + ohp + bor & squat + bench + deadlift, en heeft me echt enorm veel goeds gedaan. Juist als je cut wil je je compounds hoog houden, want je hebt ook gewoon minder energie
 
Mijn insta vraag werd ook al genegged :( we whiteknights failed.
ja kut, maar wij zijn zyzz look-a-likes. ik wacht nog met smart op een pm met haar insta :)
 
Mijn insta vraag werd ook al genegged :( we whiteknights failed.
Aaaaahhh sorry guys, ik zie nu inderdaad jullie vraag :$

Ik heb geen instagram. Ik heb zelfs geen internet op mijn telefoon (alleen wifi thuis).
 
Filmpje dat mij enorm geholpen heeft voor de bench press

Iets in de trant van dit kan wel heel makkelijk en effectief zijn, en dan 3x per week dagen om en om doen (4x moet ook nog lukken als je zou willen denk ik):
A: - squats (5x5)
- bench (5x5)
- row oefening (5x5) bv. bor / bb single arm row / pendlay / t-bar row
- bicepcurl oefening (3x8-12) bv. bb curl / hammer curl / preacher curl
- calf raises (3x12)

B: - front squat/leg press (5x5)
- ohp (5x5)
- deadlift (5x5, of wat minder kan prima)
- pullups/chins/lat pulldowns (3x5)
- tricep oefening (3x8-12) bv. rolling tricep extension / skullcrushers / tricep pushdown

Heb zelf 12 weken lang Starting Strenght gedaan met 2 diverse dagen: squat + ohp + bor & squat + bench + deadlift, en heeft me echt enorm veel goeds gedaan. Juist als je cut wil je je compounds hoog houden, want je hebt ook gewoon minder energie

Thanks voor de info, ik ga het eens opnemen in een nieuw schema!
 
red_smile.gif
 
Weer een week is voorbij welke op trainingsgebied erg goed is gegaan.

Terugblik:
Voor bijne iedere oefening ben ik met 2 kilo aan gewicht omhoog gegaan. Hierbij heb ik voor iedere oefening toch de 10 herhalingen kunnen maken.
Ik heb nu voor mijzelf bepaald dat ik iedere 2 weken sowieso met mijn gewicht omhoog moet. ben naar eigen mening even te lang door blijven trainen op het zelfde gewicht.

De trainingen op zich gingen lekker. Heb geen één dag gehad dat ik minder kracht had of te moe was om lekker te trainen. Normaal heb ik zo'n dag toch wel één keer per week.

Heb mezelf gewogen en zit nu op een gewicht van 70 kilo met een vetpercentage van ongeveer 22,2%. Ik weet niet helemaal zeker of ik ook echt afgevallen ben aangezien ik op zaterdag een feestje had en waarschijnlijk redelijk veel vocht verloren ben ongeacht het vele drinken.

(Het feestje was overigends ruk, had het mijzelf beter kunnen besparen. Achja, dat wist ik ook niet van te voren.)

We gaan er voor de komende week weer helemaal voor! Lekker knallen en mijzelf strikt houden aan mijn voedingsschema, iets wat overigens al 3 weken helemaal goed gaat.
 
Welk feestje? Hardcore4life, asot?
 
Welk feestje? Hardcore4life, asot?
Nee was een 90s party in uitgeest (A9 studios). Het feest op zich was wel ok maar de mensen met wie ik heen was waren niet zo gezellig.
 
Das vlakbij. :)

Hmm... beter gezellige mensen met een minder oke feest dan andersom he :p
 
Wat een dag vandaag. Trainen ging bar slecht. Weinig doorzettingsvermogen...
Hopen dat het zaterdag beter gaat!
 
Die horen erbij;)
Zaterdag gaat vast beter!
 
Back
Naar boven