XXL Nutrition

The netherlands

Filmpje vervalt geregeld in misselijke nationalistisch gebral, bah.

En als je nou in de 3e wereld gaat werken?
De wereld telt meer dan alleen Nederland natuurlijk he. Kijk ook eens over de grenzen.

Zonder meer een mogelijkheid. Maar aangezien het hier zo 'kk' is en hij daarom weg lijkt te willen acht ik de kans niet bijzonder groot dat hij ontwikkelingswerk gaat doen.

**** dat, je leeft voor je eigen geluk en niet om vadertje staat terug te moeten betalen voor het 'geweldige' onderwijs dat je hier hebt genoten (yeah right :rolleyes:).

Ik ben behoorlijk tevreden over het onderwijs dat ik heb genoten en nog steeds geniet. Ik snap dat het neo-hedonisme een aantrekkelijke levensvorm lijkt. Maar daar kleven nogal wat haken en ogen aan. Helemaal als je een land een beetje draaiende wilt houden. Daarbij hoef je inderdaad niet te leven om het onderwijs terug te betalen! Zeker niet. Stop het terug in de maatschappij en iedereen is blij. Maar eerst in dit 'kk' land goedkoop en goed basis- en vervolgonderwijs volgen en dan nokken... Tja, dan vind ik je een parasiet.

Alleen al wat ik op mijn 25e jaar (na mijn studie wil ik hier ook weg) zal hebben betaald aan BTW is al 10x zoveel waard als het onderwijs hier :roflol:

Iemand die in 4 jaar z'n HBO opleiding heeft afgerond heeft de staat zo'n 20-24.000 euro gekost. Universiteit is ongeveer gelijk, iets duurder. De kosten voor het MBO ken ik niet.
Om dat aan BTW terug te betalen zul je het dus met 5 moeten vermenigvuldigen (19% BTW) en kom je aan een slordige 100.000 euro in 4 jaar. Big spender.
En verder denk ik dat de meesten wel eens gebruik zullen maken van de wegen, treinen, bibliotheken, gezondheidszorg, belastingdient, politie, justitie etc....

Ik ben behoorlijk tevreden over het onderwijs dat ik heb genoten en nog steeds geniet.
Ik snap dat het neo-hedonisme een aantrekkelijke levensvorm lijkt. Maar daar kleven nogal wat haken en ogen aan. Helemaal als je een land een beetje draaiende wilt houden. Daarbij hoef je inderdaad niet te leven om het onderwijs terug te betalen! Zeker niet. Stop het terug in de maatschappij en iedereen is blij. Maar eerst in dit 'kk' land goedkoop en goed basis- en vervolgonderwijs volgen en dan nokken... Tja, dan vind ik je een parasiet.

ik niet, basisschool heb ik zowiezo geen reet geleerd en op de middelbare school heb ik ook nog nooit veel gedaan (wat ook helemaal niet nodig was). Ik ben nu wel redelijk tevreden over de Rotterdam School of Management maar dat is voor mij echt geen reden om voor de rest van mijn leven in dit k*tland te zitten (graag niet beginnen over hoe geweldig het hier wel niet is, ik weet al waar ik heen ga en hoe het daar is).

wat dat BTW betreft, het gaat hier dus wel om 100k in 25 jaar ;)

ik niet, basisschool heb ik zowiezo geen reet geleerd en op de middelbare school heb ik ook nog nooit veel gedaan (wat ook helemaal niet nodig was). Ik ben nu wel redelijk tevreden over de Rotterdam School of Management maar dat is voor mij echt geen reden om voor de rest van mijn leven in dit k*tland te zitten (graag niet beginnen over hoe geweldig het hier wel niet is, ik weet al waar ik heen ga en hoe het daar is).

wat dat BTW betreft, het gaat hier dus wel om 100k in 25 jaar ;)

Op de basisschool leer je schrijven, lezen, rekenen etc. Geen reet geleerd?
Dat je weinig hebt gedaan wil ten eerste niet zeggen dat je er niets hebt geleerd. Nu weet ik niet of je mavo, havo of het vwo hebt gevolgd, maar als je echt zo weinig hebt hoeven doen ben je of een slachtoffer van de zesjes cultuur, of lui, of ben je op het verkeerde onderwijs terecht gekomen.

Wat de BTW betreft. Als het gaat om de kosten van het HBO, staan die weer los van de kosten van het basis- en voortgezet onderwijs, aangezien dat ook bakken met geld kost. Je hebt 20-25.000 euro in vier jaar gekost, naast alle andere vormen van door de staat gefinancieerde middelen waar je gebruik van hebt gemaakt. Het gaat dus om veel meer dan de 100K in 25 jaar, aangezien dat alleen al de kosten van een HBO opleiding zijn. Nu is dat allemaal prima hoor, maar als je na je opleiding direct zou nokken uit dit 'kk' land, wordt het rekensommetje toch wat anders. Basis+ voortgezet + vervolg onderwijs 'terugbetalen' uit BTW/andere belastingen die door de scholier betaald zijn zal in die periode niet lukken, zeker ook omdat je tot het einde van je voortgezet onderwijs nauwelijks een substantiele hoeveelheid BTW inbrengt, of belasting hebt betaald.

Ik zeg ook niet dat het niveau van je opleiding een reden moet zijn om hier te blijven, ik heb het over het feit dat er veel geld aan je is uitgegeven door vadertje staat, waarna je vervolgens nokt, omdat het hier zo k*t is. Nok dan direct als het hier zo k*t is en volg ergens anders onderwijs. Op deze manier kost je bakken met geld waar niemand een cent van terug ziet. Dat geld kunnen we best voor andere zaken gebruiken.

Op de basisschool leer je schrijven, lezen, rekenen etc. Geen reet geleerd?

thuis geleerd, alles wat ik op de basisschool kreeg wist ik al, meestal meer dan de leraren (die dat ook totaal niet konden hebben, stelletje losers :roflol:)

Idem voor middelbare school, behalve voor de stof die ik totaal niet interessant vond, dat ben ik nu dan ook compleet vergeten. 7 jaar latijn gehad en de gemiddelde 1eklasser is er beter in dan ik, en dat geldt voor de meeste mensen uit mijn jaar.

Ik zeg ook niet dat het niveau van je opleiding een reden moet zijn om hier te blijven, ik heb het over het feit dat er veel geld aan je is uitgegeven door vadertje staat, waarna je vervolgens nokt, omdat het hier zo k*t is. Nok dan direct als het hier zo k*t is en volg ergens anders onderwijs. Op deze manier kost je bakken met geld waar niemand een cent van terug ziet. Dat geld kunnen we best voor andere zaken gebruiken.

Maar als ik hier weg wil moet ik eerst een diploma hebben, en die kan ik hier het makkelijkst krijgen. Het is hier al moeilijk genoeg om mijn centen bij elkaar te krijgen. Denk je dat ik het mijzelf moeilijker ga maken omdat het anders zo zielig is voor de staat :rolleyes:

thuis geleerd, alles wat ik op de basisschool kreeg wist ik al, meestal meer dan de leraren (die dat ook totaal niet konden hebben, stelletje losers :roflol:)

Idem voor middelbare school, behalve voor de stof die ik totaal niet interessant vond, dat ben ik nu dan ook compleet vergeten. 7 jaar latijn gehad en de gemiddelde 1eklasser is er beter in dan ik, en dat geldt voor de meeste mensen uit mijn jaar.

M.a.w.: je hebt écht niets op school geleerd en had dus net zo goed direct naar je huidige opleiding kunnen gaan? Lijkt me vrij sterk.
En je bent het niet compleet vergeten. Met een beetje bijspijkeren ben je zo weer op niveau. Ik heb zelf maar twee jaar latijn gehad, maar ervaar er zeker een meerwaarde van in mijn huidige opleiding en bij het ontwikkelen van algemene kennis.
Maar dit is natuurlijk een voorbeeld van iets dat je nooit meer hebt gebruikt. Vakken die relevant zijn voor je huidige opleiding zijn een ander verhaal. En btw: 7 jaar latijn? Hoelang heb je over het vwo/gymnasium gedaan dan? Voor zover ik het weet, duurt die doorgaans 6 jaar.

Maar als ik hier weg wil moet ik eerst een diploma hebben, en die kan ik hier het makkelijkst krijgen. Het is hier al moeilijk genoeg om mijn centen bij elkaar te krijgen. Denk je dat ik het mijzelf moeilijker ga maken omdat het anders zo zielig is voor de staat :rolleyes:

Zeker dat je die hier het makkelijk kunt krijgen. Zal ik allerminst tegenspreken. Ik heb het, voor de zoveelste keer, over het parasitisme van even een opleiding halen (voor het grootste deel op kosten van de staat) en dan naar een 'mooier' oord vertrekken.

En moeilijk om je centen bij elkaar te krijgen? Ik weet niet wat voor levensstandaard je denkt te moeten hebben, maar genoeg geld verdienen is in Nederland briljant makkelijk naar mijn idee.

Denk je dat een uitkeringstrekker het zichzelf moeilijker gaat maken omdat het anders zo zielig is voor de staat? Met zo'n instelling komen we er wel ja...

M.a.w.: je hebt écht niets op school geleerd en had dus net zo goed direct naar je huidige opleiding kunnen gaan? Lijkt me vrij sterk.

nou ja een kind van 6 op de universiteit zou ook best raar zijn. Ik zie school vooral als een plek om kinderen van de straat te houden en een beetje te laten lullen en spelen met leeftijdsgenootjes.

En btw: 7 jaar latijn? Hoelang heb je over het vwo/gymnasium gedaan dan? Voor zover ik het weet, duurt die doorgaans 6 jaar.

jaartje extra gedaan, had er halverwege de 5e even geen zin meer in en toen ben ik alleen naar school gegaan voor het sociale aspect. Ben ook nauwelijks meer naar toetsen gegaan, behalve de toetsen die ik niet over zou hoeven doen als ik het jaar overdeed.

En moeilijk om je centen bij elkaar te krijgen? Ik weet niet wat voor levensstandaard je denkt te moeten hebben, maar genoeg geld verdienen is in Nederland briljant makkelijk naar mijn idee.

Nou merk toch wel dat ik mijn consumerende levensstijl van bovenbouw VWO toch niet zo goed meer kan onderhouden met de 50 euro die ik in de week verdien :o

Denk je dat een uitkeringstrekker het zichzelf moeilijker gaat maken omdat het anders zo zielig is voor de staat? Met zo'n instelling komen we er wel ja...

Zo makkelijk is het tegenwoordig niet meer om een WW-uitkering te krijgen. En uitkeringstrekkers zijn bij voorbaat al zielig. Ik zie ook niet wat het hiermee te maken heeft, want ondanks dat je mij een parasiet vindt zal ik later toch heel wat geld in de globale economie pompen.

nou ja een kind van 6 op de universiteit zou ook best raar zijn. Ik zie school vooral als een plek om kinderen van de straat te houden en een beetje te laten lullen en spelen met leeftijdsgenootjes.

Prima: laten we alle educatieve vakken vallen: geen taal en rekenen meer en kijken wat er over 20 jaar van die generaties terecht komt....

jaartje extra gedaan, had er halverwege de 5e even geen zin meer in en toen ben ik alleen naar school gegaan voor het sociale aspect. Ben ook nauwelijks meer naar toetsen gegaan, behalve de toetsen die ik niet over zou hoeven doen als ik het jaar overdeed.

Maar als je er niets hebt geleerd, had je die toetsen makkelijk kunnen halen.

Nou merk toch wel dat ik mijn consumerende levensstijl van bovenbouw VWO toch niet zo goed meer kan onderhouden met de 50 euro die ik in de week verdien :o

Amsterdam zal ook wel een pak duurder zijn dan het oosten van het land :D

Zo makkelijk is het tegenwoordig niet meer om een WW-uitkering te krijgen. En uitkeringstrekkers zijn bij voorbaat al zielig. Ik zie ook niet wat het hiermee te maken heeft, want ondanks dat je mij een parasiet vindt zal ik later toch heel wat geld in de globale economie pompen.

't Ging er niet om of het makkelijk was om een uitkering te krijgen of niet, maar om de instelling die je aangaf. Als een uitkeringstrekker dat doet, is het Leiden in last. Uitkeringstrekkers zijn btw niet bij voorbaat 'zielig', dat geldt alleen voor het volk dat best kán werken, maar het domweg vertikt. En dat geldt dus niet voor alle uitkeringstrekkers.
Ik vind je overigens geen parasiet, maar ik vind het vrij parasitair om met zo'n dubbele moraal aan de slag te gaan. Daar is het me om te doen. Vanuit Nederland kan je ook heel prima geld in de globale economie proppen. En kan je helpen om dit k*tland (waar je toch wel heel makkelijk een goede opleiding kunt krijgen) weer de goede richting op te krijgen! Overigens kan je nu niet zeggen wat je over een x aantal jaar doet, al zijn plannen mooi.

Prima: laten we alle educatieve vakken vallen: geen taal en rekenen meer en kijken wat er over 20 jaar van die generaties terecht komt....

Ik had het natuurlijk wel over mezelf. Ik had ook al vrij vroeg door dat de meeste kinderen toch net wat dommer waren dan ik.

Maar als je er niets hebt geleerd, had je die toetsen makkelijk kunnen halen.

Achteraf gezien wel, maar ik had geen zin :p

Ik had het natuurlijk wel over mezelf. Ik had ook al vrij vroeg door dat de meeste kinderen toch net wat dommer waren dan ik.

oké, maar dat plaatst je opmerking dat basisonderwijs een praatgroepje is in een ander daglicht, hetgeen weer een ander licht laat schijnen op de kwaliteit van het basisonderwijs in Nederland, dat volgens jou niet bepaald hoogstaand is. Op het basisonderwijs moeten ze imo evenwel rekening houden met mensen die de standaard lesstof zeer makkelijk beheersen.

Achteraf gezien wel, maar ik had geen zin :p

Laat me raden, de eerste vier jaar van het vwo heb je met twee vingers in je neus weten te halen?
De jeugd is waarachtig vreemd. Nu herken ik het wel hoor, heb zelf ook 7 jaar over het vwo gedaan. Was niet bepaald een voorbeeld leerling. En nu heb ik ook nog eens geen donder meer aan het diploma :roflol:

klopt ja, was een hele shock toen ik erachter kwam dat ik in de 5e ineens wel iets moest doen. Gelukkig stelde de 6e dan weer helemaal niks voor.

Dan ben ik zo vrij om je te plaatsen in het hokje van 'slachtoffers van de zesjes-cultuur' :D
En zo vrij om te stellen dat je in 5 en 6 vwo wel degelijk wat hebt geleerd/hebt moeten leren.

Vooral maken van praktische opdrachten. 6 VWO stelt qua leren geen reet voor, heb voor mijn eindexamens nauwelijks geleerd en met hogere cijfers geslaagd dan mijn schoolgemiddelde.

Wie zijn wij om allochtonen in te burgeren met verhaaltjes over hoe fijn het wel niet was vóórdat zij kwamen?
Wat voor normen en waarden denken we hen op te kunnen leggen?

Er is geen enkele historische grond voor een typering van de Nederlandse ziel en van een nationale identiteit is al helemaal geen sprake.
En over de discussie over de Nederlandse identiteit. Die bestaat écht niet.

Hoogst merkwaardig overigens, dat juist iemand uit Venlo zich zo druk maakt over de Nederlandse identiteit. Zonder ondertiteling kan de gemiddelde Nederlander de lokale bevolking uit Venlo niet verstaan.

Het valt best mee met dat integratieproces.
Decennia heeft het immers geduurd om van Brabanders enigszins notabele Nederlanders te maken.

Nederland lijdt aan een nationale angstpsychose, aangewakkerd door de ‘Kale Verlosser’.
Fortuyn toonde ons de puinhopen van acht jaar paars en de debiliteit van het zittend gezag.

Na de door hem veroorzaakte politieke eruptie en zijn tragische dood, werden we vertegenwoordigd door een uit het gekkenhuis ontsnapte Kamerfractie.

Die onvrede over de politiek was er altijd al, dat heeft weinig te maken met luisteren naar de kiezers.
Ik erger me dood aan de hetze die ontstond na de moord op Theo van Gogh. Het migratievraagstuk wordt in mijn optiek onterecht gekoppeld aan het Islamitisch terrorisme.

De aanslag was meer een kwestie van een gestoorde geest.
In de media wordt keer op keer genoemd dat er één miljoen moslims onder ons zijn.
Worden die gezamenlijk aangestuurd of zo?
Krijgen ze op een gegeven moment van hoger hand een teken het kromzwaard uit de kast te halen, aan te scherpen om vervolgens ons allen de strot door te snijden?

De allochtonen van nu zijn de rooms-katholieken van de jaren vijftig.
De gereformeerden kregen destijds opeens een ongekende voortplantingsdrift, zodat verhinderd kon worden dat de rooms-katholieken de meerderheid zouden vormen.

Ja, want dan waren de rapen gaar. Als zij de macht zouden grijpen waren processies door de straten aan de orde van dag. De paus zou hier de dienst uit maken.

Die je oogkleppen (of moet ik zeggen blinddoek) eens af gasten.

Het filmpje is op sommige punten misschien een beetje overdreven en tendentieus , maar de kern van waarheid is er. Jammer dat links die nooit zag en nog steeds weigert te zien.

Op sommige punten overdreven en tedentiteus. Maak daar maar van: op sommige punten niet.

"De 'sociale cohesie' van onze maatschappij is kapot gegaan door de multiculturele samenleving."

"mensen voelen zich onveilig" --> door de multi culti samenleving.

COME ON. Zonder te willen ontkennen dat er problemen zijn binnen de multiculti cultuur (evenals een monoculti cultuur die zou hebben), is dit op z'n minst een briljant eenzijdige kijk op de zaken.

Gaan ze ook zo'n filmje maken over de opkomst van het internet?

De strekking van het verhaal dient veel ernstiger genomen te worden dan de mensen die filmpje schreven hebben gedaan. Ze snappen niet waar ze over spreken.

Het filmpje is op sommige punten misschien een beetje overdreven en tendentieus , maar de kern van waarheid is er.

Helemaal mee eens. Soms is het noodzakelijk bepaalde activiteiten wat extra te markeren zodat zelfs de mensen die hun ogen dicht houden het eens gaan zien.

Terug
Naar boven