Dat is altijd zo lekker makkelijk he. Iemand onwetend noemen omdat je zijn standpunt niet deelt. Ik vind dat je in dit soort zaken niet een bepaalde mate van intelligentie dient te hebben, door alleen naar het winkelcentrum te gaan doe je al genoeg ervaring op om een mening te hebben in deze discussie.
A. zoek op: referentiekader
B. Een bepaalde mate van intelligentie lijkt me bijzonder praktisch als het gaat om het ontleden van de oorzaken achter de vernietiging van bijvooreeld de sociale cohesie. Dat zijn bijzonder complexe zaken.
Stel jezelf eens deze vraag: "als de multiculturele samenleving inderdaad niet gelukt zou zijn, zou ik dan de moed hebben om dit bewust te durven toegeven?"
Ik kan mij geen mono culturele samenleving voorstellen waarin ik zou willen leven. Dat is een utopie.
En daarbij heb ik sowieso niet zo gek veel op met andere culturen dan de mijne. Vleeseters, wapenbezitters, autorijders, besnijders, zeikstrotten, PVV'ers, 300 euro aan kleding per outfit, evangelische verenigingen etc.
Niet mijn ding. De culturen waar het in de multiculturele discussies overgaan vind ik daarin een veel te grote algemene deler. Aangezien ik daarnaast ook geen xenofoob ben vind ik het debat rondom de multiculturele samenleving maar een matige schertsvertoning.
Ik zie links precies als gelovigen: ze hangen zo sterk vast aan hun eigen wereldje en geloof dat ze weigeren ook maar enige kritiek serieus te nemen. Ze willen het niet, zelfs als het waar zou zijn.
Fantastisch argument! Dat is nl. met eenzelfde geldigheid door een 'links' persoon te verklaren, waarbij links in het verhaaltje door 'rechts' wordt vervangen.
Dit filmpje is duidelijk niet gemaakt door racisten of door wereldvreemde skin heads. Dit is gemaakt door iemand die de realiteit volgt en ogen wil openen. Het probleem is dat sommige mensen de ogen al decennia lang gesloten houden en weigeren om open te staan voor kritiek.
Het is
juist een hedendaags argument van een partij als de PVV dat er is gezorgd voor een taboeverdwijning van bijv. het woord 'Marokkaan' in dergelijke discussies. De discussies daarover zijn veel meer open getrokken. Marokkanen willen zelf een harde aanpak van tuig!
Moet je zeggen als je voor me staat en je daarna bloedend op de grond ligt. Laffe hond.
Sow, dat zien we niet vaak