Fitness Seller

The road to nowhere, Eric's conditie en vetverlieslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Sinds twee weken weer bezig met wielrennen. Na een uitgebreide sporttest er achter gekomend dat ondanks 3 jaar amper tot geen conditietraining maar wel krachttraining op onderhoud mijn basisconditie nog steeds goed op peil is.

Mijn vetpercentage toch wel iets te hoog met 21% en mijn gewicht van 89 a 90 kg mag ook nog wel iets omlaag.

Eerste training op de fiets ging met 30 km/uur gemiddeld over 40 Km.
Tweede training 32 km/uur gemiddeld over dezelfde afstand
Derde training 32 km/uur gemiddeld.

Vierde training 31,2 km/uur gemiddeld. Windkracht boven de 4. Gemiddelde hartslag 159.

Vijfde training, 33,3 km/uur gemiddeld. Afgekapt wegens regen. 14 km totaal. Gemiddelde hartslag 159

Zesde training 32,2 km/uur gemiddeld. Gemiddelde hartslag 158

Zevende training, toertocht Driebergen 75 Km. 29,2 km/uur gemiddeld over heuvelachtig parcours. Door verkeerd rijden 90 Km gereden. Gemiddelde hartslag 145

Gewicht meet ik niet wekelijks, progressie in conditie zorgt bij normaal gesproken over voor gewichtsverlies.

Ondersteuning met Dexaprine vanaf deze week.

Doel is om mijn trainingsronde van 40 Km/uur in gemiddeld 34 km/uur te rijden en een gewichtsverlies van 5 Kg om op 84 Kg uit te komen. Daarna de winter in waarbij ik de krachtsport weer oppak.

Tweede tussentijdse doel is een team triatlon waarbij ik zelf de 40 Km van het fietsen voor mijn rekening neem. Gelet op de huidige gemiddelden wil ik daar minimaal 33 km/uur gemiddeld rijden en als ik voorbij mijn treshold rijdt richting de 33,5 km/uur gemiddeld.

Derde doel is om in meerdere segmenten op Strava in de top 10 te komen. 1 segment al even in de top 10 gestaan maar sinds gisteren er weer buiten gevallen. Met verbetering van conditie en kracht moet ik op meerdere segmenten nog aanmerkelijk kunnen verbeteren.

Laatst bewerkt:
In, succes

met die dexaprine zal je hartslag wel omhoog gaan :)

• Topic Starter Topic Starter
met die dexaprine zal je hartslag wel omhoog gaan :)

Dat ga ik nog wel ondervinden, neem het hoe dan ook in de ochtend en niet meer dan een halve pil. Als mijn respons in de trainingen negatief is dan stop ik er mee. Op zich moet het effect van drie a vier keer per week intensief trainen ook een aardige vetverbrandingsboost geven. Afhankelijk van weer en beschikbare tijd kan ik nog uitbouwen naar 5 trainingen.

Ik heb 1 keer ECA genomen voordat ik ging wielrennen, is niet aan te raden. Ik dacht dat ik een hartaanval ging krijgen toen ben ik maar verder gaan lopen :roflol:

Heb tig jaar terug op efedrine gereden, niet echt een succes maar had er ook geen last van. Hoe dan ook monitor ik mijn hartslag en als ik voor en tijdens de training vreemde afwijkingen zie dan gebruik Dexaprine alleen nog maar op rustdagen.

21% is toch best wel vet eigenlijk lijkt me... (al zie ik veel fietsers voorbij komen die nog veel vetter zijn (lijkt altijd nogal koddig met zo'n skinsuit aan zo'n strak gekleed hangbuikje)) Succes ! Ga je af en toe je voeding ook loggen (ben wel benieuwd wat een vegatarier op dieet eet)

21% is toch best wel vet eigenlijk lijkt me... (al zie ik veel fietsers voorbij komen die nog veel vetter zijn (lijkt altijd nogal koddig met zo'n skinsuit aan zo'n strak gekleed hangbuikje)) Succes ! Ga je af en toe je voeding ook loggen (ben wel benieuwd wat een vegatarier op dieet eet)

Dat valt wel mee, buik mag wel wat vanaf maar het is geen bierpens of zo. Overige punten waren bij de vierpuntsmeting relatief laag.

Voeding pas ik amper tot niet aan, ik ga uit van een verhoogd calorisch gebruik waarbij ik in principe constant een calorisch deficiet moet hebben.

Voor en na foto's maken een log interessanter!

Succes!

ben je vegetarisch?

Waarom vraag ik me altijd af?

Waarom vraag ik me altijd af?

Niet in dit log dan maar.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 19:45 ----------

Mede door de harde wind en de rit van gisteren vandaag maar een fartlek training gedaan op segmenten in Strava. Geen top 10 klasseringen, wel op bijna ieder segment een PR voor dit seizoen. Heb jaren terug op ieder segment wel een stuk harder gereden maar ben tevreden met een segment van bijna 4 km en gemiddeld bijna 38 km/uur. Twee segmenten van gemiddeld 1,5 km met een gemiddelde van 43,5 km/uur. Ook nog een segment van 1,2 km met minder windvoordeel waar ik 40 km/uur gemiddeld reed.

Gemiddelde hartslag 145 slagen, gemiddelde snelheid 29,4 km/uur. Heb zeker de helft van de rit in de duurzone gereden, amper echte inspanning dus. De tempostukken hakten er wel redelijk in maar 1 segment echt voluit gegaan.

Eerste dag dexaprine, halve pil.

Ook een training afgelegd, begonnen in de regen maar kon wel gelijk goed tempo aanhouden. Op 1 segment de zevende tijd overall te pakken, totale afstand van dat segment 3,2 km. Mijn gemiddelde 41 km/uuur, er stond niet eens zoveel wind maar ik kon goed de pedalen rond krijgen op dat stuk.

Gemiddelde over de gehele ronde van 33,2 km/uur, gemiddelde hartslag 159. Laatste stuk waren de benen wel wat leeg maar dat kwam ook door het segment waar ik even de benen goed getest heb. Reed op een gegeven moment met een gemiddelde van boven de 34 km/uur, viel wat terug door wind tegen en het laatste stuk waar ik niet echt meer kon aanzetten.

Wel tevreden, toch weer een stap van 1 km/uur gemiddelde er bij en zoveel sneller was ik bij beter weer en betere omstandigheden nou ook weer niet jaren geleden. Moet wel in de 35 km/uur terecht kunnen komen gemiddeld maar dan moet ik niet een stuk bijna voluit rammen natuurlijk.

Rit van 75 Km gemaakt, gemiddelde 27,8 km/uur. Veel in de bebouwde kom gereden, teller staat dan wel stil bij stoplichten maar al dat stoppen is funest voor het gemiddelde.

Gemiddelde hartslag 132, maximale hartslag 153. Vrij rustig ritje dus verder, wel goed om calorieën te verbranden.

75 kilometer....fkin hell

Rit van 50 km gemaakt, bedoeld als hersteltraining maar kon de verleiding niet weerstaan om toch een segment even voluit te knallen.

Samen met mijn broer gereden, hij legde het segment wel sneller af maar zijn teller stond niet goed ingesteld en registreerde het segment niet. Zelf nu KOM op Strava voor dat segment wat betekent dat ik op dat segment de snelste tijd heb staan. Gemiddelde op het segment 43,1 km/uur over 3,1 km.

Voelde me overigens niet heel fris na redelijk wat alcohol gisteravond maar even een stukje rammen ging nog wel.

Morgen maar een rustdag, in twee dagen toch aardig wat verbrandt en ingespannen.

Succes Eric. goed dat je weer bezig bent!

indien je echt geintreseerd bent om iets sneller van die extra pondjes af te komen, kan ik je aan raden eens te googlen op eat-stop-eat.

Ik heb er erg goeie resultaten mee bereikt. gewoon een tip :)

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven