XXL Nutrition

The road to nowhere, Eric's conditie en vetverlieslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zijn mooie trainingen, je trapt lekker door voor iemand die zo lang niks heeft gedaan.

Helemaal niks aan krachtsport meer?

• Topic Starter Topic Starter
Zijn mooie trainingen, je trapt lekker door voor iemand die zo lang niks heeft gedaan.

Helemaal niks aan krachtsport meer?

Dank je, wind tegen gaat het ook steeds beter ook al blijf je wel een windvanger met mijn gewicht.

Momenteel geen krachttraining inderdaad, komt wel weer als ik doordeweeks toch niet meer kan fietsen omdat het vroeg donker wordt.

Zal wel mijn conditie er bij onderhouden maar vanaf oktober wordt het weer tijd voor krachttraining.

40 km gereden, 34 km/uur gemiddeld. Op de teller er wel net onder maar 2 keer een stop omdat ik voor tegenliggers in de ankers moest had anders een gemiddelde opgeleverd boven de 34 km/uur. Eerste doel dus bereikt om mijn trainingsronde te rijden met een gemiddelde van 34 km/uur. Gemiddelde hartslag 160, wel een aardig stuk in het rood gereden dit keer maar daarvan maar een kort stukje boven de 170 hartslagen.

Had geen last van de rit van gisteren, herstel gaat dus prima. Gisteren toch ook wat stukken aardig het tempo opgevoerd maar voelde dat vandaag niet meer in de benen.

Gewicht bijna onder de 87 kilo, nog geen negatief effect van de creatine inname gemerkt wat betreft mijn gewicht.

40 km gereden, 34 km/uur gemiddeld. Op de teller er wel net onder maar 2 keer een stop omdat ik voor tegenliggers in de ankers moest had anders een gemiddelde opgeleverd boven de 34 km/uur. Eerste doel dus bereikt om mijn trainingsronde te rijden met een gemiddelde van 34 km/uur. Gemiddelde hartslag 160, wel een aardig stuk in het rood gereden dit keer maar daarvan maar een kort stukje boven de 170 hartslagen.

Had geen last van de rit van gisteren, herstel gaat dus prima. Gisteren toch ook wat stukken aardig het tempo opgevoerd maar voelde dat vandaag niet meer in de benen.

Gewicht bijna onder de 87 kilo, nog geen negatief effect van de creatine inname gemerkt wat betreft mijn gewicht.

Goeie training, flinke hartslag maar niet te, heb je daar op gelet om hem rond de 160 te houden of maakt t je niet zo uit?

Goeie training, flinke hartslag maar niet te, heb je daar op gelet om hem rond de 160 te houden of maakt t je niet zo uit?

Ik let er wel op, zolang ik de inspanning redelijk constant houd zal mijn hartslag ook redelijk constant blijven. Gisteren was een rit waar ik constant het tempo probeerde hoog te houden, alleen op het einde heb ik wat meer gegeven omdat ik twee trimmers in wilde halen die kop over kop voor me reden. Hadden ook aardig de sokken er in maar pakte bijna een minuut terug op ze binnen 4 kilometer.

Zou eigenlijk nog wel wat meer echt lang duurwerk moeten doen maar buiten dat het saai is heb ik er ook de tijd niet voor.

40 km gereden, 'maar' 31,5 km/uur gemiddeld. Ook maar 145 hartslagen gemiddeld en op 1 segment na eigenlijk best rustig aan gedaan.

Dat segment bijna vol gas gegaan, had eigenlijk gedacht de snelste tijd gepakt te hebben maar er was vandaag toevallig iemand die nog sneller was. Snelste tijd voor dat segment stond al een tijdje en vandaag waren de omstandigheden goed genoeg om die tijd aan te vallen. Zelf met 48 km/uur gemiddeld over 3,2km gereden op het segment, bleek dat iemand vandaag al boven de 50 km/uur had gereden. Weet niet of ik dat had kunnen halen, ben dan wel niet helemaal voluit gegaan omdat ik ook nog terug moet maar constant boven de 50 km/uur is wel hard. Dat hield ik zelf maar een stukje vol, mede omdat het pad vol bulten zit waar je tegen op knalt.

Laatst bewerkt:
40 km gereden, gemiddeld 33,2 km/uur. Gemiddelde hartslag 154.

Stuk meer wind dan donderdag en best wel tevreden dat ik toch een gemiddelde boven de 33 km/uur kon afleveren. Nog wat gejaagd op andere wielrenners en ze allemaal met een behoorlijke vaart ingehaald.

Natuurlijk wel iets te laat begonnen dit seizoen omdat ik nu pas echt in vorm begin te komen maar het legt tegelijkertijd een mooie basis richting de winter.

Gaaf dat je ook aan het wielrennen bent. Zelf fiets ik ook vaak waterweg en duinen. Wat voor fiets heb je? :p en heb je bij de sportarts ook zaken als omslagpunt laten bepalen?

Gaaf dat je ook aan het wielrennen bent. Zelf fiets ik ook vaak waterweg en duinen. Wat voor fiets heb je? :p en heb je bij de sportarts ook zaken als omslagpunt laten bepalen?

Ik heb pas geleden mijn Trek Y-Foil opgebouwd.

yfoil.jpg

Ziet er ongeveer zo uit.

Omslagpunt heb ik niet laten berekenen, weet wel mijn Vo2max, hematocrietwaarde en maximale wattage op een Conconitest. De laatste waarde ligt nu zeker een stuk hoger, zeker als ik kijk naar de gemiddeldes die ik nu rijd en een maand geleden. Zit 4 km/uur verschil tussen op een rit van 40 km.

Vo2max zat ik op 47, wat zeer goed is voor mijn leeftijd. Met training moet ik wel weer boven de 50 kunnen uitkomen, zit ik misschien nu zelfs al. Jaren geleden zat ik rond de 60 maar Vo2max neemt door de jaren heen wel af natuurlijk.

Wat gebruik je om je hartslag te meten (zo`n horloge?) en is het wel accuraat ?

Wat gebruik je om je hartslag te meten (zo`n horloge?) en is het wel accuraat ?

Zo'n beetje iedere horloge met ECG-weergave is nauwkeurig genoeg, heb je natuurlijk wel een hartslag borstband nodig maar een Polar, Sigma, Garmin of ander merk komt standaard meestal met zo'n band. Zonder band bestaat ook maar dat soort metingen zijn veel minder nauwkeurig.

Snelheden zeggen niet zoveel op een fiets, op een fietsergometere is het natuurlijk een ander verhaal. De ene keer rijd je op de waterweg 50 met een hartslag van 135 en een andere keer haal je de 40 niet door toedoen van de wind. Laatst reed ik een korte tijdrit (4.5km) en was mijn gemiddelde 34.3 waarmee ik een hoge klassering behaalde. Maar een stijgende lijn is natuurlijk altijd goed.

Vind zelf het stukje door de duinen echt klote. Zeker als er veel mensen aan het wandelen/fietsen zijn daar is het echt linke soep daar.

Snelheden zeggen niet zoveel op een fiets, op een fietsergometere is het natuurlijk een ander verhaal. De ene keer rijd je op de waterweg 50 met een hartslag van 135 en een andere keer haal je de 40 niet door toedoen van de wind. Laatst reed ik een korte tijdrit (4.5km) en was mijn gemiddelde 34.3 waarmee ik een hoge klassering behaalde. Maar een stijgende lijn is natuurlijk altijd goed.

Vind zelf het stukje door de duinen echt klote. Zeker als er veel mensen aan het wandelen/fietsen zijn daar is het echt linke soep daar.

Ik denk dat een powermeter (wattage) een betere optie zou zijn, maar die dingen zijn nogal duur geloof ik.

Aangezien ik bijna iedere keer hetzelfde rondje rijd en het rondje daarvoor ook al tig keer gereden heb weet ik inmiddels wel welke invloed de wind heeft op mijn gemiddelde op die ronde.

Gepaard met gemiddelde hartslag en rekening houdende met de wind kan ik vrij goed inschatten hoe ik gepresteerd heb. Mijn 33,2 van maandag is dan ook vergelijkbaar met de inspanning van donderdag de 23ste toen ik 34 km/uur gemiddeld reed. Daarnaast gebruik ik de Strava-segmenten ook als progressiemeter. Die val ik alleen aan bij vergelijkbare wind mee, heeft toch weinig zin om met wind tegen een snelle tijd proberen neer zetten.

De duinen zijn alleen listig tijdens de vakantieperiode, nu is het rond een uur of 5 al weer zo goed als uitgestorven in de duinen. Heb eind juli, begin augustus echter ook aardig kunnen doorrijden. Je moet dan echter niet rond het middaguur op pad gaan, buiten dat het te heet is heb je dan ook teveel last van de drukte op de paden.

40 km gereden, 30,6 km/uur gemiddeld, gemiddelde hartslag 145. Iets ander rondje dan normaal waarbij ik vandaag twee keer door een drukke dorpskern reed, scheelt aardig wat in snelheid. Begonnen in de regen, toen ik terug ging was het gelukkig droog.

Forse wind maar niet heel erg gunstig qua richting, wel een stuk ruim boven de 50 kunnen rijden.

Vind je het niet heel saai om alleen maar wat te trappen?

Serieuze vraag

:roflol: vraag verwijderd....

Nu serieuze vraag ;) .. Wat is je V% momenteel? Of gewicht?

Zaterdag een ritje van 42 km, gemiddelde 34,3 km/uur, hartslag gemiddeld 152. Iets eerder mijn teller aangezet, wel nog met wind tegen wat het gemiddelde iets drukt maar ben tevreden dat ik inmiddels mijn rondjes met deze gemiddeldes kan rijden.

Zaterdag een wedstrijd als onderdeel van een team voor een kwart triatlon. Neem dus zelf de 40 km voor mijn rekening. Weet niet of ik dan ook hetzelfde gemiddelde kan halen maar het is wel een gedeeltelijk afgesloten parcours wat het weer wat makkelijker zou moeten maken om snelheid vast te houden. Mijn trainingsronde kent zeker 6 stukken waar ik snelheid verlies omdat ik een weg moet kruisen of langs een dorpskern moet rijden. Op een rondje van 8 km per keer moet de snelheid er in te houden zijn, ook al zijn er niet heel veel lange stukken in het parcours.

Vandaag laatste test en woensdag nog een training in rustig tempo.

40 km gereden, gemiddeld 34,9 km/uur, gemiddelde hartslag 157. Laatste test voor zaterdag, geslaagd wat mij betreft. 1 km/uur boven het gemiddelde dat ik als doel had gesteld en alhoewel vandaag de omstandigheden zeer goed waren is het toch aardig door halen om dit gemiddelde te halen op het parcours door de duinen en waterweg.

Wel gaar aan het einde van de rit, op 40 km precies dan ook maar geklokt omdat ik die afstand op zaterdag ook rijd. Daarna even met een snelheid rond de 32 km/uur bijgekomen om het laatste stuk tegen de 34 km/uur naar Kijkduin te rijden.

Wedstrijd gereden met een team van mijn werk, kwart triatlon in teamverband. Na het zwemmen lagen we al als tweede team in de wedstrijd met daarnaast nog een aantal triatleten die voor me lagen en mee deden in de individuele wedstrijd.

Als team gewonnen en aangezien ik alle fietsers voor me op 2 na heb weten in te halen zal ik 1 van de snelste fietstijden hebben. Weet alleen nog niet wat de duatleten voor tijden hebben gereden, daar was ook een wedstrijd voor tegelijkertijd.

Tevreden met de prestatie, klein veld maar toch best een hoog niveau. Snelste individuele triatleet kwam net boven de 2 uur uit terwijl het fietsparcours ook nog eens bijna 2 km langer was dan de standaard 40 km. Ons team kwam uit rond de 2:10, als het parcours daadwerkelijk 40 km was geweest zou dat een tijd van 2:07 zijn geweest.

Had zelf in het begin nog wel iets meer kunnen geven maar heb toch aardig gebuffeld met een gemiddelde hartslag van 165, gemiddelde snelheid 34,5 km/uur. Parcours was niet afgezet wat de snelheid wel wat dempt, op een afgesloten parcours was een snelheid richting de 36 km/uur gemiddeld haalbaar.

Wil volgend jaar dat gemiddelde zeker halen, eigenlijk nog wel iets harder.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven