Fitness Seller

The road to nowhere, Eric's conditie en vetverlieslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
in, veel succes eric!

• Topic Starter Topic Starter
40 km gereden, 32,2 km/uur gemiddeld. Gemiddelde hartslag 156. Wind stond bijna overal schuin zodat ik er amper tot geen voordeel aan had.

Wel een stuk langs de waterweg aardig kunnen doortrekken maar een volgende keer wel even het laatste stuk dan ook even snelheid blijven maken. Mis nu een top 10 klassering in Strava op dat segment omdat ik dacht dat het segment al was afgelopen. Op dat moment zeker nog een gemiddelde rond de 43 km/uur maar door uitrijden net boven de 40 km/uur uitgekomen. Een aanloop vanuit bijna stilstand was ook niet echt handig. Maar goed, macht in de benen is alweer aardig op niveau, nu oppassen dat ik mijn knie niet om zeep help door teveel te rammen op de grote plaat.

Nog geen maand in training nu met nog zeker 1 1/2 maand ruimte om in de avond te fietsen ook ruimte genoeg om calorieën te verbranden.

Gewicht inmiddels onder de 88 kilo, circa 1,5 kilo afgevallen sinds ik ben begonnen. Uitgaande van een gemiddelde van 89,5 kilo toen ik begon.

Laatst bewerkt:
Lekker bezig Eric, ik doe het je niet na.

Creatine, Beta Alanine en Cytomax besteld. Als vegetariër heb ik hoe dan lage creatine levels, niet dat mijn explosiviteit daar overigens onder lijdt.

Doe je ook nog wat anders dan fietsen?

Mijn KOM (snelste tijd op een segment in Strava) trouwens weer kwijt:fuu:

Mijn broer kon het niet laten om nog een keer dat segment te rijden, had op zich al de snelste tijd maar zondag niet gemeten. Met bijna dezelfde wind was het wel logisch dat hij gisteren wederom harder reed dan ik kon op zondag.

Nog maar wat meer vorm kweken, na een maand kan ik nooit dezelfde conditie en power hebben als iemand die al jaren traint. Had voorheen altijd een soort van overdrive in mijn benen waarmee ik kon blijven versnellen, dat gevoel heb ik nog niet terug. Rijdt wel net zo snel als 3 jaar terug ongeveer maar de punch die ik jaren geleden had heb ik nog niet. Ligt ook wel aan de leeftijd natuurlijk, explosiviteit neemt hoe dan ook af. Met krachttraining moet echter wel een groot gedeelte weer terug te winnen zijn.

hoe bevalt de dexaprine?

Niet heel goed maar ik ben redelijk gevoelig voor dit soort middelen en zelfs met 1 keer per week valt het niet echt goed. Eerste keer nog het beste, andere keren toch een lichte crash.

Maandag gebruikt, was ondanks het honger onderdrukkende gevoel vooral een gevoel dat mijn energie werd onderdrukt i.p.v. extra energie krijgen door de Dexaprine. Stond op zich wel fit op ondanks twee redelijk inspannende ritten in het weekend. Na inname Dexaprine werd dat fitte gevoel steeds minder.

Neem tot nu toe constant een halve pil.

Niet heel goed maar ik ben redelijk gevoelig voor dit soort middelen en zelfs met 1 keer per week valt het niet echt goed. Eerste keer nog het beste, andere keren toch een lichte crash.

Maandag gebruikt, was ondanks het honger onderdrukkende gevoel vooral een gevoel dat mijn energie werd onderdrukt i.p.v. extra energie krijgen door de Dexaprine. Stond op zich wel fit op ondanks twee redelijk inspannende ritten in het weekend. Na inname Dexaprine werd dat fitte gevoel steeds minder.

Neem tot nu toe constant een halve pil.

Ben er zelf ook mee begonnen vandaag, halve pil om 07:45. Tot 14:00 fasted. Gaat goed, maar hele pil durf ik nog niet. Die heb ik ooit genomen (sample) en energie was te heftig. (niet stil kunnen zitten ed.)

Ik kijk eerst maar hoe ik reageer op beta alanine nu en op de toename in conditie en explosiviteit door het fietsen zelf. Iedere training toch wel een stuk waar ik aardig doortrek en dat zijn ook aardige boosters als het gaat om totaal calorieën verbruik.

Dexaprine naar een kwart zou ook nog kunnen, op een half krijg ik toch nog een crash als ik ook maar een klein beetje vermoeide benen heb de dag na een training.

Ik kijk eerst maar hoe ik reageer op beta alanine nu en op de toename in conditie en explosiviteit door het fietsen zelf. Iedere training toch wel een stuk waar ik aardig doortrek en dat zijn ook aardige boosters als het gaat om totaal calorieën verbruik.

Dexaprine naar een kwart zou ook nog kunnen, op een half krijg ik toch nog een crash als ik ook maar een klein beetje vermoeide benen heb de dag na een training.

Weet je van jezelf al waar je wel en niet op reageert? anders beter supps 1 voor 1 toevoegen om effect te meten.

Succes trouwens!

Weet je van jezelf al waar je wel en niet op reageert? anders beter supps 1 voor 1 toevoegen om effect te meten.

Succes trouwens!

Beta alanine weet ik nog niet, creatine wel en kan ik hoe dan ook toevoegen. Beta alanine effect zou ik door creatinegebruik niet kunnen beinvloeden ook al blijft minder verzuring wel lastig meetbaar natuurlijk. Maar mocht ik opeens segmenten een stuk langer mijn snelheid kunnen vasthouden dan weet ik dat de beta alanine werkt.

Zou creatine nuttig kunnen zijn voor de sprintjes? Lijkt me niet echt dat dit effect opweegt tegenover al dat extra vocht (gewicht) wat je ervan in je spieren zal vasthouden?

Zelf overigens een lekker stukje gedaan met wat PWO op (caf en 1,3-di), bij mij valt hij wel lekker tenminste.

42 km gereden, gemiddeld 30,8 km/uur, gemiddelde hartslag 149. Te warm om een grotere inspanning te leveren.

67 km op de teller (met opwarmen en uitrijden 80km), gemiddeld 29,2 km/uur. Gemiddelde hartslag 143. Behoorlijk warm, ook vrij druk op de weg naar Katwijk en Noordwijk. Gemiddelde hartslag toch vrij laag kunnen houden maar heb wel wat stukken aardig afgezien, al die korte klimmetjes tussen Scheveningen en Noordwijk ga je voelen op den duur. Reed samen met mijn broer die ook redelijk goed door denderde, meerdere malen op eigen tempo doorgereden. Maakt het er overigens niet makkelijker op omdat je geen windvoordeel meer hebt. Ook meerdere malen lange stukken zelf op kop gereden op stukken die me beter lagen.

En deze tropische dagen nog gefietst Eric? Lijkt me best tegenvallen met deze hitte.

En deze tropische dagen nog gefietst Eric? Lijkt me best tegenvallen met deze hitte.

Vrijdag was het al te warm voor een echt zware inspanning, toch nog redelijk kunnen doorhalen op het stuk terug naar huis.

Zaterdag gefietst, toen ik terug kwam uit Noordwijk was het al behoorlijk warm maar daar merkte ik op dat moment niet zoveel van. Had wel zware poten toen ik thuis kwam, warmte heeft daar zeker een rol in gespeeld.

Volgende dag was ik vooral gaar omdat ik teveel had gezopen en ook nog uren op het strand heb gelegen. Heel stuk zwemmen in de zee gaat ook wel in de benen zitten.

Meestal verteer ik de hitte wel goed maar dit weekend was wel uitzonderlijk omdat je amper hebt kunnen wennen aan de hitte. Vaak heb je in een zomer al bijna tropische dagen of enkele tropische dagen die zorgen voor gewenning.

Rusthartslag inmiddels op 48, teken dat de conditie aardig is toegenomen na een maandje trainen.

40 km gereden, gemiddeld 32,2 km/uur, gemiddelde hartslag 155. Behoorlijke wind tegen toen ik vertrok, kom je niet echt lekker mee in je ritme. Op de terugweg nog wel even een stuk goed doorgehaald en een kilometer of 4 ruim boven de 40 gereden. Een stuk van 1,2 km zelfs bijna 48 km/uur zonder daar ook echt alles te geven. Hartslag op dat stuk kwam aan het eind even boven de 170 slagen, als ik nog wat meer wind heb een volgende keer zal ik wel volledig doorhalen en kijken of ik boven de 50 gemiddeld kan halen op dat stuk.

Zal wel nooit meer Hoek van Holland - Kijkduin met 50,2 km/uur gemiddeld rijden omdat het pad in de loop der jaren wel wat is veranderd maar ga toch wel proberen om een segment tussen 's Gravenzande en Kijkduin met dat gemiddelde te rijden als de herfst aanbreekt en de kans op windkracht 6 a 7 weer groter is. Vandaag was windkracht 4 a 5 en kon al snelheden boven de 50 km/uur halen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven