AndroidHealthClinic

The Russian Bear awakes from his sleep.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hier heeft vooral GEEN schema gestaan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Geachte Russian Bear,

Op vriendelijk verzoek een schema voor u gemaakt.

Maandag: Rug (5) - Biceps (2) - Onderarmen (1);

Dinsdag: Borst (4) - Triceps (3) - Buik (1);

Woensdag: Rust;

Donderdag: Benen (compleet) (6) - Buik (1);

Vrijdag: Schouders (3 á 4) - Trapezius (2) - Triceps / Achterliggende spiergroep (2);

Zaterdag: Rust;

Zondag: Rust.

Opmerkingen/tips:
  • De getallen tussen haakjes zijn het aantal oefeningen;
  • Bij elke spiergroep een paar warming-up setjes;
  • Bij grotere compounds 4 á 5 setjes, restant 3 als standaard. Eventueel afwisselen kan/mag;
  • Rust tussen de setjes door bedraagt 2 minuten. Bij grotere compounds eventueel 3 á 4.
U zult na het lezen hiervan misschien nog een aantal vragen hebben. Stel deze dan ook gerust. Het kan ook zijn dat ik wat vergeten ben te vermelden.

Welke oefeningen er moeten worden gebruikt, staan niet vermeld. Dit wordt uw huiswerk. Uiteraard wordt dit nagekeken en gecorrigeerd.

U had ook nog een lijst van oefeningen die u niet uit kunt/wilt voeren? Mijn advies is dan ook uw voorkeur in dit schema mee te nemen.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Pietje.
maar één oefening voor de onderarmen???

On Topic: vandaag voor het eerst onderarmen getraint en het voelt lekker.

Heb het toch maar met de EZ-bar gedaan, kon ik mijn handen beter plaatsen.
Het gewicht even moeten uitzoeken, maar ik kom uit op 2,5 kg per kant voor de rug van de hand naar de grond toe, en 1,25 kg per kant voor de rug van de hand naar boven.

Schouderoefeningen gingen goed als je bedenkt dat ik gister de triceps had gehad.

Wat standing miltary presses gedaan, 3X10
En nog 3 setjes voor de achterkant schouder, 1X 12 + 2X8

Buikspieren ook even lekker aangepakt
1 set leg raises tot fail
3 sets weighted leg raises X 15
2 weighted setjes side abs
en nog wat crunches om het af te maken

niet helemaal tevrede, vooral niet bij de schouders, maar eerst even de schema's in elkaar zette

Waarom eigenlijk geen starting strength of 5x5 ipv een split?

bij starting strength MOET je toch squatten?

Het gaat meer om het principe. Ja met de squat eruit ga je het schema verkrachten. Maar wat hij bedoelt, is dat je meer naar een fullbody schema moet neigen ipv een split. Je moet per week zoveel mogelijk spieren zoveel mogelijk trainen. Ik zeg wel 'mógelijk', en dit vooral met dikke oefeningen. Je lichaam zal overal sterker worden, en niet slechts die spiertjes die jij traint met je isolatieoefeningen. Weet jij hoe klein een biceps/schouderkop/onderarm is qua spier als je begint te trainen? En jij wil dezen laten groeien door 1x per week een groeistimulus door te sturen?
Wie komt er ook op om jou 'voorarmen' te laten doen. Zou het jou niet meer voldoening geven dat je 2x pw je bench/rows/benen kan doen?

Dit is je reactie na het maken van een schema voor je, Russian Bear? **** off :mad:

Lol een schema zonder oefeningen erin, al was zijn reactie best kort. :p
Gewoon FB doen.

Hmm ik train eerlijk gezegd nooit mijn onderarmen. die pak je ook al mee met andere oefeningen lijkt me.

Ga die er misschien ook nog eens bij doen :D

Klopt ook. Pak je zat mee met zwaardere compounds. Zelfs met wat isolatie-oefeningen.

En dan ook nog eens een oefening speciaal voor de onderarmen. Zat!

Gewoon FB doen.

Weet je wel wat voor reden dat heeft?

Omdat meneer van die aparte eisen heeft. Dit traint hij niet, dat traint hij niet.

Nou, laat hem het zelf uitvogelen dan! Hij weet zo goed wat kan en wat niet kan.

@ pietje, ik mogt tog vragen stellen voordat ik mijn huiswerk ging maken??? :(
Geachte Russian Bear,

Op vriendelijk verzoek een schema voor u gemaakt.

Maandag: Rug (5) - Biceps (2) - Onderarmen (1);
deadlift, lat pull down, cable row, cable row andere variant, ...nog niet zeker
Bicep curls EZ-bar hammercurls
wrist curl EZ-bar
Dinsdag: Borst (4) - Triceps (3) - Buik (1);
bench press, incline fly's, decline dumbbell press, cable crossover
tricep pulldown rope, dumbbell kickbacks, dips
weighted legg raises
Woensdag: Rust;

Donderdag: Benen (compleet) (6) - Buik (1);
frontsquat, lunge walk, leg curls, sitting calves, abductor, adductor
weighted leg raises
Vrijdag: Schouders (3 á 4) - Trapezius (2) - Triceps / Achterliggende spiergroep (2);
military press (standing) side raises, isolatie oefening achterkant schouders waar ik de naam niet van weet.
shrugs,
reverse wrist curls
Zaterdag: Rust;

Zondag: Rust.

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

Gewoon FB doen.
maar hier word aan iedere beginner een spilt aangeraden
terwijl ik al bijna een jaar bezig ben???

Dat het door sommigen wordt aangeraden heeft niets te maken met of het goed is. Velen lopen als schaapjes achter anderen of pro's aan en nemen letterlijk hun trainingschema's over terwijl dat voor hen verre van ideaal is.

Beginner heeft niet te maken met de tijd dat je bezig bent. Jij bent een beginner.

Kan je aanraden het volgende artikel te lezen.
http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/beginning-weight-training-part-1.html

Aan je stats te zien ben je een beginner, je zegt zelf dat je niet kan deadliften, squaten of een andere oefening die je onderrug belast.
Zou gewoon rustig de basics opgaan bouwen met rippetoe.

Aan je stats te zien ben je een beginner, je zegt zelf dat je niet kan deadliften, squaten of een andere oefening die je onderrug belast.
Zou gewoon rustig de basics opgaan bouwen met rippetoe.
deze word het vaakst aangeraden dus daar zal ik dan maar eens wat over gaan zoeken, hoop wel dat een front squat lukt.

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

Klopt ook. Pak je zat mee met zwaardere compounds. Zelfs met wat isolatie-oefeningen.

En dan ook nog eens een oefening speciaal voor de onderarmen. Zat!

Weet je wel wat voor reden dat heeft?

Omdat meneer van die aparte eisen heeft. Dit traint hij niet, dat traint hij niet.

Nou, laat hem het zelf uitvogelen dan! Hij weet zo goed wat kan en wat niet kan.
waar heb ik gezegd dat ik bepaalde spieren niet wil trainen???

---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

Heb even een rippetoe-schema van het internet gehaald
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent Rows
2x8 Chin-ups

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

Dit gaat alleen door als front-squatten lukt

@ Russian Bear: Het komt wel goed schatje :heart:

:aai:

bear wat heb je in all die 2496 posts geplaatst man. meeste mense die dat hebben die zijn al jaren bezig met traine.
ik kom hie rniet voor commentaar of je te kleineren.

maar doe lekker wt je zelf wilt.

als mense advies geven betekent neit dat je het hoeft op te volgen ;)

just remember. en start ff met goed trainen. anders ben je zometeen 21 en nog nergens

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven