AndroidHealthClinic

Thuis opzet

ending

Novice
Waardering
0
Ik ben een beginner van 18 jaar, met lichte ervaring vanuit de sportschool (laten we het op relatief slechte begeleiding houden), en denk aan het omschakelen van sportschool naar thuis trainen. Nou zijn mijn vragen:

- Is er iets waar ik op moet letten tijdens het kopen van eigen spullen (kwaliteit/merk?)

- Naar mijn inziens zijn de meeste (belangrijkste) dingen wel te doen met een bankje/halter/dumbbells. Natuurlijk ben ik maar een beginner, vandaar dat ik me afvraag of ik iets belangrijks mis?

En hebben jullie misschien tips uit eigen ervaring en/of kennis? Alle input is op prijs gesteld ;)

Wat heb je minstens nodig voor een home-gym?

- powerrack
- olympische barbell
- olympische schijven, van 1,25kg tot aan 25kg (minimaal 120kg totaal)
- stevig, in hoogte verstelbaar bankje
- verstelbare dumbbells
- bijpassende schijven (minimaal 100kg totaal)
- chin up stang
- spiegel
- evt diprek, kettingen, elastieken

Reken op ongeveer €450 totaal, maar dan heb je wel 2e hands spullen. Als je nagaat dat je gemiddeld bij de sportschool ook wel €300 per jaar betaald, is dit goedkoop.

Succes

Koop iig niet van die goedkope troep van de wehkamp ofzo. Daar krijg je alleen maar spijt van. Ik heb zelf wat spullen bij http://www.helisports.nl gekocht en daar ben ik zeer tevreden over.

M@rsel zei:

- powerrack
- olympische barbell
- verstelbare dumbbells
- chin up stang
- spiegel

Reken op ongeveer €450 totaal, maar dan heb je wel 2e hands spullen. Als je nagaat dat je gemiddeld bij de sportschool ook wel €300 per jaar betaald, is dit goedkoop.

Succes

idd. en een bijbel is ook important

Als je er veel geld voor over hebt zou ik goeie spullen kopen ja..geen teringzooi...maar uit eigen ervaring lijkt mij de sportschool toch beter...
Nu til je een bepaald gewicht..maar over 2 maanden moet je misschien al weer nieuwe gewichten kopen...duur geintje..

en een paar breezahs die je materiaal misbruiken ;)

Nu til je een bepaald gewicht..maar over 2 maanden moet je misschien al weer nieuwe gewichten kopen...duur geintje

jij moet over twee maanden toch ook je contributie betalen - thuistrainen is op lange duur altijd goedkoper

alleen het begin is even wat eurootjes uitgeven , maar als ik zie dat ik nu 2 x per jaar een minimaal bedrag uitgeeft aan wat gewicht is dat peanuts???

Ploerd21 zei:
Als je er veel geld voor over hebt zou ik goeie spullen kopen ja..geen teringzooi...maar uit eigen ervaring lijkt mij de sportschool toch beter...
Nu til je een bepaald gewicht..maar over 2 maanden moet je misschien al weer nieuwe gewichten kopen...duur geintje..

www.begrijpendlezen.nl

M@rsel zei:

- powerrack
- olympische barbell
- verstelbare dumbbells
- chin up stang
- spiegel

Succes

En daar komt nog eens bij, als je goeie spullen koopt gaat dit je hele leven mee en kun je het misschien ooit eens aan je kinderen geven.

• Topic Starter Topic Starter
Geweldig, hier heb ik wat aan :). Enige tips waar ik het beste deze 2de hands spullen vandaan kan halen (buiten de algemene veilingsites)?

Je zou eens kunnen vragen bij een atletiek vereniging of via je sportschool. Misschien kent de gym eigenaar wel iemand die wat over heeft staan of een failliete sportschool, die hebben altijd spullen voor bodemprijsjes :D Ik weet niet waar je precies woont, maar ik weet nog ergens een fitnessapparatuur groothandel, die ook 2e hands spul verkoopt.

Gebied amsterdam

Hoeft niet olypmisch te zijn. Normale halter kan je ook genoeg gewicht op gooien ;)

Top, thanks mensen

Terug
Naar boven