AndroidHealthClinic

Thuis trainen

Staxmadrid

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Hallo,
Ik wil echt men bovenlichaam trainen maar ik ben benieuwd naar de beste oefeningen en een passend schema.
Ook zou ik graag wat over voeding willen weten, ik heb al wat meer eiwitten in men voeding gedaan in de vorm van meer melk en 250 gram ongezoute pinda's.
Ik heb thuis een 2 dumbbells van max 22 kilo en ik heb een fitness bankje(alleen plat).

oefeningen:

Borst
Flat Dumbbell Press
flat Dumbbell Fly's

de biceps train ik gewoon staand, arm gestrekt naar beneden en dan omhoog tot schouder.

triceps: One-Arm Triceps Extension

Voor mijn schouders weet ik nog niet echt oefeningen.

Heeft iemand tips of aanwijzingen?

vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
-opdrukken
-optrekken (kijk even rond of je ergens een stang kan kopen)
-shoulder press.
-dumbbell military press.
-lateral raises.
-dumbbell squats.
-hammer curls.
-jump squats.
-incline dumbbell press
-incline dumbbell curls.
Lees de sticky's.
je loopt wel veel mis met zo weinig apparatuur ik denk dat je beter naar een sportschool kan gaan, succes.

Hmm 22 kilo max... kwenie of je daar veel uit kan halen. De oefeningen die Jefdek voorschrijft zijn wel zo'n beetje alles wat je thuis kan doen.

Wat je voeding betreft, gewoon gevarieerd eten en voor extra eiwitten magere kwark, kip, rundvlees o.i.d. Maar ik verwacht niet dat je met 22 kilo gewichten snel in de buurt van een eiwit tekort zal komen... (correct me if I'm wrong)

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik ben 15 jaar, ongeveer iets groter dan 1m80. Ik zou graag mijn borstpieren, armspieren, schouders, buikspieren, enz. trainen. Mijn benen zijn geen probleem, want ik doe atletiek. Ik heb 2 dumbbells waarbij bij elk tot 5 kg gewichten er op kunnen.

mss zo iets kopen: weider pro 550 halterbank

daar kan je al heel wat mee
en met barbell houder tot 140 kg

http://www.betersport.nl/krachtappa...ershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik ben 15 jaar, ongeveer iets groter dan 1m80. Ik zou graag mijn borstpieren, armspieren, schouders, buikspieren, enz. trainen. Mijn benen zijn geen probleem, want ik doe atletiek. Ik heb 2 dumbbells waarbij bij elk tot 5 kg gewichten er op kunnen.

met max. 5 kg dumbbells ga je geen massa bijkomen ze
je moet veel zwaarder gaan.

Waaat, eet jij nou 250gr pindas op in 1 keer? Pindas zitten borden vol calorien, een handje pindas moet voldoende zijn.

Begin met alle stickys te lezen op dit forum. Kost tijd, is misschien zelfs niet het leukste om te doen. Maar hoe meer je leest en leert op dit forum, hoe duidelijker alles zal worden.

Kijk onder voeding, lees alle STICKYS. Kijk bij oefeningen, lees de stickys enzovoorts.
Je zult hier enorm veel van opsteken, het enige nadeel is dat je het zelf moet doen:)

Melk drinken is al een goed begin, nu lezen lezen trainen vreten slapen!

good luck

@ TS wat is je doel?

spierballe:rolleyes:

uhm.. ''atletiek'' is niet echt een vervanger voor het trainen van de benen...
Jouw benen zullen denk ik niet zo groot worden van atletiek.. tenzij je iets doet waarbij je hurkt of wat dan ook :P

Lijkt net op zo'n comment als ''Ach, benen train ik niet, want ik voetbal al....'' Ben ik allergisch voor :P

:roflol:

Rug train je ook bij de atletiek?

Gewicht van 22 kilo kun je voorlopig leuk mee aan de slag hoor. bankdrukken zal na eerste maand ofzo wel over deze 44 kilo (totaal 2x22) heengaan. fly's kun je wel even blijven doen met dit gewicht als je ze goed "breed" uitvoerd. Ook schouders, biceps, triceps en zelfs buik kun je met dit gewicht goed pesten de komende tijd. Zoek buiten een paar zware stenen, stop ze in een rugzak, dumbbells erbij en dan kun je ze ook nog even gebruiken voor squat. (probeer ook eens optrekken met de rugzak aan)
Kijk hier maar eens voor alle mogelijke oefening per spiergroep:

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

en gebruik je creativiteit.

Kun je even een paar maanden vooruit. Goed werken aan juiste uitvoering/techniek en daarna zal je toch naar de sportschool moeten ben ik bang. Alleen al omdat je benen/borst te ver gaan achterlopen als je dit lang wil gaan doen zo.

Ik neem trouwens aan dat 22 kg per db is?

• Topic Starter Topic Starter
Ja 22 kg per db.
Men benen vind ik niet echt belangrijk. Maar ik kan er wat oefeningen mee doen.
Thanx iedereen.

Ja 22 kg per db.
Men benen vind ik niet echt belangrijk. Maar ik kan er wat oefeningen mee doen.
Thanx iedereen.

dat ziet er inderdaad niet uit. rare verhoudingen. Vergeet ook niet dat spier in rust energie verbruikt. Dit maakt later het cutten weer gemakkelijker.
Ik vind benen trainen ook niet leuk, maar heb toch 1 dag in de week (als upperbody moe getraint is na 2 dagen) voor uitgetrokken(op herhaaldelijk aandringen van vriendin). Ben er nu wel blij mee aangezien je toch net wat beter in verhouding komt en het er gewoon beter uitziet.
Je hoeft het niet eens zo enorm zwaar te doen, als je ze maar een impuls geeft.als je er na 2 jaar achter komt dat ze te klein zijn en je vanaf 0 moet beginnen gaat het een zware race worden....

Beenspieren?? daar ga je pas van houden als ze eenmaal zichtbaar zijn....;-)

Terug
Naar boven