AndroidHealthClinic

tibialis oefeningen??

Dwighttt

Advanced Bodybuilder
Waardering
13
sinds ik weer een paar KG ben aangekomen heb ik steeds last van mij tibialis tijdens het lopen etc.

Wie heeft hier ook last van gehad en weet een goede oefening ervoor?

btw tibialis is rond je scheenbeen/achillespees

Zoek eens op DARD

waarom zou een oefening helpen als je last hebt van je tibialis anterior tijdens het lopen, rust is de remedie daarvoor, maar als je toch een oefening wilt,

ga zitten op een bank met je benen geplooid op de rand, steek een dumbbell tussen je 2 voeten, en trek je tenen naar je toe, repeat. staat ergens een fimpje op youtube

waarom zou een oefening helpen als je last hebt van je tibialis anterior tijdens het lopen, rust is de remedie daarvoor,

Vaak toch wel een kwestie van onbalans tussen zwaar belaste kuitspier en een onbelaste tibialis.

maar als je toch een oefening wilt,

ga zitten op een bank met je benen geplooid op de rand, steek een dumbbell tussen je 2 voeten, en trek je tenen naar je toe, repeat. staat ergens een fimpje op youtube

vroeger was me wel eens verteld, liggen op bed op je buik met je voeten over de rand van de matras en dan je voeten aantrekken....

• Topic Starter Topic Starter
Thnx ziet er handig uit, zal wel improviseren hier thuis samen met wazzup ze suggestie.

3XL vind je zelf dat het nut heeft om je tibialis te trainen?
waarom zou een oefening helpen als je last hebt van je tibialis anterior tijdens het lopen, rust is de remedie daarvoor, maar als je toch een oefening wilt,
Rust is niet zo handig want echt op klote momenten heb ik er last van zoals in de ochtend als ik me trein moet pakken of na stage wanneer ik de bus moet pakken en op een redelijk tempo moet lopen.

Zit nu op een kilootje of 85/90 en onder de 84kg merkte ik er nix van dus komt door gewicht toename (nadeel van gainen:P )

Thnx ziet er handig uit, zal wel improviseren hier thuis samen met wazzup ze suggestie.

3XL vind je zelf dat het nut heeft om je tibialis te trainen?

Rust is niet zo handig want echt op klote momenten heb ik er last van zoals in de ochtend als ik me trein moet pakken of na stage wanneer ik de bus moet pakken en op een redelijk tempo moet lopen.

Zit nu op een kilootje of 85/90 en onder de 84kg merkte ik er nix van dus komt door gewicht toename (nadeel van gainen:P )

en wat zou een kracht oefening hiervoor moeten helpen ? maarja, doe jij maar wat je wilt

Apparaat om tibialis te trainen

Mogelijk dat iemand dit nog leest en interessant vind. Ik heb onlangs namelijk een apparaat gekocht om je tibialis te trainen. Google 'm maar: Deluxe Wadentrainer van Bad Company uit Duitsland.
Betaald via internetbankieren. Kostte wel 15 euro aan transportkosten. Werd binnen een week bezorgd. Je hebt nog wel dumbbell/halter (30 mm) gewichten nodig.

Dat heet dus oorspronkelijk een DARD (Dynamic Radial Resistance Device)

Terug
Naar boven