XXL Nutrition

Tijd voor Kelei! (revised)

expansie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
Na 5 jaar geëxperimenteerd te hebben met split/FB/UB-LB is het nu tijd om de boeg om te gooien. Mijn resultaten stagneren en mijn lichaam heeft een nieuwe prikkel nodig om groter te worden. Tijd voor Kelei, dus! Lees hier meer over zijn filosofie.

Frequentie: 5 á 6 dagen in de week met elke 4 weken deloaden.
Voeding: rond de 3500kCal.
Supplementen: Omega 3, Multivit, Whey (pas later creatine, anders weet ik niet of mijn resultaten behaald zijn door het schema of door creatine).

Ik kamp sinds twee weken met een jumper's knee, dus HELAAS kan ik mijn quads voorlopig niet fatsoenlijk trainen. Als het wel kan, dan gaat mijn schema er als volgt uitzien:

A:
Front squats (waarschijnlijk eerst Leg Press, zodat mijn knie-extensie beter kan controleren i.v.m. blessure)
Neutral grip pull-ups
Dumbbell Press (slight incline)
Seated rows (wide grip, pull bar to pecs)
Leg curls
Scott Curls
Rope pressdowns
Calf raises (afhankelijk welke gym ik ben welke variatie ik ga kiezen)
Wide grip upright rows

B:
Romanian deadlifts
Pull-ups (wide grip)
Bench Press (soms denk ik flyes, omdat ik me niet kan voorstellen dat dit met dit volume goed is voor je schouders)
Seated Machine Rows
Leg extensions
Incline dumbbell curls
Overhead extensions
Calf Raises
Side lateral raises (dumbbell or cable)

Opmerkingen? Vragen? Ik hoor het graag!

Altijd leuk om weer iemand te volgen die met Kelei gaat beginnen :)

Bench Press kan je switchen voor Dips. Persoonlijk krijg ik van DB flyes meer schouderlast.
Preventief kan je rotator cuffs extension doen en veel stretchen.
Bij DB FLyes niet vergeten om er ook Reverse Flyes erbij te gooien ivm balans (raadt Kelei aan)).

Redelijk vergelijkbare stats! Zeker in, succes!

In. Succes!

BP vind ik prima te doen ook op dit volume, nog geen last gehad van mijn schouder terwijl ik er een tijd lang een blessure aan gehad heb. Ik doe hem slight incline in A.
In B pak ik weighted dips.

Laatst bewerkt:
in. gl

• Topic Starter Topic Starter
Ah, shit, ik vermoed dat dit de kortste log ooit is. Sorry mensen! Ik merk nu al dat dit schema al m'n aanhechtingen gaat vernken en dat het een veel en veel te hoog volume betreft.

hoeveel trainingen heb je nu gedaan en op welk volume?

hoeveel trainingen heb je nu gedaan en op welk volume?

1 met steeds een totaal van 30. Het voelt voor mijn lichaam verdoet om 7x weer opnieuw in startpositie te moeten komen in korte tijd (met 22 kg. dumbbell tussen je voet jezelf steeds weer omhooghijsen).

Heftige spierpijn nu. Verder voelt het ook niet goed om 6x per week biceps en triceps te pakken. Met rug erbij krijg je dan 30x18=540 herhalingen voor biceps bijvoorbeeld. Lekker realistisch.

Ik vind het rest-pause-idee leuk en ik ga dit denk ik verder toepassen in lagere frequentie bij bepaalde oefeningen.

Wrom koop je niet gewoon een dipping belt ?

Spierpijn is de 1ste week afzien idd maar je lichaam went er snel aan. Voel praktisch nooit geen spierpijn meer nu.

Je kan beginnen met 20 reps per oef en daaruit opbouwen of minder trainingsdagen inlassen.

Neem zelf rustdag wanneer je het nodig acht.

Het voelt niet goed om dat 6x per week te doen en je hebt pas 1 training gedaan? Ik vind dat je nogal snel conclusies trekt. Natuurlijk ga je in het begin een heftige reactie ondervinden van het volume, dat heeft iedereen.

Het voelt niet goed om dat 6x per week te doen en je hebt pas 1 training gedaan? Ik vind dat je nogal snel conclusies trekt. Natuurlijk ga je in het begin een heftige reactie ondervinden van het volume, dat heeft iedereen.

Dit. Het is vooral in het begin, maar uberhaupt best een heftige trainingsvorm. Ikzelf deed 4 dagen alleen dan 45 reps om het totaalvolume hetzelfde te houden.
Je gaat altijd tot het gaatje en het is altijd zwaar. Meteen een voordeel vind ik want ff rustig aan doen of training waarbij je eigenlijk je best niet echt doet bestaan niet meer op deze manier.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Sorry, geen vertrouwen in het schema. Ik zie steeds meer hiaten in dit schema. 3x front squats + 3x leg extensions gaat je knie ook vernken. Ik ga weer terug naar UB/LB. Thx iedereen!

Sorry, geen vertrouwen in het schema. Ik zie steeds meer hiaten in dit schema. 3x front squats + 3x leg extensions gaat je knie ook vernken. Ik ga weer terug naar UB/LB. Thx iedereen!

Hoewel ik bepaalde punten in dit schema ook betwijfel denk ik wel dat je niet de ervaring hebt om nu al een conclusie te trekken, na 1-2 trainingen.

Hm niet mee eens. Ik basketball zelf nog 2 keer per week ernaast en heb nergens last van. Tenzij je een history van zwakke knieeen of blessures hebt zie ik geen reden om dat als argument te gebruiken.
Zowiezo bij voorbaat zeggen dat iets te belastend is omdat het heftig klinkt vind ik meh.

Maargoed ik ken jou lichaam natuurlijk niet en als jij van jezelf weet dat jou lichaam dit niet gaat trekken dan idd niet doen. Ik wil alleen maar zeggen dat het prima te doen en volgens mij meer tussen je oren zit.

Lol OP realiseert dat dit schema best wel hard werken is en bailt 'em omdat ie na 1 week heftige spierpijn kreeg (wat iedereen krijgt) en concludeert dat ie geen vertrouwen heeft in het schema. Strong everything

Terug
Naar boven